Fijn een wat betere nacht Pukjepuk! Duimen dat het doorzet! Toevallig drinkt Dafne sinds gisteren wel erg goed, haha. De 2 flessen van vandaag al leeg. 180+6. Nog steeds wat onrustig bij naar bed brengen, maar is na 10 minuten weer over gelukkig. Die Benjamin is erg nieuwsgierig dus! Zo'n horloge is natuurlijk ook machtig leuk, haha. Hier ook veel wind! Op een hoekhuis en ook bij de weilanden. Ben blij dat ik al zo vroeg heb hardgelopen, dat was nu niet meer te doen geweest. Ze is idd een vroege vogel! Heb niet meer de illusie dat dat binnenkort verandert, haha. Al was het maar 7 uur, nu vaak een stuk eerder. Maar ach, ik mag niet klagen, want ze sliep vanaf 22 uur door tot 6.15. Niet slecht! Ik lig nu in mn bedje, hopelijk blijft Dafne nog paar uurtjes slapen. Kan ik ook wat inhalen.
Ja t spuugt dus uren na de voeding nog en dan inderdaad alleen maar zuur. Maar hij lacht erbij 😮
Oh dat doet dl ook! Dan komt er een golf water (lijkt het) uit! Ze kijkt er ook een beetje zuur bij. Misschien heeft ze ook wel beetje reflux dan. Na de voeding ook nog vaak spugen. Daarom moet ze echt nog een slabber om.verder geen last van. Lijkt het. Zal ze dan wel overheen groeien toch? Hier ook Super veel wind! Kermis begon later las ik ergens. Dametje vandaag voor het eerst sperziebonen op. Het was een beetje nat dus wat rijstebloem erbij. En maar wat melk omdat het de eerste keer was. Nou het smaakte haar prima! Morgen zonder melk. Ze krijgt van ons nog maar kleine beetjes. Maar 1 ijsblokje. Ter 'bescherming' van de jonge darmen. Het is ook meer voor de smaak en het leren eten met een lepel. Ik heb niet echt vakantiegevoel moet ik zeggen. Ml is aan het klussen op zolder, erg nuttig wel. Ik doe kleine klusjes en huishouden. Voor dochter zorgen zodat ml kan blijven klussen. Beetje verlengd verlof eigenlijk. We willen nog wel een dagje shoppen in den Bosch. Dan kan ze op terras de fles krijgen. En slapen in de kinderwagen. We hebben een ding van stof zodat ze niet ver om zich heen kan kijken. Hopelijk slaapt ze een beetje. Maar zolang je blijft rijden is het meestal wel goed. Iemand nog een idee wat we kunnen gaan doen zodat we echt even het idee hebben er tussenuit te zijn? Strand is bv niet echt iets. Al vlug te koud of te warm. En met kinderwagen op strand lopen gaat natuurlijk ook niet. Strand is teveel gedoe denk ik. Van de andere kant, klussen is ook erg nuttig..
