Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, als hij gedoopt wordt zal ik wel een foto hier plaatsen van Florian in zijn doopkleed.
    Je moet niet schrikken dat het gezicht van Benjamin ineens dunner is want dat is bij Florian ook zeker zo!

Kijk maar hieronder, misschien maak je je dan niet meer zo druk ;)
    Op de eerste foto is hij 4 dagen oud en op de 2de foto is hij 7 weken oud.

Bekijk bijlage 456116 Bekijk bijlage 456117

@Gerdia, ja het is anders dat er hier geen ander kindje rond loopt natuurlijk dus na de 2de voeding rond 11:00 gaan we altijd samen 3 uurtjes slapen zoiets, ik met mijn CVS heb die slaap ook vrijwel elke dag nodig, als ik eens een dagje niet kan slapen dan ben ik in de avond gebroken, dat is erg vervelend.

@Liekje81, oeh spannend! Ben benieuwd wat je gaat krijgen, mijn man doet er erg geheimzinnig over maar ik weet wel dat ik echt tot zondag moet wachten :D

@Mamabou, welkom bij de club! Leuke naam Saar! Fijn dat je zo'n snelle bevalling hebt gehad, was hier wel anders met 14 uur rug weeën, 1 uur persen en toen alsnog een vacuüm en een knip van ruim 7 cm, gelukkig goed genezen allemaal.
    Leuk dat het zo goed gaat met je zoontje en zijn zusje.

2. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    ja idd, die kleintjes veranderen erg snel en soms hebben ze de groei ook echt nodig in de lengte. Hebben ze geen weeguurtje bij het consultatiebureau? of moet je snel weer naar het ziekenhuis/consultatiebureau pukjepuk?

@Drieka, wat een schatje is Florian zeg!! Hoe snel ze veranderen he! Youri heeft gelukkig nog wel echt een newbornhoofdje..gister hadden we een familiefeestje en daar was een jongetje van 4.5 maand en die was precies net zo lang en zwaar als Youri..maar al wel een veel groter hoofd!

@mamabou, gezellig dat je ook mee komt kletsen zeg! Hier ook bij de 2e een veel gemakkelijkere bevalling!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dank je wel Gerdia! Die kleintjes veranderen inderdaad ontzettend snel!

Florian heeft ook echt nog zo'n klein gezichtje en dat vind ik ook wel heel erg fijn en schattig.
    Gelukkig groeit hij niet super snel want ik wil er zo lang mogelijk van genieten, als ik hoor dat er baby's zijn die al in maat 62 zitten met 2 maanden dan schrik ik maar Florian wordt dinsdag 2 maanden en past echt net pas in maat 56 en de meeste broekjes zijn gewoon echt nog te groot :D

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoi mamabou , gezellig!

Grappig zeg, mama aanzetten!

Dl heeft vanmiddag 2 uur geslapen in haar wieg! Ik had het rolluik behoorlijk naar beneden gehaald. Na een aantal dagen waardeloze middagslaapjes moest er maar eens een goed middagdutje komen.

5. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Heerlijk als ze nog zo klein zijn! Hier idd een grote reus..beetje jammer..

Morgen mogen we weer naar het consultatiebureau en krijgt hij z'n eerste prikjes:( ben benieuwd hoe hij erop gaat reageren..

6. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Mamabou welkom! Gezellig nog iemand die meekletst.. Lekker hor met twee persweeen bevallen.. Ik heb twee uur moeten persen om haar eruit te krijgen! :$

Vanmiddag overwachts bezoek gehad van me zusje, leuk hoe trots zij is als tante..

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, dan heeft ze lekker lang geslapen. Hier lag Florian vanaf 16:00 in bedje en om 17:45 een kei harde slag van onweer en toen was hij wakker, dus uit bedje gehaald en nu slaapt hij bij mij op schoot :D
    Om 19:00 maar weer wakker maken voor de fles, als hij zelf niet eerder wakker wordt.

