Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Aaah kijk die benjamin liggen! Wel een knappert!

Ik ben wel echt een huismoedermuts... Maar als ik eenmaal op het werk ben vind ik het ook wel leuk hoor. Alleen hebben we nu een ander systeem waar we mee werken en ik ben met verlof die dans ontsprongen en heb niet met dat stomme systeem hieven werken. Na m'n verlof moet ik het toch echt gaan leren... Ik kan er nu gewoon blind mee werken zeg maar en ben er ook snel mee. Straks dat geklungel en geklooi.. Bah!
    Wat ook scheelt is dat ik minder ga werken. Eerst 4 en dan 3 dagen. Heerlijk! Ben gewoon een part time persoon.

Goed geslapen florian!

Hier ligt ze nu op m'n buik te slapen. Heel onrustig. We hadden kraamvisite die haar natuurlijk vast wilde houden maar ze was gewoon moe. Maar waarom moet visite altijd zo tuttelen wiebelen en over de handjes aaien..?? Daar werd ze steeds wakker van. Heb haar maar snel bij mij gelegd.
    In de box kan dl zich nog maar moeilijk vermaken hoor. Met dat chicco ding en mobiel een beetje maar haar handjes gebruikt ze nog nergens voor. Vandaag had ik een klein bewust lachje gezien denk ik. Wat een vrolijkerts zijn die van jullie! Ik wil dat ook!!

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Update! Ik had hier al een tijdje niets gepost bedacht ik me net.
    Ik heb gelukkig geen placentaresten in mijn baarmoeder! Ik ben waarschijnlijk gewoon een van de 'gelukkigen' die gewoon ongesteld wordt ondanks volledige borstvoeding.
    Ik mag vanaf vandaag weer soja gebruiken. Ik heb echt een schietgebedje gedaan dat hidde er niet op gaat reageren. Dat zou echt einde oefening zijn qua borstvoeding.
    Hidde heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad. Ik had de mini paracetamol al klaarliggen maar ik heb ze tot nu toe nog niet nodig gehad. Hij was even heel nijdig toen ze hem prikten, eenmaal tuisgekomen is hij gaan slapen. De rest van de dag werd hij heel even wakker om te drinken en verder heef4 hij geslapen vandaag.
    Ik heb een inbakerdoek van bo- jungle gehaald maar hidde houdini bevrijd steeds zijn armpjes eruit. Heeft een van jullie hier ervaring mee? Ik moet er bij zeggen dat hij verschrikkelijk sterk is in zijn armen. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om 50 euro neer te tellen voor een puckababy.
    Verder is hij helemaal door de apk gekomen op het cb, lengte, gewicht en hoofdomtrek allemaal keurig rond het gemiddelde.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@ Spruitjes, Florian is ook nog zuinig met zijn lachjes maar zal vanzelf wel komen. Ja kraamvisite doet altijd zo tuttelen, gisterenavond met Florian ook maar die kreeg daarna de fles en sliep vrij snel weer in de box gelukkig.
    Lekker dat je een dagje minder kan gaan werken.

@ Fluitekruid, ik dacht dat je baby's jonger dan 3 maanden geen paracetamol mag geven, is mij verteld door de kinderarts en de arts van het CB. Florian krijgt 11 Mei zijn eerste enting en ik hoop dat hij er geen last van gaat krijgen. Fijn dat alles goed was met Hidde, ik heb geen ervaring met inbakeren, het is hier gelukkig ook niet nodig maar zou het ook niet willen want als ze ineens kunnen rollen dan moet je per direct stoppen met inbakeren en heb je dan een probleem.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Fijn dat er geen placentaresten waren! En ik duim voor je dat het goed gaat nu je weer soda mag! Ik heb een puckababy, gelukkig kon ik die lenen van iemand. Ik gebruik m niet. Ik wil wel vragen of jij m mag lenen, stuur ik m op. Als je m sloopt, wordt het wel dokken natuurlijk :D
    Ik ben ook benieuwd hoe Dafne volgende week reageert op de prikjes!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha die liekje! Das onbewust best slim eigenlijk!
    Zolang dl er geen last van heeft vind ik het prima. Maar de fles geven wij!

