Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou dat was geen mega succes. Een uurtje heeft ze geslapen denk ik. 2x terug geweest en in slaap gesust met m'n pink (oooh wat zou het fijn zijn als ze dr tut lekker zou vinden!) maar net weer hysterisch. Misschien lag het aan de nieuwe slaapplek. Of misschien aan de wasmachine die erboven stond te stuiteren... Nu ligt ze boos en gefrustreerd bij paps (moe natuurlijk).. Die gelukkig ook met 1 hand kan xboxen (ivm z'n pink natuurlijk)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zo net thuis van de stad, bij de Hema 10 rompertjes gekocht in 50/56 en 62/68, kan hij weer eventjes vooruit :D
    Ook waren de Kruidvat luiers in de aanbieding, 3 pakken van 80 stuks per pak, voor 25 Euro. Hij draagt nu de maat 2 luiers maar had die van Pampers, die vallen alleen wat groter uit dan die van Kruidvat en Florian heeft maar een klein kontje ;)
    Dus nu eerst die 3 pakken van Kruidvat gebruiken en daarna die van Pampers, dan zullen ze wel goed zitten.

Hij heeft de hele tijd geslapen in de kinderwagen. Nu flesje en daarna het
    bed in. In de middag slaapt Florian ook op zijn kamertje in zijn ledikant en ja dat is een stuk groter dan het ledikantje op onze slaapkamer en de eerste 2 dagen was dat hier ook geen succes, de 3de dag sliep hij pas echt en nu slaapt hij elke middag tussen de 1,5 en 3 uurtjes in zijn bedje.
    Kwestie van elke dag blijven doen. Is ook wennen voor die ukkies ineens in een andere kamer en veel groter bed slapen.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou Florian heeft weer 3 uurtjes op zijn kamertje geslapen :)
    Het gaat gelukkig steeds beter dus ben erg tevreden.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Die luiers schelen wel veel met de echte Pampers. Toch hou ik het nog eventjes bij de dure Pampers. Koop ze wel in de aanbieding.

Vandaag is dametje echt een beetje onmogelijk zeg! Niks is goed. Veel last van scheetjes poep en spugen. Maar niet willen slapen maar wel gapen. Net flink spartelen in mijn armen. Zichzelf dan slaan. Nog harder huilen natuurlijk. Dus ik haar opgepakt en gaan lopen in huis. Lopen lopen lopen. En nu slaapt ze op Me. Inmiddels op de bank beland. Voorheen zou ik zelf mega gefrustreerd zijn maar nu denk ik vast het sprongetje! En laat mijn eigen planning maar varen. De strijk blijft wel liggen net als de hondenharen op de vloer. Vanavond knuffel ik met m'n meiske want ze heeft het ff nodig blijkbaar. Volgens mij begin ik het een beetje te leren...

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: beter laat dan nooit :p De wereld is klein trouwens! Ik mis Tilburg wel vaak, hoor!
    Ik heb deze week een pak Kruidvat luiers gekocht, vandaag voor het eerst gebruikt en bevalt prima. Zijn zoals Drieka zegt wel een stuk kleiner.

Dafne heeft vandaag een uurtje in het campingbedje gelegen. We hadden m in de woonkamer gezet ipv boven. Qua prikkels niet echt fijn, maar ze sliep deze keer tenminste wel even. Mijn vader zn slaapkamer is ook beneden, dan zetten we het bedje volgende keer daar. Zit er nog een deur tussen tenminste. Ze was wel doodop net, heb dr toch maar even in bed gelegd om kwart over 8. Gelukkig huilde ze korter dan waar ik bang voor was. Jammer genoeg over 1,5 uur weer wakker maken voor de fles. Maar ja, anders moet ik er waarschijnlijk vannacht uit en dat wil ik natuurlijk ook niet. ;)

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, ik moet zeggen dat ik Kruidvat luiers echt wel fijner vindt dan de echte Pampers, ze sluiten beter aan om zijn buikje en kontje maar hij heeft dan ook echt wel een klein kontje en spillebeentjes :D
    Als de Kruidvat luiers op zijn dan ben ik 1,5 maand verder en zal hij ook wat gegroeid zijn, dan kan ik de Pampers wel gaan gebruiken, dan zullen ze hem wel beter zitten.
    Ook bij de Kruidvat luiers heb je zo'n streep erop zodat je ziet of er geplast is net als bij de Pampers, is echt fijn.

