Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier een foto van trotse zus met haar 'zusje' voor 1dag..haha ze vond het zo raar dat hij een jurk aan moest

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      48,6 KB
      Weergaven:
      1
  2. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    @drieka, wat sneu dat je mannetje er toch wel wat last van heeft. Hopelijk zakt die koorts snel en komt ie ook niet meer terug! Ik temperatuur met dit weer zoizo elke luierwissel even, ik vind het zo moeilijk wat ik haar aan moet doen met dit weer. Op haar kamertje wordt het al snel warm, en ben zo bang voor warmte stuwing.. 😔

@gerdia, wat mooi die doopjurk! Prachtig!

Hier gaat t weer heerlijk met ons slaapkopje.. Alleen gister van 16.30 tot 19.30 heeft ze niet willen slapen, maar goed zo af en toe een keer niet kunnen slapen, hoort er allemaal bij.. Wel leuk voor t bezoek denk ik dan maar dat ze net toen heerlijk wakker was. Gelukkig was ze er ook heel gezellig bij. Vanmorgen 8.15 wakker en na die fles maar weer meteen naar bed, lag alweer te slapen bij mij.. 😊
    Vanmiddag voor mezelf naar een bekkenfysio. Wordt zo chagrijnig van dat ik nog altijd urine verlies.. Ben 24 jaar, wil toch wel eens zonder een maandverbandje kunnen zonder een natte broek op te lopen! Dus hoop dat zij me goed kan helpen om er van af te komen..

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, wat vervelend dat Benjamin nog zo'n last heeft :(
    Hopelijk kan de kinderarts nog iets betekenen voor hem.
    Wel een schattige foto!

@Gerdia, wat vervelend dat je ziek bent geweest! Hopelijk voel je je nu wel weer wat beter en loopt je borstvoeding weer goed?
    Prachtige foto en heel mooi doopkleed!! Jullie hebben zondag wel prachtig weer gehad met de doop gelukkig.

@Verliefd91, ik snap heel erg goed dat je baalt van dat urineverlies, ik heb het enkele weken gehad en ergerde me er al dood aan, continu met maandverband in :x
    Temperaturen doe ik normaal niet, ik voel gewoon in zijn nekje alleen nu na die vaccinatie doe ik temperaturen om het goed in de gaten te houden.

Hieronder 2 leuke foto's van Florian, eentje van nu hoe hij ligt te slapen en eentje van verleden week, toen keek hij zo leuk op de arm bij papa.

Bekijk bijlage 456937 Bekijk bijlage 456938

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat een mooie foto's allemaal van de lieverdjes!

@Drieka: balen van de uitslag. Je hebt liever een diagnose, zodat je er wat aan kan doen!
    Hopelijk is Florian snel de verhoging kwijt!

@Pukjepuk: succes bij kinderarts! Hopelijk kan die nog wat betekenen, want het klinkt niet alsof het al wat beter gaat! :(

@Verliefd: zeker vervelend ja, dat urineverlies! Ik heb het gelukkig maar 1x gehad, paar weken na bevalling. Maar toen moest ik ook wel nodig, haha. Het was wel 1 van mijn angsten, blijvend urineverlies.

@mamain2015: wij vaccineren ook gewoon volgens schema. Ik heb me wel een beetje verdiept in de argumenten van tegenstanders, maar die konden me niet overtuigen te wachten of niet te vaccineren. Hoewel ik sommige argumenten wel begreep. Maar er zijn veel meer wetenschappelijke bewijzen die zeggen wel vaccineren.

Hier gisteren naar intakegesprek kdv geweest. Gelukkig hebben ze daar ook een aantal bedjes die rustiger staan dan op de 'slaapzaal'. Dafne slaapt licht overdag, dus dat vind ik wel fijn. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Kdv heeft veel voordelen tov alleen maar thuis vind ik. Ten eerste een moeder die blij is niet meer thuis te zitten, haha. En contact met andere kindjes vind ik ook belangrijk. Vooral omdat Dafne enig kind zal zijn. En als je 34 uur per week werkt, heb je minder tijd om gezelschap op te zoeken. Daarbij komt ze bij kindjes tussen 0 en 4. Aan de ene kant druk, aan de andere kant denk ik wel dat het haar ontwikkeling kan stimuleren. 28 mei hebben we wenochtend. Ik ben benieuwd!

