Ik krijg in de ochtend ook niks gedaan totdat Florian de fles heeft gehad dus die geef ik hem altijd als ik mijn pyjama nog aanheb, daarna leg ik hem in de box en heb ik tijd om mezelf om te kleden en zo. Anders heb ik toch geen rust omdat hij blijft huilen van de honger. Ga je elke week wegen? Wij zijn nog geen keer geweest, heb hem afgelopen maandag gewoon mee genomen op de weegschaal en toen zag ik dat hij 4400 gram woog, dus dat is perfect en hij ziet er ook prima uit. Komende maandag moeten we bij de arts van het CB zijn dus ben benieuwd. Ja ik heb dinsdag wat shirts voor Florian gekocht bij de Zeeman want had ook niks met korte mouwen. Morgen wordt het weer vies weer dus de zomer is nog niet echt in aantocht helaas Maar vandaag heeft hij wel nog lange mouwen aan alleen een rompertje met korte mouwen eronder. Aangezien ze zeggen dat je de kleine 1 laag meer dan jezelf moet aandoen dacht ik dat iets met lange mouwen nog goed was, zijn toch dunne truitjes. Ik heb hem een tuinbroek aangedaan, vind ik zo lekker stoer Zie hieronder, heb de foto net gemaakt. Bekijk bijlage 452106
ochtend, hier ook pas laat aangekleed en laat ontbijt. Al begint hier de dag rond 7;00-8:00. Kleine Benjamin vaak nog hulp nodig bij het inslaap vallen en als hij eenmaal slaapt begin ik aan mijzelf. Nu moet hij dit opnieuw leren omdat hij zijn wieg is uitgegroeid en aan zijn ledikant moet wennen. Bij veel van jullie, of ze beginnen net met 5-6 uur doorslapen in de nacht en of ze zijn er nog niet aan toe. Klopt dat? hier heeft Benjamin dit wel al enkele keren gedaan (5 uur geslapen in de nacht), maar de laatste twee weken gewoon veel onrustiger en soms last van krampjes. Babyzwemmen, kan toch pas vanaf 3 maanden. Box, hier speelt hij sinds een week wel al af en toe in de box, hij is overdag wisselend 45 -70 minuten wakker. Maar hij ook bijna 2 weken later geboren.
@PukjePuk Het wisselt heel erg, verleden nacht heeft Florian ineens geslapen van 23:45-04:45 maar vannacht werd hij gewoon om 03:30 wakker voor zijn fles maar slaapt daarna wel door tot 08:15. Florian slaapt naast ons bed in een klein ledikantje, dat zal gaan totdat hij 6 maanden is en dan willen we hem in zijn eigen kamer en ledikant laten slapen, dan zal hij ook niet meer in dat klein ledikantje naast ons bed passen. Aangezien gezegd wordt dat rooming-in de eerste 6 maanden de kans op wiegendood verkleind hebben wij hiervoor gekozen. Krampjes daar lijkt Florian nog geen last van te hebben maar hij is ook nog geen maand oud. Hier mag babyzwemmen vanaf 8 weken oud maar wij wachten er denk ik nog een beetje langer mee, we gaan toch niet in groepsverband meedoen maar gewoon op zondagochtend met zijn drietjes dus hoeven we nergens rekening mee te houden. Dan is Benjamin wel vroeg met spelen in de box of komt dat omdat hij 2 weken later is geboren, dat hij op dat gebied voorloopt op leeftijdsgenootjes?
Ja zeker vroeg maag wel leuk om te zien lijkt me! Doordat ik zelf terug naar bed ga word het voor mij wel erg laat eerdat ik mezelf dan aan kan kleden. Ze moet ook een tijdje rechtop erna. Ik heb echt een geweldig tshirtje met bambi erop gescoord;!! Ze woog 3860 gram!! 300 gram erbij in een week. Is dat veel? Bij geboorte woog ze 3160 en vanwege mislukte bv zakte ze terug naar 2900. Pas na 2,5 week terug op geboortegewicht. Daarom wil ik in het begin het gewicht elke week nog ff weten. Hoewel ik me nou geen zorgen meer maak over haar gewicht
Spruitjes, 300 gram in een week heel normaal hoor. Hier van een week 3340 naar 3800, het was echt een inhaalslagje, want hier liep de borstvoeding in de eerste anderhalve week ook mis. en vervolgens twee weken later 4522 gram. Nacht, krampjes vooral boosdoener nachtelijke onrust en nu ook wennen ledikant. Al gaat het vandaag ietsjes beter. Box, komt hij vaak aan toe, omdat hij waarschijnlijk bijna twee weken later is geboren. Maar aan het einde van middag niet hoor, dan is het drinken, uitboeren, knuffelen en weer slapen. IN de buik ontwikkelen ze zich gewoon verder. Hij lacht al, maakt hij een beetje andere geluidjes tijdens het knuffelen en spelen. En huilt al met traantjes.
Jeetje wat scheelt dat al veel!!! Dametje heeft net dr fles op en is in slaap aan het sukkelen. Intussen oefent ze de spieren in haar gezicht. Oa breeduit lachen! Kan niet wachten tot ze dat gemeend gaat doen! Wat is dat mooi!!
