Pfff ja bij de apotheek kan het lang duren soms, hopelijk helpen die maagzuurremmers dan goed zodat je mannetje er geen last meer van heeft. Ook een fijne nacht gewenst.
Goedemorgen dames! Hopelijk heeft iedereen een goede nacht gehad? Florian heeft weer geslapen tot 06:30 dus dat is netjes. Vandaag weer een lekkere rustige dag dus dat is goed voor zijn ritme.
Jeetje ik wist niet dat Youri zo rustig kon zijn! Hij lacht weer constant (deed hij al vanaf 4 weken, maar laatste dagen nauwelijks) en is weer vrolijk! Na de voeding spuugt hij nog wel, maar het doet hem niet zoveel pijn meer en het ruikt ook niet meer zuur! Nu hopen dat het zo blijft gaan en z'n slokdarm rustig blijft Hier vandaag ook niet zoveel plannen, dochter is normaal altijd vrij op donderdagmiddag, maar net in de klas vroeg een vriendinnetje of ze daar vanmiddag kwam spelen..dus hebben Youri en k de dag tot half4 samen!
Hallo andere maart mama's.. Graag zou ik me voor de gezelligheid bij jullie aansluiten als dat mag? Ik ben 11 maart bevallen van een prachtig meisje. 10 dagen over tijd.. Ons meisje doet het super goed! Alleen tijdens de sprongetjes is ze even wat huileriger maar daar buiten gaat t super. Heb 6 dagen borstvoeding gegeven maar wat een gemartel. Nu krijgt ze de fles. Een gelukkig kindje en een gelukkige mama! Ze slaapt overdag redelijk goed, mits ze haar duimpje heeft en s nachts slaapt ze ronduit super! 19.00 krijgt ze een fles, dan om 23.00 wakker maken voor nog een fles, en na die fles slaapt ze zo tot half 9 door! Heerlijk!
Wat ontzettend fijn dat de maagzuurremmers helpen bij Youri! Heeft hij tenminste geen pijn meer, hopelijk neemt het spugen dan ook snel een beetje af.
Welkom! Leuk dat je je ook bij ons aansluit Dan doet jouw meisje het zeker wel heel erg goed, mijn mannetje is net op 12 maart om 00:43 geboren, hij is 11 dagen te vroeg geboren maar ik ben dan ook ingeleid. Florian doet ook duimen Hij slaapt de nachten ook door sinds dat hij precies 6 weken oud is maar niet tot 08:30, hij krijgt om 23:00 de laatste fles en slaapt dan door tot 06:30 meestal maar daar ben ik al heel erg tevreden mee Het 5 weken sprongetje hebben we ook erg goed gemerkt, hij is 1 weekje uit zijn hum geweest en binnenkort is het 8 weken sprongetje maar dat zal 11 dagen later zijn want het schijnt 8 weken na de uitgerekende datum te zijn en ik was 23 Maart uitgerekend.
Wat fijn! Idd hopen dat het zo blijft! Gezellige dag saampjes. Zie nu pas dat je dochter Benthe heet. Die naam stond ook op ons lijstje voordat Dafne werd geboren.
Welkom! Pff, 11 dagen over tijd, lijkt me echt niks, haha. Ik was het zwanger zijn ook zat, was blij dat ik bij 39+2 beviel. Ja, die bv ging hier ook niet. Kolven ging wel, maar Dafne huilde veel en kostte me veel energie. Vond het wel erg toen de laatste fles bv erin ging. En nu gaat het super, maar ja, weer kolven gaat niet meer. Meiden, ik begin me te vervelen thuis. Nog 4 weken vrij na deze week en dan lekker werken. Begin ernaar uit te kijken. Ik zie wel op tegen Dafne op kdv. Wegens teruglopende aantallen hebben ze nu alleen maar verticale groepen, terwijl ik graag horizontaal had. Binnenkort daar gesprek, ben benieuwd!
Oh wat fijn gerdia!! Hopelijk zet zich dat voort!! Welkom verliefd! Hier ook 6 dagen bv geklungel. Onze dame bleek meteen een princes haha. Ze wilde haar melk graag heel makkelijk via de fles ipv moeite doen om uit dr borst te halen. En ze viel veel af en kwam maar niet aan. Heb ook nog even gekolft maar ik bleek geen grote melkkoe dus heb het opgegeven. Vannacht weer een 23.00-5.30 slaapje. Helaas niet net als gister tot 8 uur (maar erg tevreden hoor!!) maar ik kwam wel in de knoei qua tijd met de babymassage en volgende voeding zou daar zijn en dat is niet echt handig. Dus tussendoor een klein flesje gegeven. Dl lijkt nu echt meer te reageren op ons! Haar oogjes staan vriendelijker en volgens mij kreeg ik vanochtend een klein snel lachje. Is zo leuk!!