22.30 de laatste fles en om 3.30 werd ze wakker en onrustig. Heb met vinger (ipv speen) kunnen rekken tot 5 uur.
    Jullie kleintjes slapen ook naast jullie in een wiegje ofzo toch? Ik weet niet goed wat te doen. Ergens zou het goed zijn als ze op dr eigen kamer slaapt. Dan worden we niet wakker van elkaar en word ik ook niet wakker van haar loos alarm geluidjes. Als ze echt honger heeft moet ze gewoon gaan huilen. Voorkomt ook dat ik voor elk geluidje ga troosten. Maar van de andere kant is ze nog zo klein. Ze zal het ook wel fijn vinden om ons snachts te kunnen horen en qua troosten is het ook makkelijk. Nu kan ik dat vanuit m'n warme bed, anders moet ik naast ledikant gaan zitten. Ik ben tegenwoordig niet meer echt bang dat ze zomaar in haar spug stikt ofzo maar van de andere kant wil ik haar dichtbij me hebben voor de veiligheid.
    Pfff mams is in dubio! Hoe denken jullie erover?

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje, ik ben ook erg selectief met wie Florian vast mag houden :D
    Alleen maar mensen bij wie ik echt een goed gevoel heb dus naaste familie.

@Spruitjes, Florian slaapt ook naast ons bed in een klein ledikantje, dit wil ik zo houden totdat hij 6 maanden is, dit omdat het de kans op wiegendood verkleint. Veel langer zal hij er ook niet inpassen.
    Ik word niet wakker van de geluidjes in zijn slaap alleen als hij huilt dus dat scheelt.
    Ik ben ook niet meer zo angstig als in het begin en sowieso heeft hij in het ledikant op zijn slaapkamer een Aerosloop topping met bijbehorende hoeslakens dus als hij zich ineens zou draaien en met zijn gezicht in de matras ligt dan kan hij wel blijven ademen.

Daarom leg ik hem wel elke middag op zijn kamertje in zijn ledikant zodat hij went aan zijn kamer en het niet vreemd voor hem is als hij 6 maanden is en er dan de nachten moet gaan slapen.

Hier kreeg Florian om 23:00 de fles en was ook om 04:00 wakker, heb het kunnen rekken tot 06:00 anders kom ik echt in de knoei met de flesjes.
    Is de eerste keer sinds 1 week dat hij zo vroeg wakker is.

8. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hier ligt L al vanaf het begin op haar eigen kamer in haar eigen ledikantje.. Ik ken mezelf en weet dat als ze bij ons zou slapen ikzelf geen oog dicht zou doen, hoor dan alles. En t gaat zo goed dat ze nu nergens anders wil slapen! ;) ook niet handig dus! Haha..

Hier gisteravond 23.00 laatste fles en vanmorgen 7.30 hoorde ik haar.. Zeg ik ook nog tegen mijn man: goh ze is vroeg vanmorgen.. Whaha.. Hoezo verwend! Maar goed na die eerste fles wil ze toch altijd meteen weer slapen, dus om 8 uur lag ze er al weer in.. Ons slaapmonstertje! :cool:

Wat vasthouden betreft, ik ben selectief maar als t zo uitkomt mag t wel. 1 keer heeft mijn moeder een fles gegeven en verder geven we die lekker zelf! En L slaapt gewoon, ik hou haar niet wakker of beneden voor visite. Lopen maar naar boven en bewonderen haar maar in haar bedje.. Rust en regelmaat.. Voor een ieder zo belangrijk..

13 mei moet L haar eerste prikjes, oe mama ziet er zo tegen op! Bah.. En nu maar hopen dat ze er goed op reageert want de volgende dag is t Hemelvaart..

Vandaag ga ik even heerlijk shoppen met ons meisje.. We wisten niet wat t werd dus hebben maar weinig kleertjes gehaald toen.. En nu ze eindelijk naar maatje 56 aan het groeien is, wil ik wat leuks bijhalen! :)

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91 Voor de bevalling zei ik ook altijd dat Florian gewoon op zijn eigen kamertje ging slapen direct maar ik heb 2 nachten en 1 dag in het ziekenhuis Florian naast me gehad en toen ik thuis kwam direct gekeken op MP voor een 2de hands klein ledikantje voor naast ons bed :)
    Ik vind het toch wel erg fijn hem lekker dicht bij me te hebben en heb er geen last van met slapen.

Je bent zeker verwend als 07:30 vroeg in de ochtend is, hier is het normaal 06:30 maar vandaag was het erg vroeg ;)
    Rust en regelmaat vind ik ook erg belangrijk en merk het ook direct aan Florian zijn humeur als het eens een dag anders loop dan dat hij gewend is.

Florian krijgt 11 Mei zijn eerste prikjes, dan is hij op 1 dag na 2 maanden , heb er ook geen zin in en hoop ook dat hij er geen last van krijgt. Dat is helaas gewoon afwachten want elke baby reageert anders.

