Mmm dat is dan wel balen, geen idee wat je dan nog zou kunnen doen. Heb je al eens geprobeerd in de slaapzak en dan een dun laken wat je heel erg strak instopt over haar heen? Misschien dat dat een beetje helpt, anders zou ik het ook niet weten.
Binnenkort kan ze terug rollen liekje tot die tijd is het afzien. T rolt ook de hele tijd daarom wordt hij wakker. Gisteren begon hij opeens te oefenen met van rug naar buik rollen. Ben benieuwd... E kon tegelijkertijd heen en weer rollen met 3 maanden maar hij was sowieso super snel met alles dus geen referentiekader. Nouja met de motoriek dan hij heeft tot zijn eerste verjaardag nauwelijks gepraat.
Goedemorgen dames! Pff liekje zo vervelend s avonds laat in bed en dan s nachts er weer uit. Succes vandaag!! Hier gisternacht een klein spookje, maar de oorzaak was de tand die nog niet helemaal door was..gister overdag bij m'n schoonmoeder was hij super vrolijk en heeft hij goed geslapen en vanacht ook weer als een roosje gelukkig en slaapt nu nog! Drieka Pff wat vroeg zeg..slaap je als florian smiddags nog wat uurtjes pakt zelf ook nog? Dikke knuffel ook van mij sanna! Echt respect..
@drieka: lakentje ga ik niet doen, dan komt ze er geheid onder, al een keer meegemaakt. @sanna: ja, ff doorbijten. Ze kan het wel, van rug naar buik, maar nog niet makkelijk. Hopelijk komt het snel, haha. Voel je je al wat beter vandaag?
@Gerdia, ja ik slaap sowieso de middagen aangezien ik CVS heb, anders trek ik het niet. De ochtenden voel ik me het beste en krijg dan het meeste gedaan. Het huishouden heb ik helemaal aan kant nu. Florian heeft net weer een heel potje fruit gegeten, dat gaat op binnen een kwartier . Vanavond kook ik vers, hij krijgt aardappelen met erwtjes/worteltjes, ben benieuwd .
Wel fijn dat je dan het huishouden al gedaan hebt Drieka! Ik doe ook het liefst alles in de ochtend, op woensdag en weekend. Heb ik het maar gehad. Lekker hapje voor hem vanavond dus! Maak je dan 2 soorten groenten? Mn vriend heeft rijstebloem meegenomen van zijn werk. Morgenochtend een fles geven met een schepje erin. Even kijken hoe ze erop reageert. Durf dat vanavond nog niet aan, anders zul je zien dat ik de hele nacht wakker ben, omdat zij buikpijn heeft. Voor allebei niet fijn!
Huishouden doe ik ook t liefst in de ochtend.. S middags wil ik lekker me eigen ding doen.. En straks als dl wat meer wakker is zal ik t zo blijven doen. S morgens mama klusjes en s middags dl tijd! Heb vanmorgen al een ovenschotel gemaakt voor morgen en t eten voor vanavond al voorbereid.. Liekje, wij zijn ook begonnen met rijstebloem in de ochtend en hoewel ze er geen last van heeft krijgt ze t wel nog altijd s morgens.. Ze heeft t ook niet nodig om nog langer te slapen, ze slaapt al zo lang! t is bij haar echt voorbereiden op hapjes, dus als dit eerste pak normaal op is, gaan we de vanille variant kopen zodat ze vast beetje went aan andere smaak als alleen melk.. Met ons slaapkopje zou ik nu niet weten wanneer we met een hapje moeten beginnen.. Moet d'r zelfs al wel eens wakker maken voor een fles.. Dus voorlopig geen tijd voor een hapje!
@verliefd: ze is bijna 5 maanden, dus wil zo zoetjes aan wel beginnen. Vond het niet nodig eerder rijstebloem te gebruiken, niet alleen vanwege het slapen. Maar als ze er morgenochtend geen last van heeft, kijk ik even wat het doet als ik het 's avonds geef. Weet niet hoeveel ik moet gebruiken? Ik heb niet een pak van Bambix ofzo, maar gewoon van mn vriend zn werk.
@Verliefd91, hier hebben we ook eerst een pak normale rijstebloem gegeven en nu krijgt hij elke avond die met vanille-smaak, hij vindt het heerlijk. @Liekje81, de groenten die ik vanavond maak zijn diepvriesgroente (verser dan potjes maar net zo gemakkelijk ) en dat is een zak erwtjes en worteltjes dus dat pureer ik dan samen met een aardappeltje. Florian is een erg gemakkelijke eter dus ik voorzie geen problemen. Wat over is doe ik in de diepvries, heb ook nog een bakje aardappel/bloemkool in de diepvries van verleden week. Zo krijg ik ook een voorraadje verse dingen in de diepvries en hoeft hij niet steeds een potje als we iets koken wat hij niet kan eten.
