Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat eetpatroon schort het regelmatig aan, haha. :D Nog weinig discipline, echt erg. Maar komt ook omdat het maar 5 kilo is, ik weet dat ik die zo kwijt kan zijn. Ik geef mezelf nog een maand, dan is het 6 maanden na de bevalling en vind ik het geen excuus meer, haha.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @sanna: niet echt rustig dan nee. Moet er niet aan denken! Mijn werk is ook.druk, kom ook niet tot rust. Maar fijn om niet alleen met een baby bezig te zijn. Dat is niks voor mij.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ze zeggen inderdaad dat je 9 maanden moet ontzwangeren maar ik loop nog steeds in positiebroeken en dat was 4 maanden geleden toch echt niet mijn bedoeling.
    Ik wil echt voor de winter mijn eigen jeans weer kunnen dragen, heb zoveel mooie broeken en kan er nog niet 1 aan :(.

Ja je moet wel echt consequent zijn Liekje anders lukt het ook niet ;).

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewicht/kilo's, lastig he, die laatste kilo's weg te krijgen. Ik moet er nog 4 a 5 kilo. Met dat slaap tekort in combinatie met werken en mijn man veel overwerken kom ik bijna niet aan goed koken toe na een werkdag, daarom vaak een snelle minder gezonde snack zeg maar. Toch kom ik niet verder aan, maar blijf ik hangen op die laatste kilo's.
    Drieka, wel frustrerend dat je voor je zwangerschaps zoveel kilo's bent kwijt geraakt, en dat dat nu niet meer lukt.
    Maar zoals Sanna zegt, 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren.

Drieka, super knap hoor dat je nu al ongeveer twee maanden niet roken erop hebt zitten! jammer dat je man blijft doorroken! Extra zwaar voor jou dan ook. :(
    Wat een flinkerd die Florian, hij eet gewoon eigenlijk al met de pot mee.:) Hij eet als een baby van 7 of 8 maanden! :);) en kunnen zijn darmpjes de aardappels enzovoorts al goed verdragen! Ik zie hem ook al heel snel aan brood beginnen.

Sanna, een klas vol pubers lijkt mij erg zwaar als je nog zo moe bent van die gebroken nachten! Wanneer ga je weer werken of ben je even helemaal gestopt!

Liekje, werken idd een afleiding, even wat anders, alleen word ik de huilende piepende baby;s (sommige eigen piepbaby's en drama met slapen en elkaar wakker huilen) van mijn groep in combinatie met vaak extreem gebroken nachten echt zat.
    Aan de kant zou ik tijdelijk (kan natuurlijk niet) willen stoppen met werken aan de andere kant juist niet (werken toch fijn zoals jij zegt).
    Jij werkt ook vier dagen, dus vier dagen vroeg op met weinig slaap en niet even een uurtje kunnen bij slapen.
    Lastig dat Dafne aan het einde van de nacht gaat spoken (rollen) en dat het lang duurt voordat ze s avonds/ s nachts gaat slapen (rollen). Ik herken dat gevoel soms opeens dingen te missen (bijvoorbeeld op de toilet of op de bank thuis of met pauze). Sommige dagen met name de avonden voel ik mij net een zombie.

Gerdia, hier gaat banaan gelukkig goed. Maar ik merk sinds Benjamin zo druk op zijn buikje speelt en probeert te kruipen (veel druk op buikje), en vaak druk op zijn buikje spartelt met armpjes en beentjes in de lucht zijn reflux toeneemt. Ik hoor sinds dien vaker in bed slikken en kokhalsen en bijna verslikken in omhoog gekomen voeding. Alleen doet dit geen pijn meer, hij lacht erbij, maar s nachts vooral vindt hij dit erg vervelend.
    Yoeri dus ook een tandje, alsof ze het hebben afgesproken. Hier staat het tweede tandje ernaast ook op springen. Scherp zijn die tandjes direct he.
    Wat betreft zijn reflux voor de medicatie, ging Youri toen ook echt spoken in de nacht en/ of overdag heel slecht en kort slapen? Bij benjamin gaan de slaapjes overdag nu gewoon goed met soms een slechte dag of slechte dagen tussendoor. De avonden zitten sinds zondag weer in de lift (2-2,5 uur slapen zonder tussendoor wakker worden). De nachten alleen zijn vaak nog waardeloos. Die ene betere nacht, helaas niet gevolgd door betere nachten, want afgelopen nacht was weer waardeloos. Hij was al onrustig met in slaap vallen, en elk uur weer wakker worden en klagen/huilen en speentje weer verder slapen.

