@Mamabou, ik geloof zeker dat het hilarisch was maar ook wel zielig voor Senn . Ja de hypotheekrente staat ook enorm laag, ik hoop volgend jaar ook nog want dan willen we dit huis kopen, nu gaat dat helaas nog niet. Hier gaat het wel goed, Florian lag gisteren om 20:30 in bed en heb hem om 07:45 eruit gehaald, toen begon hij te kletsen. Ligt nu lekker te slapen in de box, om 10:00 zijn fruithapje en dan boodschappen gaan doen.
zeker heftig van vroeger allemaal liekje! hier ook een batterij aan vervelende dingen in het verleden. ml vader overleden enz. allemaal nog net kunnen dragen en toen kwam de mmm. ook kindjes krijgen leek ons al niet gegund. dat was de druppel. de emmer zat inmiddels overvol. ook even bij de psych gelopen. maar goed, ook weer overwonnen. en zelfs nu is er van alles gaande want ik heb een beetje rare ouders. gedoe gedoe. maar goed. just go with the flow.... wat grappig mamabou! ik kan me jullie lachbui wel voorstellen! hier ook een tijd geleden geinformeerd of we de hypotheek kunnen aanpassen. werd ook een flinke boete dus laat maar... ik was gisteravond met vriendinnen op de kermis. nooit heb ik naar de kindjes gekeken. nu natuurlijk wel. maar mijn hart deed zeer zeg! wat zag ik veel kinderen in wandelwagens (met die dingen over de kermis lijkt mij nogal onmogelijk. in tilburg heb je veel smalle stukken en het was ook savonds dus druk) maar de kinderen waren overstuur en oververmoeid! Ik zag er een hoop huilen. die snoetjes straalde vermoeidheid van zich af. en ook een hoop jonge kindjes van onze leeftijd. allemaal naar de lichtflitsen kijken. ongelofelijk zeg! 1 papa stond bij zijn kinderwagen te kijken naar een attractie. niet eens door dat zijn kind enorm ligt te krijsen. hoor je natuurlijk ook niet door de herrie. nee ik neem onze dochter dit jaar echt niet mee heb ik besloten! ook niet op een rustigere middag. maar het deed echt zeer om te zien zeg!
@ spruitjes: ik heb dat ook nooit begrepen dat mensen zulke jonge kinderen meenemen. Ik ging altijd op zaterdagavond, en zoveel kinderen inderdaad. Huilen, moe. Ik heb dat ook altijd zielig gevonden. Die kinderen hebben er niks aan. Als ik al ga met Dafne, dan pas volgend jaar en overdag. Maar denk dat het nog wel even duurt. Jullie zware tijd gehad dus. Fijn dat dat wachten op een kindje toch beloond werd!
Vreselijk mensen die hun kleintjes overal naartoe slepen wat nog niet geschikt is op rare tijdstippen. Dat kunnen die kleintjes nog helemaal niet goed verwerken.
