Ongesteldheid, daar ben ik ook op aan het wachten zodat ik meteen met de pil kan beginnen want net als Liekje willen wij geen 2de kindje Sowieso slik ik de pil altijd door want heb een hekel aan ongesteld zijn Urineverlies heb ik ook weken gehad, vreselijk Nu moet ik alleen nog mijn benen kruisen bij niesen en flink lachen, dan ontsnappen me nog wel eens druppeltjes maar hopelijk houdt dat ook eens op. Vanmiddag alle boodschappen weer gedaan voor een week, vanavond kookt manlief eens, altijd prettig. Florian drinkt nu zijn flesje en gaat dadelijk zijn bedje in, kunnen we ook rustig eten. Vanavond gaat hij weer lekker in bad.
Nou Florian om 17:15 in bed gelegd en ligt nog steeds lekker te slapen. Ik vind het toch knap dat zo'n klein ukkie zo snel een bepaald ritme oppakt, elke middag na zijn 3de flesje gaat hij naar bed, de tijden wisselen tussen 15:30-18:30, ligt net eraan hoe laat hij in de ochtend zijn eerste flesje heeft gehad en hij laat steeds 4 uur tussen de voedingen. Hij krijgt nu zijn 4de flesje om 20:30, dan eventjes een half uurtje in de box rusten en daarna in badje en de pyjama aan, daarna lekker in de box en om 24:00 zijn laatste flesje. Morgenvroeg sta ik eerder op zodat hij om 07:00 kan beginnen met zijn flesje en de laatste om 23:00 krijgt want woensdag moet mijn man ook weer werken en dan is 23:00 laat genoeg Ben blij dat ik grotendeels altijd thuis ben zodat ik het ritme ook goed kan aanhouden, alleen komende zondag met Moederdag gaan we naar mijn schoonmoeder toe en volgende week maandag krijg ik in de middag een EMG voor mijn pols dus dan kan hij niet zijn bedje in helaas Hopelijk raakt hij dan niet helemaal uit zijn hum.
Hier heeft dametje prima geslapen vannacht! Alleen niet echt in haar bedje. Vanochtend in wandelwagen lag ze zo in coma dat ik haar heb laten liggen. Daardoor sliep ze smiddags maar een uurtje in haar bed. Maar ze werd ook gestoord door spelende krijsende kinderen en een zagende buurman.... Ze heeft daarna wel goed in de draagzak geslapen. Daarna mee de honden uitgelaten en sliep weer verder in de wandelwagen. Ik heb haar net zelfs wakker moeten maken voor een fles. Ze moet er nog 2 vandaag nl!
Mn man heeft iets ontdekt trouwens. Als je kleine een huilbui heeft moet je maar eens in het gezicht blazen (zachtjes natuurlijk) meteen is het huilen even over en kijkt ze heel verbaast met grote ogen. Ergens wel een beetje grappig..
@Spruitjes, Florian is ook pas met zijn 4de flesje bezig, heb hem ook wakker moeten maken want hij lag nog in diepe slaap in zijn bedje. Dus hij krijgt om 24:00 pas zijn flesje voor de nacht anders is het echt te snel op elkaar Florian slaapt gelukkig erg vast want achter ons huis was een of andere idioot continu aan het gassen met een scooter, gewoon 3 kwartier aan een stuk het gas open aan het houden :x Gelukkig sliep Florian daar gewoon doorheen. Dat van in dat gezichtje blazen wist ik inderdaad, doe ik vaker als hij wil gaan huilen/ jammeren, dan is dat direct voorbij
Zo Florian is lekker gewassen en ligt in zijn Snoopy pyjama in de box, net nog wakker en nu langzaam in slaap aan het vallen Bekijk bijlage 455782
Schattige pyama! Hier heeft dl een roze zeeman pakje met 2 olifantjes erop aan nu. Dit soort pakjes zijn toch wel fijn. Geen sokken die uit kunnen of truitjes die omhoog kruipen. Ik ben echt aan het wachten.. Ben moe en val bijna in slaap. Bijna tijd voor de laatste voeding.. Zit maar 3 uur tussen maar is wel vaker. Ze is nu eindelijk in slaap gevallen. Sinds vorige voeding wakker geweest. Maar wel redelijk tevreden wakker. Das wel fijn. Truste!