Hier, afgelopen nacht dus weer slecht. :( gewoon weer elk uur dus wakker. De afgelopen avonden gaan de laatste flesjes weer dramatisch, erg onrustig drinken en eergistern maar 70 cc drinken en toen al lopend op de trap tot 110 cc gekomen. Misschien te moe, of gewoon een terug val of een raar gevoel met tandje en het tweede tandje dat op springen staat. Ik ga ook aan rijstebloem beginnen, misschien kan het laatste flesje bij slecht drinken als papje verder aangeboden worden, dan kan hij na 80 - 100 cc nog 50 cc in een papje verder eten.
    Slaapjes overdag gaan goed, zoals hierboven al geschreven. Onrustige nachten, ik weet gewoon niet meer waar het aan ligt, een combinatie van alles reflux en zijn algemene onrust door de pijn van toen en die tandjes. :(:(:(
    Of kan het ook zijn dat de onrust moet slijten?? :(:(

5. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Frustrerend pukjepuk die nachten... ik moet er niet aan denken om dan ook nog jouw werk te hebben... overweeg je het nog wel om te stoppen?
    Wat zegt de arts over de onrustige nachten?
    Ik werk nu niet omdat het zomervakantie is 😉
    Begin maart met verlof 2 weken cadeau en dan zomervakantie.
    Over 2.5 week begin ik rustig aan met mijn klas in orde maken poetsen (ben vervangen door 2 mannen) en vergaderen. Dan over 3.5 week mogen de kinderen weer komen.
    Een klas in de bovenbouw is heerlijk ik zou niet anders meer willen! Ik heb wel een hele intensieve klas maar juist daarom is er ook veel resultaat te boeken.

Ik heb vannacht super vast geslapen. Ik heb zelfs geslapen toen ik de fles gaf. En ben ook met mijn ogen dicht elke keer naar T gewandeld 😂

6. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sanna, lijkt mij ook echt leuk te zien hoe je leerlingen leren en groeien! Doelen en het gevoel iets te bereiken altijd een fijne uitdaging!
    Mij lijkt bijvoorbeeld ook het best erg leuk om pedagogiek te doceren op een ROC. Ik ben eigenlijk afgestudeerd als orthopedagoog en eerst door te weinig werkervaring en nu door de crisis geen echte baan kunnen vinden op studieniveau! Verder was en is een vast contract ook fijn!

Slapend de fles geven, erg knap! ;):) Ik heb wel eens slapend een speentje gegeven, half slapend dan. :p

Stoppen met werken, ik wacht het tot november of zo af! Naast de gebroken nachten speelt het ook mee dat het steeds meer begint te frustreren omdat ik eigenlijk gewoon orthopedagoog wil zijn. En we worden op het werk door de directie behandeld als domme ganzen, ipv mensen met mogelijk veel kennis/ ervaring en/of goede ideeen!

Onrustig slapen, arts zegt kan nog de nasleep zijn, wel vaker te zien bij reflux kinderen of kinderen die lang ziek geweest zijn. Daarnaast kan het een fase (een erg lange dan) zijn of hij heeft last van de bijwerkingen van omeprazol (darmpjes). Morgen gaat mijn man vragen of probiotica erbij voor de darmpjes niet een goed idee?