@Gerdia, maandag krijgt Florian zijn eerste prikjes, ben ook benieuwd hoe hij gaat reageren, ik hoop goed want moet in de middag voor een onderzoek voor mijn Carpaal Tunnelsyndroom naar het ziekenhuis en manlief moet mee om te rijden dus Florian ook.

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Dl heeft helemaal geen last gehad van de prikjes!

Kunnen jullie kleintjes zich een beetje vermaken in de box? Hier meer brullen dan stille vermaak momenten..
    Zou wel handig zijn eigenlijk. Zo tijdens ons eten bijvoorbeeld.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian slaapt voornamelijk in de box, echt spelen doet hij nog niet maar wel wat rond kijken. Tijdens het avondeten slaapt hij meestal nog in zijn bedje.

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Welkom Mamabou! Fijn dat deze bevalling beter is gegaan! Ik deed er meer dan 30 over, inscheuren en al. :)

@Gerdia: Dafne krijgt morgen ook de prikjes, maar zie er niet zo heel erg tegenop gelukkig.

@Drieka: ik ben ook blij dat Dafne nog in 56 zit, zal ook nog wel even zo blijven. Wij willen ook maar 1 kindje, en het gaat allemaal zo snel.

@Spruitjes: Dafne vermaakt zich ook nog niet in de box, hoor. Logisch, ze kan alleen een beetje liggen, haha. Als ik het flesje klaarmaak, zet ik even de mobiel aan, dat vindt ze dan wel leuk. Soms hoor ik haar zelfs lachen dan, echt heel grappig.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja het is denk ik toch heel anders als je weet dat er geen kindje meer bijkomt Liekje, dan wil je echt van alles genieten en vind ik het heerlijk dat hij niet zo heel erg hard groeit :D
    Ik denk dat hij de komende weken ook zeker nog wel in maat 56 zit en dat vind ik heel erg fijn want heb veel kleertjes in maat 56 en dan kan hij ze tenminste allemaal dragen ;)

De mobiel vindt Florian hier ook wel interessant maar hij is nog niet zo gul met zijn lachjes helaas. Zal nog wel komen.

12. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Zo soms... Heb ik best wel periodes dat ik mijn zwangere buik mis.... Alsof ik nu pas echt geloof dat er toen een kindje in zat. Toen was het meer eerst zien dan geloven. Ik heb verder helemaal niet echt last van m'n hormonen en ontzwangeren ofzo maar heb wel moeite om periodes af te sluiten ofzo. Zo ook met het zwanger zijn. Bijna jaloers op andere nog zwangere dames. Maf he?!

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.267
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat heb ik helemaal niet :) Sorry, haha. Maar kan me wel voorstellen dat je je zo voelt. Geloof dat je zeker niet de enige bent! Ik vond zwanger zijn gewoon niet zo leuk, ondanks dat ik niet heel veel klachten had.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Houden jullie het dan ook bij 1 kindje Spruitjes?

Ik mis het zwanger zijn totaal niet, soms doet het me wel een beetje pijn als ik besef dat ik dit alles, een baby'tje en alles wat erbij hoort, maar 1 keer ga meemaken.
    Mijn hart zou graag 2 kindjes willen maar mijn lichaam kan het echt niet nog een keer, dat doet soms wel pijn en daar kan ik dan verdrietig om worden. Mijn man vindt 1 kindje sowieso wel genoeg.

Ik heb een beetje last van hormonen en ontzwangeren, merk dat ik wat sneller geprikkeld ben maar dat komt ook omdat ik nog steeds wacht op mijn menstruatie, Florian is vandaag precies 8 weken oud dus nu mag het wel eens komen.

Vannacht goed geslapen, Florian gisterenavond om 22:45 de fles gegeven maar hij liet er 20 cc van staan, hij sliep echt vast.
    Dus om 23:30 verschoond en het bed in en om 07:00 werd hij wakker!
    Hij is nu zijn eerste flesje aan het drinken.

