Liekje jezelf niet meer druk maken over die gekke mensen hoor!! Wij kennen je hier en vinden dat je het Super doet!! Pukje wat rot van die hazenslaapjes! Is die ria blom ook niet iets voor jullie? Of deed je dat al? En als hij wakker is, hoe is hij dan? Onrustig? Als ik jullie hoor over gezellige en lachende baby's dan word ik wel tikkie jaloers hoor! Dl begint nu pas een klein beetje dat ze een paar minutjes lol heeft. Beetje beentjes on de lucht en gebrabbel. Lachen nog niet echt maar ze kijkt sinds paar dagen wel vrolijker uit de ogen ofzo. Serieuze tante. Maar wie weet haalt ze het straks dubbel in.. Hier vandaag 10.30-13.30-15.30 voeding pukje. En jij?? Haha
@Liekje81, overdag is Florian ook wat onrustiger dan de laatste tijd, heeft echt mama-honger want als ik hem op pak dan is hij direct weer tevreden. Hij ligt nu wel lekker in zijn bedje boven te slapen maar heeft ook wat meer tijd nodig gehad om in slaap te vallen. Ik denk dat hij last begint te krijgen van het 8 weken sprongetje. In principe is dat 7,5-9,5 week na de uitgerekende datum dus dat zou pas over 11 dagen zijn maar het 5 weken sprongetje kreeg hij ook toen hij pas 4 weken oud is dus hij was daar ook al erg vroeg mee en heb het idee dat hij hier dus ook vroeger mee is. Ik herken het gedrag van het vorige sprongetje, die onrust en behoefte aan lichamelijk contact. Maak je niet druk wat anderen zeggen, jij kent je kindje het beste en doet alles wat goed voor haar is. Hier laat ik Florian ook wel eens jengelen totdat hij slaapt, soms heeft hij dat ook gewoon nodig. @Pukjepuk ik geef altijd om 23:00 de laatste fles en gisterenavond begon hij er ook gulzig aan want was aan het huilen voor de fles, maar na 20 cc begon het al lastig te worden dus heb lang met hem gezeten maar als hij echt bezig is met het 8 weken sprongetje dan verwacht ik de komende dagen nog wel meer korte nachten want dan heeft hij gewoon veel behoefte aan lichamelijk contact. Gelukkig heeft mijn man nu 3 dagen vrij en kan me af en toe wat uit handen pakken zodat ik kan rusten. Je raakt Benjamin niet kwijt! Hij heeft het nu gewoon eventjes lastig en je doet toch alles wat je voor hem kan doen, het zal zeker ook wel goed komen maar dat heeft tijd nodig, gelukkig doet de voeding het goed. @Spruitjes, Florian is ook niet erg gul met zijn lachjes maar het is wel al heel anders dan in het begin, hij volgt ons steeds meer en als hij een geluidje hoort dan draait hij echt zijn gezicht richting het geluid. Elke kindje ontwikkelt zich op zijn/ haar eigen tempo, komt vast wel goed allemaal.
Hier vandaag helaas ook weer een onrustige baby.. Huilt veel, slaapt zeer weinig en daardoor weer huilen.. Altijd heftig al L zulke dagen heeft. Vorige keer duurde dat ruim 5 dagen.. En dat is nu net een weekje geleden dus ik maak me borst nat.. Maar goed we zien wel.. Wat lachen betreft, hier de ene keer heel gul met lachjes om de volgende dag bijna niet te lachen.. Merk wel dat ze veel meer begint te brabbelen.. We hebben vanavond voor het douchen, afdrukjes van de voetjes gemaakt voor de oma's voor aankomende Moederdag.. Leuk hoor om die kleine voetjes met roze verf voor altijd vast te leggen! Pukjepuk, niet bang zijn om je kindje kwijt te raken! Je doet alles voor hem! En t gaat heus goed komen! Heb vertrouwen in jezelf als moeder!
Ik had al van de Hema een mal voor hand en voet afdrukken. Wat niet heel goed ging omdat je best hard moest drukken om een beetje diep te komen. Nu heb ik iets bij de Prénatal gekocht. Een fotolijstje waar je met gips een afdruk mee kan maken. Je duwt eerst de hand ergens in en vervolgens kan je gips erin gieten dus het handje steekt dan uit. Kei leuk lijkt me. Maar ik zit de beschrijving te lezen... Phoe...cde kleine moet hand of voet 3-5 minuten stilhouden haha.. Nou dat lukt nooit. Misschien de voet als ze slaapt...