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, Florian kan alles goed verdragen. Eindelijk poept hij weer praktisch elke dag zonder harde keutels en steeds lijnzaadolie. Vanavond kook ik aardappels, sperzieboontjes en cordon blue. In een apart pannetje heb ik al aardappels en wat sperzieboontjes zitten, dat zet ik dadelijk aan want die kook ik pratsj-gaar (Limburgs woord, weet het Nederlands woord niet :)). Dan kan ik het gemakkelijk pureren, het is voor 2 porties dus dan kan er weer een portie in de vriezer.
    Dan heb ik met dit van vanavond al 3 porties in de vriezer, beetje gezonde voorraad i.p.v. alleen potjes.
    Wat shit dat Benjamin zo slecht geslapen heeft vannacht :(.
    Ik vind het knap hoe je het volhoudt hoor, echt respect voor jou!

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, bedankt! :) Overdag is het een al vrolijkheid en activiteit dus dat houdt mij op de been!
    Misschien doen die vezels en zetmeel van het vaste voedsel hem juist wel heel goed voor het poepen! Gelukkig maar, die harde keuteltjes zo zielig!
    Wel super handig om gelijk wat extra's te maken voor in de vriezer!
    Ik dacht je geeft het gordon bleutjes erbij, ha ha :):p Hij lust het gerust ook nog, maar dat is nog even wachten voor hem.

9. sanna1986

Wow pukjepuk ik snap dat je veel liever in je eigen vakgebied wil werken!!! Baby's zijn lief hoor maar de uitdaging mist dan wel een beetje. Zeker met zo'n directie!

Hopelijk maakt de pro biotica wat uit.. zou toch fijn zijn als hij ook snachts wat rustiger wordt.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, echt vlees mogen ze pas na 6 maanden dus dat durf ik nog niet maar hij zou het vast eten :D.
    Hij eet echt heel erg goed en drinkt daarnaast ook giga flessen, heb zelfs de fles van 11:30 moeten verhogen naar 225+7,5, hij was niet meer tevreden met 210+7, hij moet er dan ook de hele middag mee doen, na de fles van 07:30 krijgt hij tenslotte om 09:30 al fruit en dan om 11:30 weer de fles en dat is na de fles van 15:30 ook, om 17:30 krijgt hij dan groente en om 19:30 de papfles, alleen de fles van 11:30 daar moet hij mee doen tot 15:30 zonder iets tussendoor en dus moest die verhoogd worden ;).
    Florian is echt een hongerlapje, is gewoon ongekend volgens mij dat een baby van 4,5 maand zoveel eet.

Ik snap best dat je wilt stoppen met werken als er op die manier met mensen omgegaan wordt, dat is ook echt niet leuk.
    Tja, als je het kan veroorloven om niet te hoeven werken dan is dat toch heerlijk?
    Hoe erg ik het ook vindt dat ik lichamelijk beperkt ben en gewoon niet KAN werken, toch vind ik het nu wel erg handig om steeds thuis te zijn met Florian, is gewoon erg dubbel.

11. sanna1986

Huh wat een megafles Drieka... is dat wel goed?

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik zal wel moeten, anders blijft hij ontevreden en komt na een uurtje of 2 weer aan dat hij wil eten en dat gaat dan niet aangezien het maximaal aantal schepjes 30 per 24 uur is. Hij krijgt al speciaal forte voeding omdat hij zo hongerig is.
    Hij was op die fles 225+7,5 wel tevreden tot half 4 dus dat is fijn.
    Voor de nacht krijgt hij trouwens 230 cc water + 7 schepjes voeding EN 3 schepjes pap dus nog een grotere fles, hij is gewoon erg hongerig :D.
    Volgens het CB maakt het niks uit als ik maar niet over die 30 schepjes voeding per 24 uur heen ga, hoe ik het verdeel maakt niks uit, ik moet naar de behoefte van Florian kijken dus dat doe ik dan ook maar.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vroeg ik me ook af of dat wel goed is, niet teveel? :) Hoe meer je geeft, hoe groter de maag, hoe meer hij wil hebben. Lekker tot snot koken noemen wij het altijd, haha.

