Wij doe hier nog geen pyjamaatje aan.. Komt wel. Ga haar nu op deze leeftijd niet onnodig veel aan en uit kleden, en de kleertjes van nu zijn toch nog zo zacht.. Pff hier net ook heftige onweer gehad,, maar gelukkig lijkt L er geen last van te hebben! Zij slaapt nog gewoon heerlijk door..
@Verliefd91, Florian draagt al vaak echte spijkerbroekjes en daar in slapen is niet fijn, wij gaan ook ons bed niet in met een spijkerbroek aan Sowieso vind ik het al fijn om dat ritme te hebben van om 19:00 (na de fles) de pyjama aan te doen. Momenteel is hier alleen veel wind en wat buien dus het valt nog wel mee. Florian heeft net van 11:30-14:30 op mijn buik geslapen, ik heb zelf ook die uurtjes geslapen. Hij krijgt nu zijn flesje, daarna verschonen en zijn bedje in. Hopelijk slaapt hij weer goed maar meestal is dat wel zo.
Nee, achteraf gezien heeft ze het niet nodig. Wat je al zegt, kleertjes zijn nog zacht. Dafne heeft nog nooit een spijkerbroekje aan gehad. Maar ja, ik heb er nou eenmaal 3 gekocht in maat 56, toen ik nog zwanger was. Wist ik veel toen, haha. Ik vind het zonde ze niet te gebruiken. Hier sliep ze ook door het onweer heen gelukkig. Hou er zelf helemaal niet van!
@liekje, daarom heb ik dus geen spijkerbroeken gekocht. Lijkt me zo niet lekker voor een kleintje. Ik ga haar pas spijkerbroeken aan doen als ze kan lopen, zolang ze nog veelal liggend doorbrengt geen spijkerbroeken hier. Maar dat komt vast omdat ik ze zelf ook niet echt lekker vind zitten, ik loop liever in een rokje of jurkje met een panty eronder.. Hoorde net om 14.45 ons meisje heel gezellig in d'r eentje kletsen in bedje. Ga ik kijken heeft ze d'r broek weer helemaal vol gepoept.. in plaats dat ze dan even gaat huilen zodat ik eerder ga kijken
Drieka, Florian gewoon drie uurtjes geslapen! Wow, wat goed! Eigenlijk best gezellig dat samen slapen! Ook heerlijk om zo'n slapend baby;tje te zien. En het slapen tijdens het drinken, vind ik niet zo handig. Kleertjes, hier ook vooral heerlijk zachte kleertjes. Een spijkerbroekje maar, maar hij draagt vooral de zachte kleertjes. Benjamin ook best wat box-pakjes. Benjamin draagt nog maat 56. Van maat 68 wel meerdere spijkerbroekjes, maar die vooral gekregen. Pyjama ga ik aanbeginnen als Benjamin maat 68 past, daar heb ik namelijk leuke pyjama's van. Weer, hier ook storm en regen geweest en de storm is gebleven. Benjamin is gewoon gaan slapen en blijven slapen. Verliefd, grappig van dat kletsen in bed. Poep houdt ze maar uit hun slapen, grappig dat ze dan juist gaat babbelen. Hier gaat Benjamin babbelen als hij even in bed ligt zonder Puckababy aan, met puckababy gaat hij slapen. Of soms even in de nacht babbelen dat wel.
@ Ik hou er persoonlijk zelf niet van om altijd maar van om altijd maar van die zachte broekjes aan te doen, als we eens een hele dag thuis blijven wel maar als we weg gaan doe ik hem toch altijd wel een spijkerbroekje aan, hij heeft dan ook wel erg veel spijkerbroekjes en ander soort 'stevigere' broekjes in maat 56 en 62 (we hebben veel gekregen). @PukjePuk, Florian slaapt gemakkelijk 3 uurtjes aan elkaar en als ik zelf niet opgestaan was, dan had hij nog langer geslapen Ik ben opgestaan omdat hij om 15:00 zijn flesje moest krijgen dus zet er echt een wekker voor, heb dat 2 keren niet gedaan en dan sliep Florian dus met gemak 5 uurtjes aan een stuk voordat hij zelf eens wakker werd Om 15:00 heeft hij zijn flesje gehad en sinds 16:15 ligt hij alweer in zijn bedje. Ik vind het ook echt heerlijk om samen met hem te slapen, ik probeer er zoveel mogelijk van te genieten want ze groeien zo snel. Florian past ook net in maat 56, sommige kleertjes gewoon nog in maat 50. De meeste kleertjes in maat 56 zijn echt nog te groot.
