Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik werk in een verpleeghuis.. Als vig'er..

Drieka ik ben ook echt boos op mezelf dat ik heb toegegeven.. Ik heb net een behoorlijk potje zitten janken! Had eigenlijk vandaag om 16.00 fysio.. Als ik daar gewoon heen was gegaan was ik niet thuis en had ik dus ook niet de telefoon op kunnen nemen en had ik nu geen nachtdienst! En met collega lekker een vrij weekend met braderie en etentje voor haar.. Mag voor d'r hopen dat ze er goed van kan genieten.. Ik ben morgen ochtend om 7.00 24 uur wakker en geen idee waar ik een keer kan bijslapen! :$:x en dan ben ik er nog niet, nee dan moet ik nog een nacht! Nu maar hopen dat dl morgen overdag goed doet slapen, en dat t mij dan ook lukt om goed te slapen..

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, Verliefd, je bent echt gek! Echt heel nobel van je, maar vooral als je weet dat je collega geen familiefeest heeft zou ik nee hebben gezegd. Kan je echt niet meer terug?

Hier zijn de 'doldwaze dagen' weer voorbij :D

3. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Haha nee kan echt niet meer terug maar heb voor mezelf wel bedacht dat ik wat er ook gebeurd maandag draai ik die late dienst niet.. Dan kom ik weer in de min maar dat zie ik wel hoe ik dat weer op meer lossen..

Zul je altijd zien heeft dl op t moment ook even haar baal moment! :)

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Owh verliefd wat balen!!!
    Is je man morgen overdag thuis of heb je de kleine voor jezelf alleen?
    Ik zou het een andere keer nog wel zeggen hoor!

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Kan je man haar morgen niet voor zijn rekening nemen verliefd? Je kan toch alleen nachtdiensten draaien als je overdag kan bijslapen.
    Sterkte!

T zit nu al aan zijn laatste fles. Hij drinkt hem half slapend maar hij gaat er tot nu toe best in.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo Florian was vanavond niet echt zichzelf.

Hij had vanaf dinsdag niet meer gepoept dus had ik hem vanochtend lijnzaadolie gegeven , daar heeft hij wel van gepoept vanmiddag maar het was echt kei hard en groot , vraag me af hoe zo'n gigantische keutel uit zo'n klein kontje kan komen :$
    Vanavond had hij wat buikpijn, dat zag ik aan zijn doen, hij was ook heel erg klam, dronk de pap ook niet zo goed, na een uur venten met die pap heb ik het restant in een kommetje gedaan en het hem met de lepel gegeven, dat at hij wel op.

Vanavond toen ik hem naar bed wilde doen toch maar eventjes getemperatuurd, was 37,5 dus niet verhoogd maar heb hem toch maar alleen in zijn rompertje in bed gelegd, hij sliep binnen 5 minuten.
    Zal wel goed zijn.

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Pffff meiden nog een uurtje en dan zit nacht 1 van de 2 erop.. Dan super snel naar huis en naar bed.. Ben bijna 24 uur wakker nu.. En dat zonder een druppie koffie omdat ik dat niet lust!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, dan hoop ik dat je vriend/ man voor de kleine kan zorgen zodat je wel fatsoenlijk kan slapen?
    Koffie lust ik trouwens ook niet.

Hier weer een goede nacht, Florian ligt nog lekker te slapen, die haal ik tegen 08:00 eruit, heb ik nog eventjes tijd voor mezelf nu.

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Tijd voor mezelf om 7 uur sochtends? Dat is bij mij gewoon omdraaien in bed en nog een uurtje verder slapen! Ik ben zon held in de ochtend haha.

Hier ook weer een goede nacht. Heb geen kik gehoord!l

Verliefd ik vind het ook maar raar dat ze dat zo kort van te voren aangeven! Je moet jezelf toch van te voren voor kunnen bereiden? Nu ben je zomaar ineens 24 uur wakker! Niet eens verantwoord!

10. sanna1986

Haha hier ook spruitjes ik zou wel weten wat ik sochtends met nog een uurtje zou doen 😴

Verliefd heftig hoor succes!

T heeft weer beter geslapen alleen om 3.30 wakker voor een fles. Hij drinkt nog steeds erg weinig per fles. Nu 2 flessen van 100 cc op...