@pukjepuk: lijkt me echt niet leuk om niet in je vakgebied te werken. En dan helemaal niet met zo'n directie.
    Toch raar dat het zo lang duurt bij Benjamin. Denk zelf ook: als het een bijwerking is van de omeprazol, waarom dan niet iets anders? Maar misschien denk ik te simpel. Vind het echt knap dat je het volhoudt! Hoewel je ook niet anders kan. Gelukkig is ie vaak genoeg een vrolijk mannetje, daar doe je het voor.

@sanna: dan heb je wel heel vast geslapen, haha. :D

Hier een heerlijke dag. Eindelijk weer gaan slapen zonder huilen. Ze lag zelfs vanochtend in coma. Gingen met r douchen, vriend doucht dan eerst, ik pak alle spullen en kleertjes. Ze sliep overal doorheen. :) Alleen werd ze vanmiddag na 1,5 uur huilend wakker, alsof ze vervelend had gedroomd ofzo. Was wel sneu. Na even knuffelen sliep ze weer verder. En ze rolt al een paar keer van rug naar buik op het speelkleed. Eindelijk zeg!

14. sanna1986

Ik vind dat wel bijzonder van het cb Drieka. .. naar mijn weten is 200 ml het maximale per voeding.
    E was ook heel erg hongerig maar heeft nooit van die monsterflessen gekregen ookal had hij dat gewild. Dan maar wat meer kleinere flessen.
    Het babymaagje is maar klein hè...

Yes liekje wat goed dat ze rolt!!! Het einde is dan in zicht zodra ze er helemaal handig in is geworden.

Ja man haha vanavond hopelijk weer vroeg naar bed. Denk het wel want T had een vrij vroege late middag voeding.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee hoor, 200 cc is niet het maximum per keer en vaker een kleine fles gaat niet nu hij ook nog fruit en groente tussendoor krijgt, hij eet in de ochtend en namiddag al om de 2 uur, in de middag heeft hij dan wel 4 uur tussen de voedingen zitten, vandaar ook dat de fles iets groter is.
    Het maximum is 30 schepjes melkvoeding per 24 uur, dat is dus ook maximaal 1 liter.
    Er zijn genoeg baby's die grote flessen krijgen, heb het ook vaker hier op het forum gelezen.
    Zo lang hij tevreden is en niet dik wordt is het goed, hij spuugt ook nooit dus het is niet zo dat hij overvoed wordt.
    Ondanks zijn vele voeding is hij nog steeds een smalle baby, geen vetrolletjes :D.

Momenteel heeft hij ook echt last van zijn sprongetje en ik denk dat hij in een groeispurtje zit dus kan zijn dat hij gewoon meer honger heeft.
    Heb laatst ook 2 dagen om 11:30 een grotere fles moeten geven en daarna weer 2 weken gewoon zijn oude hoeveelheid. Misschien is het nu ook weer tijdelijk eventjes.

@Liekje81, fijn dat Dafne nu ook terug kan rollen.

16. sanna1986

30 schepjes? Een liter bedoel je het gaat om de hoeveelheid vocht dat de niertjes niet aankunnen. Dat was het advies in E zijn tijd 3 jaar geleden dus. Nu is dat achterhaald en is het advies 150 cc per kilo. Maximaal 180 cc.

