Hey meiden, pff... wat dag en avond gisteren en van een ochtend. De onrust en huilen tijdens het drinken werd steeds erger, alleen de ochtendfles om 6:15 werd hongerig leeg gedronken, alleen laatste 30 cc onrustig. Maar de fles van 9:45 was net als gisteren drama drama. Huilen en huilen, moeilijk te troosten en ook weer een heel kort hazeslaapje, dit proberen te verlengen met speen nog meer huilen. Wij waren beiden radeloos. Wij dachten wat heeft hij toch, zoveel dagen achter elkaar heel slecht drinken (en slapen) is echt niet goed. Terwijl hij juist zo'n hongerlap is. Slapen kan ook een sprongetje liggen, maar vooral het drinken baattte ons zorgen. Wij zijn toen maar naar de huisartsenpost gegaan, gelukkig mochten wij gewoon komen. De diagnose spruw (arts zag het aan het tongetje en in combinatie met het drinkgedrag). Arm mannetje toch ook. Gelijk wat op het tongetje gedaan en 15 minuten de fles gegeven en de fles ging leeg!!!! Mogelijk werkt het gelijk wat verzachtend!! Slecht slapen zal wel bij het sprongetje horen. Drieka, maar wat naar en vervelend voor je dat je moeder zo doet!! Echt erg! en geen eens nieuwsgierig naar haar lieve kleinzoontje! :x Wat erg moet dat voor je zijn, meid! Ik hoop dat je wel andere lieve familieleden/ schoonfamilie hebt! Spruitjes, leuk over de braderie! Hoe vond je dametje het? Liekje, ik was er al bang voor dat voor het eerst slapen in het campingbedje moeilijk zou zijn. Gewoon omdat ik nog weet hoe erg Benjamin moest wennen aan zijn ledikantje. Ik denk gewoon wat vaker oefenen. Nacht, Benjamin slaapt nog niet de hele late avond/ nacht door, 5 uurtjes dan wakker en dan de rest van de uurtjes. Om 22:00 voeding/slapen en om 1:50 spenenhonger en gelijk weer slapen. en pas om 6:00 de fles. Zelf was ik rond 5:00 even wakker (slaap erg licht) omdat Benjamin lag te woelen in zijn slaap. Nachtfles hier dus niet meer nodig, hij had niet eerder honger.
Owh pukje dametje sliep gewoon in de draagzak. Wat zielig dat benjamin spruw heeft! Gelukkig goed te behandelen maar toch. Zag je geen wit in zijn mondje??
Oh en smiddags slapen gaat hier best goed voortaan!! Vanmiddag ook expres thuisgebleven om te oefenen. Beetje ritme en regelmaat erin houden hier. Morgen eerste prikjes! Ik vind het maar wat eng hoor! Ben zelf erg bang voor naalden enzo en nou krijgt m'n kleine meid grote in haar been! Zou willen dat ik het op paps Kon schuiven maar eens moet mam er toch overheen.. Hopelijk kan ik een beetje cool blijven zodat ze niks aan mij merkt
Ik zag het niet echt nee, waarschijnlijk geleidelijk ontstaan. En ik dacht witte was van net gedronken het hebben. Misschien zijn de korte slaapjes ook wel door de spruw (pijn, slecht drinken ontstaan)
We zijn weer thuis van een geslaagd weekendje weg! Had ontzettend slechte internet verbinding vandaar dat ik niet meer gereageerd had! Ik heb geen computer doe alles op mijn telefoon dus ik kan lastig alles teruglezen dus sorry als ik wat gemist heb en niet op reageer! Pukjepuk Wat zielig hoop dat het gauw over is voor hem! En slecht slapen zal inderdaad de sprong zijn was hier ook het geval Spruitjes wij moeten donderdag de eerste prikjes vreselijk volgens mij ga ik harder janken dan hem. Succes morgen ik hoop dat het een beetje mee valt voor jullie allebei. Drieka wat gemeen van je moeder! Dat ze ook niet even interesse toonde in Florian het is er kleinzoon.
@Pukjepuk, ja ik heb gelukkig lieve andere familieleden. Wat vervelend dat Benjamin spruw heeft , ik controleer het af en toe bij Florian, als je het witte in het mondje niet kan weg poetsen met een gaasje dan is spruw hebben ze me gezegd, want hij heeft ook vaak melkaanslag in zijn mondje. @Spruitjes, fijn dat het slapen steeds beter gaat in de middag, hier is dat erg wisselend nog. Florian krijgt 11 Mei zijn eerste vaccinatie en ik zie er ook tegenop, vooral omdat ze daarna een beetje ziekjes kunnen worden, dat zou ik echt rot vinden.
