Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bedoel je dan met pap rijstebloem of iets Brinta-achtigs?

@spruitjes: het is gewoon wennen voor zo'n kleintje. Komt vanzelf wel goed. Met Dafne gaat het ook steeds beter op kdv. Hoewel ze daar wel vermoeid van raakt, want de dag erna bij sm slaapt ze veeeeeel, haha.

2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja zo achteraf was dat wel een grappige post van je! We hebben allemaal zulke momenten..

De dag erna is dl gewoon thuis bij mij. Helemaaaaalll niet erg als ze dan veel slaapt hihi...

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Van bambix heb je volkorenpap zonder smaaktoevoeging. Maar zie dat dat pas vanaf 8 maanden is... Dus heb ik dan toch rijstebloem gegeven eerst. Nou daar weet ik niks meer van :p

4. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Wij gaan zoizo wanneer t mag echte pap geven als ontbijt.. Mijn man ontbijt ook met pap en opzich lijkt me dat een goede start van de dag.. Ontbijt is zo belangrijk.. Ik eet s morgens ook geen brood maar yoghurt met muslie.. Als dl pap niet lust gaan we natuurlijk wel brood geven maar liever pap,, bedoeling is hier wel zo snel mogelijk van de lepel en niet vanuit de fles,, nichtje van 1,5 drinkt nog altijd s morgens een pap fles.. ☺️ Ik wil liever gewoon van een bordje gaan geven..
    En als ze niet meer meteen honger heeft met uit bed komen, zou t makkelijk zijn als ze haar ontbijt bij go gaat eten, want dan hoeven we haar een stuk minder vroeg wakker te maken..

Liekje ja had die post gelezen.. Ik weet ook wel dat we allemaal die momenten kennen.. Maar ik vind t zo egoïstisch van mezelf dat ik alleen goed kan genieten van haar wanneer ze t goed doet,, heeft zij een baaldag baal ik meteen ook.. Komt misschien ook nog wel door die stomme nachtdiensten,, ben nog altijd kapot!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @verliefd: die nachtdiensten zullen er wel in hakken ja! Ach en egoïstisch valt wel mee toch? Ik vind het logisch dat als zij niet lekker in dr vel zit, ik dat ook niet zit.

Met 1,5 nog uit een fles vind ik ook lang. Helemaal niet goed voor de mondmotoriek, zo niet nodig. Inderdaad zo snel mogelijk beker en bordje. Maar pap is dus geen rijstebloem? Ik eet ook weleens Brinta, soms wel erg lekker.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Bambix heeft ook gewoon granenpap vanaf 6 maanden. Dan laat ik die hele rijstebloem voor wat het is :)

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik krijg zelf echt braakneigingen bij de geur van pap! Weet ook nog niet goed hoe ik dat moet gaan doen straks....

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je man het laten geven :D;)

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Whaha spruitjes ik wordt ook nooit zo vrolijk van die vieze pap.. Op t werk ook die vieze stink pap voor de bewoners.. Bah.. Maar t is wel heel gezond en volgens ml erg lekker.. Dus hoop maar dat dl t lekker vind.. Ik ben wel gewent me over dingen heen te zetten met mijn beroep.. 😊 nadat iemand uit de poep heb gehaald ga ik gewoon verder me bammetje eten bijvoorbeeld! 😉😄

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, dan kunnen we elkaar de hand geven, ik vind pap ook heel erg vies. Gelukkig heeft rijstebloem weinig geur :D.

Zo de boodschappen weer gedaan in Duitsland, wat scheelt dat baby-eten daar toch veel :$.
    Heb een pak Rijstebloempap meegenomen voor baby's vanaf 4 maanden waar 2 keer zoveel inzit als hier in NL en ook nog biologisch is, kostte maar 1,45 Euro!
    Ook weer wat potjes groenten en fruit van Nestle van 190 gram (doet hij dan 2 keer mee) voor 65 ct per potje :$ en dat terwijl het echt een merk is en geen huismerk of zo. In NL betaal je nog meer voor een huismerkpotje van 125 gram ;).
    De keuze is ook enorm, is gewoon een volledig gangpad met baby-eten, 5 verschillende merken voeding, ook wel 10 verschillende smaken pap, je weet gewoon niet wat je moet kiezen :D.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is dan zeker wel lekker boodschappen doen Drieka! Ik vind de keus hier in NL echt wel beperkt qua potjes.

12. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Oh nou dan gaf ik die 😉

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja hier in Nederland is de keuze qua baby-voeding ook echt heel erg beperkt, in Duitsland heb je werkelijk alle soorten voeding in potjes, veel biologisch ook dus is wel fijn.
    Er komen ook veel Nederlanders bij Kaufland die wat verder weg wonen en heel erg veel babyvoeding inslaan, logisch ook, het scheelt gewoon enorm veel, meer dan de helft dan in Nederland qua bedrag en je hebt echt zo enorm veel soorten fruit en groenten.
    Ik heb nu 15 verschillende soorten fruithapjes in de kast staan en 12 potjes avondeten (spaghetti, soort nasi, vlees met groenten met aardappels enz.), allemaal vanaf 4 maanden natuurlijk.
    Florian eet al ontzettend goed dus alleen groenten is niet meer nodig, als ik vers kook dan eet hij ook aardappels met groenten, natuurlijk niet het vlees wat ik ook kook maar in de potjes vanaf 4 maanden zit wel speciaal vlees.

Ik kan er, sinds dat hij potjes eet, ook de klok op gelijk zetten, elke ochtend tussen 09:00-10:00 gaat hij poepen, dan zie ik hem rood aanlopen en hoor ik hem drukken :D. Zo blij dat ik niet meer steeds lijnzaadolie moet geven.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bijvoeding en flesjes, drie flesjes maar is echt weinig. Welke komt dan te vervangen. Ik dacht dat de vierde fles kwam te vervallen als ze naast groente en fruit ook brood gaan eten (eentje s ochtends, tweede rond de lunc bij het brood, en eentje voor de avondslaap).
    En dat de vijfde fles (late avond) vervalt omdat er geen echte behoefte meer naar is, of het kindje groente -en fruit redelijk eet. Zoals hoe Florian eet, is een vijfde fles niet meer nodig, of als er gewoon geen behoefte meer na is.

Drieka, een baby op mijn werk drinkt nu ook vier grote flesjes net als Florian, ook hij eet redelijk goed groente en fruit. Florian nog beter. :cool: Dus het kan. Als hij niet spuugt of buikpijn krijgt dan is het niet teveel, en hij is lang niet te dik. Alleen die baby op mijn werk (van 24 februari) is wel een dikzakje, maar hij krijgt in elke fles 4 schepjes johannesbroodpitmeel, nutteloze calorieen eigenlijk, maar tegen het spugen. Inderdaad gewoon zijn behoefte volgen, net als baby's die zonder bijvoeding met vier (iets grotere) flesjes willen.
    Hier wel nog behoefte aan de late avondfles, maar hij eet alleen nog één keer groente of één keer fruit per dag. Half potje wortels bijvoorbeeld of een hele banaan.

Liekje, fijn dat Dafne het zo goed doet op de opvang. Ze is, denk ik, ook niet echt een hongerig dametje. Beter een fles een uur na het ontwaken dan direct en een slecht gedronken fles. Misschien wordt het ochtendflesje sneller interessant (bijvoorbeeld direct als de dag begint) als je er een papje van maakt en het met een lepeltje geeft. Je kan van rijstebloem ook pap maken hoor, alleen dan meer lepeltjes rijstebloem.

Verliefd, van rijstebloem kun je dlus ook een papje maken of later met bambix. Papfles met 1,5 jaar ook geen goed idee. Dan kunnen ze het toch als papje eten of drinken uit een tuit of beker. Maar ja als ze anders niet eten of drinken. Mijn neefje van 1,5 jaar wilde s nachts nog een papfles! :$ Die kreeg hij dan rond 23:00 in zijn bedje en mocht hij dan zelf drinken.

Hier, Benjamin vandaag naar de kinderarts. Onrustige nachten vooral door zijn eigen onrust. Onrust voor gespannenheid/ stress/ soort trauma-achtige onrust! Van de reflux-klachten die geen pijn meer doen, wordt hij wel onrustig en paniekerig. Wel kenmerkend voor patientjes zoals Benjamin. Pijn bij het drinken en tijdens het slapen maar vooral bij het drinken traumatiserend. En hij heeft er best lang mee gelopen. Als hij direct was geholpen bij de laatste opname, als hij direct die medicatie had gekregen, was hij niet zo onrustig geweest. Die onrust bij de fles ebt steeds meer weg, maar steekt wel zo af en toe nog de kop bij bepaalde flesjes.
    Tandjes of eventuele sprongen werken ook niet bij, zorgen voor extra onrust. Advies gekregen: verder met omeprazol, want heeft gewoon nog reflux, neemt iets toe met het druk spelen op zijn buikje en straks met kruipen. Osteopaat aanhouden het liefst een keer in de drie weken en baby-massage blijven doen. En baden in lavendel olie, een hydrolaat ervan.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sommige reflux-patientjes blijven tot ze vier jaar zijn erg onrustig! :$:(:x Zoveel stress geeft het, hoe later ze de juiste medicatie krijgen, hoe langer de onrust.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, wat vervelend dat de onrust zo lang kan aanhouden :$, hopelijk is dat bij Benjamin niet zo.
    Hij heeft ook de pech alles tegelijk te krijgen, reflux, toen die aft en nu weer tandjes, het mannetje krijgt ook echt geen rust. Gelukkig blijft hij wel vrolijk.

