@Pukjepuk, wat fijn dat Benjamin eindelijk beter doet drinken! Ook knap dat hij banaan graag doet eten. Worteltjes heeft Florian vandaag gegeten, vindt hij ook erg lekker. Fruit eet hij ook graag, de meeste dingen zijn met appel erbij, dat vindt hij heerlijk, appel/perzik en appel/peer is ook heerlijk zoet . Ja op zich is het goed dat hij graag doet eten, afremmen lukt niet goed, vandaag een half potje wortel omdat ik hem niet teveel wilde geven maar daarna was het toch huilen omdat ik hem de rest niet gaf . Morgen krijgt hij de andere helft en vanaf zaterdag dan maar een heel potje groente als hij nog zo hongerig blijft.
Pff wat een verdriet hebben de meeste van ons al moeten meemaken, hier helaas ook al flink wat pagina's verdriet in mijn levensboek.. Maar nu ben ik de gelukste mens op aarde met een prachtige dochter en een hele lieve man.. Pukjepuk vooruitgang is wel zichtbaar bij jullie Benjamin.. Hopelijk ook snel weer rustige nachten,, Liekje, tja je meisje laat ander gedrag zien als anders,, bij baby is t al snel een sprongetje.. Ik weet alleen niet zo goed of alles daar wel aan te wijten is.. T feit blijft dat t vervelend is dat ze niet lekker zichzelf is.. Hopelijk kan ze snel weer de rust vinden om heerlijk te slapen.. Uitjes.. Werkelijk niet te filmen waar sommige mensen hun baby's/kinderen mee naar toe zeulen.. Je leven veranderd nou eenmaal als er een kindje is.. Daar hebben we toch zelf voor gekozen?! Hier niet echt uitjes voorlopig, dl teert het beste gewoon op thuis blijven.. Een huismusje net als mama denk ik.. Pfff ik ben nu na 4 dagen een dagje vrij, en dan t weekend weer dagdiensten.. 7 uur beginnen.. Ben echt kapot.. Voorheen als ik late diensten draaide kon ik volgende ochtend nog lekker blijven liggen.. Nu met dl gaat dat natuurlijk niet meer.. Dan hakt t er wel in als je pas om 00.00 thuis bent.. Maar ach dan kijk ik naar ons mooie poppetje en dan weet ik weer dat t t allemaal waard is.. Gelukkig doet dl t op t moment weer heel goed., ze slaapt overdag weer goede slaapjes en is als ze wakker is ook vrolijk en gezellig.. Nu snel me bedje opzoeken.. Ben hard toe aan een flinke nacht slaap! 😍
@verliefd: das zeker pittig! Geniet van je dag vrij! Idd wordt het al snel op een sprongetje gegooid. Ze zal wel niet zo lekker in dr vel zitten, heb ik ook weleens. Volgens het boek zou ze ook niet in een sprongetje moeten zitten. Jij ook al zo'n huismus? Wij ook best wel. Als je allebei (bijna) fulltime werkt, is lekker thuis zijn heerlijk. Vind het dan ook niet erg om geen uitjes te hebben op het moment. @pukjepuk: goed aan het drinken dus? Jammer alleen nog van die nachten. Had beter andersom kunnen zijn, overdag onrustig slapen, en de nachten minder onrustig. Dafne drinkt niet alle flessen helemaal leeg, maar ze zit in elk geval laatste week op rond de 720 cc. Behalve vandaag, op kdv slecht gedronken, net wel 200 op. Totaal 680 vandaag. Het was heerlijk de fles geven, ze dronk m weer eens slapend leeg en slapend bij mij uitbuiken. Na 20 minuutjes weer in bed zonder een kik. 👍 Heb weinig tijd voor nezelf gehad vandaag. Vanochtend was ze al vroeg wakker. Daarstraks Dafne moeite in slaap te komen, moest daarna nog eten, planten buiten water geven, gras sproeien en strijken. En toen ik klaar was moest Dafne weer de fles. Maar dan hoef ik morgenavond niks meer te doen, ook wel fijn. Nu lekker slapen. Truste!
Wat Super van benjamin! Alleen nog snachts dan... Ik heb ook een ministerretje aan de hemel. Gelukkig heb ik daar niet veel verdriet van. Was ook erg vroeg mis. Wel leek het steeds goed te komen (lage hcg waardes steeds, maar ze stegen wel) het heeft 3,5 week geduurd eerdat we het eindelijk definitief wisten, het is niet goed en een mk. Na die poos onzekerheid was dat een opluchting! Maar die mmm heeft bij mij veel teweeg gebracht. Ik vind mezelf veel dankbaarder voor onze dochter. Dat klinkt een beetje idioot en alsof anderen niet dankbaar zijn maar ik weet niet hoe ik het moet zeggen. Ik geniet gewoon enorm van ons wonder. Verliefd fijn dat je meisje beter slaapt! Oh help.. En nou weet ik niet meer wat ik verder wilde zeggen.
