Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar je hebt toch ook een papspeen voor dr brown? Ik vond difrax echt onhandig, maar mocht het met brown niet lukken, haal ik m wel weer uit een doos tevoorschijn :)

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik heb ook een dr brown fles in huis, in haar krampjesperiode gehaald. Maar het werkte voor geen meter tegen de krampjes hier en ik vind ze er zo ongelofelijk NIET uitzien! Vreselijk lelijke dingen. Difrax heb je in leuke kleurtjes en ligt lekker in m'n hand door de vorm. Gelukkig dat er verschillende smaken zijn..

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ben ik weer. Even heel druk gehad in combinatie met heel moe! En mijn zus te logeren gehad.

Maar weten jullie nog dat er twee tandjes bij Benjamin bezig waren door te komen! Gisteren is één tandje door gekomen!
    Bij Youri ook zo te lezen. De andere tand volgt binnenkort hoop ik. Afgelopen nacht ook weer een betere nacht, van 23:45 tot 4:40. Hopelijk gaan de nachten nu steeds beter, want za-zo en zo-ma waren weer drama.

Liekje, speentje drie anders proberen. Ja, dat op de buik rollen of andersom en niet meer terug kunnen rollen in bed, is super irritant ja. :( en toch blijven ze het doen.

Hapjes, banaan blijft favoriet, appel nog niet geliefd. Banaan zorgt ook niet voor verergering reflux-klachten. Potjes gemend fruit dus wel.
    grotere flesjes kunnen hier ook niet, flesjes 180 cc met 6 schepjes het maximum.
    Rollen zorgt wel weer voor meer mondjes terug en dus meer omhoog komen en wegslikken.

Verliefd, nu zeker heel moe na die nachtdiensten. :(

Spruitjes, fijn dat de gastouder nu geregeld is! Super! Benjamin is wel echt een kdv kindje, geniet van al die kinderen, maar soms lastig met op tijd ophalen, omdat ik 9-9,5 per dag werk en met pauze erbij dus 10-10,5 op het werk ben. Gelukkig kunnen mijn ouders Benjamin ophalen eventueel.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, het is zeker goed dat er verschillende smaken zijn, ik hou van gewone simpele flessen en niet al die kleurtjes ;).
    Plus de Difrax-S fles had ik de eerste week en met speen S verslikte hij zich nog, hij had echt de Dr Browns fles nodig en drinkt nog steeds uit de prematurenspeen.

@Pukjepuk, al een tandje door bij Benjamin! Hij is wel heel erg snel met alles :$.
    Wat fijn dat afgelopen nacht goed ging, hopelijk zet zich dat voort.
    Hier zijn de appelsmaken dus heel erg geliefd, banaan werkt stoppend en aangezien Florian sowieso al snel niet kan poepen geef ik hem zelden banaan of het moet in combinatie met appel zijn, dan gaat het nog wel.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk: kan me voorstellen dat je moe bent! Dat zal nog lang duren ben ik bang. Ook al slaap ik nu ietsie langer, 6,5 uur per dag, dat is nog veel te weinig. Over een paar jaar zijn we wel weer bijgeslapen :D;)
    Dafne ook wel kdv kindje denk ik. Ze vindt al die kindjes al zo leuk.
    Ik ga trouwens ook niet meer geven dan 180+6. Het houdt op de verpakking zelfs op daar, zal wel een reden voor zijn. Zijn volgens mij ook niet veel kindjes van maand of 4-5 die meer per keer drinken. Behalve hongerlapje Florian dan :D;)
    Ben net weer 5x keer naar boven geweest, pff. Begin er zo van te balen!
    Een tandje door! Wow! Snel al zeg! We willen natuurlijk snel een foto :)
    Je zus kon niet meer terug met de trein begreep ik? Ook wel weer gezellig!

@spruitjes: nee ziet er niet uit nee. Maar je hebt m ook in het roze, haha. Maar zijn duur, dus ik koop er geen bij. We zijn brown gaan proberen in de tijd dat ze zoveel huilde. Je probeert dan alles wat dat betreft. Achteraf heeft ze volgens mij maar erg weinig krampjes gehad. En de prematuurspeen beviel heel goed, beter dan alle spenen van Difrax. En nu blijf ik er maar bij, zo gewend.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wow een tand! De eerste van deze groep!

