Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Huh?? Ondanks de morning afterpil??
    Wanneer had je die genomen dan?
    Nou eehhh spannend! En gefeliciteerd!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

:$:$ Ik zal eerst eens vragen of jullie er wel blij mee zijn? Wij zouden ook echt in shock zijn als we nu zwanger zouden zijn maar goed, wij gebruiken ook alleen condooms en er kan altijd iets fout gaan. Maar goed, voor Florian zijn we ook 1,5 jaar bezig geweest dus zo gemakkelijk gaat het niet maar goed, jullie zijn ook 3 jaar bezig geweest voor jullie spruit en nu door zo'n 'ongelukje' zwanger, tja, het is toch een wonder.

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Nou Dormouse dan doe ik het: gefeliciteerd!!!!
    Dit wondere wil heel graag bij jullie zijn!😊

4. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Dormouse welkom! En jeetje wat een schrik zeg..tja je weet altijd dat het kan gebeuren natuurlijk en je geeft volledige bv zo te lezen! Jeetje hopelijk kunnen jullie ervan genieten!

Drieka wat lastig zeg dat florian niet zichzelf is en steeds huilt:(
    Zat er ook vlees in het potje? Of alleen pasta met tomaat ofzo? Lekkere eter is het!!

Liekje heerlijk je meisje weer thuis! Volgende week gaan onze kids ook een nachtje logeren bij opa en oma. Voor Youri ook de eerste keer..ben benieuwd

Verliefd Vreselijk he al die domme toetsen. Toevallig mocht ik vanmiddag bij de Administratie werken en heb ik ook een aantal elearnings kunnen doen!

Spruitjes wat ongelovelijk fijn dat ze het vandaag zo super heeft gedaan en dat jullie hebben genoten!

sanna Pff heftig hoor die korte nachtjes en die navhtvoeding!

Hier al een paar dagen enorm veel spugen, dinsdag gaan we vervroegd weer terug naar de kinderarts om te overleggen hoe nu verder. Dit schiet echt niet op en had gehoopt nu echt goed over te kunnen op hapjes, maar echt elke hap komt er weer uit (misschien toch een soort van allergie ofzo)
    Daarnaast gaat de kleine boef zo snel..hij gaat momenteel achteruit door de hele kamer en lag vanmiddag helemaal klem onder de bank! En die tand is echt scherp, dus geen vinger meer in z'n mondje steken:p

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    He bah, Gerdia! Goed dat jullie eerder naar ka kunnen. Ben benieuwd! Wat grappig dat ie overal heengaat. Hoewel je nu echt wel ogen in je achterhoofd moet hebben dan!
    Dafne heeft het prima gedaan bij oma. Ik weet dat ze daar supergoed in handen is, gelukkig geen zorgen daarover. In september gaan we 2 dagen, 1 nacht samen weg en gaat Dafne ook naar oma. Leuk om te zien dat ze allebei zo'n lol hebben. :)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, in dit potje spaghetti zat volgens mij geen vlees maar heb verschillende maaltijdpotjes waar wel vlees inzit. Gelukkig is hij een gemakkelijke eter tot nu toe.
    Fijn dat jullie vervroegd naar de KA toe kunnen want het is wel erg vervelend dat hij steeds doet spugen. Hij gaat wel snel met zijn ontwikkeling dan.

@Liekje81, fijn dat het logeerpartijtje zo goed is gegaan. Ben je toch een stuk geruster.

7. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle lieve reacties meiden! Moet eerlijk zeggen dat de schrik er wel even goed inzit! Stiekem ben ik er al voorzichtig een beetje blij mee en ook al ziet vl (denk ik) nu voornamelijk beren op de weg geloof ik dat hij het ook niet heel erg vind. Heb hem maar even laten begaan nu, tijd voor praten komt morgen wel.

Vind het nu voornamelijk heel erg spannend omdat ik niet zo goed weet hoe het zit (of hoe ik dit uit moet leggen haha). Ik heb geen idee hoever ik ben nu, het kan 10/11 weken zijn omdat de MAP niet gewerkt heeft (heeft iets meer dan 24 uur tussen gezeten), of er is daarna weer iets niet goed gegaan met de condooms en dan zou ik op een week of 5 zitten gok ik.

Voorlopig dus maar even afwachten en maandag de HA bellen en echo regelen om te kijken hoe het nu allemaal zit.

Ik had dit in elk geval nooit zien aankomen en ook al wist ik het al een beetje door zoonlief, nu weet ik helemaal zeker dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn :)

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat gek dat er al vlees zit in die potjes. Lees overal dat dat vanaf 6 maanden mag :(

@dormouse: gefeliciteerd dan! Kan me de schok goed voorstellen! Maar wat een wonder eigenlijk, zo veel moeite gehad om je zoon te mogen krijgen en dan nu door de MAP en condooms heen zwanger. Het heeft zo moeten zijn denk ik dan. :)

9. sanna1986

Ach jee wat vervelend gerdia gelukkig kunnen jullie snel terecht!

Dormouse ik quote één van mijn lievelingsliedjes: het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.