Ja ik vind die pyjama's ook erg fijn en schattig. Hier om 24:00 de laatste voeding, heeft er 30 minuten over gedronken en daarna nog 30 minuten uitbuiken in de box voor het verschonen dus we lagen om 01:20 in bed en om 06:45 begon hij wat te miemelen dus maar direct met hem opgestaan. Hij drinkt nu de fles en dan zit ik direct goed qua tijden zodat hij de laatste fles uiterlijk 23:00 krijgt vanavond, dat is laat genoeg Wat een vies weer voor Bevrijdingsdag trouwens Regent het bij jullie ook? Zo zonde voor alle buitenactiviteiten die door het land gaan plaatsvinden vandaag. Wij waren gelukkig toch niet van plan om ergens naartoe te gaan, gewoon lekker rustig thuis blijven. Helaas moet Bulletje sinds dat hij dat speciaal voer heeft heel erg veel plassen, bij mooi weer loop ik 3 keren per dag en staat de deur naar de achtertuin open zodat als hij moet plassen, hij zelf naar buiten kan. Met slecht weer kan ik die deur niet open laten staan en moet er dus 8 tot 10 keren per dag met hem gewandeld worden, anders plast hij binnen omdat hij het dan niet kan houden en zich ook niet meldt, we lopen dan wel rondjes van 5 minuten maar is toch lastig. Maar goed, ik blijf hopen dat dat nog goed komt.
Kan je dan niet af en toe de buitendeur even Open doen zodat hij naar je tuin kan? Hier nu weer eten aan het geven. Hoewel ik gister zelf wel laat in bed lag.
Ja op zich wel maar hij plast echt in de tuin, dus in de aarde en als hij dan naar binnen komt heb ik overal modderpootjes en daar ben ik niet zo blij mee. Als ik met hem ga wandelen dan droog ik hem daarna altijd volledig af en hou ik het in huis tenminste schoon. Gelukkig heeft mijn man vandaag nog vrij en kan hij ook dingen overnemen want ben echt doodmoe en wil na de 2de fles lekker gaan slapen samen met Florian Mijn man ligt nog lekker in bed, ondertussen is Florian al verzorgd/ aangekleed en Bulletje heeft zijn eerste wandeling erop zitten. Heb beneden al alles gestofzuigd en alles gedweild dus netjes is het hier weer.
Ik zorg er echt altijd voor dat de laatste fles niet meer na 23.00 gegeven hoeft te worden! Pff die trek ik al bijna niet.. hoe verwend, want we hoeven er s nachts niet eens uit voor haar, maar met die fles van 23.00 die we overigens altijd in ons bed geven, even ons gezins momentje, val ik zelf altijd al half in slaap.. Vanmorgen was t 7.30 dat we haar hoorde, bleek flinke poepluier te zijn.. Jammer want anders had ze vast nog wel even doorgeslapen.. Nu ligt ze er weer heerlijk in, en kan mama lekker aan de poets! Ik weet t, wie vind dat nou lekker?! Nou ik dus! Ben een ware schoonmaakmiep als het om ons eigen huisje gaat! Vind t lekker om te doen en daarbij geeft t ook zo'n heerlijk gevoel als t weer spik en span is Vandaag niks geen bijzondere plannen. Manlief is gewoon aan het werk, die krijgt geen vrij vandaag, dus ik heb gewoon een dag als alle andere, hoewel ik toch echt wel meerdere keren per dag dankbaar ben voor de vrijheid die we nu hebben..
Bevrijdingsdag, hier gewoon nog mooi weer. Vanacht harde regen, de hond kwam gezellig bij ons liggen in bed. En vanaf 4:30 ook Benjamin. Ik dacht dat hij honger had, dus ik pakte hem,maar hij sliep toen verder. Dus heb ik hem maar laten slapen aan de andere kant van mij en toen hebben wij tot 7:00 geslapen. Mijn man moet vandaag ook werken. Ritme/tijden, hier nog absoluut geen tijden. Een avondfles later dan 22:30 werkt hier niet echt. Benjamin te moe en bijna niet wakker te houden of te krijgen. Als Benjamin weer beter gaat drinken, komt dat van zelf denk ik. Drieka, wat een stoer lief ventje!! Schattige pyjama ook! wat is jouw Florian een klein hongerlapje dat hij zo 160 cc op drinkt. Hier wisselend per 24 uur 5 a 6 flesjes, en ik ben blij als hij 130 drinkt. Benjamin drinkt inmiddels 100-135 cc per flesje. Nog steeds iets te weinig, maar dat komt door zijn zere mondje (spruw). Met 6 flesjes 130 per keer, en 156 per keer bij 5 flesje, heeft hij volgens de richtlijnen ongeveer nodig. Verliefd, een schoon huis inderdaad een heerlijk gevoel. Ik vind bepaalde huishoudelijke klusjes ook echt niet erg. Gezichtje blazen, grappig dat ze dan gelijk stoppen met huilen en verbaasd gaan kijken. Ik ga het eens uitproberen. Ik blaas wel eens in zijn gezichtje om hem wakker te houden bij de avondfles Maar ja echt moe is gewoon echt moe bij Benjamin en wakker houden en maken echt moeilijk in zo'n geval. Eind avond en begin nacht kan er volgens mij wel een bom naast hem ontploffen en dan blijft hij nog slapen.