Bij deze gastouder zitten ook wel genoeg kindjes om mee te spelen. 3 van rond de 14 maanden. Daar kan ze een hoop dingen van af kijken hoe het moet. En er komen nog 2 baby's bij van haar leeftijd. Maar max 2 baby's per dag. Dan zit ze vol geloof ik. Vind het een mooi aantal. Bij het kdv zitten ze met 9 kindjes per leidster ofzo?

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Liekje, ik dacht dat jullie ook dr Brown speen op difrax fles deden?
    pukjepuk, wat goed die verbetering in de nacht,, hopelijk zet t door!
    Een tandje al.. WoW.. Wat gaat t allemaal snel met onze kleintjes.. Nog even en we vieren hun 1e verjaardagen alweer.. 😳 hoewel ik eerlijk gezegd ook wel leuk vind dat snel gaat en steeds meer met haar kan doen.. Nu draait bijna alles nog om de slaapjes! 😔

Pff net bij de tandarts vandaan.. Die heeft me even goed zeer gedaan.. Heb beetje ontstoken tandvlees.. Nog restantje zwangerschapskwaal?! Had ik daarvoor nog nooit gehad..

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, volgens mij is de Dr Browns fles net zo duur als een Difrax-S fles of andere flessen? Die kosten toch allemaal gewoon een tientje?
    Ik heb 2 Dr Browns flessen, heb er gewoon 1 reserve voor het geval dat er met die fles iets gebeurd om een moment dat ik niet direct een nieuwe kan halen.
    Het enige nadeel is dat je de prematurenspeen alleen maar online kan bestellen en niet gewoon in winkels kan kopen.

@Verliefd91, dat is erg pijnlijk, heb ook vaker ontstoken tandvlees, al jaren heb ik dat met vlagen. Hopelijk ben je er snel vanaf.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @verliefd: in het begin wel, maar al een hele tijd niet meer. Ik vond de brown nl ook gewoon fijne fles. Ieks, tandarts!! Haat het. Moest vorige week vulling laten vervangen, gelukkig geen verdoving nodig en viel erg mee.
    Ik vind het ook erg leuk dat ze nu wat meer kan. Dat hele baby heb ik niks mee, nu veel meer interactie.
    Hier trouwens niet 9 kindjes op 1 leidster hoor! Das echt veel. Geloof dat ze dat met 2en doen.

@drieka: de difrax is paar euro goedkoper, dus dat maakt niet veel uit. Maar die roze brown hebben ze alleen in 2-pack voor 22 euro. Vond ik dan weer overdreven, haha. Mocht er wat gebeuren, heb ik difrax nog. Wil toch niet eeuwen doorgaan met fles. Zo snel mogelijk gewoon uit een beker drinken. Is idd nadeel van die speen ja. Wij zijn nu toch op level 1, netjes 20 minuten. Met prematuren 30-35 minuten, vond ik echt te lang worden. :D

10. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier sinds zondag het eerste tandje door..maar je ziet echt alleen het snijrandje, maar scherp dat die tand is..geen vinger is meer veilig in de buurt van Youri!

Hier op aanraden van de kinderarts difrax gekocht..bij dochterlief heb ik avent gebruikt. Dus maar een flesje gehaald van difrax en hij kan er veel rechter uit drinken, wat het opboeren makkelijker maakt en de reflux hier minder. Maar zo zie je maar weer smaken en vooral baby's voorkeuren verschillen nog al eens!

Zo m'n vrije dagje zit er weer op en we gaan er weer 3 dagen tegenaan! De kids slapen al lekker een uurtje, nu nog even snel onder de douche nog even een aflevering breaking bad kijken en dan kruip ik onder de wol..

Vind florian de aardappels dus ook wel lekker, zit dat ook bij potjes erbij? Ik heb echt geen idee, omdat we alles vers maken en geen potje hier in huis hebben!

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, ja je hebt in potjes ook hele maaltijden, aardappeltjes, vlees en groenten maar ik heb vanavond gewoon vers gemaakt.
    Als ik voor ons aardappeltjes, vlees en groenten kook dan is het net zo gemakkelijk om ook een portie voor Florian te maken.
    Hij moet ook vers leren eten en niet alleen maar uit potjes, die smaken verschillen toch best behoorlijk vind ik.
    Ongelooflijk dat Youri ook al een tandje heeft, hij is 3 dagen jonger dan Florian en al zo snel :$.