Zo weer een flesje gehad en op de een of andere manier zat de luier blijkbaar niet goed want zijn hele kleding was nat tot in zijn sokken en de luier was nog lang niet verzadigd Dat is me nog nooit gebeurd en kon ook de oorzaak niet vinden want de luier zat nog goed aangesloten en ook de randjes zaten mooi naar buiten toe. Dus weer een nieuw kledingsetje aan. Hier doet Florian ook met traantjes huilen en soms produceert hij een lachje maar nog niet echt veel. Mooi dat ze zo goed is bijgekomen Spruitjes! Ben benieuwd wat de kleine man maandag bij het CB weegt.
Hier ook gedoe vandaag met de luier. Ik wist niet dat baby's zodanig konden poepen dat het er boven bij de buik uit zou komen..... Ik wist ff niet waar ik het beste kon beginnen..
Goedemiddag allemaal, bedankt voor de uitnodiging drieka! Onze kleine man is nu 5, 5 weekjes oud. Hij is op 2 maart geboren met een keizersnee met 38+2. De keizersnee stond gepland op 5 maart maar meneer vond een verrassingskeizersnee leuker . De borstvoeding kwam gelukkig supergoed op gang. Helaas vinden mijn tepels het iets minder leuk dus ik voed met een tepelhoedje. Snacht komt hij meestal maar een keer voor een voeding gelukkig. Grote broer thijs vind zijn broertje erg lief en leent zelfs zijn eigen knuffel uit aan hidde als hij verdrietig is. Ook geeft hij suggesties als hidde huilt : misschien moet hidde even uit je borsten drinken. Hidde heeft poepeplas.Hidde was de afgelopen 1, 5 week heel vaak ontroostbaar. Sinds gisteren gaat het gelukkig weer beter en slaapt hij daardoor ook meer. Ik heb nu een draagdoek, dit vindt hij ook heel fijn. En verder genieten we vandaag vooral even van het heerlijke weer
Och wat een lekker mupke Spruitjes!!! Die truitjes zijn leuk en zeker die met Bambi! Hier in het zuiden hadden ze bij de Zeeman niet echt veel en bij de Wibra ook niet, maar zelf kom ik uit Midden Limburg en daar zijn die winkels een stuk groter dus binnenkort eens die kant opgaan en wat zomerkleding kopen voor de kleine man. Wil binnenkort toch naar mijn oma met Florian, zij wordt nu in Mei 92 jaar en woont in een verzorgingstehuis, helaas heeft ze om de haverklap beroerte's en dan is ze altijd aan de diarree (verminderde weerstand) dus ik wacht sowieso totdat Florian 6 weken oud is en dan informeer ik wel even bij mijn tante hoe het met haar gaat voordat ik er naartoe ga. Ze is soms een beetje in de war maar over het algemeen is ze nog best goed bij en ze heeft al een paar keren gevraagd of ik kom met de kleine, op de een of andere manier ben ik altijd haar favoriete kleinkind geweest van de ruim 20 die ze er heeft Misschien omdat ik qua karakter en uiterlijk het meeste op haar lijk. Ik vind het ook echt fijn dat Florian een voorjaarskindje is, dan kun je er echt optimaal van genieten met dat mooie weer, en tja, ik ben altijd thuis aangezien ik 100% afgekeurd ben dus heb nog de hele zomer in het vooruitzicht. Zo erg heeft Florian nog nooit gepoept, hij had van die Duitse flesvoeding de eerste weken echt van die konijnenkeuteltjes dus geef ik per fles 10 cc extra water want anders raakt hij verstopt ben ik bang maar sinds 3 dagen heeft hij brij-ige poep en zo hoort het ook te zijn bij flesvoeding. Ik denk dat zijn piemeltje niet goed gelegen heeft in de luier want het leek erop alsof hij via de zijkant had geplast want hij was aan 1 broekspijp en sok compleet nat, de andere kant was dus nog droog. Och ja, dan maar weer een ander kledinsetje aan en heb hem nu een shirtje met korte mouwen aangedaan want het is er warm genoeg voor. Net nog een stukje gewandeld en nu ligt hij uitgeteld in de box, dus hopelijk valt hij zo in slaap voor een paar uurtjes.
Leuk dat je er bent Fluitekruid! Ik moest ook direct aan jou denken aangezien ik je vaker in topics heb gesproken. Dacht wel dat je het leuk zou vinden om mee te kletsen en zo ervaringen uit te delen. Leuk dat Thijs zijn kleine broertje zo leuk vindt Dat is toch wel erg schattig. Gelukkig gaat het nu wat beter met Hidde, misschien had hij last van darmkrampjes? Schijnt sowieso dat de piek met huilen en krampjes rond de 6 weken ligt en dat ze steeds meer gaan huilen, na 6 weken schijnt dat weer af te nemen.
