Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha dat krijg je als we hier allemaal tegelijk aan het typen zijn hihi.

Ik hoor ze nu nog huilen. Maar wel anders. Nu gewoon zeurderig huilen. Het lijkt ook alsof ze nog te wakker is... Om bijna half 10...��

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    bedankt voor de tips! Baby balsum? een goede, want voor luuf te klein!

Liekje, die overmate interesse in mensen en kinderen wat slapen betreft niet handig nee, dan gaan ze maar door.

spruitjes, gelukkig dat het het poepje was. hopelijk een verdere rustige avond en nacht.

Trouwens Benjamin weer een goede avond slaap, om 19:50 in slaap gevallen maar niet na elke 45 minuten wakker geworden. Hopelijk blijft dat en gaat de nacht ook weer beter.

3. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik hoop het ook voor je pukje!

Hier zit ze gezellig op de bank haha

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, leuk dat ik toch nog eens een naamgenoot heb :D, komt echt zelden voor.
    Gelukkig dat ze dan haar poep kwijt kon nog, sinds Florian eet en rijstebloem krijgt poept hij minstens 1 keer in de 2 dagen maar ook geregeld elke dag, dus nu al bijna 2 weken geen lijnzaadolie nodig gehad.

@Liekje81, dat is ook vervelend dat ze dan tussen de spijlen terecht komt, ondanks dat Florian veel op zijn zij draait is hij (tot op heden) nog nooit tussen de spijlen gekomen.
    Zodra ik hem in bed of in de box leg doet hij de duim in de mond en draait zich direct op zijn zij. S'nachts draait hij in zijn slaap terug op de rug en meestal blijft hij zo liggen tot de ochtend.
    Ik heb hem om 21:00 in bed gelegd en hij is direct gaan slapen, we boffen met zo'n gemakkelijke baby :).

@Pukjepuk, dinsdag had Florian zijn neus heel erg dicht zitten en hebben we het ook uitgezogen met zo'n uitzuigballonnetje van Difrax, dat hielp best wel goed.
    Hopelijk heeft Benjamin daar baat bij?

@Verliefd91, niet elke baby kan overal slapen inderdaad, sommige mensen denken er te gemakkelijk over.
    Florian sliep eerder overal, nu doet hij dat niet meer.
    Als we wandelen met de kinderwagen dan slaapt hij wel gewoon maar als we bij mijn schoonmoeder zijn dan wil hij ook vaak niet slapen en kan ik hem 100 keer in de kinderwagenbak leggen, dan gaat hij jengelen totdat ik hem eruit pak ;).
    Tja, ze worden iets ouder en vinden alles gewoon interessant, het zijn ook erg veel prikkels allemaal en de meeste mensen vergeten dat.

Morgenmiddag gaan we weer eens naar mijn oma toe. Heb net mijn oom een berichtje gestuurd via FB wie er morgen naar oma toe gaat van de ooms en tante's want ik wil mijn moeder niet meer tegen komen, niet zoals de laatste keer :x.
    Gelukkig komt mijn peettante dus dat is geen probleem.
    Ben er niet meer geweest sinds Florian 6,5 week oud was dus het is echt al lang geleden.
    Ze woont ook best een stukje uit de buurt (60 km zoiets), ze woont in een verzorgingstehuis en is niet meer goed bij vaak, ze heeft veel hersenbloedingen gehad en is dementerend.
    Toch vindt ze het altijd heel erg fijn als ik kom en ik mis haar ook dus is fijn dat we weer eventjes naar haar toe kunnen gaan.

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wiehoe wat is er veel geschreven 😂

Verliefd echt niet gek hoor dat jullie meisje niet van verjaardagsdrukte houdt. Bij ons zowel de oudste als t die daar ook niet van houden. Slapen doet t dan in de draagdoek. Maar als het warm is kan dat natuurlijk niet. En die blikken lekker laten kijken!

Pukjepuk wat sneu dat Benjamin niet lekker is. Misschien de korreltjes met melk en rijstebloem geven? Dan hoef je niet perse fruit te gebruiken?

Liekje wat sneu dat ze zo van slag is... Hopelijk slaapt ze vannacht goed.

Drieka pastinaak? Hahaha wat een ouderwetse groente. Tja ze stoppen alles in potjes. Misschien eten ze het in Duitsland wel vaak?

T doet het weer wat beter hij komt nu nog maar een keer snachts voor een fles. Over een paar uurtjes al dus ik duik er zo in. Morgen een nachtje weg met vrienden en hun kindjes. Gezellig!

Goede nacht allemaal!

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @verliefd: het is echt een fabeltje dat elke baby overal slaapt. Ik trek me gelukkig weinig aan van anderen en doe wat voor haar goed is. Dat we daardoor veel thuis zijn, so be it.

@drieka: wel zo fijn om te weten dat je moeder er dan niet is. Fijn dat je oma Florian nog mee kan maken. Zeker handig zo'n makkelijke baby. Hoewel ik Dafne ook niet als moeilijke baby zie. :)

@puk: ik duim voor net zo'n goede nacht als avond!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja Sanna, als je ff niet oplet mis je een hoop! Fijne dag morgen en slaap lekker. Hopelijk snel die nachtfles eraf ;)

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, ja Pastinaak is inderdaad een ouderwetse groente maar ben blij dat Florian het lust, we proberen gewoon alles zodat hij hopelijk alles gaat eten later.
    Hopelijk gaan jullie het morgen leuk krijgen!