Heb er toch aan moeten geloven...... heb net een nieuwe laptop moeten kopen . Ik heb mijn 'oude' laptop al bijna 5,5 jaar, hij staat gemiddeld 16 uur per dag aan ivm mijn vrijwilligerswerk en wordt dus intensief gebruikt, ik ben er nog steeds erg tevreden mee. Het laatste jaar begon hij al na te laten, hij kan bv niet meer in slaapstand want dan hangt alles vast, hij is heeeeeeel erg traag, het toetsenbord wordt bloedheet en de ventilator staat non stop aan. Manlief heeft hem al regelmatig geformatteerd en schoon gemaakt maar helaas, hij was eigenlijk al lang versleten maar ik ben nogal gehecht aan mijn spullen en vervang niet snel iets. Gisteren moesten we even naar de winkel, ik wilde nog snel even dweilen dus had de laptop even snel op onze leren bank gezet, mezelf uit huis gedweild en toen zijn we gegaan, ik was eventjes vergeten dat mijn laptop bloedheet wordt (omdat hij versleten is). Toen we thuis kwamen en manlief de woonkamer in liep vloekte hij en trok direct de laptop op de bank, het stonk helemaal verbrand! We waren dus echt net op tijd! Het leer van de bank was gewoon zacht geworden waar de laptop stond, als we iets later thuis waren gekomen dan had de bank in de fik gestaan . Het leer heeft zich gelukkig wel hersteld van de bank maar manlief was er klaar mee en vond dat ik nu echt maar een nieuwe moest gaan kopen. Hij vindt het prima dat ik zo zuinig op mijn spullen ben en niet iets nieuws koop voordat het oude kapot is maar ja, nu wordt het gevaarlijk dus tja, heb eraan moeten geloven maar vindt het wel erg . De nieuwe laptop is hij nu aan het installeren zodat ik die dadelijk direct kan gebruiken en mijn geliefde oude laptop.....die bewaar ik dus wel mooi nog en gaat niet weg . @Pukjepuk, wat fijn dat Benjamin zo goed geslapen heeft vannacht, hopelijk zet dat door! Fijn dat hij worteltjes ook lekker vindt.
Sanna, spruitjes, zo lang ze er nog bij lachen of alleen een beetje zuur kijken is er niks aan de hand. Beetje reflux hoort bij veel baby-s en daar groeien ze inderdaad langzaam overheen. Alleen bij sommige baby's wordt het een klinische vorm, zoals bij Benjamin of bij Youri, en die moeten dan aan de maagzuurremmers. Als ze er bij gaan huilen en overstrekken en dit veel vaker gebeurd, dan aan de bel trekken. Drieka, wat eng van die laptop! Goed aan gedaan om een nieuwe te kopen! Ik vind het ook moeilijk om spullen weg te gooien! Spruitjes, idd vooral eerst wennen aan de smaak en de structuur en zo krijgen de darmpjes ook de kans om te wennen! Goed dat ze dat lekker vond, ik vind boontjes echt niet lekker. Niet echt vakantie gevoel, in mijjn vakantie wordt het ook helaas klusjes afronden en huishouden even op orde stellen. liekje, vroege vogeltjes hebben wij dus beiden, mijn man is dat ook. Veel baby's en jonge ukkies zijn vroege vogeltjes. De baby's van mijn werk worden ook wisselend tussen 5:00 en 6:45 wakker. Idd goed van je om slaap in te halen, doe ik ook met zijn eerste slaapje. Gerdia en Drieka, jullie hebben een geluk met het uitslapen. Maar als ze straks, duurt natuurlijk nog lang, naar school moeten en je ze niet uit bedje te branden staan, dan is het weer een nadeel.
Ooowh pukje ik ben vergeten te reageren dat ik het zo fijn vind dat benjamin je een betere nacht heeft gegunt! Super gedaan!
@spruitjes: lekker, boontjes? Zelf geprakt? Hoe doe je dat met de draadjes vraag ik me af? Iets te doen... Dagje Veluwe, museumpje, Kroller Muller is leuk. Mooie omgeving en niet super ver weg. Laatste fles vandaag weer kwartiertje eerder vanaf vandaag. 21.15. Eerder dan 6.15 wakker hopelijk niet. Dan maar de fles later.
Wij zijn niet echt museumfreaks. En we hebben de loonse en drunense duinen natuurlijk om de hoek. Beetje vergelijkbaar. En kennen we bijna uit duimpje. Ik heb gewoon de staafmixer erop los gelaten! Ik had wel een hoop sperziebonen over en een hoge bak waar ik in kan mixen. Ik heb de draadjes tot moes gepureerd denk ik.
