Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik wilde ook pas sinds 2 jaar een kindje, eerder zeker niet, heb tot mijn 30ste überhaupt geen kinderwens gehad! Dacht altijd dat kinderen niet bij mij paste en toen leerde ik 4 jaar geleden mijn man kennen en toen veranderde dat langzaam :)

@Verliefd91, jij bent dan de jongste van de Maart mama's :D
    Vervelend dat de kleine niet kan slapen door de buurman, hier is 2 straten verder een communie en die hebben er een of ander festival van gemaakt, ondanks dat ons huis super geïsoleerd is (nieuwbouwhuis half vrijstaand) en we de tv hebben aanstaan horen we niks dan die harde muziek, is gewoon niet normaal :x
    Hopelijk is dat afgelopen na 22:00 anders ga ik er toch naartoe om te vragen of het rustiger kan.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jij haalt de gemiddelde leeftijd flink naar beneden! 😄
    Hopelijk is de buurman op een schappelijke tijd gestopt!

3. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hihi nou ik ben nog twee jaar eerder geboren dan haar

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou vannacht was weer een goede nacht, Florian heeft tot 07:30 geslapen (en ik dus ook :D) en is nu zijn flesje aan het drinken.

Vandaag zijn we de hele dag thuis dus een lekkere rustige dag, is ook wel fijn.
    Na zo'n dag als gisteren vind ik het toch wel belangrijk om een rustdag te hebben voor Florian.

Zondag gaan we op bezoek bij de nicht van mijn man (tevens peettante van Florian) en haar gezin. Maandag komen er 2 tante's van mij op bezoek om Florian te bewonderen dus dan is het weer druk genoeg voor hem.

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Good morningggg!!!
    Hier zoals elke keer ook een goede nacht. Dl zit nu aan de eerste voeding. Zometeen valt ze hopelijk in slaap in de box zodat ik even verder kan op de computer. Het einde van mb verlof nadert en ik wil wel wat dingetjes gedaan hebben in m'n verlof. Ben begonnen met de honneymoon fotoboek van 3 jaar terug.... En daarna moet ik nog een vakantie. Beide oostenrijk. Zijn we dol op!

Verder hebben wij helemaal geen plannen dit weekend omdat ml dienst heeft. Die kan dan elk moment gebeld worden.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @mamain2015: 22? Toen zat ik nog elke week paar keer in de kroeg, haha 😜

Dafne blijft rond half 7 wakker worden. Pff, vroeg! Denk dat ik zo nog een dutje op de bank doe.

7. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Nou hier ook een perfecte nacht, dochterlief slaapt nog altijd, en denk haar zo maar eens te gaan wakker maken! Whaha.. De slaapkop.. Maar oké ze heeft gister overdag voor haar doen weinig geslapen.. Buurman stopte gelukkig om half 9 met zijn slijptol! Maar hij is nu al weer druk in de tuin, dus za, vandaag nog wel een dagje herrie worden..
    Vandaag alleen even de boodschappen doen, heb ik in t weekend altijd zo'n hekel aan.. En vanaf volgend weekend ook weer werken! :(
    Morgen lekker dagje niks, manlief wil wat in huis klussen.. En zondag naar zijn opa en oma..

Pffff jongens deze week is de week dat ik weer moet beginnen met werken. De gevreesde week is er nu dan toch echt! :$ nog even niet aan denken en tot woensdag enorm genieten van me vrije tijd en me meisje natuurlijk!

( ga haar nu maar eens snel wakker maken!)

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, normaal is Florian ook altijd tussen 06:00-07:00 wakker dus vandaag tot 07:30 was uitzonderlijk maar wel lekker haha.