Florian heeft ook wel eens een dagje ertussen dat hij graag op de arm wil zijn of op mijn buik wilt liggen.

@Liekje81, Florian heeft vanavond ook pas om 20:30 zijn 4de flesje gekregen doordat hij vanochtend al later begon met de fles.
    Vanavond kijken we toch nog een film dus de laatste fles geef ik dan om 24:00 en daarna naar bedje toe.
    Hopelijk slaapt hij vannacht net zo goed als afgelopen nacht.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze heeft om 18 uur de fles gehad, normaal gaat ze dan naar bed, maar nu moesten we nog 1,5 uur naar huis rijden. En ze sliep in de auto amper. En ik wil de tijd van die laatste wel aanhouden wegens het ritme. Ze was ook gewoon moe, dus ben rustig met haar even gaan rondlopen en beetje zachtjes praten. Toen viel ze al bij me in slaap. Arme schat.
    Ben wel blij dat ze toch in het campingbed heeft geslapen. De komende laatste 4 weken van mn verlof ga ik elke vrijdag naar sm. Vast wennen, want die gaat elke vrijdag oppassen. En dan krijgt mn vriend in elk geval 1 dag genoeg slaap, haha. Sm woont in appartement, miss vindt Dafne het dan wel prettig om ook toch wat geluid te horen, net als vandaag bij mn paps.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    #548 Liekje81, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt: 3 mei 2015
    En inderdaar, de pasvorm van de Kruidvat bevalt mij ook prima. Vanochtend met Dafne op weegschaal gestaan en ze weegt 4,9 kilo. Dat gaat snel! Volgens de verpakking is maat 1 tot 5 kilo, maar 2 is echt nog te groot.

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wauw weer een geweldige nacht! Ben haar nu eten aan het geven. Over een uur sporten in het bos (wagen mee) en nou hoef ik niet een voeding tussen door te geven omdat ze anders in het bos etwn zou willen (zou dan 4 uur later zijn)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian zal nu wel ongeveer hetzelfde als Dafne wegen maar zit sinds 1,5 week toch in maat 2, maat 1 was echt wat te klein aan het worden maar Florian heeft soms ook gigantische plasluiers en dat was teveel voor maat 1 :D

Florian dronk gisterenavond weer maar 135 cc, toen lekker naar bedje en om 05:30 was hij wakker, heb hem toen bij me in bed gepakt en samen nog geslapen tot 07:45, ben hem nu de fles aan het geven.

Om 10:00 moet ik bij mijn nagelstyliste zijn dus ben van 09:30-12:00 niet thuis, dan mag manlief het voor het eerst helemaal alleen gaan doen, ben benieuwd :p
    Hij heeft geluk dat Florian in principe pas om 12:00 een fles moet krijgen en daarna verschoond moet worden want daar is hij niet handig in, een schone luier omdoen lukt hem wel maar dat getut met die kleertjes uit en aan doen vindt hij maar onhandig :D

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik zweer ook bij de kruidvat luiers.. Stuk voordeliger en ze zitten prima.. Hier al wel in maatje 2. Ze zijn wat ruim maar nummer 1 was op en twee wil ook al wel dus dan maar nummer 2..
    Hier weer een prima nacht! 22.30 laatste fles en 8 uur vanmorgen was ze wakker.. 11 uur bij vk komen voor nacontrole dus dit komt perfect uit zo! Lekker een heel stuk wandelen om er te komen.. Alleen hopen dat het droog blijft!

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Arme Benjamin, drinken gaat nog steeds niet goed (gisteren dus ook niet). Maar volgens mij, volgens mij ouders en de dokter is het spruw gewoon erg hardnekkig en ondanks de nystine (schrijf ik verkeerd) gewoon weer opnieuw terug gekomen. Wil drinken en blijven drinken, maar het doet pijn en wordt dan erg onrustig en gaat hard huilen. Want hij wil wel drinken, nog honger, maar gewoon echt huilen en kronkelen.
    Van de dokter een ander middel gekregen, begin ik aan als hij wakker is.

