Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar met een andere fles koekt het dan toch net zo goed aan? En zo niet, waarom dan niet?

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nee hoor, ik gebruik de brede Difrax-S fles voor de pap en daar koekt me echt niks in aan ondanks dat ik 3 schepjes aan de melk toevoeg.
    Ook heb ik de 1-2-3 standen speen die erg breed is en hij kan er goed uit drinken, is tot op heden nog niet verstopt geraakt.

Bij de Dr Browns fles heb je het ventiel met die kleine gaatjes en dan dat buisje wat erg dun is en dus gemakkelijk kan verstoppen. Ook zijn de spenen veel smaller en als het ventiel al verstopt raakt dan gaat de speen ook langzaam dichtzitten omdat de baby dan kei hard moet zuigen wat natuurlijk super vermoeiend is.

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ik gebruikte voor pap bij E een 1 2 3 speen van avent. Weet niet of er ook zoiets is bij dr Brown? Weet ook niet of rijstebloem net zo lobbig maakt als pap...

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb alleen nog een smalle difrax. Zou ik die ook kunnen proberen? Maar dan met dr brown speen? Die 1-2-3 kon ik niets mee, onding.

5. sanna1986

Je hebt ook speciale papspenen maar dat gaat super snel echt slecht!

Zou het morgen gewoon proberen op de difrax fles.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Probeer het vrijdag wel met de difrax idd. (Morgen is ze bij sm.) Die speen 2 gaat al veel te snel, laat staan een papspeen. Als het zo dik is kun je het niet zo goed met een lepel geven. :)

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

#2927 Drieka, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jul 2015
    Nee hoor Liekje, zo dik is het echt niet. Op de verpakking staat ook dat als je de pap met de fles wilt geven je 3 eetlepels rijstebloempap aan de melk toevoegt en als je het met de lepel wilt geven dat je 6 eetlepels rijstebloempap toevoegt.
    Ik heb eerder wel eens, als hij te moe was en na een uur de fles nog niet leeg had, de rest in een kommetje gedaan en met de lepel gegeven maar dan was het echt te dun en moest ik nog wat rijstebloempap toevoegen dus dik is het niet met 3 eetlepels.
    Ik vind het voordeel van met de fles geven dat Florian lekker moe wordt omdat zijn zuigkracht bevredigd wordt.
    Ik denk dat je zult merken dat het met de Difrax-S fles en de 1-2-3 standen speen echt gemakkelijker is.
    Florian heeft ook een sterke zuigkracht en drinkt gewoon op standje 1 van die speen de pap, ik ben dus ook blij dat ik geen papfles heb gekocht want dan zou hij veel te snel klaar zijn telkens.

Probeer het gewoon met de Difrax-S fles die je hebt, dan kom je er snel genoeg achter of je die fijn vindt.
    Ik vond die 1-2-3 speen trouwens ook erg onhandig in het begin maar ben er nu wel aan gewend geraakt.

Hier verder weer een goede nacht gehad en ben alweer 0,4 kg lichter dan gisterenochtend, ben nu dus in 3 dagen tijd 2,1 kg afgevallen met alleen anders eten (en een beetje honger lijden :D).

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yes, in 1 ruk doorgeslapen en Dafne slaapt ook nog! 😊😃

@drieka: goed bezig!! O, zo dik wordt het niet dan. Ik kijk morgenavond even of het wel gaat met de difrax. Maar als ze gewoon slaapt tot 6.30/7.00 vind ik de rijstebloem niet nodig.

Mn humeur is een stuk beter na 6,5 uur slaap achter elkaar. :):)

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is logisch dat je humeur beter is na een nacht goed slapen :).
    Nou Florian sliep voor de rijstebloempap ook de nachten goed maar ik ben ermee begonnen als voorbereiding op de hapjes en hij vindt het gewoon erg lekker dus ik hou het voor de avondfles gewoon aan.

Ik hoorde Florian om 07:15 rommelen, ben gaan kijken, lag meneer op zijn buik ;).
    Hij was wakker dus heb hem maar direct uit bed gehaald en de ochtendfles al gegeven.
    Nu ligt hij onder de babygym uit te buiken en te spelen.

