Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat een luxe Spruitjes, daar ben ik jaloers op ;)
    Ik heb helaas altijd nachtdienst want mijn man wordt gewoon echt niet wakker als Florian huilt.

Als je lang geen lange afstanden meer gelopen hebt dan zul je zeker wel spierpijn krijgen :D
    Ik heb ook lang geen lange afstanden meer gewandeld, loop wel 2 keren per dag een rondje met de kinderwagen maar ons mopshondje is bejaard en heeft geen lange wandelingen nodig, kan hij ook niet meer.

Manlief is lekker naar bed toe nu en ik ben aan het wachten totdat het 23:00 is en ik Florian zijn laatste flesje kan geven, daarna 30 minuten wachten, verschonen en het bedje in.

Geniet ervan dat je lekker een nachtje kan doorslapen!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das fijn spruitjes! Hoop dat je lekker geslapen hebt!
    Ik heb gisterenavond de overbuurvrouw gevraagd even langs te komen. Zij heeft 2 kinderen waarop ik weleens heb gepast. Ik kreeg Dafne gewoon niet stil en ze was al uren aan het huilen. Tijdens de laatste flessen ook veel aan het huilen en ze dronk ze maar voor de helft leeg.
    Was goed dat ik haar gebeld had, ze had Dafne zo stil. Toen heb ik nog een fles gegeven om 21.30. Zewas inmiddels zo moe dat ze in slaap viel. Ben met haar op de borst om 22 uur op de bank gaan liggen en ze sliep tot 2.30. Ze had dat echt nodig, want ze had hooguit 1,5 uur geslapen over de hele dag gisteren.
    Net weer een fles gegeven, hoop nog ff uurtje te kunnen slapen.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is fijn dat de overbuurvrouw je kwam helpen met Dafne Liekje, heb je ook gevraagd hoe ze haar stil heeft gekregen?
    Aangezien die vrouw al 2 kinderen heeft zal ze vast ontzettend veel tips hebben?

Ik heb Florian na zijn verschoning om 23:45 in zijn ledikantje gelegd en ik ben in bed gekropen, dacht een korte nacht te krijgen aangezien hij gisteren om 23:00 maar 90 cc wilde drinken, dus 40 cc minder dan normaal maar hij heeft toch tot 03:00 geslapen! Daarna weer tot 07:15 dus dat is netjes.
    Is de eerste keer dat hij zijn fles niet leeg dronk maar goed, hij had gisteren om 17:00 ook een halve fles extra gekregen dus is niks tekort gekomen ;)

Ik ben blij dat mijn man weer de laatste werkdag vandaag heeft en dan 2 dagen thuis is, hoef ik niet alles meer alleen te doen.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk omdat zij niet al de hele dag met een huilend kind rondliep dus nog rustig was, haha. En de kleine was inmiddels doodop geloof ik.
    Mijn vriend wordt ook niet wakker, maar ik ben gewend zelf eruit te moeten 's nachts. Anders maak ik m gewoon wakker, het is ook zijn kind :D

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoi!!
    Wat sneu dat dafne zo'n moeilijke dag had gister!!! Zo te horen was ze zelf oververmoeid. Te moe om in slaap te kunnen vallen. Ik kan me voorstellen dat een andere stem en andere geur wel even kan helpen uit haar flow te krijgen.
    Super hoe florian geslapen heeft!

Hier heeft mama van 2 - 3.30 met de kleine op de buik geslapen.... Ze was helemaal overstuur. Paps kreeg haar niet echt stil. Niet echt mega doorgeslapen dus. Maar we hebben wel uitgeslapen tot 10 uur!
    Er zat wel veel tijd tussen de voedingen! Om half 2 en om 7 uur kwam ze weer. Of was het nou toch 6 uur?? Dacht toch echt 7.
    Ik denk dat ze savonds gewoon een vast cluster momentje moet hebben. Savonds is ze elke keer gewoon klaar wakker en door nu naar de bossen te zijn geweest heeft ze zo vast geslapen dat haar momentje uitgesteld is geweest. Nou weten we dat voor de volgende keer. ..

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja het kan zijn dat Dafne jouw onrust ook voelde inderdaad Liekje en de overbuurvrouw was rustig en dat kan dan wel eens helpen.
    Hopelijk doet Dafne het vandaag beter?

Oh ja dat kan dat dat momentje uitgesteld is Spruitjes en dat papa haar dan niet stil krijgt, gelukkig jij wel.
    Kan ook zijn dat dat clustermomentje ineens voorbij is zo maar. Bij Florian is het ontzettend wisselend. Soms slaapt hij de hele avond door, soms is hij 18:00-20:00 erg onrustig en gisteren van 17:00-19:00 dus je kan er geen pijl op trekken.