Lekker eventjes shoppen, wij wisten vanaf 16 weken dat het een jongetje ging worden dus heb meer dan genoeg kleding in huis, alleen voor bijzondere dingen (verjaardagen en feestdagen) koop ik nog eens iets nieuws.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Shop ze verliefd!! Ik ben ook aan het shoppen geslagen. Heb nu wel genoeg broekjes in huis. Nog wat topjes halen. Ik shop het beste bij wibra en zeeman. Vooral truitjes passen haar het best. Prenatal truitjes zitten maar breed bij haar.
    Wij wisten ook niet dat ze een meisje was, shopt wel leuk nu he?!

Ik wil ook de aerosleep in het ledikantje drieka. Wil 1 topping en week nog niet hoeveel hoeslakens. Is 2 handig?

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Dl heeft sinds vandaag een heel klein beetje een prutoogje. Dat kan je wel spoelen met afgekoeld gekookt water toch? En als het erger word natuurlijk zalfje halen.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm vreemd, hier is mij verteld dat je ze 60mg pcm mag geven voor de inenting zodat ze er niet zo'n last van hebben. Ik heb het niet gedaan omdat thijs er ook altijd erg weinig last van heeft gehad. Hidde was wel even heel zielig gistermiddag maar verder heeft hij er weinig last van gehad. Ik vond het wel fijn om het alvast in huis te hebben voor het geval dat. Ik heb niet zo'n zin om met een krijsend kind pcm te moeten gaan kopen.
    Ik heb hidde vannacht gewoon weer in zijn slaapzak gedaan. Hij werd daardoor eerder wakker dan normaal maar hj ging daarna gelukkignwel weer slapen dus dan heb ik er geen problemen mee.

Jullie ook allemaal succes met de prikjes komende maand! Het is echt hartverscheurend om te zien dat zo'n kleintje pijn heeft. Ze zetten de prikjes in het bovenbeen trouwens, misschien handig om te weten.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Prenatal truitjes vallen ook ontzettend breed uit, ik vind die van de Zeeman en Wibra ook het fijnste.
    Ik heb 1 topping en 3 hoeslakens gewoon witte. Mocht hij eens ziekjes zijn en je moet midden in de nacht en misschien in de ochtend verschonen dan heb je nog eentje reserve, ik vind dat wel handig.

Florian heeft al 3 weken een prutoogje, gewoon met afgekookt water schoonmaken, de traanbuisjes gaan meestal pas met 12 weken open dus tot die tijd kunnen die kleintjes prutoogjes hebben. Florian heeft dat alleen aan zijn linkeroogje.

@fluitekruid, hoe kom je aan 60 mgr pcm?? Normaal kun je toch pas vanaf 120 mgr kopen bij de drogisterij? Ik heb gehoord dat een kleine die koorts heeft of echt ziekjes is onder de 3 maanden, je altijd contact met de HA moet opnemen en niet zelf zomaar pcm mag geven, ook niet als ze ziekjes van een enting worden.
    Ik heb ook pcm in huis maar wel 120 mgr want die van 60 mgr krijg je normaal alleen maar bij een echte apotheek.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat klopt van die koorts onder 3 maanden, maar met sommige uitzonderingen, zoals de vaccinaties. Daarvan is bekend dat ze er verhoging of koorts van zouden kunnen krijgen. Ik zou dan wel altijd even de huisarts bellen, die kan dan evt zetpillen van 60 mg voorschrijven. Of als ze vrij verkrijgbaar zijn, adviseren. Daarbij blijft het belangrijk dat je kind dan wel goed blijft drinken, plasluiers heeft en niet suf is.
    Ik zou het trouwens niet bij voorbaat geven, raar advies. Alleen als het nodig is. En ook niet altijd bij alleen koorts, het gaat er ook om hoe je kind verder is. Er zijn kinderen met 40 graden die gewoon vrolijk zijn.

Ik ga die prikjes mooi zelf zetten, gegarandeerd weinig pijn dan. Ze prikken zo raar op CB. :)

@verliefd: Dafne wilde in eerste instantie nergens anders slapen dan bij mij op de borst. Sinds 3 weken wel in wiegje 's nachts naast ons bed. Ik leg haar op haar buik, dus wilde daar zicht op hebben. 2 weken geleden zijn wij begonnen met Regelmaat biedt rust, van Ria Blom en sinds die tijd slaapt ze overdag in de wieg op haar eigen kamer. Ik ben 's nachts alleen, dus vind het wel gezellig als ze dan nog op onze kamer ligt, haha. En ik ben bang dat als ze op haar eigen kamer ligt, ze misschien niet doorslaapt, wat ze nu wel doet. Over een maand of 2 ga ik haar ook in de nachten op eigen kamer leggen denk ik. In elk geval pas als ze gewend is op kdv, anders verandert er meteen zoveel tegelijk.