Phoe.. Nachtvoedinkje tussen door.... Ik had haar misschien nog langer kunnen laten pruttelen, met grote kans dat ze in de vroege ochtend weer zou komen. Maar aangezien ze gister een gekke dag had dacht ik gewoon ff extra eten erin! En dan hopelijk een rustige tuk naar de ochtendfles... Is wel grappig. Tijdens het uitbuiken nu is ze met een speen aan het spelen.niet dat ze ermee tut, maar vastpakken en elke keer andersom naar de mond brengen. Ach word dat ding toch nog gebruikt.
Goedemorgen dames! Florian ligt ook nog lekker te slapen, die haal ik er zo uit zodat hij om 08:00 de fles krijgt, met 4 flessen en nog fruit en groenten tussendoor kan ik niet later met de flessen beginnen . Gisterenavond heeft hij om 19:00 de laatste fles gehad, daarna lekker gewassen en hij lag om 20:15 in bed dus hij heeft weer een lange nacht gemaakt. @Verliefd91, het is ook zwaar als je zoveel moet werken en een gezin hebt. Misschien kun je vanmiddag wat slaap inhalen als je meisje slaapt? @Liekje81, wat fijn dat Dafne het gisterenavond zo goed gedaan heeft! @Spruitjes, een nachtvoeding erbij is niet zo leuk maar ja, als ze dan toch honger heeft dan zou ik het ook gegeven hebben.
Das mooi Spruitjes! Het had je meer energie gekost om haar elke keer weer in slaap te krijgen denk ik. Snap trouwens wel wat je bedoelt hoor, over toch net wat blijer zijn met je dochter. Wij hebben gelukkig geen mk mee hoeven maken. Zaten wel al bij de gyn omdat we al een jaar bezig waren. @drieka: dan heeft ie lang geslapen! Zal wel passen en meten zijn met al die hapjes. Ik zie volgende week wel hoe het uitkomt, ga haar er niet voor wakker maken. Dafne was rond 5.45 wakker en ik dacht al: neeeeee!! Gelukkig viel ze weer in slaap en moest haar wakker maken om 6.45. Dus dat was fijn. Heb echt als een blok geslapen tot 5.45! Nu weer op mn werk. Gelukkig de laatste dag van de waarneming. Ik heb zelf ook een hoop patiënten zie ik. Nou ja, dan gaat de dag snel.
Wat een zware werkweek verliefd! Moet er niet aan denken. .. Pukjepuk wat fijn dat het overdag veel beter gaat! Vervelend van de nachten. Zou een nachtvoeding niet helpen? Spruitjes lees nu pas over de mmm heftig hoor! Wij zijn er net niet ingegaan. Afspraak met de dokter stond al toen ik positief testte voor E. Snap dat je hierdoor heel goed beseft dat een kindje krijgen een groot wonder is! En nu ach ja een nachtvoeding Join the club die geef ik nog elke nacht. Die ene keer doorslapen was eenmalig😂 Hier een drukke nacht achter de rug. T is een beetje verkouden en had daarom erg weinig gedronken overdag. Hij heeft om 1 uur en om 4 uur om voeding gevraagd. Verder elk uur van de klok gezien... 😴
Dat is niet zo'n fijne nacht dan @sanna! Kun je vandaag een beetje bijslapen? Zal vast niet met de oudste er nog bij
Sanna, jij dus een soortgelijke nacht! :x gewoon elk uur gezien vd klok. Maar jij dus ook een hongerlapje. Soms zie je vaker dat kindjes met 3,5 of 4 maanden opeens weer s nachts willen drinken, omdat ze dan overdag te weinig drinken. Jouw mannetje natuurlijk ook verkouden. Hier geen honger, het is onrust. Zijn onrust door de reflux, tandjes die steeds meer naar boven groeien, nog niet door, maar wel meer voelbaar. Ook een flinke verkoudheid, hij weet ook geen slaaphouding te vinden. Liekje, op het dag verblijf ook te snel afgeleid. Benjamin moet ook niet te veel afgeleid worden. inderdaad liever overdag onrustig slapen dan s nachts en s avonds. Overdag zijn zijn slaapjes nu bijna normaal te noemen. Alle onrust bij elkaar (reflux, zijn razendsnelle ontwikkeling, verkoudheid en tandjes). Verliefd, wat naar dat jij ook veel narigheid hebt meegemaakt! En wat een zware werkweek/-dagen heb jij. Als je pas om 0:00 thuis bent, dan worden je nachten wel erg kort ja. Spruitjes, nachtvoeding niet fijn, maar als ze dan beter verder slaapt, een goede oplossing. Drieka, wortels dus ook in de smaak. Hier vandaag maar eens wortels proberen. sprongetjes, 4 maandensprongetje of duurt hier heel lang of gewoon niet merkbaar. Benjamin om andere redenen onrustig in de nacht en avond. hij is nog steeds met van alles bezig, willen krijgen, willen gaan zitten enzovoorts. Steeds handiger met alles pakken enzovoorts. Teentjes opeten. Elke week weer wat nieuws. Zijn logopediste zei dat Benjamin eigenlijk te vlot gaat en dat hij dat eigenlijk mentaal niet meer goed zelf kan bijbenen >extra onrust. Overdag dus inmiddels ook met slapen en drinken steeds beter, gewoon goed nu eigenlijk. Maar de avonden en nachten. Een paracetamol gegeven, maar dan spookt hij iets minder,maar net zo hard. Dus vast wel wat pijn van zijn verkoudheid en tandjes maar dat is het dus niet alleen. Misschien jeukt het ook wel erg, en daar helpt geen pijnstilling voor. En onrust bij onrust nog meer onrust.
