Wat betreft die vlek, die heeft Dafne ook. Ik dacht al zelf aan een 'ooievaarsbeet' en de arts bevestigde dat. Google er maar eens op. Voeding mag 150-180 ml per kilo per dag, met een maximum aan 1 liter. Je kind geeft vanzelf aan wanneer hij meer wil. Zo is het mij verteld in elk geval. Dafne drinkt nu 6x rond de 115, soms iets meer. Toen ze alle flessen van 100 leegdronk ben ik meer aan gaan bieden. En zo ga ik telkens iets meer geven. Elk kind is anders, dus een standaard is moeilijk te geven.
Ik heb het eens opgezocht maar het ziet er inderdaad echt uit als de Ooievaarsbeet! Nooit van gehoord maar dan ben ik toch wat gerust gesteld dat het vrij vaak voorkomt en ik maar steeds crème erop smeren Dat heeft dan ook totaal geen zin. Ja dat het maximaal 1 liter per dag is heb ik gehoord maar als hij ouder wordt dan zal hij op een gegeven moment toch ook wel meer dan 1 liter per dag melk mogen hebben of toch niet? Als de hoeveelheden een stuk hoger worden dan zullen het aantal flessen wel afgebouwd gaan worden denk ik. Florian is ook begonnen met 7 flessen per 24 uur en nu drinkt hij 6 flessen per 24 uur en dat vind ik toch een stuk gemakkelijker. Heb je wat meer spelingsvrijheid en dat is toch wel prettig.
Fijn dat het ook maar een ooievaarsbeet is! Wat betreft voeding, dat 1 liter blijft voorlopig, veel meer kunnen de nieren nog niet aan. En dan krijgt ie op den duur idd minder flessen per dag. 6 x is zeker fijn, maar nog niet op vaste tijden hier. Ik maak haar er niet altijd voor wakker, het is nog een beetje op verzoek zeg maar. Maar langer dan 5 uur zit er nooit tussen. Wordt ze net wakker, ik flesje maken, valt ze weer in slaap
Hier ook 6 voedingen. 120-135 ml per keer. Overdag valt ze ook altijd op mij in slaap en niet zelf in haar bedje. Volgens mij maakt dat niet uit toch? Komt vanzelf wel lijkt me. Als ik haar in dr bed of box leg dan gaat ze al snel flink huilen en dat vind ik ook onnodig. Ik lees vaak dat mama's de kindjes even in de box laten spelen maar doet jullie kleine dat dan?? Hier niet hoor. Net een beetje geprobeerd met speeltje voor dr neus maar vond ze niet zo interessant. Ook valt Me op dat savonds moeilijkere momenten worden. Maar inmiddels achter dat dat gewoon clusteren of mama honger is. Gewoon aan toegeven dan maar. Ik kan alleen niet wachten op m'n mei taj draagzak! Alleen krijg ik die van m'n collega's die het jraambezoek een week uitgesteld hebben.... Hmmm
Hier ligt Florian de hele dag gewoon in de box, daar slaapt hij ook en soms na een wandeling dan laat ik hem in de kinderwagen liggen in de woonkamer. De nachten ligt hij in een ledikantje naast ons bed dus in principe slaapt hij zelden echt bij of op mij. Heel soms als hij huilerig is dan leg ik hem op mijn borst en wordt hij rustig. In de box spelen doet Florian ook nog niet maar daar is hij toch ook nog te jong voor, hij vindt speeltjes ook nog niet interessant, dat schijnt rond de 8 weken langzaam te komen dus we moeten nog geduld hebben Hier is Florian in de avonden meestal ook wat huileriger en hangeriger. Dat zal wel normaal zijn, is toch ook wel wisselend, momenteel heeft hij net zijn flesje gekregen van mijn man en over een uurtje doen we hem lekker in badje, pyjama aan en dan ligt hij tot de laatste voeding rond 23:00 gewoon in de box en als hij huilerig is dan gewoon lekker bij ons. Na zijn laatste voeding wacht ik 30 minuten en dan doe ik hem zijn nachtluiertje om en hopelijk slaapt hij net als vannacht weer tot 04:45, dat zou helemaal geweldig zijn maar ben bang dat dat gewoon een toevalstreffer was
Spelen in de box? Volgens mij kan dat toch helemaal nog niet met zulke jonge baby's? Ze kunnen nog niet eens iets pakken wat voor ze ligt. Dafne verveelt zich snel in de box, de mobile 2x aan en ze heeft het wel gezien. @spruitjes: volgens cb arts maakt dat echt niets uit en komt het vanzelf wel. Ze raadde ons aan 's nachts wel telkens even proberen in de wieg, maar wil ze niet, dan lekker bij mij. En dat geldt voor overdag ook. Hoewel het dan makkelijker is dat je dan een draagzak hebt. Balen dat je daar nog even moet wachten! @Drieka: ik duim voor je mee vannacht! Ik hoop beter te slapen dan vannacht. Ze lag bij mij, maar was erg onrustig. Normaal slaapt ze dan beter dan in de wieg.