@spruitjes: doe waar jij je goed bij voelt 's nachts. Wat Drieka al zegt, de kans op wiegendood verkleint wel als je haar bij je hebt. Doordat ze ons horen ademhalen, ademen zij ook beter, zoiets geloof ik. Ik troost Dafne ook niet voor elk geluidje, ze kan nogal friemelen en geluidjes maken, vooral vanaf een uur of 5. Dan doe ik oordopjes in, haha. Als ze echt gaat huilen gaan we eruit, dan is het weer tijd voor de fles ook meestal. Gelukkig slaapt ze zonder speen, dat hebben we zo aangeleerd. Scheelt vaak terugstoppen. :)

Ik belde vandaag met CB om afspraak komende donderdag voor de vaccinaties te verzetten. Het staat op 9.20, net tijdens het slaapje wat ze zo goed doet overdag. Nou, dat kon pas in juni, maar dan moet ik weer werken op donderdag. Ik zeg nog: mag ook op een andere locatie, maar dat mocht niet :( Vaag. Ik vergat te vragen hoezo niet. Als ik weer moet werken ben ik vrij op woensdag, en ik ga echt niet elke keer vrij nemen voor CB. Dus nu moet ik haar volgende week wakker maken voor die stomme prikken. Ik mocht ze helaas niet mee naar huis nemen en thuis prikken, de vpk wilde er wel bij zijn. Pff, wat een gedoe.

Shoppen, leuk he! Wij wisten bij 16+5 dat we een meisje kregen. Maar pas na de 20-wekenecho heb ik roze geshopt, voor de zekerheid. Werd gedaan door een andere echoscopiste en had niet gezegd wat ze hadden gezegd bij pretecho. Gelukkig zei ze hetzelfde. Hoewel ik dat bij de pretecho zelf ook wel gezien had, was overduidelijk. Ik heb veel geleend van mijn zus, die heeft een meisje. Maar dat waren vooral de neutrale dingen die ze had. In de kleine maatjes had ze niks roze. Dus dat heb ik zelf allemaal gekocht. Ik vind Prenatal juist wel fijn, is meestal elastisch, prettig aantrekken. En heb superleuke dingen van Dirkje babykleding, is ook allemaal elastisch.

15. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    419
    425
    63
    Vrouw
    Hoi meiden.

Ik hoor hier eigenlijk niet aangezien onze dochter van 3 februari is hihi :). Maar ik lees hier ook zo nu en dan stiekem mee en zag jullie berichten over pcm en inentingen.

Nu ben ik vorige week bij de hap geweest omdat ons moppie ontroostbaar was een paar dagen na de inentingen. De ha zei toen dat als ik het idee had dat ze echt pijn heeft dat het echt niet erg is om een zetpil te geven van 60 mg (ze was toen bijna 11 wkn) Bij koorts raadde hij het juist af omdat koorts een natuurlijke manier van het lichaam is om bacteriën te bestrijden. Als je dan de koorts met pcm gaat onderdrukken duurt het ook weer langer voordat het over gaat.

Nu heeft mijn moeder na mijn bevalling alvast dat soort dingen in huis gehaald maar volgens mij heeft ze die pcm bij de apotheek gehaald zonder recept verder..

Alyssa had op de dag van de prikjes koorts maar gelukkig hadden ze hier verder geen last van, wel heeeel zielig om te zien hoor.

16. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Prutoogjes, hier anderhalve week lang na de geboorte. In het ziekenhuis opgelopen of doordat zijn gezichtje onder het poep zat bij de geboorte (hij had namelijk in vruchtwater gepoept).
    Gewoon consequent met afgekookt lauw schoon gemaakt en ging vanzelf weg.

Nachten, hier lijkt dat nacht op enkele van jullie. 23:50 laatste voeding (ging moeizaam :(, en ik raakte daardoor weer even in paniek, en beetje boos) en daarna Benjamin tot 4:38 geslapen en met speentje gerekt tot 5:45. Hier standaard een uur eerder dan echte honger wakker en dan weer uur verder slapen met speentje.
    Benjamin heeft na de late voeding naast mij op bed geslapen, vond ik een veiligere idee en ik voelde mij schuldig, want ik was boos op hem geworden (stem-verheffing). :(:x:(:$:( De angst zit er gewoon nog zo in! Benjamin klierde weer met de fles, boos en huilen (hij was gewoon heel moe). De tweede ochtendfles ook weer wat geklier, maar na af en toe even pauzeren wel weer goed gedronken.