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gerdia, wow, wat een mooie doopjurk! Leuke mooie foto ook trouwens!
    Maar wat vervelend dat je ziek bent geweest! Ziek zijn met kleine kinderen komt eigenlijk nooit goed uit! En borstvoeding geven verbruikt ook veel energie! Is het nu weer een beetje terug op gang gekomen.
    Hier dus nog veel pijn en huilen tijdens de fles.

Drieka, wat een lief heerlijk mannetje is Florian toch! Wat een eigenwijs lief snoetje ook! ;) Hij ligt wel heerlijk zo in de box te slapen!
    Fijn dat hij vandaag wel weer gelachen heeft!

Verliefd, wat vervelend :x dat urineverlies! Kunnen ze er wat tegen doen? Want dit niet leuk zo!
    Je hebt gelijk. Wij zijn nu wel moeders, maar we willen niet zoals misschien vroeger vaak in soepjurken rondlopen. Wij zijn jong en willen gewoon bijvoorbeeld skinny-jeans kunnen dragen.

Liekje, kinderdagverblijf heeft zeker ook veel meerwaarde. Andere kinderen om mee te spelen, en kinderen kunnen elkaar ook heel goed stimuleren in hun ontwikkeling! Veel kinderdagverblijven met hun pedagogisch plan ook ontwikkelingsgericht.
    Ik zou zelf graag wat langer thuis blijven met Benjamin,maar uiteindelijk zou ik toch dan wel weer graag willen werken. Anders kom je in zo'n sleur, denk ik.

Vaccinatie, vind ik zeker belangrijk. In Nederland grootste gedeelte wel ingeent, maar in het buitenland buiten west-europa vaak weer niet goed.
    Deze zomer gaan wij bijvoorbeeld niet naar Roemenie, omdat dat de bof, mazelen en rode hond gewoon vaak voorkomen en BMR wordt niet eerder dan 6 maanden gegeven. Wij blijven deze zomer gewoon nog lekker in de ' veilige ' landen wat dat betreft.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, fijn dat de intake van het KDV goed gegaan is, wordt spannend dan de eerste keer haar daar naartoe brengen. Is belangrijk dat je je er goed bij voelt als je moet gaan werken.
    Hier hoeft Florian niet naar een KDV aangezien ik altijd thuis bent maar als ik 3 jaar is dan zal ik hem toch naar een KDV brengen zodat hij leert omgaan met andere kindjes voordat hij naar de basisschool moet.
    Hier in de familie van mijn man zijn ook genoeg kindjes waarmee hij kan spelen dus dat is wel fijn.

@PukjePuk, ja Florian heeft zeker af en toe een eigenwijs snoetje op, denk dat ik daar ook wel mijn handen aan vol ga krijgen als hij wat groter is :D
    Gisteren zei de verpleegkundige op het CB ook dat hij al zo sterk is in zijn benen, dat maakte de prikjes zetten wel lastiger want hij spande de spieren in zijn benen aan dus dat deed extra pijn voor hem :(
    Ik merk ook dat als ik hem op schoot heb, hij zich echt al afzet met zijn beentjes en als ik hem rechtop hou dan staat hij gewoon op zijn voetjes, zo sterk is hij al :$ Hoef hem dan alleen maar te ondersteunen.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Gelukkig!

Florian heeft om 11:15 zijn flesje binnen 30 minuten leeg gedronken, gewoon weer uit zijn normale Dr Browns fles, heb hem net verschoond en zijn temperatuur was 37,4 graden dus weer normaal!