hey lieve meiden, hier ben ik weer. Wat een dagen waren het! Maandag had Benjamin dus iets tegen spruw gekregen, drinken ging alleen steeds slechter. Volgende dag naar de huisarts geweest, die vond het het zoals wij zelf zorgelijk. Hij heeft ons naar het ziekenhuis gestuurd (angst voor uiteindelijk uitdroging). Daar moesten wij toen blijven, ze konden niks vinden. Ze vonden alleen dat hij een gevoelig huidje had en onrustig was op schoot. Hij begon gelukkig weer te drinken (niet veel maar toch wat bij elke fles). In de nacht van di op wo vonden ze dat hij heel onrustig sliep ( in combinatie met veel scheetjes ), daardoor wordt hij dus vaak meerdere keren wakker in de nacht. Benjamin heeft toen Neocate voor geschreven gekregen (voor verteerd eten), hij dronk het en het sloeg aan. Hij sliep toen ook rustiger. Dus we moesten tot nu nog even ter observatie blijven en ik mocht nog bij hem blijven. Uiteindelijk sliep hij s nachts ook rustiger, sowieso 4,5 uur achter elkaar geslapen en daarna nog tot half vijf en toen honger (6 uur tussen de voeding). Ook doet hij geen hazenslaapjes meer, in ieder geval niet alle slaapjes zijn meer hazeslaapjes. Nu hoop ik dat mijn rust snel weer vind, morgen heeft mijn man nog vrij en gaan wij even met Benjamin onze zorgen en stress uit laten waaien op het strand of in het bos. Welkom, Verliefd, hier 12 dagen overtijd. Dus ik weet precies hoe het is. Nachten, wat slapen veel ukkies hier al zo goed door. Ik hoop dat Benjamin het doorslaap-virus overneemt. Het belangrijkste is dat hij weer tot rust komt.
@Liekje81 Dat hoor je niet snel dat iemand graag weer wil gaan werken na zwangerschapsverlof @spruitjes Tot 08:00 was gisteren ook wel luxe zo lekker lang Zo lang heeft Florian nog nooit geslapen, die wordt meestal rond 06:30 wakker voor de fles maar daar ben ik toch wel erg tevreden mee. Soms is het ook een geknoei met de flesjes als je ergens naartoe moet, dan ontkom je er soms niet aan om ergens anders dan thuis een flesje te moeten geven. @PukjePuk Wat vervelend allemaal voor Benjamin en jullie Hij heeft nu dus speciale voeding? Hopelijk blijft hij het daar goed op doen, hij heeft misschien erg gevoelige darmpjes. Florian kan ook flink scheetjes laten maar lijkt verder geen last van zijn darmpjes te hebben gelukkig. Dan hoop ik dat het morgen mooi weer wordt, hier regent het momenteel pijpenstelen
Zo hier weer bijna voedingstijd. Benjamin krijgt nu speciale voeding, namelijk Neocate. Op recept van de kinderarts. Blij weer thuis te gaan, maar toch ook weer spannend. De angst zit er toch een beetje in. Weer werken, 1 juni weer. Ene kant durf ik het aan, Benjamin ging in het ziekenhuis ook gewoon leuk spelen en redelijk slapen. Eerste dagje beetje wat moeizamer met slapen,maar de volgende dag en nacht ging het gewoon goed. Plek flesjes geven, Benjamin drinkt volgens mij wel overal. Als hij moe is (bijna te moe), kan hij beter veel te zien hebben en dan drinkt hij effectief. Hij vindt lampen nog al interessant.
Ik snap dat je wat angstig bent Pukjepuk want het blijft de eerste tijd toch spannend of hij goed blijft drinken. Als Florian te moe is dan moet ik hem ook afleiden met dingen anders drinkt hij ook gewoon echt niet, gisterenavond met de fles van 23:00 ben ik 1 uur bezig geweest, dat komt echt zelden voor.
Hey pukje! Daar ben je weer. Jee wat een hoop meegemaakt zo de laatste dagen. Wat sneu voor jullie manneke zeg!! Weet niet of ik haar alleen achter zou kunnen laten in het zkh hoor. Van de andere kant, als ze lekker slapen.. Ik kan hier ook overal flesjes geven hoor. Maar bij babymassage ligt ze op matje op de grond en das niet handig als ze net gegeten heeft en ik wrijf met m'n handen over haar buik. Hier slaapt dl smiddags ook erg onrustig vind ik. Maar ze slaapt wel tussen wat huilbuitjes door. Misschien scheelt het omdat het niet helemaal donker is zoals snachts. Mopje heeft van 1 tot half 4 vanmiddag geslapen boven!