@Spruitjes, fotoboek in orde maken is ook erg leuk. Toen wij trouwden hebben we daarna een fotoboek van Albelli gemaakt met de foto's, een oud collega van mij (was ook verpleegkundige) die is nu gepensioneerd en doet heel erg veel fotograferen dus die heeft foto's voor ons gemaakt in een Japanse tuin, erg mooi en niet duur.
    Zie hieronder 2 foto's, ja ik ben in het zwart getrouwd :D
    Op die foto staat mijn man niet zo leuk met zijn ogen dichtgeknepen maar dan zie je wel wat ik voor een rok aanhad, was namelijk geen jurk maar een korset en een rok met een klein sleepje.

Bekijk bijlage 457410 Bekijk bijlage 457409

@Verliefd91, wij doen de boodschappen tegenwoordig altijd zaterdagavond als mij man klaar is met werken, dan hebben we meteen alles in huis voor het weekend. Ik kan het niet alleen doen omdat ik niet te zwaar mag tillen met mijn rug.
    Lekker dat jouw meisje zo kan uitslapen, zou willen dat Florian dat ook kon maar komt misschien nog wel.
    Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om te gaan werken.:(

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @Pukjepuk: succes met je rij-examen! Ik zal voor je duimen!

@Drieka: wij doen de boodschappen altijd apart, dus 1 van ons. Hoeven we Dafne niet voor boodschappen uit haar routine te halen. Plus dat zij een hekel heeft aan in mc of kinderwagenbak zitten/liggen. Ben al aan het kijken voor draagdoek/ergonomische buikdrager. Want het is gewoon irritant, dat ze dan zo snel gaat huilen als we gaan winkelen ofzo.
    Vind wat je op je trouwdag aanhad echt super trouwens!

@Verliefd: ik kan juist niet wachten om weer te gaan werken! Tel de weken af. Ik vind dat thuiszitten saai en verveel me. Hoeveel ik ook van dr hou en hoe vrolijk ze ook altijd is. Ben blij dat ze zich zo goed ontwikkelt, kan nu echt een beetje met haar spelen. Maar 24/7 thuis is niks voor mij.

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, thnx :D De meesten vinden zwart echt not done om te trouwen maar het past gewoon bij mij, ik doe het graag heel anders dan anderen ;)
    Florian heeft geen moeite met de maxicosi gelukkig en slaapt vrijwel altijd in de winkels. Ik geef hem dan om 19:00 zijn flesje en daarna gaan we of mijn man moet erg vroeg thuis zijn dan gaan we eerder en neem ik voor de zekerheid voeding mee.
    Ben wel heel erg blij dat Florian op dat gebied erg gemakkelijk is want ik kan gewoon niet alleen de boodschappen doen, mijn man in principe wel maar die neemt vaak de verkeerde dingen mee :p

Misschien is voor Dafne een draagdoek dan wel erg handig maar ja, er zijn zo ontzettend veel soorten, zou echt niet weten wat je dan moet nemen plus ik vind ze ook best wel prijzig.

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, zeker prijzig. Maar had een topic geopend en best goede tips gehad. En zijn er ook veel tweedehands. Het liefst heb ik een.buikdrager, zodat ik niet zo moeilijk hoef te don met knopen. Maar als je er een wil hebben waar je kind goed inzit, in de kikvorshouding met gebogen ruggetje, dan ben je veel kwijt! Ik ga er eens wat tijd in steken om te zoeken.
    Het is zeker handig dat Florian het wel prima vindt in mc. Nu voel ik het een beetje als beperking dat Dafne het maar niks vindt.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En trouwens, over dat zwart: hoezo not done? Je moet iets doen wat bij je past, dan is het altijd goed toch? En zwart kan dus ook mooi zijn :) Ik geloof niet in trouwen, enige jammere is dat ik dus nooit zo'n mooie trouwjurk aan kan, haha. Ik kijk dan ook regelmatig naar Say yes to the dress op TLC, haha. Beetje kwijlen ;)

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ze zijn inderdaad best prijzig maar inderdaad, tweedehands kun je ook echt nog wel goede vinden.

Op zich vind ik een draagdoek ontzettend mooi maar met mijn rug vind ik het gewoon niet verstandig.
    Gelukkig heb ik ook geen draagdoek nodig. Ik hoop dat je een fijne gaat vinden!