10. sanna1986

Hier ook wel een ok nacht..
    1.00 speentje
    3.30 voeding
    5.30 speentje
    7.30 wakker

Hij ligt nu in de box te spelen zonder voeding nog. Wat een verschil met zijn broer die werd wakker en bleef gillen tot je er een fles in stopte :p

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat kunnen ze toch lekker draaien, haha.

Heb even op internet gekeken naar ervaringen met rijstebloem, maar nodig is het dus niet begrijp ik. Als het slapen gewoon gaat zoals normaal, laat ik het liever achterwege, want het KAN een dikmaker zijn. En ik begin zaterdag met groente, dus hoeft het niet als voorbereiding.
    Wat ik me dan wel afvraag: mensen die het hebben over pap 's ochtends, hebben ze het dan over Brinta of rijstebloem? Met een maand of 7 krijgen ze brood, dus dan is pap toch ook niet eens nodig? Of is dat dan gewoon de eerste fles/bordje, zoals wij ontbijten ofzo?
    @drieka: vind het trouwens echt raar dat CB zegt dat je naar 3 flessen mag. Is echt tegenstrijdig met alles wat je leest over BIJvoeding. En niet ipv een fles dus. :( Goed dat je dat dan ook niet doet.
    Ik bel het CB liever niet voor dit soort dingen, juist omdat je zulke wisselende dingen hoort. Ik kan er niet van op aan dat zij de juiste info geven denk ik dan.

Zo, weer lekker op werk. Wel gek om Dafne pas morgenavond weer te zien! :)

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @sanna: Dafne drinkt ook niet meteen bij het wakker worden. Kan wel een uur tussen zitten. Ze drinkt een stuk beter nu ik niet meteen een fles in dr mond duw als ze wakker wordt ;):D

13. sanna1986

Liekje ik gaf E een papfles sochtends omdat hij echt absoluut het geduld niet had om een boterham te eten. Hij had hongerrrrr :p Dus hup fles er in kind tevreden :) en soms viel hij na de papfles nog even in katzwijm. Mama ook tevreden 😂

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    oh hier wil dametje ook eten als ze wakker is hoor!
    Fijn dat jullie goede nachten hadden! Ik ook wel. Ben om 10.00 naar bed gegaan. Ik was moe en verveelde me op de bank..
    Tante pollewop is ineens van het kletsen zeg! Hele verhalen in bed hihi. Ze houdt zichzelf wel wat wakker zo.

Ik vind 6 scheppen rihstebloem voor pap veel hoor! Is wel op de grote hoeveelheid natuurlijk. Als ze nog 70ml over heeft (wij doen nog maar 1 schep in de fles) dan hoef ik nog maar 1 klein schepje erbij te doen in een kommetje en de dikte is goed genoeg om te lepelen.

Gistermiddag en avond waren we bij sz om te eten en dl- uitleg te geven. Over 3 weken gaat ze daar woensdagen naartoe. Zij heeft kindje van 5 en 1,5. Ze heeft het goed gedaan! Leek niet te druk voor haar want ze kletste en lachte gewoon. Maar toch heeft ze veel gespugd dus had toch veel innerlijke onrust denk ik. Moet ze toch aan wennen vrees ik...

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik luister wel naar het CB maar nog meer naar mijn eigen gevoel :p. Ik weet dat sowieso tot 6 maanden melk de hoofdvoeding is dus zal voor die tijd zeker geen fles laten vervallen, als ik merk dat hij wat dik wordt dan doe ik liever het fruithapje halveren of zo.
    Ik merk dat hij zich nu razendsnel aan het ontwikkelen is dus denk dat hij daardoor gisteren ook meer honger had.
    Hij rolde zich eerder af en toe op de buik en vond dat wel prima, dan ging hij op de buik slapen.
    Sinds deze ochtend draait hij continu op de buik en begint dan te krijsen omdat hij niet terug kan rollen dus kan ik continu naar de box om hem, terug te draaien :(.
    Rijstebloem is ook geen verplichting maar het is ook niet ongezond en ja als je dat in elke fles doet (zoals sommige mensen) dan kan het echt wel een dikmaker zijn, ik hou het alleen bij een avondfles.
    Ik geloof dat mensen in de ochtend ook vaak Rijstebloem geven, zeker als de kleintjes nog jong zijn, ik wil daar ook liever niet aan en gewoon een boterham zodra hij wat kan eten.
    Geloof best dat het wennen is dat je Dafne pas morgen weer ziet.