@Liekje81, gelukkig is Dafne ook een gemakkelijke baby. Met Florian kunnen we gelukkig alles doen, dat is zo ontzettend fijn.
    Ja ben blij dat mijn moeder morgen niet komt, kunnen we rustig naar oma toe, is ook fijn dat ze al haar 9 achterkleinkinderen leert kennen, Florian is de jongste.

9. sanna1986

Jaaaa t heeft doorgeslapen! !!! Van 21 tot 6.30

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @sanna: jeeeeeeeeeey!! 😄

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, dat is toch al heel erg lang direct, wat goed! Hopelijk blijft dat zo.

Hier ook weer een goede nacht, Florian lag om 20:30 in bed en begint nu wakker te worden dus ga nu een flesje voor hem maken.

12. sanna1986

Ja! Om 2.30 werd hij wakker heb ik hen teruggedraaid en een speentje gegeven

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wauw sanna wat lang!! Super!!

Hier viel dl om 22.15 eindelijk in slaap. Na 3x in bed te hebben gestopt en er weer uit ivm te overstuur. Uiteindelijk hebben we haar toch laten huilen. Was zeur huiltje. Mn man wilde na 5 min haar pakken om desnoods rondjes te gaan rijden in de auto maar leek mij niet zo handig. Dan moet je haar toch weer overleggen in bed. Word ze toch weer wakker. Maar ik ging het nogmaals proberen. En ze had zichzelf zo moe gehuild dat m'n pink ineens wel hielp. En nu ligt ze nog in coma!

Zo lastig soms. Dan begin je op tijd met in bed leggen omdat ze anders oververmoeid is. Maar door een drol die in de weg zit ligt ze uiteindelijk nog te laat en compleet oververmoeid in bed.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: dat is zeker vervelend! Zo sneu ook voor dr. Hopelijk is ze vandaag beter in dr hum.

Dafne zoals gewoonlijk rond 5.30 aan het wakker worden, gelukkig viel ze daarna wel weer in slaap. Rond 6.50 echt wakker. Ze lag weer op dr rug, gelukkig beetje aan het babbelen met zichzelf, niet dat krijsen.
    Laatste dagen is ze ook erg snel uitgekeken op haar speeldingen. Na 5 minuten heeft ze het telkens wel gehad. Dan wil ze weer gedragen worden, dan is ze wel stil. Maar ja, daar zijn onze ruggen op den duur ook niet blij mee. Ze wil gewoon veeeeeeel meer dan ze op dit moment kan. Wanneer is de volgende sprong? Dan gaat het hopelijk weer beter. :D

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, de 5de sprong start tussen de 22ste en 27ste week na de uitgerekende datum ;)
    Dat is toch alweer zo hè?

@Spruitjes, jammer dat je meisje pas zo laat in slaap is gevallen. Hopelijk gaat het vandaag weer beter.

Florian heeft om 10:00 zijn fruithapje gehad en is daarna direct gaan slapen in de box, krijgt om 12:00 zijn flesje en daarna gaan we naar mijn oma.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @drieka: uitgerekende datum was gisteren 19 weken geleden. Dan zou ze er wel vroeg bij zijn :( Denk nu ook niet dat het nog aan tripje ligt van zaterdag.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, dan kan ze nog in haar 4de sprongetje zitten, dat begint namelijk tussen de 15de en 19de week na de uitgerekende datum.
    Het 5de sprongetje kan het zeker nog niet zijn dan.
    Hopelijk voelt ze zich snel weer beter.

Florian heeft bijna zijn 2de fles op, weer moeten verhogen, hij krijgt nu om 12:00 225+7,5, dan redt hij het tenminste tot 15:30, is toch een hongerlapje :D.
    Daarna 30 minuten uitbuiken, verschonen en dan gaan we naar mijn oma toe.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, dan begint ze er wel laat mee, haha. De dingen die bij dat sprongetje horen doet ze al wel. Ach, misschien gewoon ff niet in dr hum, hebben wij ook weleens. :);)

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik vanochtend boodschappen doen. Schrok me rot! Geen omneo voeding! Het gaat al lang de ronde dat het slecht leverbaar was ivm chinezen en brand in fabriek ofzo. Maar bij de jumbo hadden ze vollop elke keer. Had elke keer een voorraad. Nu net niet natuurlijk..op! Schoot echt ff in de paniek. Ja wat dan he als je geen melk hebt voor je kindje! Nutricia gebeld maar via internet kan je het gewoon bestellen gelukkig! Zo maar even doen.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: o, dan zou ik ook schrikken!! Hopelijk kun je het via internet snel krijgen.
    Wat dat betreft ben ik blij dat ik gewoon standaard voeding van Hero gebruik. Die is niet zo populair en stukken goedkoper :)

Deel Deze Pagina