Ja ik hoop ook niet dat ze ziek word! Het gaat net zo goed met slapen! Net wakker na 3 uur middagslaap!! Pukje ja dat kan misschien wel van dat kortere slapen daardoor. Eigenlijk wel logisch: Pijn - minder drinken - minder slapen. Ja en melkaanslag, ik snap het goed! Hopelijk snel over maar denk het wel hoor!
Ja met Florian gaat het nu ook goed en ben bang dat hij na die vaccinatie ziekjes gaat worden en dat hij dan weer uit zijn ritme is. Niet elk kindje wordt ziek maar de kans is er wel helaas.
Gaat hier echter alleen maar slechter (drinken en slapen), zelfs s nachts nu heel onrustig en vanaf 1:50 elk uur speentje nodig. En het drinken na 4:00 alleen nog maar 30 cc gedronken. En de gel voor het tongetje en gehemeltje, erg moeilijk en drama om te doen en volgens mij krijgt hij erg last van zijn buikje van (dunne luier en veel scheetjes en kronkelen).
Heerlijk Spruitjes! Hopelijk zet dat door. @pukjepuk: hoe is het nu met het drinken? Dafne was gisteren nog beetje van slag, weer soms huilen bij het net in bed liggen. Begin me zorgen te maken hoe dat gaat als ze naar kdv moet over 5 weken. Zit zelfs te denken om een paar weken onbetaald verlof te nemen, zodat ik pas in juli weer hoef te werken. Ze gaat op de vrijdagen naar sm, binnenkort beginnen we daar met wennen. Ik hoop dat ze daar wel slaapt.
Op hetzelfde moment aan het typen geweest pukjepuk. Wel k.. zeg! Volgens mij is er ook nog wat anders dan die gel, zou dan je huisarts even bellen. Heeft hij nog wel plasluiers?
Wat heb je gekregen pukjepuk? Daktarin of nystatine? Je kunt dus het andere van die 2 miss proberen. Had het even opgezocht.
Daktarin mag volgens mij pas vanaf 3 maanden (zo uit m'n hoofd) Wat vreselijk zeg, dat het zo'n drama is!
Wat vervelend Pukjepuk! Zou toch de huisarts eens vragen of dat bijverschijnselen van de gel zijn Hier heeft Florian weer tot 06:00 geslapen, toen flesje gekregen en samen doorgeslapen tot 09:45 Heeft nu net weer een flesje op en vanmiddag naar mijn schoonmoeder toe.
Wat sneu Pukjepuk!! Ik zou gewoon je eigen huisarts ook nog even bellen voor verder advies..dit lijkt me ook niet de bedoeling natuurlijk! Wat heerlijk zeg Spruitjes, fijn he als je wat uurtjes achterelkaar kunt slapen zelf! Hier al een aantal dagen van 22.30 tot 5.30.. Zo fijn! Driekje wat ongelovelijk vervelend zeg dat je moeder geen contact meer wil en zo naar deed bij je oma! Juist als je net moeder bent geworden heb je het zo nodig een moeder (althans zo voelt het voor mij), gelukkig heb je een fijne familie op wie je terug kunt vallen! Pff ben bang dat Youri toch ook echt reflux heeft (net als trouwens z'n grote zus), wou toch al even naar het weeguurtje vanmiddag bij het consultatiebureau..dan gelijk maar even vragen aan de verpleegkundige hoe nu verder. Bij dochterlief gaf ik na 6weken geen borstvoeding meer, dus konden we de flessen indikken met johannesbroodpitmeel en daarnaast kreeg je tijdelijk ook een kleine hoeveelheid medicatie.. Maar nu las ik dus dat bij borstvoeding johannesbroodpitmeel geen effect heeft..
4 maanden zelfs, maar dat is puur vanwege het verstikkingsvervaar. Normaal gesproken moet er een aantal ml in de mond komen. Maar bij jongere kindjes kun je het met je vinger over tong en binnenkant mondje doen, ipv in 1x in de mond. Mijn werkgever schrijft het voor als nystatine niet helpt, of problemen geeft. Ook bij jonger dan 4 maanden.
Wat vervelend dat Youri misschien ook reflux heeft Gerdia Misschien dat je toch kan kolven en jbpm erin kan doen? Heb dat toch wel eens gehoord.
@liekje81 dat klopt, maar kolven en daarna nog een flesje en dat in combinatie met het heen en weer brengen van dochter naar school enzo zie ik eigenlijks niet zo zitten..dan zou ik ook s nachts moeten kolven..en het kolven wil al niet zo gemakkelijk..