Hier heeft dl vandaag voor het eerst een spijkerbroekje aan. Maar het is een hele soepele stof. Mag bijna geen spijkerstof heten. Beetje breed broekje met elastiek onderaan. Maat 68... Klopt niet hoor. Bij buikje wel wat wijd maar met touwtje kan je het wat aantrekken. Niet eens overdreven lang. Klopt niks van die maten! Wij doen haar savonds voortaan een boxpakje aan omdat de mouwtjes van sommige truitjes wel wat dun van stof zijn. De pakjes zijn van dikkere stof. Het was sinds de overgang dat we haar geen mutsje meer opgaven en de verwarming uit bleef dat we dat deden. Ook zijn die pakjes handig omdat je dan geen last hebt van truitjes die omhoog kruipen en sokjes die uitschieten. En vooral... Ze zijn oh zo extra knuffelbaar in die zachte pakjes!! Vanmiddag had dl het na een half uur het al wel weer gezien in haar eigen bed. Wel laten jammeren maar toen het te erg werd er maar weer uit. Om vervolgens over mij heen te spugen. Als dank geloof ik... Maar nu ligt ze er weer in. Nieuwe poging. Dl lag al te slapen in de armen van ml na de fles dus ik zeg hop naar bed ermee!! Morgen maar eens naar de wibra en zeeman. Heb nog meer tshietjes nodig. Ben vorige keer vooral geslaagd in broekjes maar bovenkleding heeft ze niet zoveel. Eens kijken of ze weer nieuwe voorraad hebben.
@Spruitjes, dan zal haar dat wel dwars gezeten hebben aangezien ze deed spugen. Florian ligt alweer sinds 16:15 in bed en slaapt nog steeds, hem om 19:00 toch maar eruit halen voor de fles, ons slaapkopje Ik merk dat de maten ook heel erg wisselend zijn. Als je kleding van de H&M of HEMA koopt, die vallen allemaal super groot, want hij heeft kleertjes daarvan in maat 50 die hij nu nog met gemak past, terwijl hij in de kleding van de Zeeman en Wibra gewoon maat 56 heeft. Die boxpakjes heb ik ook gehad in maat 50, die zijn hem nu te klein maar ik vind persoonlijk de pyjama's toch fijner, dus in maat 56 heb ik er geen gekocht.
Goedemorgen dames, goed geslapen? Hier op zich wel redelijk, Florian heeft om 22:30 zijn laatste flesje gekregen, lag om 23:30 in bed en werd om 04:30 wakker omdat mijn man opstond voor zijn werk Normaal slaapt hij daar wel doorheen maar vandaag helaas niet, heb hem toe bij me gepakt in bed en nog geslapen tot 06:30, toen had hij honger wat ook niet vreemd is want hij heeft dan 8 uur volgehouden zonder fles. Florian die blijft maar 1 prutoogje houden, alleen het rechter oogje, ik maak het telkens schoon met afgekookt water maar het wordt er niet beter op (ook niet slechter), de arts bij het CB heeft me gezegd dat het na 12 weken beter moet worden omdat dan de traanbuisjes richting de neus opengaan dus nog maar even volhouden.
Goede morgen, Ja hier heerlijk geslapen! 23.00 laatste fles en ze ligt nu nog in bedje. Hoor haar wel fanatiek duimen, dus heel vast slaapt ze niet meer denk ik.. Maar zolang ze nog niet jammert ga ik er nog even niet heen. Drieka wat sneu dat he mannetje nog steeds een prutteloogje heeft. Maar ach voor je t weet is hij alweer 12 weken.. Hier is L vandaag alweer 8 weekjes oud! Voor vandaag staan er geen uitstapjes op de planning. Straks badkamer poetsen, en vanavond krijgen we iemand van de kerk op geboorte bezoek. Ga eerlijk gezegd nooit meer naar de kerk, maar we gaan dl wel laten dopen, om haar iets mee te geven, kan ze zelf kiezen wat ze daarmee doet. En omdat ze dus is opgegeven voor de doop komt er iemand van de kerk op bezoek.. Worden jullie kindjes ook gedoopt?