Het zou zo moeten zijn het wordt wel aanpoten met twee kleintjes. Maar ook heel gezellig uiteindelijk!

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, in de maaltijdpotjes mag wel wat vlees zitten vanaf 4 maanden, dat is bewerkt vlees, als je vers kookt dan mag je niet vlees gaan pureren totdat ze 6 maanden oud zijn omdat dat gewoon te zwaar is voor een babymaagje en de darmpjes.

@Dormouse, logisch dat het eventjes moet bezinken, het is ook niet niks zo kort op elkaar. Hopelijk heb je dan wel een prettige zwangerschap want als je doodziek wordt kan je niet echt genieten van de spruit die je al hebt. Dat is ook de reden dat wij nog minstens 1 jaar wachten voordat we gaan proberen een brusje te 'maken' voor Florian, maar goed, zou het eerder onverwachts zijn dan is het net zo welkom.

Hier was Florian net al wakker maar volgens mij slaapt hij weer gelukkig.
    Ik had nog een pak gewone melkvoeding staan voordat we de Forte gingen geven, ik wilde dat niet weggooien, dat vind ik gewoon zonde, dus heb het al 3 avonden gebruikt voor de papfles, ik denk, dat maakt dan toch niks uit aangezien er pap bij gaat, nou dus wel, dit is al de 3de ochtend op rij dat hij eerder wakker is, eergisteren en gisteren heb ik hem ook al om 07:00 uit bed kunnen halen en verwacht vandaag ook.
    Terwijl ik hem normaal om 07:30 echt wakker moet maken, maar goed, ik maak dat pak melkpoeder toch gewoon op, ik hou niet van verspillen.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Toch raar, ik lees overal vanaf 6 maanden. ?? Ik ga het ook niet eerder geven. Ik eet sowieso weinig vlees. Vanaf een jaar hebben ze het pas echt nodig. Er zitten natuurlijk een hoop hormonen en antibiotica in ons vlees, daar wacht ik dus liever nog even mee.

Idd zonde om te verspillen! Kun je miss mengen met de forte? Misschien helpt dat?

Hier heerlijk geslapen. Om 3 uur wakker van mevrouwtje dr geklets :) Even op buik gelegd en ze sliep weer verder. Op speelkleed en in de box rolt ze wel telkens op dr buik, hopelijk ook snel in bed ;) Ze was om 6.45 wakker, dus netjes. Ze heeft echt een biologische klok die zegt dat het dan tijd is, haha.

12. sanna1986

Nee joh in Nederland zit dat niet eens in de 4+ potjes pas in de 6+ potjes. Groot gelijk hoor liekje lekker rustig aan! Er is nog zoveel tijd om je kind hapjes te geven!

Fijn zo'n goede nacht!

T draait ook steeds op zijn rug daar wordt hij telkens wakker van. Als hij terug kan draaien zal hij een stuk beter gaan slapen maarja Hoe lang duurt dat nog... Hij probeert het wel en is al een eindje maar nog lang niet ver genoeg.

T heeft vannacht maar 100 cc gedronken dat is hoopgevend dat hij over een poosje die fles wil laten vallen.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat dacht ik ook al Sanna :)
    Hier duurde het 1,5 week dat gedoe met draaien. Het gekke is dat ze met 3 maanden allebei de kanten opdraaide, maar daarna ineens niet meer. 2 weken geleden begon het gedoe met slapen, telkens niet willen slapen en zich op de rug gooien, boos. Paar keer terugleggen telkens, ook 's nachts. Sinds woensdag draait ze ineens wel terug, overal behalve in bed, haha. Maar het is sindsdien wel weer rustig met slapen. 👍
    Zou fijn zijn voor je als die nachtfles eraf gaat!

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier heeft dl een bio klok van 7.45. Is prima maar wel typisch. Vannacht rond 2 en 6 was ze wakker, aan het kletsen en mopperen. Maar gelukkig viel ze zelf in slaap.
    Gister kreeg ze om 19.30 al dr laatste fles en om 20.15 bracht ml haar al naar bed. Meestal is dat 3 kwartier later dus ik dacht al oooh die is morgen vroeger wakker! Maar niet dus. Knappe tante!
    Vandaag overdag een rustige dag voor haar en om 16.00 naar mijn ouders. Die mogen even oppassen. Wij nemen onze buurvrouw (en man) mee uit eten als dank voor de hulp bij de bevalling. Ze is ook verloskundige maar had geen dienst. Ze was extra die dag.

Fijne dag!

15. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Pukjepuk.. Wat gaat jou mannetje toch als een trein.. Twee tandjes al.. Hopelijk komt hij snel van zijn onrust af en houd hij zich niet aan die horror verhalen van tot 4 jaar..
    Gerdia, wauw jou mannetje gaat ook als een speer.. Hopelijk kan de ka iets voor hem betekenen..
    Liekje, ik wacht ook nog even met vlees hoor.. Zoizo zijn we hier nog niet echt toe aan hapjes.. Maar als ze dat wel is dan bouwen we t heel rustig op.. Echt alleen groente om mee te beginnen.. Jullie gaan vandaag 1e hapje geven?! Leuk hoor.. Veel plezier..
    Mamouse, WoW gefeliciteerd.. Wat een achtbaan zo voor jullie.. Hopelijk kun je wel genieten van deze zwangerschap..
    Spruitjes leuk veel plezier met t etentje! Lief dat jullie dat doen..