Ook mogen wij hem voor de pijn zetpilletjes geven (3 keer per dag). Hij drinkt stukken beter, minder snel huilen van de pijn. Het is nog wel echt gevoelig, maar hij drinkt nu langer door, maar hij was ook gewoon uitgeput (van het huilen van de pijn en slechter slapen).

Slapen, vanwege beter drinken en minder pijn eerste ochtendslaapje in ieder geval geen hazeslaapje meer. Hij slaapt nu in ieder geval langer dan een uur. Nacht ging ook weer goed. Om 22;00 gedronken, heel moe, dus direct in diepe slaap en hij heeft tot 2:50 geslapen en was toen even wakker (niet huilen, gewoon even vrolijk/ tevreden met voetjes schoppen en wat gewone tevreden geluidjes en toen tot 4:00 geslapen en toen honger. Als hij meer gaat drinken in de avond, dan gaat hij vast ook weer langer slapen.
    Die stomme rot spruw!!! :x:x:x:x:x:x:x

Foto's, mooie foto's heb ik zien langs komen!!! Prachtig!!

Liekje, wat fijn dat ze in het campingbedje geslapen heeft!

Nachten, wat maken sommige ukkies hier al lange nachten! Forte doet langer slapen, denk ik. Hier mag forte niet, maar ik ben al lang heel blij met de nieuwe voeding.

Gewicht, Benjamin 5,3 kilo. Overmorgen naar de kinderarts en kijken hoe zwaar hij is. Ik hoop niet dat hij afgevallen is.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ach, die arme Benjamin! Je wilt het liefst alle pijn overnemen van zo'n kleintje he!

Ja, prima nachten, maar later dan 7 uur is ze nooit wakker, slaapt vanaf 23.45 ongeveer dan. Hopelijk slaapt ze iets langer als we de flessen weer op gaan hogen. Dan kan ik de laatste eerder geven. Aangezien ik over 4 weken elke dag om 6 uur op moet, en Dafne dus ook, heeft later opstaan nu niet echt zin.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    oh wat sneu voor benjamin.. en jullie natuurlijk!!

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    ff showen hoor!

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

Cute!!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk wat ontzettend vervelend voor Benjamin en ook frustrerend voor jullie :(
    Ja door de Hero hongerige baby slaapt Florian echt wel langer, alleen gisteren maar 135 cc gedronken van de normaal 165 cc en vanochtend dronk hij ook maar 130 cc van de 160 cc :(.
    Nu was hij aan het krijsen van de honger dus hopelijk drinkt hij nu wel gewoon weer 160 cc.

@Spruitjes, wat een prachtige foto's van jullie meisje!

18. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Pukjepuk.. Wat sneu van Benjamin.. Zo naar om te zien dat je kleintje pijn heeft.
    Dames wat een prachtige foto's komen er voorbij zeg..
    Ik ben terug van de na controle bij de vk, alles was verder prima, heb is weer mooi aan het stijgen, maar nog wel even doorgaan met de staal tabletjes, maar goed ik heb dan ook echt heel veel bloed verloren, dus t was te verwachten..
    Helaas heb ik nog erg last van urine verlies, dus nummer gekregen van een goede bekkenfysio hier in de woonplaats, morgen maar snel een afspraak maken, want wil er nu toch wel eens vanaf! En hoe gek het ook klinkt, ik wil ook weer ongesteld worden! Ik hoop dat alles snel weer normaal is.. Hoe is dat bij jullie dames?

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb maar weinig aan bloedverlies gehad mn eerste menstruatie. Ben meteen weer aan de pil gegaan, een tweede kind willen wij niet :D

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik ben toen dl 7 weken was ongesteld geworden. Dat is heel wat voor mij aangezien ik pcos heb. Sinds vandaag is het gestopt.

Deel Deze Pagina