Hee dames, Pff heb weer even Alles geprobeerd na te lezen.. Hier ook weer een berichtje van mij..we zijn een lang weekend weg geweest op de Veluwe! Heerlijk even een andere omgeving en Youri heeft het super gedaan! Drieka wat vervelend zeg van dat oogje hopelijk word het snel beter, mijn dochter heeft er ook lang last van gehad..Youri tot nu toe niet,, Hier altijd nog wel een navhtvoeding(vanacht om 5uur en hij slaapt nu nog lekker) maarja dat is wel een beetje het nadeel van borstvoeding geven he.. Youri word komende zondag gedoopt.
Goedemorgen! Hier krijgt dl ook nu de fles. Ik schrok om 8 uur wakker van de sms van ml. Super geslapen dus! Na de laatste fles was ze nog klaarwakker. Ik heb haar gewoon klaarwakker in dr wieg gelegd en licht uit gedaan. Had verwacht nog te moeten troosten met m'n vinger maar ze heeft geen kik gegeven! Ze kan het dus wel! Waarom slaapt ze overdag dan zo slecht en licht in?? Ik ga even stoppen met smiddags in eigen ledikant leggen ipv haar bekende wieg op onze kamer. Ze moet eerst maar even goed slapen smiddags ipv dat korte onrustige gedoe. Dan proberen over een tijdje haar ledikant wel weer. Zo ff naar winkelcentrum en daarna dl uitgebreid in badje stoppen. Wij laten haar niet dopen. We zijn ook niet voor de kerk getrouwd. Wij doen en hebben niet echt iets met ons geloof. Ik geloof wel dat er iets is maar niet hoe het precies in de boeken staat. Als we voor de kerk waren getrouwd zou dat schijnheilig voor het leuke plaatje zijn. En zo is dat voor ons ook met dopen. Als dl graag wil later kan ze altijd nog gedoopt worden.
@spruitjes: Dafne slaapt overdag tussen 11.30 en 18.30 ook maar 2 uurtjes in totaal. Is gewoon haar ritme. Ik heb de laatste fles een kwartiertje eerder gegeven en ze werd op de normale tijd, 7.00, wakker. Vanavond ook weer doen, slaap ik toch weer ietsie langer. Ik wil ook zorgen dat als ik weer moet werken, er een beetje handige fles- en slaaptijden zijn. Dafne word ook niet gedoopt. Ik vroeger wel, ook communie en vormsel, dat hoorde er toen bij. Maar ik geloof niet in God. Ik wil haar wel leren wie dat is, en Jezus en dat soort dingen. Maar ik wil haar ook leren over Allah en dat mensen anderes kunnen geloven.
Wij laten Florian wel dopen, mijn man en ik zijn beiden wel gelovig, niet zo zeer praktiserend maar ik geloof zeker wel in God. Toch zijn mijn man en ik niet voor de kerk getrouwd, puur omdat we het klein wilde houden. We laten hem pas dopen als hij circa 6 -7 maanden is dus dat duurt nog eventjes. In de familie van mijn man is een doopkleed waar iedereen al 60 jaar in gedoopt is, dus mijn schoonmoeder, man en zo zijn daar allemaal in gedoopt dus Florian wordt er ook in gedoopt, vind ik wel een mooie traditie. Nou Spruitjes dan heeft jouw kleine wel heel erg goed geslapen! Zo lang slaapt Florian nog niet in de nacht maar hij slaapt wel overdag nog tussen de 8 en 12 uurtjes dus dat is dan ook wel logisch. Lekker dat je een lang weekend weg bent geweest en wat goed dat Youri het super gedaan heeft! Dat is ook wel logisch dat het met borstvoeding heel anders loopt qua slapen.
Wij zijn inderdaad ook niet voor de kerk getrouwd.. We hebben Hey heel klein en intiem gehouden, kerk kwam ook niet in ons op om daar te trouwen.. Wij hebben inderdaad ook een doopjurk waarin mijn moeder en wij in zijn gedoopt. Die hangt hier dan ook al maanden klaar ( moest even naar de stomerij, laatste doop was dus bij mijn zusje 23 jaar geleden) om eind juni onze prachtige dochter in te dopen. Wel leuk dat er hier mensen zijn die ook laten dopen, je hoort het tegenwoordig toch steeds minder..