Tja spruitjes ik zou het even niet weten. Wij gaan voornamelijk naar de kinderboerderij enzo voor de oudste. Misschien gaan picknicken? Pukjepuk bedankt voor je uitleg dat zij de cb arts ook. Indikken hebben we geprobeerd hielp niet. Nouja zolang hij vrolijk is zal het goed zijn... fijn dat Benjamin het ook beter heeft gedaan vannacht. Wat een rotdag de hele dag regen en storm geen optie om met de kindjes naar buiten te gaan... zucht ben er helemaal gaar van maar was zelf ook niet vooruit te branden.
Nou die nieuwe laptop werkt wel heel veel sneller, dan merk ik dat mijn oude laptop toch wel erg versleten was . Och ja, hopelijk kan ik met deze ook weer 5 jaar doen, dan is het niet zo erg. Vanavond had Florian een potje bloemkool/ erwt/ worteltjes, dat hadden we in een van die babypakketten gekregen, hij vond het niet zo geweldig en heeft 'maar'drie kwart van het potje opgegeten. Ga hem nu zo de papfles geven en dan lekker naar bedje toe.
@drieka: balen van je laptop! Maar ja, moet wel veilig zijn. Je moet er niet aan denken dat de boel in de fik vliegt!
spruitjes, dat heb je gepureerd, want ik dacht ook al hoe krijg je nu een mooi sperzibonen-prakje. Drieka, maar drie kwart van het potje! Dus heel echt 'onsmakelijk' zal het niet geweest zijn. Bloemkool is gewoon ook niet lekker, , ik heb echt helemaal niks met bloemkool . Sanna, gewoon maar in de gaten houden, en proberen 30 minuten rechtop te laten zitten na de voeding, al helpt dat hier niet wat betreft mondjes/ golfjes terug. Uiteindelijk groeit hij er ook over heen. Spruitjes, inderdaad fijn zo'n nacht! Hij heeft het ook in zich, hij moet het alleen helemaal terug zien te krijgen! Leuke uitjes, picknicken is een goede van Sanna! Liekje, als ze de hele dag goed drinkt en de laatste fles ook, dan redt ze 6:15 wel. Anders misschien wat rijstebloem erbij gaan doen als ze eerder honger gaat hebben. Hier, vrijdag komen mijn schoonouders uit Roemenie. Ik laat mij in de vakantie die ik daarna heb lekker even 'verwennen' wat koken betreft. Mijn schoonmoeder houdt van koken. Tip van de kinderarts trouwens om ons te laten helpen met dingen in huis en te laten verwennen. Grappig, Benjamin wordt een beetje eenkennig. Wij als ouders, zijn juffies op het kdv en mijn ouders krijgen altijd gelijk een grote glimlach van hem. Bij mensen die hij niet vaak ziet of nog nooit heeft gezien, kijkt hij een beetje bang/ verlegen en en kijkt hij snel naar mij en pas 5 minuten een voorzichtige glimlach. Wel is hij erg nieuwsgierig, en hij bekijkt zo'n onbekend persoon heel verbaasd en nieuwsgierig aan.
Ja was ook schrikken en baalde er ook behoorlijk van. Een nieuwe laptop is toch niet echt goedkoop ook al heb ik een simpel huismerk gekocht en niks speciaals, maar ja, met mijn vrijwilligerswerk heb ik er gewoon echt een nodig. Hopelijk kan ik hier ook weer 5 jaar mee doen.
Deze foto goed voorbeeld van de grote vooruitgang wat drinken betreft. Onrustige flesjes zullen er nog een tijdje blijven, maar er zijn al dagen geweest deze week dat alle flesjes super goed gingen. Op deze foto speelt hij met de fles en probeert hij het laatste restje eruit te krijgen.
@pukjepuk: grappig die foto! Dat beetje gaat ie er zo niet uit krijgen, haha. Ze wordt trouwens niet wakker van de honger, want eerste fles is rond 7.30/7.45. Gewoon uitgeslapen.dan dus en daar doe je niks aan Heerljk, laat jezelf lekker verwennen! Misschien beetje bijslapen. Ik zou het wel weten Bloemkool, mjam! Nog een weekje, dan gaan we met de hapjes beginnen. Toen we aan het eten waren heeft ze mogen sabbelen aan een stukje komkommer. Wist niet goed wat ze ervan moest denken geloof ik, haha.