Florian heeft inderdaad geen last van buikpijn of spugen, soms komt wel eens een mondje terug maar dat heeft elke baby wel.
    Ondanks dat hij zoveel eet wordt hij (tot op heden) niet dik dus daar ben ik wel blij om, hij heeft het blijkbaar gewoon nodig.

Zo vanavond nog snel even de boodschappen bij de AH XL gedaan, dan hoef ik dat morgenvroeg niet te doen samen met Florian.
    Manlief gaf Florian vanavond de fles dus had ik eventjes tijd, kunnen we weer een week vooruit.

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Omg pukje zo lang!!!

Voor diegene die hun kindje naar de opvang brengen, hoe is jullie planning in de ochtend? Binnenkort moeten we haar weg gaan brengen maar ik vraag me soms echt af hoe ik dat in hemelsnaam moet doen... Denk om 6 uur de wekker voor mij. En om 7 uur dl uit bed en fles, 8 uur bij go... Wat f vroeg!!

18. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, het is allemaal teveel geweest! Logisch ook! Wonder dat hij toch zo blij en vrolijk bleef/ blijft! Ik denk dat vanzelf de rust in de nacht terug keert, maar wanneer geen idee.

Florian heeft het gewoon nodig, en fijn dat hij niet dik wordt, want een hongerige baby afremmen is absoluut niet fijn!
    Handig zoveel boodschappen voor de hele week! Ideaal!

Spruitjes, opvang hier 5 minuten vandaan. Dus ideaal. Mijn werk begint om 8:00, 15 minuten op de brommer.
    6:15 ik eruit, snel aankleden en even snel opfrissen. Benjamin om 6:30 flesje, dit flesje meestal goed en drinkt in 15 minuten. Benjamin uitbuiken in wipstoeltje, ik koffie en snel een ontbijtkoek als ontbijt en glas water/ warme melk. Benjamin omeprazol , laten zakken, ik mijzelf snel verder klaar maken. Om 7:25 met Benjamin in de wagen en net met hond naar de opvang. Snelle overdracht en dan weer om 7:45 thuis en snel op de brommer.
    's Avonds leg ik mijn kleding en die van Benjamin klaar. Douchen doe ik altijd s avonds.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, een hongerige baby valt ook niet af te remmen, zelf hebben we ook niet graag honger ;).
    Gisteren had hij 225+7,5 nodig om 12:00 en vandaag niet, was zijn gewone fles 210+7 weer goed genoeg, ik geef hem gewoon wat hij nodig heeft. Dan hebben we een tevreden baby :D.
    Ja het is echt triest dat ze bij Benjamin pas zo laat hebben ingegrepen op de reflux.

Ik doe altijd op donderdag boodschappen in Duitsland en op vrijdag hier bij de AH XL, dan kunnen we weer een week vooruit, vind ik het fijnste, doe niet graag boodschappen dus dan het liefste gewoon 1 keer in de week. Ik schrijf alles op een briefje door de week wat we nodig hebben, net zo gemakkelijk om alles in eens te doen.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukjepuk! 4 jaar?? Maar dat zijn hopelijk de uitzonderingen! Daar moet je maar niet teveel bij stilstaan, anders ziet het er zo uitzichtloos uit.

@spruitjes: ik sta om 6 uur op. Heb alles al klaar in luiertas voor Dafne, doe ik avond ervoor. Ff kopje koffie, wassen, aankleden. Dafne 6.45 wakker maken, wassen en aankleden. Rond 7.10 in de auto en rij rond 7.25 van kdv naar werk, ongeveer 25 minuten rijden. Ik heb wel het geluk dat Dafne daar, of bij oma, de eerste fles krijgt. Eerst stond ik 5.40 op, zij fles om 6.15, ik mezelf aankleden en wassen als zij uit zat te buiken. Spullen pakken en om 7.10 weg. Zoals het nu gaat stuk rustiger opstaan.

Ik op kraamvisite geweest, wat een poepie was het! En dan zo klein vergeleken bij Dafne. Die periode is zo langs me heen gegaan en herinner me er weinig van, erg jammer. Nu nog ff op de bank dit typen en zo naar bed. Wekkertje op 6.30. Dafne slaapt bij oma. Wel lekker om nachtje door te slapen en pas om 6.30 op te hoeven, maar ik mis mn meisje!!! :)

Deel Deze Pagina