Hopelijk hebben we dan nu het ergste gehad.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gelukkig is alles weer goed met Florian! Dat op dr beentjes staan doet Dafne ook, haha. En sinds vandaag pakt ze echt gericht dingen. Dat pakken deed ze tot nu toe alleen als ik het echt bij.dr hand hield. Zwaardere dingen kan ze nog niet goed optillen natuurlijk, maar dr sok zwiepte ze alle kanten mee op :D
    Ook tilde ze toen ze op dr buik lag dr hoofd echt ver op! Ze leek wel Superman, want zonder handen, haha. Toen ze het voor elkaar kreeg, gaf ze een grote lach.
    Ik was vandaag dus meerdere keren een trotse mama. 😍

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje, fijn dat Dafne het zo goed doet.

Florian is weer huilerig en had om 16:00 ook weer verhoging 37,8, hij drinkt nu de fles en voel dat hij nog steeds koortsig is.
    Ik had hem om 16:15 ook in bed gelegd maar hij bleef huilerig en wilde niet slapen dus maar weer uit bed gehaald.

Gelukkig drinkt hij wel zijn flesjes helemaal leeg en hij plast ook goed.
    Hij reageert ook adequaat dus ik hoop dat hij snel weer zichzelf is en ook niet meer koortsig, is zo zielig :(

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ow, das niet fijn Drieka! Hopelijk is ie weer snel zichzelf. Vertroetel hem maar wat extra!

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik vind het vooral zo zielig voor hem, de fles van 19:00 wel weer leeg gedronken en zijn temperatuur was 37,4 graden dus het wisselt wel heel erg.
    Daarna wat huilerig dus een poosje bij me gepakt en nu ligt hij lekker in de box te slapen.

Hopelijk heeft hij vanavond niet weer koorts en anders maar weer in zijn rompertje in de slaapzak, dat is vannacht ook goed gegaan.

12. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Vervelend zeg dat Florian nog steeds koorts heeft.. Hopelijk zakt het snel een beetje af nu!

Youri ligt heerlijk in bed te slapen boven..dat doen we tegenwoordig iedere avond, wanneer hij moe is na de voeding van ongeveer half 8 leggen we hem in z'n wiegje en dit gaat voortreffelijk goed.
    Hebben jullie kindjes ook een speentje?!

Hoe was t bij de bekkenfysio?!

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, ja Florian heeft ook een speentje maar gebruikt die zelden gelukkig. Alleen als hij erg verdrietig is of bij mij ligt wil hij het speentje wel eens hebben maar verder nooit, hij slaapt er ook niet mee.

Hij ligt nu lekker in de box te slapen, hij gaat altijd na zijn laatste fles het bed in maar dat komt ook omdat hij in een ledikantje naast ons bed slaapt totdat hij 6 maanden is.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @Gerdia: we hebben wel een speen, maar Dafne gebruikt m zelden. Slaapt ook zonder. Zij slaapt overdag in dr wieg, en na de laatste fles van 22.30 zet ik de wieg bij ons op de kamer. Vind het fijn haar nog bij me te hebben 's nachts. Daarbij weet ik niet of ze ook zo lekker door zou slapen als ze niet naast me lag, haha. Ga het voorlopig niet uitproberen ;)

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier precies hetzelfde Liekje.

Ik vind het ook fijner dat Florian de nachten naast me slaapt maar als hij 6 maanden is dan proberen we de nachten op zijn eigen kamertje, dan zal hij denk ik ook niet meer passen in het ledikantje naast ons bed want dat is circa de helft van een gewoon ledikantje.

Zal vooral voor mij moeilijk zijn als hij de nachten niet meer naast me slaapt, moet er nu nog niet aan denken in elk geval.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.175
    23.256
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Snap helemaal wat je bedoelt! :) Ik vraag me af of we 6 maanden redden, een wieg is natuurlijk niet groot. Binnenkort ga ik haar overdag wel in het ledikant leggen. We hebben een grotere, van 70x140, ipv 60x120. Daar verzuipt ze nu in, vandaar nog de wieg.

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Gerdia wat een mooie doopjurk! Alleen daarom zou ik dl bijna willen dopen. Maar dat zou raar zijn want we staan zelf niet achter de gebeurtenis (in ons geval dan he)

Drieka wat naar dat Florian nog koorts heeft! Hier helemaal geen last van gehad. Knuf voor hem!