Florian laat soms ook wel eens 5 uur tussen de voeding in de nacht maar ook dat is nog heel erg wisselend, hij laat er nu de laatste nachten minstens 4 uur tussen en soms meer, eerder kwam hij stipt om de 3 uur in de nacht.

Vandaag doet hij het goed, gewoon netjes om de 4 uur melden voor een fles, de laatste nu net om 14:45, dus dadelijk eventjes verschonen en dan kan hij er weer eventjes tegen tot 19:00 en vanavond gaat hij ook weer lekker in badje.

Hebben jullie kleintjes ook zo'n extreem droge huid?
    Ik doe alleen badolie in bad en doe hem zo ook nog wel eens in-oliën maar zijn huidje is zo droog dat hij soms schilfertjes heeft aan zijn huidje. Nu zijn mijn man en ik beiden bekend met een moeilijke huid, ik heb een extreem droge huid en mijn man heeft psoriasis dus misschien heeft Florian het daar wel van?

Ben erg blij dat Florian op zich een rustige baby is want ik heb naast al mijn lichamelijke gebreken ook nog Chronisch Vermoeidheidssyndroom dus heb best veel slaap nodig en Florian heeft lekker van 12:00-14:20 geslapen en ik slaap die uurtjes dan ook mee.
    Als ik overdag totaal niet zou kunnen rusten dan zou ik echt op mijn tandvlees lopen. ;)
    Vroeger, voor de bevalling sliep ik echt vaak minimaal 12 -15 uur per 24 uur, en het ergste is dat je je dan nog niet uitgerust voelt, maar goed, dat hoort bij CVS. Nu slaap ik de nachten gemiddeld 6 uurtjes (met 1 voeding tussendoor) en overdag ook nog zo'n 2 uurtjes dus dat is al een stuk minder dan voorheen maar het is nog te doen, in de weekenden als mijn man thuis is laat hij me overdag soms wat langer liggen en zorgt hij voor Florian. Tja als hij de nachten niet 'kan' doen dan moet hij me de rust overdag meer gunnen :D

7. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Dag dames,

Mag ik mij bij jullie aanmelden??
    9 maart is M.eike geboren na een vlotte soepele thuisbevalling.
    Allemaal zijn we beretrots op onze kleine meid.
    Ondanks dat dit is ons 4e wondertje is moeten we echt wel weer even wennen en zoeken naar hoe het ook alweer gaat met een baby.

Drieka, wat heerlijk dat jullie zoontje zo'n makkelijk ventje is.
    Ik heb af en toe met je meegelezen hier op het forum en jou zwangerschap was best pittig, respect voor hoe jij het hebt volbracht.

Andere dames ik ga me even inlezen en hoop dan lekker mee te kunnen beppen met jullie.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne heeft ook best een droog huidje. Doe ook badolie in bad, en soms smeren met babyolie. Zal er wel een beetje bijhoren.
    Jij krijgt dan nog meer slaap dan ik Drieka! :) En vandaag is het ook weer tobben met de kleine. Ze voldoet op dit moment aan de criteria van een huilbaby. Ik ga maandag de huisarts bellen. Heb toch soms het idee dat er maagzuur omhoog komt. Ze rochelt veel, moet vaak melk weer wegslikkn, heeft vaak de hik en tijdens de fles huilerig en onrustig. Ik wil na bijna 6 weken tobben nu wel iets lichamelijks uitsluiten dan wel bevestigen.
    Wat een zeikweer hier trouwens, een wandeling zit er niet in vandaag.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoi meissie! Jeetje, 4 kinderen, respect! Ik vind die ene van mij al een hele uitdaging.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@meissie83, zeker mag je je aansluiten, hoe meer zielen hoe meer vreugde! Kom lekker gezellig mee beppen.
    Poeh 4 kinderen, daar heb ik respect voor, hier zal het alleen bij Florian blijven, heb nog allerlei klachten van de zwangerschap/ bevalling en lichamelijk kan ik geen 2de zwangerschap aan helaas.

Heeft Dafne niet verborgen reflux? Als ze steeds melk wegslikt en zoveel huilt dan zou me dat niks verbazen eerlijk gezegd. Zeker aangezien ze tijdens het drinken zo onrustig is.
    Veel de hik is niet vreemd, dat heeft Florian ook, kan gewoon de groei-hik zijn natuurlijk. Maar Florian is tijdens de fles wel erg rustig en valt aan het einde vrijwel altijd in slaap.