Wat een spookjes zijn er zeg..misschien komt de volgende sprong er wel aan en voor sanna de 4maanden sprong! Ik zit even op wacht bij Youri, die schrok zo erg net van de buren die bij de verbouwing iets enorm zwaars lieten vallen..hopelijk tukt hij nog even een dik uur verder De vakantie is bijna ten einde helaas hopelijk komen we makkelijk weer in een werkritme en dan vooral Youri..die slaapt tegenwoordig met gemak tot 8.30 en vaak zelfs tot 9.00. De dagflessen geven we al wel via het werksvhema..dus we gaan zien hoe het volgende week gaat bij de oppas oma's en gastouder..
Pukjepuk timur heeft ook reflux maar hij heeft er geen last van en groeit goed. Weet jij waar ik op moet letten naast huilen dat hij er toch last van krijgt? Nu komt het echt door de verkoudheid. Hij is een buik plus speen slaper. Dat werkt natuurlijk niet met een verstopte neus. Hopelijk voor allebei onze kereltjes snel wat meer rust. En voor ons ook 😉 Wanneer is de 4 maanden sprong dan T is nu bijna 16 weken s daar staat mij niks van bij... denk echt door zijn neusje. Hij drinkt nu ook weinig vannochtend 120 daarna 100 hij krijgt nu een fles maar geeft ook alweer bijna op denk 120/140 Ben bank voor weer twee nachtvoedingen op deze manier 😐
@Sanna1986, het 4 maanden sprongetje begint tussen de 15 en 19 weken na de uitgerekende datum. Dus het kan nog komen allemaal. Dit is het eerste sprongetje waar Florian nauwelijks last van heeft gehad terwijl het een van de heftigste sprongetjes zou moeten zijn . Hij kan wel veel meer nu, dat is erg leuk! @Gerdia, hier is de vakantie ook bijna ten einde, manlief begint dinsdag weer met werken . Drie weken vliegen echt voorbij. @Pukjepuk, hopelijk vindt Benjamin de worteltjes ook lekker, Florian krijgt dadelijk de andere helft van het potje, zal erna wel weer ontevreden zijn . Vamaf morgen krijgt hij een volledig potje groenten in de avond en als ik vers maak dan maak ik ook circa 125 gram per portie, net zoveel als in een potje.
Oké meiden ik moet even mijn gal spuwen! Werd ik net gebeld door t werk.. Ik heb een werkopdracht gekregen om aankomende twee nachten de nachtdienst in te gaan! :x Ze belde de eerste keer, toen gaf ik aan dat ik niet hoef omdat ik een dochter heb van minder als 6 maanden, staat in ons cao dat we dan geen nachten hoeven te draaien,, zegt ze oké blijf tot half 5 bij je telefoon ik kan je nog terug bellen.. Ik dacht nog, ze heeft geen poot om op te staan dus belt vast niet terug.. 2 keer nee zeggen zag ik mezelf niet doen, dus was bang dan wel toe te geven.. Belde ze met 10 minuten weer.. T gaat tussen jou en nog een.. Maar die heeft een familiefeestje en t is toch al jou weekend, maar ik mag jou geen werkopdracht geven,, dus als jij nou vrijwillig gaat is t probleem opgelost! en wat doe ik?! Ik geef nog toe ook!! Dus nu heb ik vanavond en morgen een nachtdienst! En maandag alweer een late dienst! help! En dat alleen maar omdat ik me collega die notabene geen kleine kinderen meer heeft dus veel makkelijker een paar uurtjes overdag kan slapen een familiefeestje gun.. Ik weet overigens dat ze alleen maar naar de braderie ging en uiteten met haar man.. Had gister nog met haar gewerkt dus weet zeker dat er geen familiefeest is! Ik ben zo boos op mezelf, op me werkgever en daarbij ben ik nu al zo moe, hoe ga ik er ook nog twee nachtdiensten bij in proppen?! Oké nu de klaagmodus uit en de overlevingsstand aan!!
Oh Drieka dan zit hij er dus misschien toch in want gecorrigeerd is hij precies 15 weken. Ik heb voorheen niet veel aan hem gemerkt. Bij E kon ik de klok er op gelijk zetten. Balen verliefd wel heel sociaal van je dat je denkt aan je collega. Wat voor werk doe je?
@Verliefd91, je moet toch echt aan jezelf denken en gewoon niet toegeven! Je hoeft nog geen nachtdiensten te draaien en je leidinggevende kan het wel zo leuk brengen dat je het vrijwillig moet oplossen maar jammer dan, ik had het dus mooi niet gedaan. Die andere collega had het ook vrijwillig kunnen oplossen!