Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Bij de kinderarts was alles goed, zijn piemeltje zag er dus goed uit en er wordt niks aan gedaan, gewoon in de gaten houden en verder niks dus ben er blij mee, hij was ook weer goed bijgekomen en woog nu 4440 gram!
    Alleen jammer dat het 45 minuten uitliep pfff.

Gisteren heb ik de nacontrole gehad bij de gynaecoloog en hij heeft niks gedaan, gewoon vragen gesteld en verder niks, dus heb niks hoeven uitdoen :D

Florian is ook al uit maat 50 gegroeid en heb het ook uit de kast gehaald, tja, vond het ook wel eventjes slikken aangezien we geen ander kindje gaan krijgen.
    Maat 56 past hem al prima, alleen sommige broekjes zijn nog wat groot maar daar groeit hij wel in.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, fijn dat alles goed was met zijn piemeltje! En super dat hij weer zo goed gegroeid is! Irritant dat het zo uitliep, niet fijn en handig met een kleine baby.
    Nacontrole stelt dus niet veel voor, dat scheelt weer.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee nacontrole stelt inderdaad helemaal niks voor dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken.:)

4. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een moeder met slagroom want hidde was vorige week dinsdag al 4600 gram! Hij heeft 4 weken in maat 50 gezeten en begint nu al uit maat 56 te groeien. Dit terwijl hij maar 3500 gram woog en 48 cm lang was bij de geboorte.
    Verder vandaag erg veel krampjes, echt heel zielig. Uiteindelijk is hij in de draagdoek in slaap gevallen en vanmiddag heeft hij nog een half uurtje in zijn ledikant geslapen. Nu zit ik te voeden en mijn man zit samen met thijs de lego bouwplaats die hij van opa en oma heeft gekregen in elkaar te zetten. Helaas is voor thijs de concentratie nu echt helemaal op dus ik hoor mijn man 6x per minuut zeggen: thijs, kijk maar goed naar het plaatje, kijk maar goed naar het plaatjeTHIJS kijk eens goed naar de tekening, thijs even opletten kerel!
    Hihi, gelukkig gaat hij zo naar bed want deze dag is duidelijk voorbij.
    Ik hoop dat hidde zometeen geen last meer heeft van zijn buik en even lekker zijn broek volgooid. Dan heb ik ook een rustige avond.

@ drieka, wat fijn dat florian niet besneden hoeft te worden o.i.d.!

Verder wens ik iedereen een rustige nacht met allemaal kindertjes die heeeeerlijk doorslapen zodat we er morgen weer tegenaan kunnen.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja daar ben ik ook heel erg blij om fluitekruid!
    Weer een kopzorg minder :D

Hopelijk gaan jullie ook een rustige avond/ nacht tegemoet.
    Florian is vandaag wat onrustig maar goed, de dag is ook heel anders gelopen dan normaal dus ik begrijp het wel.
    Hopelijk is morgen alles weer normaal en is hij weer rustiger.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Haha, ik zie het zo voor me Fluitekruid! Allemaal op tijd naar bed :p Zielig he, die krampjes! Gelukkig heeft D er niet heel veel last van.
    Jongens groeien zeker harder dan meisjes, haha. D zal 56 nog wel lang aankunnen als het zo doorgaat. Hoewel ze gewoon maar net onder het gemiddelde zat qua gewicht en precies gemiddeld qua lengte.

Pff, 3 kwartier uitloop, echt bizar! Zou ik ook niet vrolijk van worden. Gelukkig was alles ok.

Weet niet of ik onderstaande foto al gepost had, maar vind m zo lief!

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een draagdagje. Mijn man ligt nu te slapen omdat hij vannacht moet werken en als hidde dan de hele avond huilt vind ik dat ook zo zielig voor mijn man. Hij wilde eerst niet slapen in de draagdoek dus ben ik maar even gaan stofzuigen :D. Werkt altijd hihi.
    Ik heb volgende week een afsoraak bij het cb voor zijn eerste prikjes. Ik ga ook even vragen hoe ik hem overdag kan helpen om in slaap te komen en te blijven. Snachts slaapt hij meestal zonder problemen in zijn wiegje maar overdag vertikt hij het om langer dan een half uurtje in de box/wieg/ledikant te slapen. Alleen in de draagdoek of een bewegende kinderwagen slaapt hij langer.
    Ik ga ook even zoeken op de ria blom methode. Misschien heeft mijn kind wel een opgelegd ritme nodig ipv zijn eigen ritme.