Vervelend dat Dafne zo veel moet huilen, kan me voorstellen dat je naar de HA wilt, je kan beter alles uitsluiten en als het echt verborgen reflux is, dan is er tenminste iets aan te doen en wordt het huilen misschien minder.

Dan zal dat droge huidje wel echt iets van babytjes zijn.

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hoi welkom meissie! Gezellig!

Droog huidje was hier ook heel erg. Maar volgens mij vervellen baby's ook wel heel erg in de eerste periode. Ze hebben al die tijd in een waterige buik gezeten en krijgen nu een nieuwe huid. In het begin deed ik haar elke dag insmeren met babyolie. Nu om de dag ofzo.

Hier is het ook veel hikken grommen en onrustig zijn tijdens en na de voeding. Maar het gaat al een heel stuk beter dankzij de helft aan omneo voeding en infacol.

Madammeke is vanaf de 3 uur voeding erug wakker dit keer. Leuk voor de visite, dat dan wel. Ze moet eigenlijk ff uitzingen tot 19 uur maar vraag me af of dat lukt. Morgen komt schoonzus op visite en daar krijgt ze een boxmobiel van. Ben benieuwd wat ze daar van vind. Denk dat ze heel stilletjes aan daar een beetje aan toe is.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dat had Florian gisteren Spruitjes, was niet echt tevreden na de voeding van 15:00 en heb hem gisteren dan ook om 17:00 eventjes een half flesje gegeven en toen om 20:00 zijn volledige fles. Soms is het spelen met de voeding maar ja, wij hebben ook niet elke dag evenveel honger dus dan geef ik er gewoon aan toe. Daarentegen heeft hij gisterenavond om 23:00 maat 90 cc weg gedronken ipv 130 cc dus dan trekt het zich wel weer wat recht :D

Vandaag is hij weer erg tevreden na zijn voeding van 15:00, ligt al sindsdien te slapen dus dat is alleen maar fijn.
    Het is toch elke dag een verrassing hoe het loopt.

Een boxmobiel zal ze wel interessant vinden, wij hebben die al sinds het begin, de eerste weken niet aangehad want hij vond er toch niks aan maar sinds 1 week vindt hij het wel leuk en kijkt er aandachtig naar als het rond draait :D
    Wij hebben de onderstaande mobiel, is erg leuk en 4 leuke liedjes, alhoewel ik ze nu zo vaak gehoord heb dat ik ze kan dromen ;)
    Deze heeft ook een afstandsbediening wat wel erg handig is als je op de bank ligt en de kleine in de box ligt, kun je hem zo aanzetten of juist uit zonder op te hoeven staan.

Bekijk bijlage 452309

13. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieke, fijn dat je overbuurvrouw kwam helpen! Super! Ook goed dat je haar hulp vroeg! Op een gegeven moment wordt je zelf ook gestresst/verdrietig/ van slag en dan is het fijn als je de kleine even kan overdragen aan een lief ander persoon die met frisse moed wat kan doen. Een luisterend oor al is fijn.
    Goed dat je naar de huisarts gaat, een huilbaby is vaak niet zo maar een huilbaby. Gerust een lichamelijk oorzaak achter. Pittig hoor! sterkte! en vergeet je zelf niet!

Spruitjes, deze week had ik zelf drie van zulke nachten dat ik de kleine uiteindelijk in bed nam en op mijn buik of dicht naast mij liet slapen. Benjamin had toen waarschijnlijk last van krampjes en alleen zo kon hij rustig worden en wat slapen. Alleen zelf slaap je dan niet fijn, echt zo'n waakstand.
    Naast het clusteren hebben ze vaak s avonds ook die geborgenheid zo nodig. Dus naast honger ook mama- en papahonger. ;)

Drieka, wat een prachtig mobiel! Wow, dat kunnen ze nu al leuk gaan vinden. De geluiden, de kleuren en de patronen. Hier vind Benjamin knisperboekjes met felle kleuren erg leuk, die zet ik dan naast hem en dan kijkt er geinteresseerd naar en hij raakt het aan en probeert het te pakken.

Meissie, je vierde kindje! Wel leuk zo'n gezinnetje, maar lijkt mij ook behoorlijk druk nu met zo'n klein ukkie erbij. Hoe oud zijn de broertjes/ zusje? Mijn ouders hebben zes kinderen en toen de jongste geboren was, vonden wij het reuze interessant om hem te vertroetelen en te 'helpen'.