O bah! Weer een zak chips open getrokken. Ik moet onderhand echt wat gezonder eten om de laatste kilo's kwijt te raken
Nee spelen kunnen ze pas na het sprongetje met 8 weken, dan leren ze wat hun handjes kunnen en kunnen ze langzaam eens iets vast pakken en interessant vinden dus dat duurt nog eventjes. De mobiel vindt hij sinds een kleine week wel interessant en hij kan het ook echt volgen als het rond draait, van de muziek valt hij met regelmaat ook in slaap dus dat is wel een mooie bijkomstigheid We zullen zien hoe de nacht weer gaat verlopen, is toch altijd een verrassing, nu gaan we hem eerst eens lekker in badje doen. Ja dat gezonder eten ken ik wel, ik moet ook hoognodig nog wat zwangerschapskilo's kwijt Loop nog altijd in positiejeans, niet omdat ik mijn eigen jeans niet aan krijg maar ik krijg ze niet dicht, ik heb echt zo'n hangbuikje nog maar dat is ook niet gek, ik had echt een extreem dikke buik, viel nog net niet voorover. Gelukkig begint het een beetje weg te trekken dus hoop snel mijn eigen jeans weer dicht te krijgen want mijn benen en billen zijn (godzijdank) niet dikker geworden
Ik zie dat ik het net nogal krom getypt had. Ik bedoel dat ze overdag na haar fles bij mij in slaap valt en als ze slaapt leg ik haar in de box en slaapt ze daar verder. Net sneu voor m'n man. Hij de kleine vasthouden maar ze heeft een moeilijke avond en alleen maar huilen bij hem. Nou ligt ze op m'n borst als een malle slapend op m'n pink te zuigen. Mama honger denk ik. Maar dan zonder melktieten hihi
Liekje snachts slaapt ze hier goed in haar wiegje wat naast ons staat. Alleen het late avonddeel is wat lastig. Oh ja dat gezonder ken ik hihi. Nou ben ik heel slank en niet dik te krijgen (is soms ook niet leuk. Bijna ondergewicht bmi) maar ik ben mezelf best wel aan het verwaarlozen eigenlijk. Zwanger worden was voor ons niet zo makkelijk en ik heb zo'n lange tijd Super gezond geleefd. 2x fruit en genoeg groente bla bla. Eindelijk zwanger dus ook dan gezond leven. Eerste week na bevalling nog m'n best gedaan want ja wil toch borstvoeding geven. Veel water drinken ook want heb niet veel melk. En nu.... Nu geef ik de fles en ik ben even helemaal Super klaar met dat gezonde gedoe!!! Ik eet ook veel minder. Tja mama neemt niet echt de tijd om goed te eten.
Ja dat is voor je man dan ook sneu maar dat ken ik wel, soms is Florian ook erg onrustig en als ik hem dan pak dan wordt hij rustig en valt soms zo in slaap Tja mama-honger, daar is niks aan te doen. Nu is hij net lekker in badje geweest en dan is hij daarna ook vaak wat huilerig maar als ik hem bij me pak dan is het goed. Ik ben tijdens de zwangerschap 30 kg bijgekomen, wat grotendeels vocht was en mijn dikke buik natuurlijk. Na de bevalling was ik direct 15 kg lichter maar moet er nog 15 gaan Ik raak het wel kwijt maar het heeft tijd nodig, vindt het ook verschrikkelijk dat ik nu zo hangbuikje heb met striae Ik weet dat het erbij hoort maar leuk is anders.
Kan me voorstellen dat je er dan even klaar mee bent spruitjes! Ik ben 15 kilo aangekomen, al snel 10 kwijt. Ik loop ook nog in positiejeans, ook omdat ik mn flubberbuikje niet in mn normale broek krijg. Ik heb gelukkig geen striae, toch erg blij mee. Mijn vriend krijgt de kleine ook wel stil. Echt schattig, gaat ie met haar rondlopen en dingen 'laten zien', erbij vertellend wat ze dan ziet. Dan kijkt ze helemaal gebiologeerd naar hem, haha.
Owh schattig! Hier de kleine toch geparkeerd bij hem en ik ff opruimen enzo. Hij kreeg ze bijna niet stil maar uiteindelijk toch gelukt. Phieuw is anders ook niet leuk voor hem! Ik heb ook nog positiebroeken aan maar ook meer omdat ik er nog geen afstand van kan nemen haha. Ik was nog niet klaar met het zwanger zijn. En ook ik heb nog een klein buikje hoor. Vooral door het vel. Ook geen striae hier. Had geen mega buik en ongeveer 12 kg aangekomen. Geen idee hoeveel ik nu weeg. Heb geen weegschaal .