Verliefd wat naar dat je nog steeds urine verlies hebt. Hopelijk kan dr fysio wat doen. Ik had vooral last daarvan in m'n zwangerschap. Dl zat er vaak lekker op te duwen. Wat een lekker slaapkopje heb je!

Liekje wat een heerlijk vrolijk meiske heb je! Ze loopt echt wel ver vooruit in ontwikkeling volgens mij. Stiekem ben ik jaloers maar ik moet gewoon geduld hebben.

Dl gaat er september naar kdv
    tot die tijd is ze lekker thuis. Paps heeft veel vrij dagen dus als ik werk is hij vrij. Ben wel erg blij dat we het zo hebben kunnen regelen!

Gister ben ik met het lekkere weer een eind gaan lopen met de wagen en honden. Ben wel 1,5 uur weg geweest als het niet meer was. Ben een softijsje gaan halen hihi. Ff ik heb nog verlof geniet momentje.
    En vandaag zijn mijn ouders langs geweest en oma heeft dl lekker in badje gedaan. Dat wilde ze graag.

Ik merk dat ze voortaan na de fles van 8 uur weer in slaap valt. Ik ging vaak rond die tijd boodschappen doen en smiddags wilde ik haar in haar bed hebben maar dat werkte vaak niet. Doordat ze snachts zo in coma slaapt slaapt ze overdag erg licht. Dan kan ik haar wel perse in bed willen hebben maar als dat voor beide niet werkt... Nu ga ik het anders doen. Ik zorg dat ik in de ochtend thuis blijf. Ze kan dan lekker slapen in de box. Wel zo gezellig. Kan ik intussen huishouden doen. Als ik nog weg moet doe ik dat wel in de middag voortaan.

Truste!!

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh nog een blz..

Ik heb haar ook nog naast me. Ik vind het ook nog veel te eng om haar niet naast me te hebben. Net ook, na de fles had ze in haar bed toch nog wat gespuwd. Nou gaat ze daar niet dood aan en zal er ws ook niet on stikken(heb ook nog aerosleep) maar toch. Ik wil het weten en meteen afpoetsen. Denk dat we het ledikantje gaan gebruiken in onze zomervakantie ofzo.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje op zijn kamertje heeft Florian ook een ledikant van 140x70, overdag slaapt hij er wel in maar naast ons bed is echt een heel klein ledikantje, echt maar voor het eerste half jaar en dan past hij er niet meer in waarschijnlijk.

@Spruitjes, gisteren was het ook weer heerlijk weer moet ik zeggen, vandaag ziet het er ook weer mooi uit. Florian geeft ook nog wel eens een mondje terug na de fles, aangezien ik 30 minuten na de fles doe verschonen zie ik het altijd wel al voordat ik hem in bed leg.

Gisterenavond was Florian zijn temperatuur 37,1 graden dus goed gezakt.
    Hij is nu gulzig zijn flesje aan het drinken en denk dat we nu de ergste bijwerkingen van die vaccinaties wel hebben gehad gelukkig.

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Meiden,

De fysio schrok zich kapot dat ik ruim 2 uur had moeten persen, ze vond het dan ook niet gek dat ik deze klachten nog heb.. Moet nu 24 uur bij houden hoeveel ik drink en hoeveel ik plas, en dan ook de maandverbandjes wegen om te kijken hoeveel ik daarin nog verlies. Volgende week moet ik terug, dan krijg ik een inwendig onderzoek om te kijken of er niet inwendig dingen beschadigd zijn, zoals spieren ofzo.. Daarna wordt er een behandelplan gemaakt.. Pff zo moet je toch een best hoge prijs betalen voor ons mooie wondertje..

Een slaapkopje is t zeker.. Haha.. Ze ligt nu ook nog te slapen, nadat ze gister om 23.00 de laatste fles kreeg. Bij ons vanaf het begin niet op de kamer, zou voor ons niet werken. En zo gaat t prima bij ons.

L moet vandaag voor prikjes, 11.40 moeten we er zijn.. Ben reuze benieuwd wat ze nu weegt en hoe lang ze is.. Prikjes zie ik wel een beetje tegen op hoor.. :( maar we zullen wel zien hoe ze er op reageert..

Deel Deze Pagina