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, ik heb totaal geen moeite met vroeg opstaan. Vindt het heerlijk om eventjes rustig wakker te kunnen worden zonder direct te moeten zorgen voor Florian.
    Gewoon eventjes rustig mezelf aankleden en rustig ontbijten.
    Direct moeten opstaan om Florian te verzorgen terwijl ik zelf nog in de pyjama loop vind ik vreselijk ;).

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar jij hebt mazzel dat Florian laat wakker is. Dafne was weer om 6.15 wakker. En ik ga in het weekend echt niet de wekker nog vroeger zetten. :)

@verliefd: hopelijk kun je wel een paar uur slapen!

@sanna: Dafne is ook niet zo'n grote drinker. Drinkt pas sinds een week 4x 180+6. En ook niet allemaal leeg.

Dafne ligt er weer in en ik ga weer hardlopen. 🏃

13. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Verliefd jij bikkel!! Hopelijk worden je vandaag heel wat uurtjes slaap gegund!

Drieka ik vind het ook heerlijk hoor even zelf wakker worden.
    Youri slaapt inmiddels nog steeds, dus die ga ik zo maar even wekken;) zit nu gezellig met benthe even te ontbijten.

Als Youri zo lang slaapt dan heeft hij overdag korter achter elkaar honger, dus komt ons schema toch weer mooi uit.

Pukjepuk grr wat is dat toch met medicatie..hier nu de Ranitidine slecht leverbaar:( dus gelukkig heb ik vrij op tijd nieuwe aangevraagd. Wanneer moet je weer naar de kinderarts?

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    T heeft dezelfde streken als benjamin en dafne dan.

Ik moet zelf ook altijd op gang komen in de ochtend drieka. Wij geven de eerste fles ook in ons bed. Gewoon plassen fles klaarmaken dl pakken en luier verschonen en hop weer in bed. Na fles nog 15 min uitbuiken en dan ligt ze er weer in. Kan ik me op m'n gemak aankleden. Dat word nog wat als we dl straks weg moeten brengen in de ochtend als wij naar werk moeten..

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.166
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat gaat hier ook niet Spruitjes, Dafne is zo'n 2 uur wakker na elke slaap. Dus ik zal er wel uit moeten ;)

Poeh, het waait al hard, lekker met hardlopen. Maar heb het toch maar gedaan! :)

@gerdia: dan heb jij ook al zo'n uitslaper! Lijkt me toch wel lekker, maar ja, kan het niet dwingen he.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb het voordeel dat ik gewoon weet dat Florian altijd tot 08:00 slaapt dus dan sta ik uiterlijk zelf om 07:00 op.
    Dadelijk als manlief werken is dan sta ik samen met hem om 05:15 op en dan kan ik eerst het huishouden helemaal doen voordat ik Florian uit bed ga halen :p.

17. sanna1986

Ben dat weinige drinken ook niet gewend. Ik moest bij E elke keer opletten dat ik niet over de liter ging.

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verliefd, pfff... :(:x:( al 24 uur achter elkaar wakker! Dan kan echt niet hoor, en twee nachtdiensten achter elkaar! Dit kunnen ze echt niet maken op je werk hoor. Die collega is gewoon aso, zij/ hij kan lekker uitslapen, jij kan dat met een kleine baby niet. Jouw leidinggevende had gewoon streng moeten zijn en die ene collega die nachtdiensten moeten geven en jou niet. Dat aan elkaar overlaten om te regelen vind ik gewoon niet kunnen, want dan wint altijd dezelfde zeg maar.
    En inderdaad een dagrooster horen ze toch 10 dagen vantevoren klaar te hebben! Zo laat nog doorgeven, dan mag je gewoon weigeren. En anders ben je gewoon ziek maandag of dinsdag hoor! Wel jezelf beschermen als niemand anders dat doet!

Drieka, vroege vogel ben jij! Even tijd voor jezelf is heerlijk! Maar zoals Liekje zegt, Benjamin ook zo vroeg wakker, dus dan wordt het te vroeg.
    Arme Florian met zijn poepjes! :( Dat voelt ook niet fijn, daar krijg je ook buikpijn van! Zielig! Misschien moeten zijn darmpjes nog nu echt wennen omdat hij nu hapjes krijgt, eerst was het meer wennen maar nu eet hij de hapjes echt heel goed!