Verder ben ik dus alweer ongesteld geworden :$ ik geef volledige borstvoeding ! bij mij kan er ook nooit eens iets 'gewoon' gaan. Ik ben echt altijd de uitzondering. Ik heb echt al zo vaak dingen gehad die degene die mij op dat moment zorg verleende nog nooit eerder had gezien of gehoord ;). En nu dit weer, heel fijn.

@drieka, jij had toch last van je hechtingen? Hoe is het daar nu mee?

Bijgevoegde bestanden:

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat een schattige foto's dames!

Met mijn hechtingen is het goed afgelopen, na 1 week zijn de buitenste hechtingen verwijderd en toen ging de knip helemaal open staan, alleen de buitenste huidlaag gelukkig, onderliggend weefsel was wel goed gehecht godzijdank.
    Ik heb het toen 3 keer per dag onder de douche gespoeld en 3 keren per dag 30 minuten aan de lucht gelaten, dus met de billen bloot op de bank en na 1 week was het bijna helemaal genezen, heb er nu ook vrijwel totaal geen last meer van en je ziet het nog nauwelijks :)
    Ik heb het geluk dat ik altijd al een hele snelle wondgenezing heb gehad, wondjes genezen bij mij erg snel en heb eens mijn sleutelbeen gebroken en dat was binnen 2 weken helemaal genezen, heb toen nog nooit een arts zo verbaasd zien kijken :D

Oh dat is bijzonder dat je ongesteld bent geworden ondanks dat je borstvoeding geeft fluitekruid maar het gebeurd wel eens vaker neem ik aan, aangezien vrouwen ook wel eens zwanger worden te terwijl ze borstvoeding geven?

9. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ik had gehoopt nog even niet te hoeven klooien met tampons enzo. Soort beloning voor het doorzetten met de borstvoeding ;)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Haha, dat was wel handig geweest ja, ik zal ook volgende week wel ongesteld worden want had afgelopen weekend vruchtbaar slijm / eisprong.
    Ben blij dat de knip goed genezen is want dan kan ik tenminste ook tampons gebruiken want heb een hekel aan maandverband ;)
    Ik heb de pil al in huis dat ik daar direct de eerste dag van de menstruatie mee kan beginnen en ik slik altijd door zodat ik niet meer ongesteld wordt :D
    Deed ik voorheen ook altijd.

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, wat een lieve schattige foto van Dafne! Een prinsesje is het! ;)

Fluitekruid, gewoon al weer ongesteld! dat is snel!
    Hier ook een beetje via Ria Blom methode goed gaan slapen overdag. Alleen als Benjamin een kort slaapje doet van een uurtje, kan niet altijd gelijk gaan voeden. Nog geen honger en wij hebben het advies niet minder dan 3 uur tussen de voedingen te geven. Met borstvoeding is dat anders.
    Inderdaad je wilt je man ook zijn rust gunnen, en als hij dan zo huilt, hou je hem liever bij je.

Drieka, hier zorgt een soortgelijk uitstapje (bijvoorbeeld naar het CB) ook voor extra veel onrust en de ene baby kan dat meer hebben dan de andere baby.
    Hier ook vruchtbaarslijm -achtig slijm gezien. Knip hier ook uiteindelijk goed gelezen, er was wat van de bovenste rij hechtingen los gegaan en bijna gaan ontsteken, maar goed met kamille-thee gespoeld en nu voel ik er niks van.

De nacht, redelijk, maar nog geen doorslapen. Vier uur tussen de voeding, om 22:30 gaan drinken en toen om 2:30 wakker, nog even aangekeken, maar had dus echt honger en toen om 3:00 gaan drinken. Daarna weer tot 6:00 geslapen, toen vervolgens heel onrustig en huilerig en toen maar even bij mij in bed genomen en samen twee losse half uurtjes bijgeslapen.
    Benjamin dronk gisterenavond ook wat minder dan normaal, vooral begin avond.