@Sanna1986, hier wil Florian ook echt direct eten als ik hem uit bed haal anders is het krijsen ;).

@Spruitjes, ik vind 6 schepjes rijstebloem ook veel dan is het volgens mij zo dik dat de lepel er rechtop in blijft staan blehhh.
    Voor in de fles zijn 3 schepjes meer dan genoeg en in een kommetje volstaan 4 schepjes echt wel.
    Is ook logisch dat jullie meisje daaraan moet wennen, is toch weer een andere omgeving met jonge kinderen.

16. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ownee!! 😳 hier ineens nadat het zo goed ging een weer ik wil overdag niet slapen periode lijkt t wel.. Gister weer naar eigen gastouder geweest en nadat we thuis kwamen wilde ze niet slapen.. Nou dacht ik kan keertje gebeuren.. Maar nu ligt ze ook weer te huilen omdat ze niet wil slapen.. 😔 ik heb altijd zo de schurft in deze periodes.. 😢 kan er niks aan doen maar dat stomme slapen beheerst al mijn geluk met dl.. Als zij goed slaapt ben ik een happy mom die overal van kan genieten.. Maar met deze huil periodes ben ik een mama die denkt.. Waar ben ik aan begonnen.. Ik snap haar dan nog steeds niet.. Ene keer lijk ik er goed aan te doen meteen bij 1e signalen in bed te doen, en dan paar dagen later lijkt t wel weer of t te vroeg was? Of juist niet? Ik weet t niet maar ik weet wel dat ik slecht kan tegen deze periodes.. Helaas heeft ze er nogal eens van die dagen tussen zitten.. 😢 en dan weet ik weer niet waar ik goed aan doe.. Er heen niet erheen.. Laten huilen niet laten huilen.. Gecontroleerd huilen? Slapen als ik in de buurt ben gaat m zoizo niet worden.. Wanneer wordt t nou eens makkelijker meiden?! Ik wordt zo verdrietig van deze lastige dagen,, ik vind mezelf dan zo'n slechte moeder!! 😢

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, meid, die dagen horen er gewoon bij, die hebben we allemaal met onze spruiten.
    Florian heeft nu voor de 2de dag op rij al een huildag, de hele ochtend ben ik met hem aan het slepen, gelukkig slaapt hij de middag in zijn eigen bed wel goed (gisteren althans, vandaag is nog afwachten) en zodra ik hem uit bed haal is het weer jengelen totdat hij in de avond naar bed toe gaat.
    Ik vind die fases ook echt niet leuk maar voel me er geen slechte moeder door, dat hoort er gewoon bij.
    Ook ik denk wel eens, waar ben ik aan begonnen maar zodra hij lacht ben ik dat meteen weer vergeten.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooowhhh verliefd hier precies hetzelfde gevoel hoor!! Ik word daar ook echt dood en doodmoe van! Terwijl ze alleen maar niet slaapt. Hoe kan ik daar dan nou zo moe van worden zou je denken..
    En je bent echt geen slechte moeder! Of wij zijn dat dan allebei..!

19. sanna1986

Ach verliefd je bent geen slechte moeder als je je zo wel eens voelt. Ze noemen het niet voor niks de tropenjaren... 😚

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heel herkenbaar Verliefd!! Weet niet of je mn gefrustreerde post van gisterenavond nog gelezen hebt? :D;) Als zij gewoon slaapt zoals normaal, niks aan de hand. Maar omdat ik zo moe ben, is een paar dagen weinig slapen genoeg om te zorgen dat ik minder geduld heb en chagrijnig ervan word. :)
    En dan heeft ze vannacht weer goed geslapen en dan kan ik de hele wereld weer aan, haha. Gelukkig was ze verder gewoon vrolijk. Ik ben blij dat dit de eerste keer was dat ik iets van een ontwikkelingssprong merkte. Pfff.

Deel Deze Pagina