Liekje op onze verpakking rijstebloem staat 2-3 eetlepels. Maar wij doen maar 1 eetlepel.. Vaak drinkt ze het laatste beetje maar moeizaam (speen is een maatje groter) als ze dan nog 70 ml over heeft ofzo dan doe ik dat in een kommetje met nog een schep rijstebloem en dan lepel ik het naar binnen. Wat een gekke dag hier. Vanochtend lag ze om 9 uur in bed om om 9.45 weer wakker te zijn. Ik was boodschappen doen. Ml Kon niets goed doen, ze wilde alleen maar gedragen worden en liefst rondlopen. Toen ik thuis kwam in draagzak gedaan maar dat vind ze ook steeds minder fijn. Ze word wat geplet denk ik. Vind ze niet fijn dat ze geen bewegings vrijheid heeft.. Maargoed, fles maar eerder gegeven en nu slaapt ze al vanaf 12.30! Tja ergens haalt ze die slaap ook wel weer in geloof ik.. En gastouder is geregeld! Das wel fijn. Een knutselend type. Dat ben ik zelf ook. Kdv Kon ik per mail opzeggen. Ook geregeld.
Is idd handig Drieka, invriezen. Kost eigenlijk geen extra werk en als je geen zin hebt om te koken, heeft hij toch wat gezonds. Diepvriesgroente vind ik ook altijd wel handig, hebben wij ook regelmatig. @spruitjes: fijn dat GO geregeld is. Vanaf wanneer gaat je spruit erheen? 1 eetlepel? Hebben jullie van die maatschepjes, of gewoon op de gek. En ik gebruik nu een fase 1 speen van Brown, moet ik dan een 2 gebruiken? Of kan 1 nog wel met 1 lepel rijstebloem? Rustig op werk vandaag. Komt weinig uit mn handen. Zit maar wat administratie te doen. Saaaaaaiii!
@Liekje81, ja diepvriesgroenten zijn ook wel fijn. Hier geef ik de pap in een Difrax-S fles met de 1-2-3 standen speen, dan kun je het gaatje vergroten tijdens het drinken en dat vind ik wel prettig. Ik begin altijd op stand 1 en naarmate hij moe wordt vergroot ik hem naar stand 3. De Dr Browns fles vind ik niet geschikt voor de pap, ik doe trouwens 3 eetlepels in de fles. @Spruitjes, fijn dat de gastouder geregeld is.
Ik ga niet naar een andere fles, vond de Difrax ook niet fijn. Maar met een maatje groter speen moet het wel lukken in het begin toch? Ik doe maar 1 lepel dan bij 180 ml en 6 schepjes.
Ik heb even rondgekeken bij oude topics en ga het gewoon proberen met speen 2. Met 1 lepel rijstebloem moet het wel lukken. De 1 zegt dat het prima gaat met dr. Brown, de andr met Difrax. Ik probeer het dus gewoon en bestel vast speen nr 3
Wat een grappige vraag liekje, wat voor eetlepel �� ik weet niet waarmee jij je soep eet... Ik heb de difrax s voor dr melk en m voor met 1 schep rijstebloem. Gaat prima genoeg. De l speen vind ik er wel heel groot uitzien. De 123 heb ik ook maar dl kan er niet mee overweg. S is level 1 en m level 2 geloof ik. Dametje gaat per 4 sept daarheen voor de ma en vr. De woensdagen gaat ze naar sz evt icm sm. Tot sm helemaal hersteld is van gebroken Been. Dan gaat ze alleen naar sm toe. Maar sz is op woensdag vrij dus altijd back up. Volgende week zijn we nog vrij. Daarna ga ik 3 dagen werken en tot sept hebben we de opvang kunnen regelen met vriendin sz en ml
Hihi, ja gewoon met een lepel, haha. Leek me meteen zoveel Het is best fijn spul, dacht het soort van Brinta zou zijn ofzo.
Liekje, dl drinkt de fles met 2 eet lepels rijstebloem, en nu met een difrax s speen, level 1 speen van dr Brown duurt dan echt wel erg lang.. Dus wil eigenlijk een level 2 speen halen.. Difrax speen is t m hier ook niet.. Maar ik gebruik wel nog de difrax flessen maar dan de speen van dr Brown.
@verliefd: ik heb gelukkig de 2 speen liggen. Ik kijk wel hoe het gaat. Als het niet gaat maak ik snel een gewone fles.
Hier een grote fan van de Dr Browns fles maar ik vind het niet handig voor de pap, dus voor de pap vind ik de Difrax-S fles weer heel erg fijn met de 1-2-3 standen speen. Dat werkt gewoon erg goed, met 3 eetlepels pap krijg je het gewoon echt niet door de Dr Browns fles. Maar als je maar 1 eetlepel toevoegt dan is het niet veel dikker dan melk en zal het wel gaan denk ik. Nou Florian vond zijn vers eten vanavond wel erg lekker, hij heeft ruim 125 gram opgegeten, dus net zoveel als een potje. Ik had gewoon aardappel, erwtjes en worteltjes samen gepureerd, er zit nu nog een bakje in de diepvries dus kan hij nog een keer ervan eten.