Ja mijn man heeft Florian net toch ook stil gekregen gelukkig, is voor mij ook wel fijn aangezien ik de hele dag met hem bezig ben dat mijn man in de avonden hem eventjes kan overnemen zodat ik ook even tijd voor mezelf heb. Ik merk dat ik het soms wel zwaar vindt dat mijn man 60 uur per week van huis weg is voor zijn werk dinsdag t/m zaterdag. Dan komt toch veel op mij terecht, dat is op zich niet erg als Florian gewoon zo'n dag als normaal heeft maar toen hij gisteren een huildag had ivm dat 5 weken sprongetje vond ik het toch wel heel erg zwaar Was toen alleen van 06:00-20:30 dus dat is lang. Dadelijk na de laatste fles rond 23:00 dan kan ik eventjes lekker douchen en daarna Florian verschonen, slaapzak aan en in zijn ledikantje leggen. Mijn man let dan op hem zodat ik elke avond eventjes kan ontspannen onder de douche zonder me zorgen te hoeven maken over Florian. Gelukkig ligt die nu ook lekker te slapen in de box weer.
Dat is ook zwaar Drieka! Dat heb ik ook. Soms voel ik me net een alleenstaande moeder Ik was wel klaar met zwanger zijn. Vond het niet zo heel leuk, ook al had ik bijna geen kwaaltjes. Kan niet wachten tot ik weer kan haropen en mn lijf weer helemaal zichzelf is.
Hallowww!!! Diner time! Ik snap je drieka. Ik heb dat woensdag. Dan is ml naar school. Komt hij pas 21.30 thuis. De hele dag alleen incl zorg voor alle dieren in gaatjes tussen door (als ze hopelijk slaapt) vind ik best pittig zo'n dag! Dames ik vind het wel gezellig hier! Lekker over alles lullen!
Redelijk lekkere nacht gehad. Laatste fles om 23.30, daarna 3.30 en net om 7.00. Dat valt mee. Nu ligt ze lekker in de box en ik aan de latte macchiato
Ik vind het ook gezellig hier, zo kunnen we ervaringen uitdelen en onze kindjes liggen qua leeftijd lekker dicht bij elkaar dus dat is gewoon handig. We zijn allemaal voor de eerste keer moeder dus dat is gewoon fijn. Hier is de nacht goed gegaan, Florian lag om 24:00 te slapen tot 03:30, flesje gegeven en heeft toen geslapen tot 08:15 en ik dus ook Voel me dus wel lekker fit nu Nou Liekje dan heeft Dafne het toch ook wel erg goed gedaan vannacht? Ik ben zo blij met die Pamper Baby Dry luiers, blijft hij tenminste een hele nacht droog want toen me laatst 2 nachten op rij alles doorlekte vond ik dat toch minder Met het zwanger zijn was ik ook volledig klaar want met mijn lichamelijke klachten was het echt niet meer leuk, helaas heb ik er toch wel wat aan overgehouden. Sowieso Carpaal Tunnelsyndroom aan beide polsen maar rechts is het echt gigantisch erg, kan die hand soms gewoon niet gebruiken dus de gynaecoloog moet me de 20ste als ik op controle moet, echt doorsturen naar een neuroloog want denk dat ik eraan geholpen moet worden. Daarnaast heb ik dus ook ongewenst urineverlies, elke keer als ik opsta of moet niezen/ hoesten dan verlies ik een paar druppeltjes, dus nu moet ik nog steeds maandverband in terwijl ik niet meer vloei Eens kijken wat de gynaecoloog daarvan zegt want ondanks dat ik bekkenbodemspieren oefen wordt het totaal niet minder en dit is niet iets wat ik levenslang wil houden, dan stuurt hij me maar door naar een uroloog om te kijken of ik misschien niet een verzakking heb overgehouden aan dat extreme persen tijdens de bevalling.
Oh bah dat soort kadotjes wil je niet na de bevalling! Hier was het 1 ,5 en nu een voeding. Maar bij de laatste smokkel ik altijd. Ze werd om 8 uur al knorrig (darmpjes) en ik neem haar dan bij me. Zo slapen we samen nog ff uit. Alleen dan is het de truc om gaar nog ff slapend terug te leggen zodat ik kan plassen omkleden en tanden kan poetsen voordat ik haar ga wassen en omkleden. Maar das niet gelukt vandaag want ze had honger inmiddels en wakker!!! Zo meteen naar het cb. Wekelijks weeguurtje. Ik ben benieuwd! Daarna ff langs zeeman want heb tshirts voor haar nodig!! Het is 20 graden en ik heb alleen maar warme lange mouwen!!!