Liekje, Dafne en Benjamin zijn beiden vroege vogeltjes, nooit langer slapen dan 6:45 en beiden tussen de slaapjes ongeveer 2 uur wakker.
    Dafne dus nog steeds snel afgeleid, omdat ze haar flesjes toch niet meer leeg drinkt en de laatste fles halfslapend wel. Ze is natuurlijk ook gevoelig voor prikkels, en missschien daarom dat ze niet zo goed drinkt. Misschien een idee om op een super saaie plek in het half donker de flesjes te geven. En op het kdv dat ook laten doen. Ik gaf op mijn werk wel eens baby's op een saaie gang de fles.

Spruitjes, fijn zo'n goede nacht weer! Ik denk zeker weer wennen als je moet werken, dan moeten zowel jij als je dochter vroeger uit de veertjes! Maar komt goed.

gerdia, die stomme speciale posterijen staken gewoon! Mijn moeder is maandag gewoon heel boos geworden tegen de apotheker (haar baas) en toen kon er opeens iets gemaakt worden in het academisch ziekenhuis 5 km verderop, en de zoon van de baas ging het dan halen.
    Ranititine krijgt Youri dus, dat is lichter dan omeprazol en dus ook beter voor de darmflora. Omeprazol is sterker en Benjamin krijgt de hoogste dosis, maar goed voor darmflora is het niet, zorgt hier ook voor onrust denken wij, en mijn ouders.
    Wanneer mag Youri proberen met afbouwen van de medicatie als hij zes maanden is?

Sanna, lastig dat T zo slecht drinkt! Kan ook een fase zijn ? Is hij ook snel afgeleid? Gelukkig wel weer beter geslapen!

Hier, gelukkig eindelijk weer een betere nacht! Eerst een hele onrustige avond, elke 45 minuten wakker en weer met troost en speentje verder slapen. Na de late avondfles even heel onrustig met in slaap vallen dan vervolgens van 23:45 tot 4:40 geslapen en daarna onrustig tot 5:45/6:00. Hopelijk blijft hij dat vasthouden en daarna steeds beter en langer.
    Drinken gaat steeds beter, flesjes gaan steeds vaker helemaal op! Gisteren zelfs alles op. Hapjes gaan ook beter, eet nu bijna een kwart potje op! :) Hij doet ook vaker zijn mondje open. Worteltjes ook in smaak gevallen.
    Slaapjes overdag nu eigenlijk gewoon goed, vanochtend even heel onrustig geslapen maar wel gewoon geslapen. Gisterenavond weer cursus baby massage, doet hem zeker goed, vooral de algemene rust met drinken en slaapjes overdag.
    Ze vond Benjamin alleen zo erg druk! Hij wil alles tegelijkertijd. Gisteren wilde hij per se horloge van mijn moeder pakken, hij werd bijna boos. ;) en trekken eraan. ;)

19. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    bah, wat een storm. De wind loeit gewoon. huis staat ook in open gebied, aan de weilanden. Benjamin schrok er net zelfs wakker van.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja, Sanna, wat betreft reflux. Veel baby's in enige mate last van reflux. Spugen niet erg, veel spugen ook niet als ze gewoon mooi blijven groeien en geen last hebben van maagzuur. Mocht hij veel meer gaan spugen en niet meer mooi groeien, dan zou je zijn voeding kunnen indikken.
    Bij benjamin valt het spugen wel mee, maar vooral het maagzuur wat bij hem omhoog komt, en dat had bij hem zijn slokdarmpje flink aangetast >> hard huilen tijdens en na de voeding, hard huilen bij omhoog komen en weer weg slikken bij voeding wat omhoog kwam tijdens met name het slapen of hard huilen bij natte boertjes, mondjes terug of bij de hik. het was echt ontroostbaar huilen, overstrekken en hij rook heel erg zuur.
    Nu door medicatie wel de fysieke klachten maar niet meer de pijn, het is nu terug gebracht tot een irritant gevoel (dat moeten weg slikken).
    Dus mocht je dit bij T gaan zien, dan bij de huisarts aan de deur kloppen.

Deel Deze Pagina