Rollen is hier niet echt meer aan de orde.. Ze heeft t een tijdje geprobeerd. Toen vonden we haar ook altijd op de kop in bed maar nu is ze daar weer mee gestopt.. Nu is ze heel erg haar stemmetje aan het ontdekken.. Ook erg leuk om te zien en horen..

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Verliefd hier precies hetzelfde! In bed schuift ze niet meer en rollen of draaien in de box ho maar. Wel enorm aan het kletsen! Zelfs nu! Tijdens de fles is ze aan het huh-en...
    Wel grappig hoor!

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Kletskousjes hebben jullie dus! :D

Nou, eerste hapjes kan je het amper noemen, haha. Denk dat ze weinig heeft doorgeslikt. :D Ze deed wel telkens dr mond open. Meeste maar weggegooid en morgen de volgende poging.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hihi. Wat had je gegeven?
    Ik deed in het begin af en toe m'n pink erin na een hap. Ze had ook niet echt door dat je het door moet slikken. Zo hielp ik haar een beetje..

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Broccoli. Das wel een goed idee. Probeer ik morgen ook. :)

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dormouse, welkom! Wow, dat is wel even een flinke schok die positieve test! Alles even op zijn kop gezet! Laat het maar even bezinken! Ik zou ook in schock zijn als ik nu plotseling zwanger zou zijn!
    Maar ik feliciteer je wel! Wie weet verloopt deze zwangerschap wel makkelijk! Want is natuurlijk zwaar in combinatie van een klein ukkie!
    Naar zo;n operatie tijdens je zwangerschap! Zwaar en heftig!
    Fijn dat je zo'n makkelijk mannetje hebt!

Liekje, hapjes zijn enorm wennen! hier stelde de eerste week ook niks voor en bij elke andere smaak is het weer wennen! Wel heel goed dat ze haar mondje open doet!Benjamin doet zijn mondjes niet altijd open, maar smakt het wel steeds beter op.
    Baby's ontwikkelen vaak zo'n biologische klok, ongeveer vaste tijden met wakker worden en de avond beginnen. Benjamin heeft dat ook, al wordt hij natuurlijk vaak wakker, maar de nacht is bij hem nacht en het enige wat hij dan wil is verder slapen en hulp/troost daarbij. Tussen 6:00-6:45 gaan de oogjes definitief helemaal open voor de dag!

Drieka, inderdaad in potjes zit vaak meer dan ze normaal vers mogen (bewerkt ja). Misschien gewoon eerder wakker geworden, of echt al honger?
    Florian echt een goede eter dus die bijna alles lust.

Verliefd, Gefeliciteerd met behalen van de toets! Dat ze even niet meer rolt, is vast omdat ze nu te druk is met haar stemmetje. Benjamin rolde vier weken geleden enkele keren heen EN weer terug naar zijn zijn rug. Nu lukt het hem opeens niet meer op heen EN terug te rollen. Maar bij het rollen ook te druk bezig met andere dingen (speeltjes pakken en vasthouden bij het rollen).

Spruitjes, fijn dat ze gewoon zelf weer in slaap viel, hier moet dat helaas weer opnieuw geleerd worden.
    Veel plezier met het etentje!

gerdia, wat naar dat toenemende spugen! :$ hier ook duidelijk meer mondjes terug nu we hapjes geven, maar ook omdat hij erg druk op zijn buikje speelt. De eerste dagen paar keer flink gespuugd, maar dat ook door verkoudheid.
    Trouwens niet alle fruitsoorten kunnen hier, van appel en gemengde potjes krijst hij het uit van de pijn (het zuur) als er wat omhoog komt.
    Wij doen dus alleen zoet fruit (advies, banaan, perzik, meloen, wortels, brocoli). Beetje aftasten ook hoe hij reageert.

Hier, laatste drie nachten drama, elke uur en gedeelte elk half uur wakker. Heel onrustig, ook wat huilerig overdag. Hij heeft erg last van het tweede tandje wat bijna door is.
    Schoonouders uit Roemenie zijn, hij vindt ze heel lief, maar omdat hij ze zo lief en interessant vond wilde hij gisterenavond laat niet drinken. :( Toen maar 100 cc met lepeltje en wat rijstebloem gedaan. Aan het begin van de nacht heel onrustig, daarna ging het beter.Ik hoop dat hij vanavond wel het laatste flesje goed drinkt, want misschien verdraagt hij rijstebloem niet zo.
    Schoonouders zijn helemaal onder de indruk van Benjamin, wat hij allemaal wel al niet kan en hoe sociaal hij is (lachen en brabbelen tegen hen).

Deel Deze Pagina