Bedankt voor jullie lieve woorden! Met een beetje allerlei verschillende houdingen heeft hij nu toch een keer 130 cc gedronken in plaats van 100 cc. Hij was gelijk wat drukker en actiever. In het ziekenhuis vond hij de felle lampen op de gang zo mooi en al kijkend daar naar dronk hij beter. Gipsafdrukjes, leuk idee!! Maar zo te lezen dus wel een moeilijk gedoe. Onrust/ huilen, veel minder. Alleen als hij na 45 minuutjes nog moe is en niet verder wil/ kan slapen. Dan heeft hij echt zijn aandacht nodig. Eigenlijk geen avond/ eind middag onrust meer. Dus geen echt huiluurtje meer. Ik denk dat veel onrust ook door de voeding kwam. Slaapje eind middag/ begin avond, precies 50 minuutjes geslapen te kort voor hem, want was nog heel moe, toen heb ik hem maar in mijn armen op bed genomen en toen heeft hij nog 40 minuten geslapen. Ik verleng zo maar eventuele slaapjes eventjes. Om even uit de negatieve spiraal van overmoeidheid <> slecht drinken te komen. Daarna maar weer wat 'strenger' wat betreft eigen bedje slapen.
Jeeee... Laatste voeding was 22.00. En nu, 7.30, de volgende! En ze was met verschonen nog aardig vrolijk ook! Ipv enorm hongerig.. Fijne zondag! Wat gaan jullie doen vandaag?
Zo slecht als hij de vorige 2 nachten heeft geslapen, zo goed heeft hij vannacht geslapen Gisterenavond waren we nog op bezoek en toen was hij wat uit zijn hum, toen we thuis kwamen om 23:30 heb ik hem direct de fles gegeven en hij liet er 40 cc van staan wat niks voor hem is, normaal gaat elke fles tot de laatste druppel op. Dus ik dacht dat hij dan in de nacht wel honger zou krijgen, maar nee hoor, hij werd pas om 08:30 wakker! Dus hij is nu pas zijn eerste flesje aan het drinken. @Pukjepuk, Florian die kijkt ook altijd naar lampen, dat vindt hij vreselijk interessant @Verliefd91, het kan goed zijn dat L. met het 8 weken sprongetje bezig is want dat duurt gemiddeld 2 weken, dan zijn ze echt onrustig en hebben veel lichamelijk contact nodig. Wij gaan vanmiddag even de stad in, manlief moet kijken voor een nieuwe gsm want zijn abonnement is bijna afgelopen en ik wil naar de Hema want heb een Hema-cadeaubon gekregen afgelopen woensdag van mijn tante's.
Drieka, ik vermoed eigenlijk dat ze die al had gehad, gezien ze bijna 2 weekjes te laat was geboren.. Maar goed we zien wel hoe t loopt! Vannacht gelukkig wel goed gegaan. Gister na de fles van 19.00 gaan slapen, om 23.00 wakker gemaakt en vanmorgen om 8.30 melde mw zich pas weer.. Dus ook hier een prima nacht, nu kijken wat de dag ons brengt. We zijn wel de flessen vanaf gister gaan ophogen naar 150/5. Zou dit teveel zijn of zeggen jullie gewoon doen? Wij gaan vandaag eventjes op bezoek bij de oma van mijn man. 92 jaartjes oud die dame, dus we willen regelmatig met L die kant op. Je weet nooit hoe lang ze nog mag genieten van haar achterkleinkind.. Verder niet te veel plannen vandaag. Lekker lazy sunday houden..
@pukjepuk, volgens mij doe je het super zo! Ik denk dat het ook vrouw-eigen is om altijd maar te twijfelen of we het goed doen. De uitgerekende datum was vandaag 8 weken geleden, maar geloof niet dat ze last heeft van het sprongetje, tot nu toe. Gelukkig maar, haha. Gisteren kwam mijn lievelingsoom uit Brabant met mijn 'kleine' neefje van 18 en 2 koppen groter Was supergezellig. Merk wel dat Dafne als er iets anders dan anders is, langer huilt bij in slaap vallen. Maar verder was ze supergezellig. Ze lag een keer lekker te schommelen in dr schommelstoel, ze had wel lol, haha. Lachen naar waar het muziekje uitkwam, echt grappig. Vandaag naar Tilburg, ben benieuwd hoe het gaat. @spruitjes: wow! Heerlijk! Dafne slaapt stipt tot 6.45, nog niet langer helaas. Maar ik duik na haar eerste fles altijd nog even in bed. @iedereen: bedankt voor jullie lieve woorden! Ben blij dat ik zo wat steun aan jullie heb!
@Verliefd91, In principe is het sprongetje inderdaad 8 weken na de uitgerekende datum, maar Florian heeft er nu ook al wat last van en hij is nu 7,5 week oud en 11 dagen te vroeg geboren dus in principe zou hij er pas over 2 weekjes 'last' van moeten krijgen maar het 5 weken sprongetje had hij ook al toen hij 4 weken oud was dus het kan echt wel variëren per kindje. Ik vind niet dat je teveel geeft, Florian krijgt overdag 4 keer 160 cc en voor de nacht tussen de 165-180 cc, kijk net hoeveel honger hij heeft dus hij drinkt best veel en is even oud als jouw kindje als ik de banner zie @Liekje81, we kennen je hier al wat langer en weten hoe lastig je het in het begin hebt gehad met Dafne dus wij zullen je zeker niet veroordelen en helaas doen anderen op dit forum dat wel heel erg snel terwijl ze het hele verhaal niet kennen. Is mooi hoe snel de kleintjes zich ontwikkelen.