Hier, Benjamin al goed aan zijn ledikantje gewend, drie keer zelfstandig in slaap gevallen, maar hij vindt het alleen nog moeilijk om na een slaapcyclus van 50 minuten weer opnieuw in slaap te vallen.
    De nacht ging best goed, gewoon in het ledikantje gebleven. Van 22:45 tot 3:40 geslapen. Even een huilmomenten rond 2:00, maar toen sliep hij zelf verder (was meer even huilen in zijn slaap). Om 3:40 flesje en toen tot ongeveer 7:00 geslapen. Dus best goed.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier een foto van onze Benjamin, foto met drie weken gemaakt. Donkere haartjes en donkere oogjes heeft hij van zijn Roemeense papa. :cool:;)

Bijgevoegde bestanden:

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wauw mooie foto PukjePuk! Een knap menneke!

Ja die boxmobiel heb ik overgenomen van iemand, haar dochtertje vond het niet zo leuk en ging er steeds van huilen dus deed ze hem voor een prikje weg en ik vond hem al een tijdje ontzettend leuk maar wel wat duur dus had ik geluk :D
    Sinds een paar dagen vindt Florian het wel interessant, hij doet het nog niet pakken maar kijkt er wel heel geïnteresseerd naar.

Florian heeft in de avond ook meer knuffelmomentjes nodig, op zich vind ik dat wel lekker. De nachten slaapt hij de laatste tijd weer goed en daar ben ik erg blij mee, tja, dat ik 1 keer per nacht eruit moet om te voeden dat hoort er nu eenmaal bij.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Een hele leuke mobile drieka! Dafne kijkt ook heel aandachtig naar die van haar, erg leuk!
    Ik denk toch ook aan verborgen reflux idd. Dacht dat eigenlijk 2 weken geleden al, maar daarna ging het met de fles weer beter, dus toen dacht ik dat het niet zo was.

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Thnx Liekje.

Ja als ik je verhaal zo lees dan denk ik zelf direct aan verborgen reflux dus zou het zeker laten onderzoeken want dan kan er ook wat aan gedaan worden en hopelijk voelt Dafne zich daarna beter en huilt ze ook minder.

Zo nu Florian weer eens in badje doen samen met mijn man, dan krijgt die daarna lekker zijn pyjama aan en kan hij nog lekker even in de box liggen.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Leuke mobiel drieka! Wij krijgen de roze nijntjes versie morgen. Ben benieuwd wat ze ervan vind!

Wat een knappert is benjamin! Mooi als ze donkere haartjes hebben.

Ik denk trouwens ook aan mama papa honger. Vind ik ook wel een leuk woord. Eigenlijk is het heerlijk als je kleintje alleen maar in jou armen wil liggen. Alleen verrekte onhandig. En ik ben al iemand die het liefste 3 dingen tegelijk doet...

Ik heb er gips afdruk setje bij de Hema gekocht om een afdruk te maken van dr hand en voetje. Leek me wel grappig. Maar dat is niet aan te raden hoor! Je moet best hard op het handje duwen voor een goede afdruk. Het gips is best soepel maar het handje zo dun en kwetsbaar dus durf er niet hard genoeg op te duwen. Ook werkt ze niet echt mee natuurlijk. En we deden het al in haar slaap. Nou ja, het is een beetje gelukt.

Van 15-19 is ze wakker geweest en daarna viel ze in slaap. Ik moet ze zo zelfs bijna wakker maken voor een flesje! We geven het haar boven net als midden in de nacht. Hopelijk trapt ze erin en denkt ze dat het nacht is en slaapt ze meteen weer verder.

Truste!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, uiteindelijk viel ze bij me op de borst in slaap om 23 uur. Heb dus met haar op de bank geslapen. En we werden pas net om 5 uur wakker! Fles gegeven en hopelijk zo nog ff slapen.
    Dat gips hadden wij ook geprobeerd, viel idd tegen! Het is gelukt, maar de afdruk is helemaal niet zo duidelijk jammer genoeg.
    Trapte ze er nog in dat het nacht was, Spruitjes?

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mmm wij hebben toen ook gedacht over zo'n gipsafdruk maar dat doen we dan maar niet als dat niet zo geslaagd is.

Florian heeft best goed geslapen, 24:00-03:00 en daarna tot 06:00 maar ik vond dat nog te vroeg dus heb hem in bed op mijn borst gepakt tot 07:30 en toen opgestaan.

Ben benieuwd wat ze van die mobiel vindt Spruitjes!

Deel Deze Pagina