Hier net de poepluier der poepluiers verschoond. Sjonge jonge jonge, dat er zoveel poep uit zo'n klein kontje kan komen zeg! daar was die etos luiers niet tegen bestand helaas. We gaan gauw weer over op kruidvat als deze op zijn.
Oh lekker dan Daar heb ik bij Florian helemaal nog geen last van gehad, hij poept meestal 1 keer per dag en dan is het echt niet super veel maar dat schijnt ook normaal te zijn bij die Duitse flesvoeding, die is wat dikker, daarom doe ik ook 10 cc water extra per fles. Ik heb allerlei merken luiers, heb van alles verzameld tijdens de zwangerschap, net waar aanbiedingen waren en laatst bij de bulkweken van Bol.com heb ik de echte Pamper gekocht, was een maandverpakking voor 36,95 Euro dus dat vond ik wel betaalbaar. Maar heb ook luiers van Bumblies, die ik gratis heb gekregen in het pakket van de Plus, ik heb Kruidvat luiers die ik nu sinds het begin gebruik, ik heb luiers van de Kaufland en nog luiers van de DA. Gewoon van alles wat dus maar genoeg om de eerste maanden mee te kunnen doen want heb verschillende maten gekocht t/m maat 3. Nu draagt hij nog maat 1 (2-5 kg) maar die zijn bijna op en hij kan ook over op maat 2 (3-6 kg) en als die op zijn dan heb ik nog maat 3 (4-9 kg) en daar kan hij tegen die tijd wel op over want hij weegt nu 4400 gram dus heb het goed uitgekiend Ik geloof dat ik alles bij elkaar nog bijna 10 pakken luiers heb liggen en gemiddeld zit in een pak tussen de 45 en 56 luiers Ook luierdoekjes heb ik genoeg, ik denk zoiets 20 pakjes. Ook steeds aanbiedingen afgelopen, tja, die heb je toch steeds nodig.
Wat hebben jullie veel tijd om te typen! Ik lees gewoon mee hoor. Dafne is niet in dr hum vandaag en loop al de halve dag met haar rond. Heb gewandeld en toen ze sliep ze wel, maar langer dan 3 kwartier hou ik dat nog niet vol. En zo gauw ik stilsta, wordt ze wakker. Geen idee wat er met haar is... Hopelijk morgen een betere dag
Ja tijd genoeg, ik zit de hele dag thuis en heb vanochtend ook nog het huishouden gedaan, de was weg gewerkt, voor de hond gezorgd en het oud papier naar de overkant gebracht. Florian ligt het grootste deel van de dag in de box dus dat is wel handig, alleen sinds 15:00 is hij wakker en humeurig. Om 17:00 was hij alweer aan het krijsen van de honger terwijl hij om 15:00 130 cc heeft weg gedronken dus heb om 17:00 maar een half flesje van 60 cc gegeven. Tja, wij hebben ook de ene dag meer honger dan de andere dag dus dat kan wel eens en dan krijgt hij rond 19:00 zijn gewone fles van 130 cc weer als hij honger heeft en anders was later als hij zich meldt. Je merkt nu echt wel duidelijk verschil met de eerste weken, hij is veel meer wakker en veel adequater, ik vind het wel grappig dat hij soms van die vreemde gezichtjes kan trekken
Ik kom dus nergens aan toe dit soort dagen. Ik heb even kunnen strijken toen D in de schommelstoel zat. De rest van de dag heeft ze amper geslapen en kreeg haar niet makkelijk stil. Mn vriend is nu naar zn werk, die begint op vrijdag om 20.00 uur ipv 00.00. Ik kon in elk geval even eten net, hij kon dan met D rondlopen. Heb eten, drinken, foon en afstandsbedieningen verzameld op de bank naast me. Wordt een avond met haar op de borst Dan hoef ik alleen maar op te staan als ik moet plassen, haha.
Dat is dan minder Liekje, ik heb geluk dat Florian op zich gemakkelijk stil te krijgen is, tenzij hij honger heeft, dan niet. Momenteel ligt hij lekker te slapen in de box, manlief is aan het douchen en doet hem daarna de fles geven en dan kan hij er weer tegen tot de laatste voeding voor de nacht, waarschijnlijk slaapt hij de rest van de avond na de fles en het verschonen ook gewoon in de box. Gelukkig is Florian best wel gemakkelijk, hij heeft nu wel wat meer huilmomenten maar goed, dat schijnt toe te nemen naar de 6 weken toe en daarna weer af te nemen dus maak me er niet druk om. Hij heeft gewoon wat meer mamma-honger, hoort erbij
Liekje ik heb meestal tijd om te typen als ik met haar op de bank zit. Ik begin wel een swipe arm te krijgen. Zere arm van het typen op gsm en pink in dr mondje. Vanavond hebben we lekker gewandeld in de bossen met het hele gezin. Incl honden bedoel ik dan. Meer dan een uur gelopen. Zoals het nu voelt heb ik morgen spierpijn... Nu ff vlug wat babykleertjes strijken en dan slapen. Het is weer vrijdag en dan mag ik doorslapen!! Manlief doet dan alle nachtvoedingen hebben we afgesproken joehoe!!