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wij zouden wel graag 2 kindjes willen maar als je m'n onderschrift ziet is dl gewoon al een wonder! We zijn niet in een wip zwanger zeg maar. Sterker nog, we kunnen wippen als konijnen maar daar word ik niet zwanger van!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ik had gelezen dat jullie een moeilijke weg hebben moeten bewandelen om zwanger te worden.
    Maar hoe vaak hoor je niet dat iemand ineens zwanger wordt terwijl het de eerste keer heel erg moeilijk ging?
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @spruitjes: ik herken t wel hoor, dat je t zwanger zijn een beetje mist. Ik heb een best goede zwangerschap gehad, maar besefte toen te weinig dat er echt een kindje in me buik zat ofzo,, eerst zien dan geloven, herken ik dus ook wel. Mis de buik niet zo zeer, maar ik vond t wel heel bijzonder om mee te maken. Wij hopen dan ook van harte dat we het nog een keertje mogen meemaken.

Hier gister om 23.00 de laatste fles en vanmorgen om kwart voor 8 weer wakker.. Netjes dus. Maar nu wil ik langzaam proberen de laatste fles wat te vervroegen, zo rond half elf eerst en uiteindelijk 22.00 zodat we iets eerder naar bed kunnen. Vandaag over 2 weken mijn eerste werkdag weer.. En dan moet ik wel mooi om half 6 al opstaan, dus is op tijd naar bed wel lekker.

Vanavond gaan we met de dames van de pufclub, zoals we ons zelf noemde, weer bij elkaar komen, onze kindjes showen! Erg leuk. Hele groep een meisje, alleen eentje heeft een jongetje gekregen.. Ben benieuwd..

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Een wonder is niet uitgesloten. Maar beide hebben we een behoorlijk mankement. We weten nu wel welke medicijnen bij mij aanslaan en dat scheelt wel een hoop tijd en geklooi.

Maar ik moet er voorlopig nog niet aan denken! Eerst met volle teugen genieten van deze tante.
    Dames met knip.... Hebben jullie al gesext? Volgens mij is het laatste stukje wat Open stond nu wel dicht (ml binnenkort maar ff goed kijken) maar daar waar de knip zit is het nog wel erg dik. De vk raadde het zelfs af om nu sex te hebben maar ik zie het zelf ook nog echt niet zitten!

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, leuk dat jullie samen gaan komen, zal vast erg gezellig zijn! Als je de fles kan vervroegen dan is dat wel handig, ik heb hem al vervroegd naar 22:30-22:45 en de tijden dat Florian wakker wordt wisselen nog erg tussen 06:00-07:00.

@Spruitjes, ik had ook een flinke knip van ruim 7 cm die na 1 week open ging staan, althans de bovenste huidlaag, de onderliggende lagen waren wel goed gehecht. Na 3 weken was alles netjes dicht en kreeg ik steeds minder last. Nu is er ook vrijwel niks meer van te zien en ik voel er totaal niks meer van.

Ik heb de controle van de gynaecoloog afgewacht, die had ik 5,5 week na de bevalling en niet afgelopen weekend maar het weekend daarvoor voor de eerste keer intiem geweest met mijn man.
    Ik was best een beetje bang voor de pijn maar dat viel 100% mee, de eerste penetratie dat was een beetje pijnlijk, zeg maar waar de knip begint vanuit de vagina dat stak een beetje maar dat was zo over, helaas voelde het vanbinnen nog erg verdoofd aan zodat ik verder eigenlijk niks voelde van de hele vrijpartij ;) Dus had er zelf niet zo'n plezier aan :D
    Dat schijnt de eerste keren wel vrij normaal te zijn omdat alles nog wat verwijd is van de bevalling, dat heeft een aantal maanden nodig om weer in vorm te komen.

20. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @spruitjes hopelijk word een tweede kindje jullie nog gegund!! Maar nu eerst lekker genieten!!

@verliefd Heel veel plezier vanavond! Gezellig om alle dames weer te zien en hun kindjes! Ik heb nog steeds contact met de dames van de pufclub van m'n dochter(4jaar terug), heel leuk!

Hier een goede nacht gedraaid voor Youri, werd pas 5.20 wakker!! Heerlijk!

Deel Deze Pagina