Pukjepuk, wat goed dat er wel vooruitgang in zit.. Hopelijk gunt hij je meer van die nachten! Groot gelijk je even goed laten verwennen! Lijkt mij ook wel heerlijk. Drieka, balen dat je zo plots een nieuwe laptop nodig hebt, maar beter wel een veilige,, je moet er niet aan denken dat je keet in de hens was gevlogen! Spruitjes, heerlijk sperziebonen! Hier nog altijd geen hapjes geïntroduceerd.. En ik denk dat t nog wel wat weekjes gaat duren.. Ze krijgt alleen s morgens een beetje rijstebloem.. Sanna, een heerlijke dag voor mij.. Hoef niks en mag steeds naar bed dus voor mij prima weertje! 😉 Liekje, hopelijk slaapt Dafne net zo lang als anders.. Tot 6.15 is al vroeg zat.. Hier is t op dagen dat ik geen dagdienst heb steeds wakker maken om half 9 om nog een beetje uit te komen s avonds op tijd.. Ze maakt graag nachtjes van 13 uur of meer slaap.. Ik heb vandaag geslapen van 8.00 tot 12.30 en van 14.00 tot 16.00.. Daarna had ik geen tijd, koken afwas, dl douchen fles gegeven en voor ik t wist was t alweer 9 uur en dus te laat om nog te gaan slapen.. 😳 gaat een zwaar nachtje worden.. 2e nacht is zoizo altijd de zwaarste nacht.. Vinden bijna alle collega's eigenlijk wel.. Ach morgen om 7.15 rijd ik naar huis en kruip ik er nog mooi een paar uurtjes in en dan morgen avond ook maar weer heerlijk vroeg naar bed..
Succes Verliefd! 13 uur! Ik zou al blij zijn met 10, haha. Nu is het zo'n 8, waardoor ik dus nooit meer dan 7 red. Dat valt natuurlijk mee qua uren, maar is wel te weinug nog. En is pas sinds kort, duurt nog wel even voor het slaap tekort weg is. Sta soms te tollen op mn benen. Heb nog nooit zoveel koffie gedronken als sinds ik weer aan het werk ven, haha.
@Pukjepuk, nou bloemkool is wel lekker, dat heeft hij laatst ook gegeten met gepureerde aardappel erdoorheen, maar de combinatie van bloemkool, erwtjes en worteltjes was een beetje teveel van het goede, het smaakte gewoon erg eigenaardig en was erg dik. Nou ja, om 19:30 heeft hij zijn papfles van 260 cc opgedronken en hij lag om 20:45 lekker in bed, hij ligt diep te slapen nu dus dat is prima. Leuke foto van Benjamin trouwens! @Liekje81, snap wel dat Dafne niks snapte van de komkommer, geloof dat Florian daar ook niks van zou snappen . Ben benieuwd wat ze volgende week van haar hapjes gaat vinden. @Verliefd91, dan hoop ik dat komende nacht snel voorbij is voor je zodat je morgen wat kan bijslapen. Ik mag hopen dat je maandag vrij hebt gekregen?
En ze is alweer wakker. Ondanks dat ik weet dat het altijd erger kan, vind ik het wel erg vroeg. Misschien toch de fles maar niet verder vervroegen. Gelukkig is mn vriend zo lief eruit te gaan. Hopelijk kan ik nog ff slapen. @drieka: idd rare combi. Dat eten wij toch ook niet? Ik wil juist zo min mogelijk combi's geven, omdat dat helemaal niet is zoals ze 'later' over paar maanden gaat eten. Wij eten tenslotte ook niet van die rare combi's.