Ja het dopen wordt ook steeds minder maar ik vind het nog een mooie traditie, of hij later iets met het geloof gaat doen is natuurlijk aan hem zelf . Florian is deze ochtend een beetje huilerig, nu zijn 2de flesje aan het drinken en daarna even uitbuiken, verschonen en lekker samen slapen. Daar genieten we beiden altijd zo van, is heerlijk. Voordat je het in de gaten hebt is hij daar te groot voor en aangezien er geen 2de kindje gaat komen probeer ik overal optimaal van te genieten. Komende zondag is het voor de meesten van ons, onze eerste Moederdag! Ben benieuwd wat manlief bedacht heeft
gerdia, ook vaak ook nog een nachtvoeding (tussen 3:15-6:00), maar wel s nachts in ieder geval 4,5-6 uur tussen voedingen. Maar Benjamin drinkt nu ook nog te weinig overdag en de late voeding met veel moeite 80 cc gedronken,maar ja om 3:45 dronk hij nog maar 50 cc. Dopen, verliefd en drieka, wat mooi en bijzonder zo'n doopjurk in de familie. Ik ben benieuwd hoe die doopjurk eruit ziet. Hier had Benjamin afgelopen zondag bij zijn doop gewoon mooie witte kleertjes aan (broekje en vestje) en een wit mutsje met zijn naam. Overdag slapen, sinds twee dagen weer beter. Ik moet hem bij de twee slaapjes zelfs wakker maken voor de fles. Mogelijk schade inhalen. , ik zat net foto's van Benjamin te bekijken. Zie ik een foto van hem met zes weekjes, heeft hij op die foto gewoon een veel bollere toet. Niet dat hij dun is nu, maar toch duidelijk zichtbaar dunner geworden. Als hij zo blijft drinken, komt dat niet ten goede voor zijn groei. 1 juni weer werken, als hij dan nog zo drinkt, durf ik hem niet naar de opvang te brengen. daar hebben ze geen tijd om hem steeds wat aan te bieden en blijven te proberen of zo lang met hem te zitten.
Ja bijzonder idd, je hoort het steeds minder.. Hier juist wel voor de kerk ook getrouwd. Bijzonder die oude doopjurken, hier ook een oude doopjurk, waar ook grote zus in is gedoopt! Wat heerlijk dat jullie nog even weer samen met de kleine kunnen slapen, dat kan hier niet natuurlijk met nog een grote zus die rond loopt! Maar Youri heeft vanochtend na de 2e voeding nog even heerlijk tot half 12 geslapen..dus had alle tijd voor onze dochter..voor haar ook wel eens fijn
@pukjepuk: wat sneu dat ie nog steeds zo'n last heeft! Ik ben het trouwens niet met je eens over de opvang. Ook dat soort situaties horen erbij, en je betaalt ervoor. Ze zullen dat soort situaties vast wel vaker meemaken. @Drieka: mn vriend zei al dat er morgen een pakketje komt Ben benieuwd!