Voeding, normaal drinkt Benjamin 130-140 cc per keer, maar sinds twee dagen echt aan het knoeien met drinken. Vaak minder dan normaal, en soms na 80 cc gedronken te hebben heel boos en/of heel onrustig, even een korte pauze en dan drinkt hij meestal iets bij. Ik weet niet wat dit is. Hij drinkt meestal gewoon goed en redelijk snel. Nu steeds 30 minuten bezig.
    Hebben jullie dat ook dat jullie ukkies de ene dag (veel) beter drinken dan de andere dag en dat ze soms momenten hebben dat ze slecht en onrustig drinken.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier ook geen goede nacht gehad :(

Om 01:30 en 02:30 begon hij te huilen en kreeg ik hem stil met de speen en om 03:30 had hij honger dus de fles gegeven, daarna geslapen tot 07:00, zelf ben ik gebroken maar goed, vanmiddag maar een beetje bijslapen ;)

Florian drinkt altijd zijn flessen leeg, 6 keer 140 cc en heeft nog nooit iets laten staan dus dat herken ik niet Pukjepuk.
    Heeft hij misschien last van krampjes of zo?

Ik doe normaal overdag alles via de RRR-methode dus als er dan een dag als gisteren is en ik het niet via die methode kan doen dan merk ik dat direct aan Florian, hij is de hele avond en dus ook de nacht onrustig geweest, hopelijk wordt het vandaag weer normaal want momenteel ligt hij ook een beetje te jengelen in de box :(
    Hij is gewoon een baby die wel regelmaat prettig vindt, dat is natuurlijk heel erg fijn maar ja, er komt ook wel eens een dag dat het gewoon niet mogelijk is en dan heb je dus een onrustige baby :(

Vanmorgen nog een foto van mijn mannetje gemaakt.

Bekijk bijlage 454027

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, ik weet ook niet wat er met hem is. Nu na een 50 minuten geslapen weer wakker en huilen en niet te troosten.
    Krampjes, weet ik niet, misschien, maar nadat ik stop met de fles, weer vrolijk en weer slapen of spelen bijvoorbeeld.

Nee, regelmaat niet altijd mogelijk met een baby. Bij onrust wordt het patroon met slapen door de war geschopt, met als gevolg meer onrust.
    Hier is dat ook zo.

Lief schattig mannetje heb je!

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel Pukjepuk :)

Dan lijkt het alsof Benjamin nu minder behoefte heeft aan voeding :(
    Dat heb ik met Florian nog niet meegemaakt, hij is altijd wel erg gulzig en hongerig na die 4 uurtjes en soms zelfs eerder vandaar dat ik zijn voeding ook meng met Hero hongerige baby want hij kwam steeds eerder voor zijn voeding en ik vindt ophogen nu nog wat snel, tenslotte krijgt hij al wat te veel voor zijn gewicht maar goed, hij groeit dan ook wel erg goed, hij is alweer 255 gram in 1 week bijgekomen.

Ik denk dat de meeste baby's wel onrustig worden als ineens een dag het anders is.
    Ik heb het voordeel dat ik altijd thuis ben en zo het schema goed kan volhouden maar soms heb je wel eens een dag dat het allemaal anders loopt, daar is niks aan te doen.
    Nu is Florian ook alweer wakker sinds 07:00 en ligt momenteel op de speelmat te spelen, langzaam aan vindt hij het steeds interessanter worden en slaat tegen de speeltjes :D

15. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Puk dat met drinken heb ik ook!! Happen, paar slokken, rondkijken paar min, met moeite van mijn kant nog paar slokken etc.
    Onze kleintjes zijn even oud ong, mijne is 7 wkn 3 dan maar 7 dagen te vroeg geboren.

Dl slaapt overdag zo weinig (3-4uur max met veel moeite) en is zo moe dat ik gewoon niet weet hoe patroon te doorbreken en rrrvte beginnen.... Tips?
    Bijv als ze nu tijdens drinken Eindelijkkkkk in slaap valt wil k haar niet wekken. De nachten gaan goed maar half uur na wakker worden gaapt ze al.. Nou dan zitten we nog aan de voeding

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Mamain2015 met borstvoeding op verzoek is denk ik de RRR-methode wel lastig.
    Ik doe die methode wel maar geef om de 4 uur flesvoeding dus dat is anders dan.
    Maar misschien is voor jou een draagzak wel prettig zodat ze lekker bij je is en je je handen vrij hebt om dingen te doen?