Nouja als jij en florian je er goed bij voelen is het prima natuurlijk! Ik vroeg mij oprecht af of het echt wel zo gezond is... Hij verteert misschien snel!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap wat je bedoelt hoor, Sanna. Vond het ook erg veel. Het is ook weer zoiets waar elk CB een andere mening over heeft. Ik persoonlijk zou dan een fles extra geven. Maar zo lang Florian het goed doet en niet teveel aankomt is het ook wel goed lijkt me.
    Hier ben ik al blij als ze 800 op een dag drinkt en dat komt bijna niet voor :D

Morgen slaapt Dafne een nachtje bij mn schoonmoeder. Ik heb een kraamvisite bij onze oude huisarts in opleiding. Vanaf oktober komt zij op de donderdagen bij ons werken, superleuk! Zij is de 7e bevallen van een jongen en ga morgen met mn werkgever. Om 17 uur ff snel een broodje eten en dan door. Sm haalt Dafne dan op van kdv. Ze stelde zelf voor dat ze dan bleef slapen. Anders kom ik haar om 22 uur halen, om haar de volgende ochtend om 7 uur weer te brengen. Dus dit is dan net zo handig. En ook fijn ff een nachtje door kunnen slapen :)

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, 30 schepjes is een liter, 5 flessen van 180+6 (maakt samen 200 cc) is 1 liter en 30 schepjes voeding, dat is het maximum over 24 uur.

Voor mij is het het belangrijkste dat Florian tevreden is en dat is hij gelukkig.
    Sowieso heb ik het wel overlegd met het CB met de 4 maanden afspraak en 210+7 is heel voorkomend bij baby's van 4 maanden en soms zelfs nog jonger. Als je dan maar geen 5 flessen gaat geven natuurlijk ;).
    Van het CB mag ik ook een fles melk laten vallen als hij 1 groot potje groenten per dag eet, dat doe ik zelf liever niet want melk is de hoofdvoeding en hij eet hooguit een klein potje groenten per dag.

We zien het wel, momenteel heeft hij het nodig en met de 4 maanden afspraak (toen kreeg hij die grote flessen al maar nog geen hapjes) lag hij perfect op de middenlijn qua gewicht.

Zoals gezegd is een extra fles niet mogelijk, hij krijgt:

07:30 210+7
    09:30 fruithapje
    11:30 210+7 of als hij het nodig heeft zoals vandaag 225+7,5
    15:30 210+7
    17:30 groenten
    19:30 230+7+3 schepjes rijstebloempap

Tussen 11:30-15:30 slaapt hij in bed en ik ga hem dan niet om 13:30 wakker maken voor een fles tussendoor en dan de flessen van 11:30 en 15:30 verkleinen, hij heeft zijn slaap ook nodig.
    In de ochtend en na 15:30 krijgt hij al om de 2 uur iets te eten dus is een extra fles gewoon niet mogelijk (en dan de flessen verkleinen).

@Liekje81, dat is lief van je schoonmoeder, kun je inderdaad eventjes een nachtje doorslapen en een beetje bijtanken.

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat een gedoe met die rijstebloem!!! 😠😠😠😠😠😠😠 Het lost helemaal niet op en zakt telkens in de speen die dan dus verstopt. En zit ook helemaal bij dat ventielding aangekoekt. Ondanks heftig schudden, wat eigenlijk niet goed is wegens alle lucht die erin komt. Ik heb het weg gepleurd en maar een gewone fles gemaakt. Kind klaarwakker hierdoor. Ben echt even over de zeik, wilde op tijd naar bed, ben zo moe. Gelukkig morgennacht even voor mezelf. Dat slapen moet echt verbeteren, ben er klaar mee. Respect voor pukjepuk en sanna, die er elke nacht uit moeten en dat al zo lang doen. Ik ben echt ff chagrijnig, sorry hoor. :):(

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is precies de reden dat ik rijstebloempap niet met de Dr Browns fles geef, dat verstopt de boel helemaal en dat is erg frustrerend.
    Hopelijk slaapt Dafne vannacht dat wel goed en gaat ze niet liggen draaien.

Ik snap je frustratie wel hoor, zeker als je doodmoe bent dan kun je al weinig hebben, daar heb ik dan ook echt wel last van ;).

Deel Deze Pagina