Zo net weer eens een foto van Florian gemaakt toen die lekker lag te slapen in de box, de eerste keer een bloesje aan Bekijk bijlage 455542
Oh schattig een bloesje! Verliefd hoeveel weegt jou kleintje? Ik geef 5x 160 ml (150+5) denk dus niet dat het teveel is. 2 scheppen forte en 3 omneo. Liekje gezellig dat je vandaag bij me op bezoek komt!!
Oooh dat staat dafne goed! Dat truitje heeft dl ook maar veel te korte armen en veel te breed. Helemaal uit verhouding door het wassen. ZE heeft het maar 2x aangehad. Bovendien staat rood mijn dochtertje niet zo. Maar die is donkerblond en dafne heeft mooie donkere haren. Dan staat rood beter
Wat een heerlijke meid Liekje! Super schattig Nijntje pakje Florian staat alle kleuren behalve geel, dat staat hem echt niet maar geel is ook de enige kleur die mij totaal niet staat dus dat is wel grappig dat we dat hetzelfde hebben. Ik vind dat wel schattig zo bij een jongetje zo'n bloesje, hij heeft er een paar maar die andere zijn een beetje te groot terwijl het ook maat 56 is, ligt er net aan hoe ze vallen. Hij schippert nog een beetje in tussen 50 en 56 want zijn spijkerbroekje is maat 50 en die zit hem nog als gegoten.
Dl weegt 4,8 kilo.. En ze komt inderdaad aan 5 flessen. Dus ga t maar zo houden dan denk ik! Nijntje zit onze dochter ook niet.. Veel te kort en breed.. Helaas. Ben gek op de Nijntje kleertjes maar bij haar geen gezicht.. T moet juist smal en lang zijn.. We hebben dan ook een lang meisje..
@spruitjes: op de foto lijkt ze donker, maar ze is echt redelijk blond, haha. Dit had ik als eerste gekocht na de termijnecho Ze heeft het pas 1x aangehad, ben nu benieuwd hoe het uit de was komt. Woon jij in Tilburg of ergens anders uit Brabant? Ik heb tot mn 22e in Tilburg gewoond, geboren en getogen. Mn ex via internet leren kennen en toen naar de Bollenstreek verhuisd. Toen dat uitging en ik wat kreeg met mn huidige vriend, blijven hangen. Maar woon nu in klein plaatsje Zevenhoven, vlakbij Aalsmeer. Elke 2 weken ga ik naar Tilburg, al 10 jaar. Met uitzondering als vakantie ofzo. Mijn moeder heeft heel lang in een verpleeghuis gewoond wegens haar MS en ik wilde niet dat ik mn familie bijna niet meer zou zien. Mijn zus komt ook altijd, met haar man en ons petekind Tess van 3. 2 jaar geleden is mijn moeder overleden, maar we vonden het wel fijn om die bezoekjes aan mn pa zo te houden. Nu mijn moeder niet meer leeft, komen zij ook regelmatig onze kant op.
Wat een lieve traditie! Ook wel enorm weekendvullend elke keer lijkt me. Ik woon daar. Altijd al gedaan. Verliefd onze dochters lijken wel op elkaar! Hier ook lang en smal. Dinsdag was ze 55 cm en net onder 4,5 kg. We hebben haar net in bed gedaan. Ze gaapte wel maar verder was ze behoorlijk wakker. Maar ze werd driftig en niks was meer goed. We hebben haar voor het eerst in haar eigen ledikantje op haar kamertje... Spannend! Maar het lijkt goed te gaan. Wat een huge bed is dat dan zeg!
Spruitjes, onze dochter was met 5 weken 4,4 kilo en 55,6 cm. Dus ga er vanuit dat ze nu wel iets meer in gewicht is en ook wel wat langer, aangezien ze zo langzaamaan naar maatje 56 aan het groeien is. Shirtjes maat 50 zit nog prima, broekjes wat lengte betreft moet ze 56 hebben maar is veelal wel wat wijd.. Dat slanke zal ze dan wel van papa hebben. Dat is ook zo'n slanke den.. Haha.. Wij hebben haar nu net weer in bedje gedaan, na wat gapen, maar ze oogt nog zo wakker. Helaas gaat ze de laatste tijd niet meer zo makkelijk zelf slapen, dus zijn we hier ook aan het proberen te laten jengelen om in slaap te komen, hoewel me dat wel moeite kost hoor.. Moeilijk om je kleintje te horen huilen, maar we weten gewoon dat dat soms beter is als alleen maar bij je nemen. Aangezien onze dochter gewoonweg niet kan slapen op de arm. Enkel en alleen in bedje..