Haha mamabou wat enorm leuk bedacht zeg, wel beetje sneu voor senn maar die zal er ondertussen ook wel overheen zijn! Nee overdag zou k m'n kind nog wel mee durven nemen, maar niet s avonds laat nog met de kinderwagen op stap. Al die indrukken zijn s avonds als t donker begint te worden nog veel erger natuurlijk met al dat licht! Pff spruitjes wat enorm vervelend zeg dat jullie zolang op jullie meisje hebben moeten wachten, helemaal als je al zulke vervelende dingen mee maakt. Hier heeft manlief ook een nare jeugd gehad..vader met ptss, wat enorm werd onderschat en niet werd erkend..sinds 3,5jaar ie hij onder behandeling en het is al een hele andere man geworden gelukkig. Maar toch houd manlief nog steeds op enige hoogte afstand van z'n vader,bang dat hij weer uitvalt..gelukkig is het een hele andere man nu en heel lief tegen de kids. Hier vandaag een lekker rustig dagje, lekker schoonmaken en wasjes draaien en vanmiddag misschien nog even winkelen
Zo weer thuis van de boodschappen en Florian ligt uit te buiken van zijn flesje, zo lekker eventjes zijn bedje in. Ik snap ook niet dat mensen die kleintjes s'avonds mee nemen naar de kermis , voor ons al veel indrukken met al die harde geluiden en lichtjes laat staan voor die kleintjes. Daarom zijn wij zaterdag overdag naar de kermis gegaan, nu is dat in Duitsland sowieso een hele andere kermis dan in Nederland, er is lang niet zoveel herrie en veel ruimer allemaal. Normaal gingen wij ook altijd de avond, veel mooier, maar dat vind ik echt niks voor Florian, ik wil dat hij gewoon op een normaal tijdstip in bed ligt. @Spruitjes, dat is ook vervelend dat jullie lang hebben moeten wachten op jullie meisje, gelukkig kunnen jullie nu heerlijk van haar genieten. Hier vroeger ook het een en ander meegemaakt, heb een rot jeugd gehad, mocht helemaal niks en mijn ouders hadden sowieso losse handjes, had helaas vaak genoeg iets gekneusd of een tand door de lip . Daarom op mijn 19de snel gaan samenwonen met mijn ex, tja, nu heb ik sowieso alweer ruim 2 jaar geen contact meer met mijn ouders en vindt het ook wel prima. Niet meer gekleineerd worden en mezelf kunnen zijn is toch wel erg prettig.
Dat was ook nog niet eens mijn keuze . Mijn ouders (+ mijn broer) hebben me jaren geleden al eens laten vallen omdat ik mijn eigen leven leidde en ze daar niet mee om konden gaan, toen uiteindelijk weer contact gezocht, dat ging matig, zo lang ik maar deed wat zij wilden was het goed en anders was er ruzie. Twee jaar geleden met Moederdag toen ik belde om een fijne dag te wensen (omdat ze aangegeven hadden dat ik niet welkom was aangezien mijn broer met zijn gezin kwam, vandaar dat ik wel belde) begonnen ze ruzie te maken om niks en hebben de hoorn erop gegooid, heb dus nooit meer iets van ze gehoord. Mijn 2 ooms en 5 tante's (broers en zussen van mijn moeder) snappen er niks van en staan allemaal aan mijn kant. Ze zijn er pas op latere leeftijd achter gekomen wat mijn ouders, vooral mijn moeder, me aangedaan heeft. Trouwens, mijn broer heeft nooit klappen gehad, hij was altijd het lievelingetje (is 1,5 jaar jonger dan mij). Tja, zo draagt ieder huisje zijn eigen kruisje zullen we maar zeggen .
Beetje vreemd van je ouders. Maar waarschijnlijk ben je nu een stuk beter af. Gelukkig dat je ooms en tantes aan jouw kant staan!
Ja het zijn ook vreemde mensen, hun wereld is goed en anders niks. Ze leven met de ikke-ikke-ikke en de rest kan stikken mentaliteit. Ben blij nog een goede band met de rest van de familie te hebben.
Zo Florian heeft om 17:15 een half potje worteltjes gegeten in 10 minuten , hij was niet blij toen het op was maar ik wil hem niet teveel geven. Morgen de andere helft van het potje en vanaf zaterdag kan hij dus wel een heel potje groente eten al . Als ik vers maak dan ook maar zorgen dat ik steeds genoeg extra bij maak. Dit is de laatste week van onze vakantie en koken we gemakkelijk maar dinsdag begint manlief weer met werken en ga ik weer 5 dagen in de week koken, dan ook weer vaker vers zodat Florian met ons mee kan eten. Maar hij eet dan vanaf zaterdag een heel potje fruit en een heel potje groenten per dag . Dat vind ik toch wel veel naast zijn 3 flessen 210+7 en zijn papfles 230+7+3,5 schepjes rijstebloem maar hij is er tevreden mee dus het zal wel goed zijn.