@Liekje81, ja 2 flessen tegelijk kopen is best prijzig inderdaad. Ik had gewoon 1 fles en heb er naderhand nog eentje bij gekocht toen ik toch de prematurenspenen moest bestellen, aangezien je dan bijna 7 Euro verzendkosten moet betalen vond ik het zonde om alleen speentjes van 5 Euro te bestellen, dan nog maar een fles erbij, is fijn een reserve te hebben.
    Ik wil dat hij hier ook zo snel mogelijk uit een gewone drinkbeker leert drinken maar dat duurt nog eventjes.

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Grappig gerdia ik ben juist net van difrax weer naar avent gegaan en t drinkt veel rustiger!

Liekje lief dat je het vraagt. Vandaag een dag vol visite en op visite gaan dus ben nog steeds kapot. Duik mijn bed in met een boek dan val ik na 3 regels wel in slaap :p

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames, hier weer een goede nacht gehad en ik hoop bij jullie ook.

In de vakantie heb ik het 'lijnen'niet gedaan, resultaat, ik woog afgelopen maandag net zoveel als voor de vakantie, dus niet bijgekomen gelukkig.
    Ben afgelopen maandag dus echt begonnen met lijnen, heb weer een eetdagboek ingesteld wat ik netjes bijhoudt en zorg dat ik niet boven de 1500 calorieën per dag kom.

Zo ben ik voor de zwangerschap ook 20 kg afgevallen in 1,5 jaar (ik kan niet sporten i.v.m. lichamelijke problematiek dus vandaar dat het lang duurt aangezien ik alleen met een ander eetpatroon kan afvallen).

Dus ik heb al 2 dagen mijn best gedaan, resultaat, 1,7 kg lichter :$.
    Dat motiveert dus wel om eventjes flink door te zetten.
    De eerste kilo's gaan sowieso altijd het snelste maar goed, ik MOET minimaal 10 kg kwijt, dan kan ik mijn eigen jeans weer aan en om een gezond BMI te behalen moet ik in totaal 16 kg kwijt maar ik wil er in totaal 20 kwijt.
    Voor de zwangerschap moest ik nog minimaal 6 kg afvallen maar ja, toen ik zwanger bleek ben ik gestopt met dat strenge lijnen, heb wel op mijn eten gelet maar ben erg gevoelig voor overgewicht helaas, ik hoef maar naar een gebakje te kijken en ik ben al een halve kilo zwaarder :(.

Het is zelfs zo erg dat als we op zondag frietjes eten met 1 snack dat we de maandag erna een balansdag hebben met alleen soep (manlief is ook erg gevoelig voor overgewicht en wil ook nog wat kilo's kwijt).

Ik eet dus gewoon nog alles, ook gewoon frietjes op zondag maar gewoon echt met mate, ik weet waar hoeveel calorieën inzitten en weet dus wat ik het beste kan pakken en wat zeker niet.

Nu is het een kwestie van doorzetten maar gestopt met roken is me na de zwangerschap ook weer gelukt (rook al ruim 2 maanden niet meer), dus dit gaat me ook zeker wel lukken.

Nu maar eens wat in het huishouden gaan doen, Florian slaapt nog lekker.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig Drieka! En inmiddels alweer 2 maanden gestopt, goed hoor! Is het je man uiteindelijk ook nog gelukt?

Hier gisterenavond begonnen met 1 schepje rijstebloem, zo'n melkschepje zeg maar. Wil het rustig opbouwen. Ze heeft er geen last van gehad. Ben om 4,5 en 6 uur wakker geweest om haar om te draaien, om 7 uur was ze echt wakker, dus dat is een goede tijd. Jammer van die 3x eruit :)

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, mijn man rookt nog steeds, krijg ook zo'n gevoel dat hij er nooit vanaf gaat komen, op het gebied van stoppen met roken heeft hij geen ruggengraat lijkt het wel :(, ik weet hoe moeilijk het is maar als je echt wilt en doorzettingsvermogen hebt dan moet het ook lukken.
    Dus heb de hoop maar opgegeven dat hij ooit stopt. Och ja, dat is zijn enige minpunt dus dat valt mee, kan ik mee leven :D.