Hallo allemaal! Ik lees al een tijdje met jullie mee maar heb nu dan ook de tijd genomen om zelf wat te schrijven! 18 maart is onze dochter en zusje Saar geboren! Ik zag wel redelijk op tegen de bevalling omdat de bevalling van ons zoontje (2 jaar en 3 maanden) nogal pittig was. Met een knip en (de derde en laatste poging) met de vacuümpomp werd hij na 1,5 uur persen geboren. 3 dagen voor de uitgerekende datum. Van Saar was ik precies een week overtijd toen dochters mijn vliezen waren gebroken en ze in het vruchtwater had gepoept. Gelijk overgedragen aan het ziekenhuis dus. Daar waren we om 08.00 en omdat ik nog geen weeën had kreeg ik om 10.00 een infuus met weeënopwekkers. Om 11.45 had ik wel aardig wat weeën maar ik mocht nog even lekker douchen om even lekker te ontspannen en te kijken of het zo beter te houden was. Voordat ik ging douchen had ik 4-5cm ontsluiting en de baarmoedermond was nog niet verstreken. Eenmaal in de douche wist ik niet hoe ik het zoeken moest. Met de bevalling van ons zoontje in mijn achterhoofd wilde ik of weer een remafentanil pompje of een ruggenprik. Om 12.30 lag ik weer op bed en gingen ze kijken hoever ik was. Blijkbaar was het niet voor niks dat ik t niet meer trok want ik had al 9cm en alles verstreken! Die had ik even niet aan zien komen zeg maar. En toen ik om 13.00 mocht perse was met 2 persweeen en 6 minuten later onze dochter geboren! Wat een verschil met de eerste bevalling. Toen moesten we 2 dagen in het ziekenhuis blijven en nu waren we savonds al weer thuis. Ook was de kraamtijd een wereld van verschil. Waar ik bij mijn zoontje begonnen was met borstvoeding maar ik het helaas op moest geven na 2 weken doordat ik 3 borstontstekingen (in 2 weken tijd) had, geen voeding meer had en echt doodziek ervan was (ook nog bijwerkingen van de antibiotica gehad, ik zal helemaal onder de jeukende bultjes op mijn armen, buik en rug). Ik heb mijzelf toen ook beloofd mijzelf die ellende te besparen met onze dochter. Ze is zon heerlijk tevreden en makkelijk meisje! We genieten er echt van! Sinds dat ze 3,5 week is slaapt ze door. We hadden haar toen ingebakerd liggen omdat ze zo ontzettend onrustig was savonds! Vorige week zijn we daarmee gestopt en ze slaapt ook zonder inbakerdoek door! Ze kan wel erg wild zijn want afgelopen weekend werd ze overdwars halverwege haar bedje wakker. Toen maar snel de slaapzak erbij gepakt ipv de dekens. Ons zoontje Senn moest de eerste week wel even wennen. Soms vond hij het niet leuk meer en dan zei hij baby moet weg! Nou dan was het gewoon even knuffeltjes voor ons samen. Toen ze net geboren was en hij in het ziekenhuis kwam kijken lag ze te slapen. Het eerste wat hij zei was... Hij doet het niet! Savonds toen we thuis waren en hij ook thuisgebracht werd zei hij dat weer. Ondertussen duwde hij op haar armen en buikje en zeii. Mama aanzetten! De kraamverzorgster betrok hem overal bij en als hij n x niet wilde was het ook goed. Nu wil hij ontzettend graag en vaak knuffelen met haar of helpen. Hij is zo ontzettend lief voor haar. En wat is hij dan ineens groot! Hij praatte al goed voor z'n leeftijd maar sinds n paar weken wil hij ook op de wc plassen en had afgelopen nacht zelfs een droge luier. Hij werd wakker omdat hij moest plassen. Zo knap! Dan zie je hoe snel het eigenlijk gaat. Ik geniet nu ook echt van alles. We gaan niet meer voor een derde kindje meer dus bij alles is het nu echt de laatste keer. Ook wel gek eigenlijk. Zo volgens mij is het een heel verhaal geworden! Ik ga Saar zo wakker maken. Senn is bij mijn schoonzusje. Zij past op woensdag altijd op dus die gaan we zo ophalen! Ze heeft eigenlijk om 15.30 de voeding weer nodig maar omdat mijn schoonzusje vandaag n x vroeger weg moet haal ik m wat eerder op en kan ik dan daar nog de voeding geven. Als ik dat eerst thuis nog doe ben ik te laat en als ik eerst naar huis rijd ben ik ook te laat. Ze drinkt sinds afgelopen weekend weer goed. Ze drinkt nu 150+5. Tot vorige week dronk ze niet alles op of spuugde ze soms zelfs de hele fles eruit. Nu heb ik er johannesbroodpitmeel ingedaan en drinkt ze gelijk n stuk rustiger! Af en toe drinkt ze m niet helemaal leeg. Met name bij de laatste fles van 23.00. Soms laat ze de helft gewoon staan! Als ik dan denk dan zal ze vannacht wel komen heb ik het mis. Ze slaapt gewoon door. Ze wordt meestal ergens tussen 7 en 8 wakker. Is het weer bij jullie ook zo stormachtig? Vanmorgen even naar de ibtratuin geweest maar de plantjes durf ik nu niet te poten. Ben bang dat ze zo foetsie van het balkon waaien haha. Nu is het echt tijd om te gaan. Doeg