Sow dat is echt wel heel veel! Vanmiddag besloot madammeke ineens om maar gewoon niet te slapen. Zo maf. Al een tijd doet ze het zo goed. Ze heeft het later wel weer een beetje ingehaald
Maar das toch prima dan, een heel potje. Dat zijn die kleintjes toch? @spruitjes: das gek dan ineens, was ze wel een beetje vrolijk? Dafne was op kdv ook niet in dr hum. Ja, als je de hele tijd met dr rondloopt. Maar als ze moe is, is dat zelfs niet goed. Ze heeft maar korte slaapjes gehad. 3 x 1 uur, terwijl ze tot aan maandag 1 x 2 en 1 x 3 uur. Maar er zit verbetering in; gisteren deed ik er een half uur over haar in slaap te krijgen rond 18/18.30, vandaag maar 20 minuten Pfff, word er knetter van. En mn vriend wordt ook elke keer wakker. Nou ja, dit was de 5e onrustige dag, zal vast binnenkort wel weer over zijn. Het is echt sprongetjesgedrag, zonder dat er een sprongetje zou moeten zijn. Die van 5, 8, 12 en 19 weken niks gemerkt.
@Liekje81, het zijn de kleine potjes van 125 gram inderdaad, ik had gewoon niet verwacht dat hij binnen 1,5 week al een heel potje fruit en een heel potje groenten op 1 dag zou eten, dacht dat het de eerste tijd bij een paar hapjes zou blijven . Volgens het CB mag hij dat ook zeker wel eten en zelfs 1 fles vervallen maar dat doe ik echt nog niet. Melk is en blijft tot 6 maanden sowieso de hoofdvoeding maar ik ben bang dat hij misschien dik gaat worden van dat vele eten . Momenteel ligt hij qua gewicht perfect op de middenlijn maar nu krijgt hij wel fruit, groente en pap bij de melk die hij al dronk. Nou ja, er zal heus nog wel vaker een fase komen dat hij niet wil eten zullen we maar zeggen . Dafne vertoont inderdaad sprongetjesgedrag, kan toch nog het 4 maanden sprongetje zijn hoor, die begint tussen de 15de en 19de week na de uitgerekende datum en kan 5 weken aanhouden. Elk kindje reageert er anders op natuurlijk. @Spruitjes, Florian heeft soms ook geen zin om te slapen in de middag en blijft dan gewoon wakker, gelukkig wel vrolijk.
Drieka je mannetje lijkt op mijn oudste qua eten. Alleen heeft hij nooit een fles van 210/7 gekregen ( ja die peuter die nu niks meer eet was vroeger een veelvraatje ) Niet druk maken dat hij te dik wordt. E was "te dik" zodra E in beweging komen trekt dat echt bij zolang je gezond voedsel aan blijft bieden.
Die hele sprong beslaat 5 weken. Niet dat ie dan nu nog 5 weken duurt, volgens mn Oei ik groei boek, haha. En we zitten in de 21e week. Ze doet de meeste dingen ook die bij die sprong hoort. Misschien vroege 26 weken? Maar dan klopt dat hele Oei ik groei niet, heb ik dan dus niks aan Er zullen idd vast wel niet willen eten periodes komen, haha. En als ze gaan kruipen en lopen komen ze weer minder snel aan in gewicht omdat ze meer bewegen. Zou me er niet druk om maken, hij heeft er schijnbaar behoefte aan.
Nou, idd zou ze nu niet in een sprongetje 'horen' te zitten. Volgens mn Oei ik groei boek zou ze nu het zonnetje in huis moeten zijn
@Liekje81, dan zit ze niet in een sprongetje en heeft ze misschien zo haar week niet, dat hebben wij natuurlijk ook wel eens . Ja ik moet me ook niet zo druk maken omtrent het eten van Florian, hij zal het inderdaad wel nodig hebben en je hebt toch vaker dat de baby's wat voller worden en zodra ze kunnen kruipen dan verbruiken ze het wel weer. Wil alleen niet dat hij zo snel uit zijn kleren groeit .