Oh zo'n melkschepje rijstebloem is ook wel super weinig, daar zal ze zeker geen last van krijgen. Vervelend dat je haar steeds moet draaien, hier draait Florian zich gelukkig alleen op zijn zij en kan zich ook goed terug draaien. Hij draait zich zelden op zijn buik en als hij dat doet dan slaapt hij gewoon op zijn buik :D.

16. sanna1986

Oh goedzo Drieka ik doe weer met je mee. Ik laat het lijnen nu ook versloffen door E die thuis is en mijn vermoeidheid. Maar dat mag geen excuus zijn! Ik moet over 2.5 week weer aan het werk *slik* ik wil dan niet nog steeds zwanger lijken.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ken het gevoel van nog zwanger lijken, zie eruit alsof ik nog 20 weken zwanger ben.
    Had ook wel verwacht dat het eventjes zou duren want was ook ruim 40 cm in buikomvang toegenomen en ruim 30 kg bijgekomen tijdens de zwangerschap.
    De eerste weken vlogen de kilo's eraf maar daarna helaas niet meer, bleef continu op een gewicht staan, voor de vakantie was ik nog ruim 1 kg afgevallen en tijdens de vakantie is het hetzelfde gebleven, had wel opgelet maar niet echt gelijnd.
    Nu dus 2 dagen heel erg goed bezig geweest en direct 1,7 kg kwijt dus het kan wel als ik goed oplet, nu dus gewoon volhouden.
    Een eetdagboek is gewoon ontzettend handig, je hebt vaak niet in de gaten hoeveel calorieën iets bevat.

Ik heb het 'dieet' dat ik maximaal 1500 calorieën mag nuttigen, maandag had ik er 1500 en gisteren heb ik er in totaal 1350 gehad met normaal ontbijt, lunch en avondeten.

Dus van de 20 kg moet ik er nu nog 18,3 :D.

Hieronder een foto van toen ik 37w6d zwanger was, ik had voor de zwangerschap geen strakke buik maar wel gewoon best plat.

Bekijk bijlage 467292

Dus tja, het is niet gek dat ik nu een hangbuikje heb wat ik weg moet werken ;).

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lijkt me wel frustrerend dat je dan zoveel bent afgevallen, en dan nu weer opnieuw moeten beginnen. Hier nog maar 5 kilo die eraf moet, maar het zijn wel precies die 5 kilo die ervoor zorgt dat ik de meeste van mn broeken nog niet pas. Het probleem nu is echt gebrek aan beweging. Voor mn zwangerschap sportte ik 4x per week. Dat gaat nu gewoon niet en 2x zet niet veel zoden aan de dijk.

1 schepje idd weinig Drieka, maar wil echt rustig opbouwen. Vanavond doe ik er dan 2.

@sanna: zal wel weer wennen zijn, werken! Ik was er wel weer aan toe. Maar met weken zoals deze, dat Dafne zo slecht slaapt, vallen die 4 dagen me soms zwaar.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja het is ook erg frustrerend, ik heb tijdens de zwangerschap echt wel opgelet en tot de 20 weken was ik 7 kg bijgekomen dus dat viel wel mee, daarna ben ik de rest bijgekomen :(. Was ook echt wel 10 kg vocht trouwens, die was ik de dag na de bevalling al bijna volledig kwijt.

Nou 2 keren sporten per week is ook wel netjes en als je dan je eetpatroon nog aanpakt dan ben je het zo wel kwijt.
    Ik kan helaas niet sporten dus doe het alleen met mijn eetpatroon.

20. sanna1986

Drieka ze zeggen 9 maanden zwanger 9 maanden ontzwangeren dus we hebben nog even :p

Liekje ik ben er ook wel aan toe hoor nu na bijna een half jaar thuis... Wil weer ergens anders over nadenken dan Hoe ik die stomme bumba puzzel in elkaar zet 😂

Maar goed mijn werk is niet een plek om tot rust te komen ofzo met mijn 25 pubertjes

Deel Deze Pagina