Benjamin wel beetje van slag, was gisteren door controles en naar huis gaan en volgens mij weer even moeten wennen aan huis, beetje uit zijn ritme. En aan het einde van de dag oververmoeid.
    Normaal, lijkt mij toch?

Eigen kamer, hetzelfde als bij Liekje. Benjamin slaapt nog bij ons op de kamer, en soms bij ons in bed een gedeelte van de nacht (bij onrust). Eerst maar eens goed wennen op kdv en rond vijf a zes maanden naar eigen kamertje. Geeft mij een veiliger gevoel ook.
    Bovendien begint hij wat rustiger te slapen.

Prikjes, hier volgende week vrijdag. :( Tenminste als hij weer helemaal goed drinkt en weer helemaal zichzelf is. Als drinken weer opnieuw zo gaat, ja dan misschien te zwak.
    Benjamin huilde niet bij de hielprikjes, alleen de hond protesteerde. Prikjes wie weet misschien ook niet.
    Paracetamol, weet ik niet. Beter dan hoge koorts lijkt mij. Ik ga gewoon vragen voor zekerheid.

Vandaag, man gelukkig vrij. Ik zag het echt niet zitten gelijk zo'n dag helemaal alleen. Hopelijk gaat het weekend weer helemaal goed.
    Gisterenavond mijn ouders nog langs geweest, en die vonden dat Benjamin er al veel beter uit zag.
    Verder komt ik er steeds meer achter dat Benjamin echt helemaal echt geen schoot baby is, alleen als hij moe is. Mogelijk ook al snel ongeduldig bij het drinken en geen zin meer.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn apotheek geeft geen pcm 60 mgr mee voor baby's jonger dan 3 maanden, dan moet ik toch echt eerst bij de HA langs en eerlijk gezegd vind ik dat ook prima.
    Als Florian koorts zou krijgen of echt ziek is en nog geen 3 maanden dan vind ik het ook wel een prettig idee om hem eventjes na te laten kijken bij de HA, ze zijn zo kwetsbaar.
    Ik heb ook begrepen dat je inderdaad bij koorts niet zomaar pcm moet geven, zolang je kindje vrolijk is, goed drinkt en plasluiers heeft is het prima, als hij/ zij echt een zieke indruk maakt dan moet je wel pcm geven mits hij/ zij ouder dan 3 maanden is.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, Florian drinkt de avondfles soms ook moeizaam als hij moe is, gisterenavond niet maar eergisteren heb ik werkelijk 1 uur met hem gezeten in 3 verschillende houdingen en toen was de fles pas leeg pfff.

Logisch dat Benjamin gisteren van slag was door alles, als hier het ritme anders is doordat we weg moeten dan is Florian ook niet te genieten en oververmoeid.
    Hopelijk is hij volgende week vrijdag sterk genoeg voor zijn prikjes.
    Fijn dat je man nu lang weekend heeft, kan hij je helpen.

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ff kort: Pcm 60mg kan je eigenlijk zonder rect gewoon halen bij de apotheek hoor. Is juist de sterkte tot 3 maanden. Maar soms word er flink geadviseerd zeg maar.

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Spruitjes: inderdaad shoppen is helemaal leuk geworden nu.. Heerlijk zo gericht te kunnen neuzen! Weer leuk setje gekocht bij zeeman. Ben er ook achter dat zeeman heel mooi zit bij ons meisje, hoewel sommige shirtjes van prenatal ook wel mooi zitten hoor, maar daarvan heeft ze nu nog steeds maatje 50.. Wachten tot ze daarmee in 56 zit!
    Vandaag ook maar een roze fles voor madame gekocht, moest er toch eentje bij hebben ivm dat er eentje lek is, en ze over drie weken ook naar de opvang moet.. Dus dan maar roze toch?!
    Ook leuk trouwens dat je ineens een publieke atraktie bent geworden als je met een kinderwagen op het dorp loopt.. Haha duurt drie keer zo lang nu met iedereen die wel even een kijkje wil werpen in je wagenbak!

Wat prikjes en p'moll betreft, ik wacht t eerst mooi af, haal ook niks in huis, als t nodig is dan doe ik t toch alleen in overleg met een ha dus dan is t alsnog zo gehaald.. Nu maar hopen dat we het niet nodig hebben.. Hielprik heeft ze hier ook geen kick gegeven dus nu hopen met deze prikjes ook niet?

Deel Deze Pagina