Wat een nare verdrietige verhalen lees ik hier toch allemaal! Ik krijg er gewoon tranen van in mijn ogen! Drieka, wat een verschrikkelijke nare jeugd heb jij gehad, zegt! Wat erg, die mishandeling en de liefde die je broer wel kreeg/ krijgt maar jij niet!!:x Zulke ouders zou ik ook nooit willen zien! Vooral als jij vergevende benadering/toenadering zo hard afkappen! Gelukkig staan je ooms en tantes wel achter je! Maar je bent er wel echt sterk uit gekomen, zeg! Respect! Veerkracht heb je! Spruitjes, wat verdrietig dat je vader zo jong is overleden! Als jonge volwassen vrouw/man heb je je ouders juist ook zo hard nodig! De MMM lijkt mij ook loodzwaar. Wat een verdriet, he, is ongewenst kinderloos zijn! Bij ons heeft het ook twee jaar en twee maanden geduurd. Iedereen om je heen krijgt dan kinderen en zelf blijf je met lege handen! Ik zou vorig jaar september met IUI beginnen maar toen was ik 13 weken zwanger! Na twee jaar en een maand kreeg ik een vroege miskraam, ik stond toen echt op instorten! Direct die maand erna werd ik zwanger van Benjamin. Ik was compleet van slag en huilde heel veel van blijdschap! Benjamin is zo vreselijk gewenst zeg maar, dat trekt mij ook door die spooknachtjes heen! Mamabou, wat een grappige actie van je man! Alleen wel een beetje zielig voor je zoontje! Ach komt hij wel over een. Liekje, wat super dat Dafne weer al haar flesjes drinkt! Maar lastig dat van het slapen, echt sprongetjes gedrag! Volgens mij hoort dat vroege wakker worden er ook bij. Komt van zelf weer goed! Ze is natuurlijk ook best gevoelig en dan de sprongetjesgedrag heftiger volgens mij. drieka, ik denk dat Florian al dat eten wel kan hebben en als hij dik begint te worden, dan merk je dat vanzelf en kun je hem wat afremmen bijvoorbeeld. Geniet ervan nu hij goed eet, misschien is hij met twee jaar wel een boefje dat niks wil eten. uitstapjes, inderdaad sommige mensen slepen hun kinderen overal mee naar toe op momenten of naar plaatsen waarvan je denkt laat je kindje lekker thuis. Oke, als je kindje het aan kan oke. Inderdaad die oververmoeide betraande gezichtjes vind ik dan ook erg zielig. Sommige mensen willen hun leven voordat ze kinderen hadden, precies hetzelfde voort zetten met jonge kinderen, maar ja soms kan dat gewoon niet. Komt vanzelf weer. Hier, drinken gaat steeds beter. Vandaag vier flesjes helemaal leeg. Drinken de laatste dagen rustiger en drinken bijna weer als een gewone baby. Wel nog in zij ligging. Hij drinkt ook verder als ik de fles even uit zijn mondje haal om op adem te komen. En als hij onrustig is, zet hij zich daar vaker over hem om toch verder te drinken. Vandaag op de opvang een hele banaan op (gepureerd natuurlijk Banaan vindt hij dus heerlijk, hij doet nog niet netjes altijd zijn mondje open, maar dat gebeurt wel veel vaker. Morgen eens worteltjes, een potje van. Slapen overdag gaat eigenlijk steeds beter. Avonden en nacht drama, gewoon nog heel veel onrust. Hij lijkt geen pijn te hebben, begint dan onrustig te bewegen en wordt dan huilerig wakker en met speentje en aai slaapt hij snel weer verder maar hij heeft dat wel nodig anders wordt het harder huilen. het is dan meer een zielig verdrietig of paniekerig huiltje. Onrustig slapen wel passend bij reflux kindjes, vooral als ze pas op latere leeftijd (bijv. na 2 maanden) worden geholpen. Ze hebben dan misschien wel te lang pijn geleden of zo.