Oef.. Lees hier dat er iemand zin heeft in werken.. Pff ik totaal niet! Heb het dan ook al een tijdje niet meer naar me zin op t werk, vanwege de hoge werkdruk(werk in een verpleeghuis) en vind me werk geestelijk behoorlijk uitputtend(dementerende dus hele dagen slaan schreeuwen enzenz) maar ik zal 21 mei er ook weer aan moeten geloven. Gelukkig zijn mijn 1e 4 dagdiensten me man gewoon thuis dus hoeft L. Nog niet naar de oppas.. Pff heftig hoor met je kleintje naar het ziekenhuis, maar hopelijk gaat Benjamin het nu goed doen op die nieuwe voeding. Wat voeden betreft ik kan L overal een fles geven ze drinkt t toch wel.. Ons hongerige wolfje! Haha.. Alleen wij hebben het "luxe" probleem dat ze alleen in haar eigen bedje wil slapen, dus niet beneden in de box maar ook niet bij andere in haar wagenbak.. Dus dat houd me wel tegen om dan ergens wat langer op bezoek te gaan.. Maar goed ik vind t we, heerlijk dat ze thuis zo goed slaapt in haar eigen bedje, moet haar vandaag al de hele dag wakker maken voor de volgende voedingen,, Vanmiddag even moeten oppassen op me nichtje van 16 maanden maar wat is dat dan ineens groot zeg.. Pfff.. Heb je je handen ook vol aan.. Maar goed twee keer met de ogen knipperen en L is vast ook al weer zo groot..
Nou dat is toch heel netjes Spruitjes! Florian ligt sinds 16:15 in zijn bedje en ligt nog steeds, dus hij doet het op zich ook wel netjes. Ze moeten het ook allemaal leren en ze zijn nog zo jong.
Spruitjes, ik was dag en nacht bij Benjamin in het ziekenhuis. Ik kon hem echt niet alleen laten hoor. Alleen wat betreft gerustgesteld kinderopvang, bedoelde ik het slapen en spelen in een vreemde omgeving en een vreemd bedje met vreemde geluiden. Minder gevoelig voor nieuwe dingen. Drieka, het blijft nog even spannend. Hij blijft nog even onder controle van een kinderarts, dus dat een veilig gevoel. Knap hoor dat langer blijven slapen van Florian! Het is inderdaad iets wat ze moeten leren. Hazeslaapjes heel normaal op deze leeftijd, dat zeiden ook de verpleegkundigen tegen mij toen ik het 'probleem' van hazeslaapjes benoemde. Als ze nog heel klein zijn lange slaapjes, rond de drie a vier weken wordt het kortere slaapjes en blijven ze langer slapen. Hazeslaapjes vaak ook een fase, overgang van meerdere slaapjes naar drie slaapjes, en van drie naar twee slaapjes enzovoorts. En onze ukkies gaan nu na drie keer slapen, zeg maar. Het langer wakker blijven, zo wordt het eigenlijk steeds leuker. Benjamin kan zich zo goed zelf vermaken. Overdag huilen bent moe of honger, poep in de luier (maar niet altijd) of zich pijn hebben gedaan (mept soms te hard tegen harde speelgoedjes aan). Liekje, hier dinsdag intake. Ik snap je punt wat betreft verveling. Als Benjamin slaapt, voel mij doordeweeks soms echt wel eens alleen. Nu hij wat langer wakker is, wordt het gevoel van eenzaamheid wat minder. Ik merk wel dat Benjamin rustiger wordt (wat prikkels en vreemde omgeving/ geluiden betreft). Richting de drie maanden worden ze wat flexibeler onze ukkies. Ik had een topic geopend over baby's van twaalf weken naar de opvang (baby-dreumis), en ik las allemaal positieve verhalen. Hier een foto van een zieke Benjamin in het ziekenhuis
Ach, die arme Benjamin! Hopelijk gaat het met de Neocate goed voortaan! Ik zag idd je topic, ook wel wat gerustgesteld ja. Een paar dagen geleden zat ik er nog aan te denken een paar weken langer thuis te blijven. Maar ik begin me nu wel te vervelen. Gelukkig heb ik erg leuk werk, ondanks de werkdruk. Ik weet nooit wat de dag me brengt, wat aan de andere kant soms vervelend is. Ik vind het gewoon een beetje saai, alleen met een baby en huishouden bezig zijn. Ik ben niet alleen moeder van, maar oom gewoon Angeliek de doktersassistente, en Angeliek, vriendin van enz. Daarbij ben ik graag onafhankelijk qua centjes Dafne kan zichzelf nog niet goed vermaken, hoor. Ze kan natuurlijk nog alleen maar liggen. Moet haar wel bezig houden. Ze heeft nu wel door dat ze handjes heeft, en die in haar mond kan doen, haha. En ze pakt ook weleens wat vast, maar dan moet ik wel haar handje ermee aaien. Maar goed, das allemaal normaal op deze leeftijd. Erg leuk he, dat lachen! Dat doet ze al een tijdje gericht. Zodra ik haar kamertje opkom is het lachen, echt zo schattig!
Och die arme Benjamin Fijn dat hij onder controle van de kinderarts blijft staan. Hopelijk blijft het nu goed gaan met die nieuwe voeding. Florian heeft van 16:15 tot 18:45 in zijn bedje geslapen dus dat is super Florian houdt zich in de box ook wel bezig, hij kijkt veel rond maar doet verder niks, op het speelkleed slaat hij tegen speeltjes. Lachen doet hij ook al een beetje.