Ja ik vind ook dat iedereen moet doen wat hij/ zij fijn vindt, heb ik dus ook echt gedaan.
    Ik ben 2 keren getrouwd en beide keren in het zwart :D
    Dat programma heb ik ook al vaker gezien, is zeker wel leuk.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou en toen ging ze even niet slapen in de box vanochtend.... Sterker nog, ze was stierlijk vervelend. Niks was goed. Alleen rondjes lopen maar dat gaat mama ook niet de hele ochtend doen natuurlijk. Nou moest ik toch nog ff naar de winkel dus heb ik dat maar gedaan. In de Mc wandelwagen of draagzak doet ze het nl altijd goed. En valt ze in slaap.
    Ik heb de mei taj storchenwieche. Erg tevreden over. Besteld via dragenenzo.nl met korting. Was oud model voor 85 euro. Ik hou niet van tweedehands maar wel van nieuw met korting! Hij is fijn omdat je niet heel veel hoeft te knopen. Mn man gebruikt hem ook en die zou dat niet doen als het ingewikkeld of onhandig zou zijn.

Leuke fotos drieka! Vind het welleuk dat zwart. Totaal iets anders als wat ik had haha. Ik ben als een prinsesje getrouwd. Met lange kanten sluier en al. Ik zou graag foto's laten zien maar niet hier. Evt wel in een facebook privé groepje?? Weet niet hoe jullie daar over denken?

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    FB groepje vind ik wel leuk ja. Weet alleen niet hoe dat met prive werkt?

@Drieka: nee, met jouw rug zou ik ook niet gaan dragen!

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik weet dat wel liekje. In dat groepje kan je van alles plaatsen en je andere fb vrienden zullen dat dan niet zien
    het is een geheim groepje. Ik vind het wel leuk omdat je dan ook makkelijker foto's kan plaatsen enzo. Maar weet niet wat de rest ervan vind

Oh ja, ik een uur gewandeld.. Halverwege viel ze pas in slaap. Kom ik thuis en wat denk je.. Klaar wakker natuurlijk!

17. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik b ook wel voor een privé griepje op Facebook, alleen foto's zullen er niet geplaatst worden van onze dochter. Tot ze oud genoeg is om dat zelf te beslissen komt ze niet op internet.. Beschermend he?! Maar goed wij voelen ons daar goed bij..
    Drieka, prachtig! Ik hou ook van zwart. Ik ben getrouwd in een mooi h&m jurkje blauw met een zwart colbertje, geen officiële trouwjurk voor mij..

Net even snel langs mijn opa en oma geweest die toch op t dorp wonen.. Hun 1e achterkleinkind en ze genieten er zo van als ik kom, met hun 91 en 90 jaar maar de vraag hoe lang ze van haar kunnen genieten..
    Tijdens t boodschappen doen mw nog erg wakker maar in de auto naar huis inslaap gevallen(2 min) en thuis over gelegd in bed. Gelukkig accepteert L dit eigenlijk altijd wel. Boodschappen net opgeruimd en nu even heerlijk genieten van t zonnetje inde tuin..

18. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw dl ligt gewoon al een half uur wakker in haar bedje allemaal lieve geluidjes aan het maken... Zo super schattig. Maar ze gaat wel niet slapen erdoor... Hebben jullie ukkies dat ook weleens?

19. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Verliefd, ik vind dat niet beschermend hoor, maar gewoon normaal. De kinderen van een vriendin van mijn vrienin zijn gebruikt door een pedofiel, voor zo'n vieze website. Meerdere vriendinnen van haar hebben dat meegemaakt...

Prive groep lijt me leuk!

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap wel wat je bedoelt met die foto's, Verliefd. Ik plaats wel foto's op FB, maar alleen voor vrienden. En geen foto's waarop ze naakt is.

Ik zie zo'n groepje wel zitten in elk geval!

Deel Deze Pagina