Ik doe de fles geven, 30 minuten wat knuffelen, verschonen en dan in de box en altijd na de voeding van 15:00 in bed en dat werkt hier best wel goed maar niet altijd hoor.
    Florian is nu ook al wakker sinds 07:00 helaas, maar om 11:00 krijgt hij zijn fles, om 11:45 wordt hij verschoond en weet zeker dat hij dan in de box slaapt tot 14:00-15:00 want als hij een ochtend wakker is geweest dan slaapt hij na de voeding van 11:00 altijd lekker lang.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @mamain: ook met bv kun je die methode doen. Het doorbreken is eigenlijk heel makkelijk. Als ze in dr bedje geslapen heeft en ze eruit moet of wil voor een voeding kun je meteen beginnen. Dan eruit halen, luier, eten, spelen, moe? Dan naar bed. Met bv is het juist makkelijker als ze eerder wakker wordt, want bv kun je niet snel teveel geven. Deze methode werkt voor ons super, en D heeft geen vaste tijden voor de fles. Dat hoeft nl niet perse. Dat bedoelen ze niet met regelmaat. Als je handelingen maar elke keer hetzelfde zijn. We merken nu zelfs dat ze 's ochtends en begin avond voor de laatste voeding prima slaapt. Tussen die tijden slaapt ze minder en onrustiger, maar das dan niet zo erg.
    Ik wil best even foto's maken van elke bladzijde uit dat boekje en mailen naar je. Kan je het in elk geval even doorlezen. Mocht je dat willen stuur je mail maar even, evt ia pb.

Lief manneke Drieka! Jammer dat ie zo'n last heeft van de onregelmatigheid! Baby's gedijen nou eenmaal bij veel regelmaat en duidelijkheid. Hopelijk duurt het niet te lang.

Ik weer een supernacht gehad, van 23-6.30. Het gaat nu al een dag of 5 goed. Durf er steeds meer op te vertrouwen dat het zo goed blijft gaan.

Zit nu lekker bij de kapper. Mn vriend is vrij, dus hij kan voor Dafne zorgen. Lekker weer in de verf, met highlights en knippen. Even tijd voor mezelf

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mamain2015, gelukkig is mijn ukkie niet hetzelfde wat betreft dit drinkgedrag. Misschien hoort dat bij deze leeftijd.
    Patroon doorbreken inderdaad lastig, Benjamin doet vaak een tweede slaapje dan weer beter, maar ook niet altijd. Jouw ukkie slaapt inderdaad niet veel overdag. Lastig. en als je weer zo lang wakker zijn en slecht kort slapen, dan gaat het drinken ook weer minder, echt dan zo'n negatieve spiraal wat drinken en slapen betreft en dat dan weer moeilijk te doorbreken. Gelukkig houdt jou ukkie die slaap dan waarschijnlijk in de nacht in, maar ja ze hebben hun slaap overdag ook nodig.

Drieka, netjes dat om de 4 uur drinken, hier om de 3,5 uur, dat werkt het best. Jouw ukkie ook lang wakker, drinkt hij zijn fles van 11:00 dan wel goed?

Voeding, vanwege de zorgen eind eerste week of hij wel genoeg binnen kreeg (veel te weinig plasluiers en steeds maar hongerig). Borstvoeding niet toereikend en Benjamin slaperig drinken, maak ik mij gewoon snel zorgen over hoeveelheid voeding.

19. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heeeerlijk joh ff bij de kapper! Graag, ik pb je.

Wat bijzonder dat t nu zo goed gaat. Fijn.
    Ik ben gewoon te toegeeflijk en lief. Altijd al geweest. Toegeeflijk zijn is een valkuil in ouderschap. Ik kan haar echt niet laten huilen. Ook niet een paar min. Ook niet om de speen. Jullie wel ?

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee je hoeft bij de RRR-methode niet perse om de 4 uur te voeden maar dit schema werkt bij Florian gewoon heel erg goed en daar ben ik ook wel blij om, geeft ons beiden meer regelmaat :D

Juist doordat ik elke dag een vast ritme aanhoudt met voeden, spelen, verschonen en slapen merk je gewoon dat als het een dag anders loopt doordat we weg gaan of er iets moet gebeuren dat hij dan onrustig is.
    Dat laat alleen maar zien hoe belangrijk regelmaat en ritme eigenlijk is, dan heb je gewoon een meer tevreden baby.

Kijk maar eens wat een verschil het bij Dafne heeft gemaakt, jullie hebben een heel ander kindje ineens!

Hopelijk slaapt Florian ook snel de nachten door maar ik merk dat hij die nachtvoeding gewoon echt nog nodig heeft want ook als ik voor de nacht om 23:00 20 cc meer geef of alleen een fles Hero hongerige baby (dus niet gemengd met zijn gewone voeding) dan meldt hij zich evengoed tussen 03:00-04:00 :(
    Tja, sommige kindjes hebben dat helaas lang nodig.

Deel Deze Pagina