Pyama's heb ik ook, maar die worden helaas niet gedragen. Ze wordt anders veel te wakker na de laatste fles, vind ik zonde. Op de foto kunnen jullie zien hoe ze er bijligt na de laatste fles Ze heeft echt een strak ritme. Elke ochtend hoop ik dat ze later wakker wordt, maar het is nooit later dan 6.45-7.00. Laatste fles is altijd om 22.45. Ik maak haar liever overdag wakker, dan de avond nog later. Hoewel ik haar alleen voor die laatste wakker hoef te maken. Zij drinkt nu 5x 135+4,5. Binnenkort over op 150+5. Hier zit er overdag 2x maar 3 uur tussen. Komt omdat ze dan maar kort slaapt en bij haar uit bed halen, de fles betekent. Wij blijven lekker thuis. Krijgen zo nog kraamvisite. En mn vriend gaat rond 15.00 slapen, die moet om 23.00 werken.
Zo grappig en ook zo herkenbaar die foto van Dafne! Hier precies hetzelfde scenario na de fles late avondvoeding! Daarom hier ook nog geen pyjama, puckababy alleen dicht doen en hopla naar bed. Eind avond/ begin nacht hier echt een diepe slaap. Hoe zwaar weegt jouw Dafne?
Haha liekje, zo ligt L er ook vaak bij na de laatste fles, en nog een grappig detail, L heeft het zelfde shirtje als jou mooie meisje! Ik maak inderdaad ook liever overdag wakker als dat ik voor de laatste fles zo lang moet opblijven.. Ik moet haar namelijk voor de laatste fles standaard wakker maken maar ook overdag moet ik haar vaak wakker maken.. Meestal is de ochtend voeding de enige waar ze zich zelf voor meld! mag echt in mijn handjes knijpen met zo'n makkelijk meisje!
@Verliefd91, ik ben ook een poetsmiep, ik heb echt een soort schema wat ik aanhoudt en dan heb ik elke week het huis van top tot teen gepoetst, stofzuigen doe ik sowieso elke dag en dweilen beneden om de dag. Ik hou van een schoon huis. @Liekje81, ik doe de pyjama ook niet na de nachtvoeding aan maar na de fles van 19:00 en daarna slaapt hij in de box verder. Voor de nacht wordt hij me er anders ook te wakker van, dan doe ik hem alleen de fles geven, verschonen, slaapzak aan en bedje in. @Pukjepuk, ja Florian drinkt heel erg goed Hij groeit ook goed maar minder hard dan ik had gedacht, ik was bang dat hij zo uit zijn kleertjes zou groeien maar dat valt mee, hij past net pas in maat 56 en veel dingen zijn hem nog te groot maar maat 50 is veelal te klein, alleen de pyjama van Snoopy en 1 spijkerbroekje zijn maat 50 maar die vallen dan ook wat groter uit.
@drieka: inderdaad hier ook een bepaald schema, hoewel dat als ik ga werken wel weer moeilijker wordt. Ik doe ma dit di dat en ze elke dag van de week wat. Stofzuigen inderdaad elke dag. Maar als ik weer ga werken is de regelmaat altijd ver te zoeken, en werk ik de ene week alle dagen en de andere week bijvoorbeeld weinig of alleen avonddiensten.. Dus dan gaat t meer zo, die dag in de week dat ik vrij ben maak ik een inhaalslag en doe ik zo alles op 1 dag. Maar nu met een kleintje erbij zal dat ook wel anders gaan lopen. Helaas heb ik haast smetvrees en kan ik er dus niet tegen als iets niet gedaan is, wordt toch meer loslaten ben ik bang!
Dat kan ik natuurlijk ook nog doen, drieka, de pyama eerder. Kan ze er vast aan wennen voor over een tijdje, als ze slaapt van 20-6 ofzo. Dafne woog eergisteren 4,9 kilo trouwens.
@Verliefd91, oh maar dat heb ik ook, niet zozeer echte smetvrees dan wel dwangneurose, als iets niet gebeurd dan word ik letterlijk kriebelig en chagrijnig dus kan het beter gewoon doen dan voel ik me een stuk beter. Ik poets ook altijd in de ochtend, dan hoef ik er de rest van de dag niet naar te kijken en is alles netjes. Vanmorgen voor 09:00 had ik alles al gestofzuigd en gedweild beneden Ik ben natuurlijk 100% afgekeurd en altijd thuis dus kan makkelijk een schema aanhouden. @Liekje81, ja toch? Is veel gemakkelijker om na het flesje van 19:00 al de pyjama aan te doen, ook lekkerder dan met gewone kleding in bedje. Ik doe hem na 19:00 dan altijd een schoon rompertje aan en een pyjama, dan hoef ik hem in de ochtend niet nog een nieuw rompertje aan te doen en is het niet zo koud direct in de ochtend, hoef ik hem alleen schone kleertjes over dat rompertje aan te doen.
Ik doe de kleine ook eerder op de avond al haar pyama aan hoor! De storm is hier inmiddels begonnen ...