Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, hopelijk hebben jullie dan een fijne middag gehad.
    Nou ik vind dat je dan toch goed gelopen hebt, ik doe het je niet na :D

Hier was de middag weer erg gezellig, Florian heeft alleen niks geslapen terwijl we de kinderwagen met kinderwagenbak meegenomen hadden, hij wilde helemaal niets, alleen maar rond kijken :(
    Nu ligt hij lekker in de box te slapen.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hij is chef van de broodbakkerij, maar kan ook.taarten en ander banket maken. Hij heeft ook de bruidstaarten van mijn zus en vrienden van ons gemaakt. Handig joh, en lekker :D

Was Florian ook vervelend, of lekker rond aan het kijken? Hopelijk slaapt ie dan vanavond goed!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

In eerste instantie was hij jengelig en heb ik de fles wat eerder gegeven dan de bedoeling was, daarna was hij niet meer jengelig maar wel de hele tijd rond aan het kijken, hij heeft geen moment geslapen vanmiddag. Op het moment dat hij in de maxicosi in de auto zat en we begonnen te rijden toen viel hij direct in slaap ;)
    Nu heeft hij nog een uurtje in de box geslapen, begint nu te jammeren maar het is ook bijna tijd voor een flesje dus dat is niet zo vreemd.
    Hopelijk slaapt hij daarna weer goed tot de laatste fles.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Alweer maandag! Florian heeft gisteren de hele avond in de box geslapen na zijn 4de fles en heeft vannacht ook goed geslapen, werd om 06:30 wakker en is nu zijn flesje aan het drinken.

Vanmiddag komen 2 tante's (zussen van mijn moeder) op kraambezoek dus zal wel gezellig zijn.
    Verder een rustige dag.

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne heeft gisteren na de een na laatste fles voor het eerst in het ledikant geslapen! Ze was het er niet helemaal mee eens in het begin, maar ze viel uiteindelijk toch in slaap. Dan kan ik de wieg gewoon naast ons bed laten staan, ipv elke ochtend naar haar kamer, en voor de nacht naar onze kamer. Was dat wel een beetje zat, haha.

Vanmiddag ga ik met Dafne naar mn werk. Ze slaapt dan toch niet in dr eigen bed, dus rond die tijd ga ik of ergens heen, of wandelen.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, goed dat Dafne in haar ledikantje heeft geslapen! Nu hopen dat dat aanhoudt dan is dat strakjes ook gemakkelijker als ze op haar eigen kamertje moet gaan slapen de nachten.

Leuk dat je eventjes naar je werk toe gaat, hebben ze Dafne daar nog niet gezien?

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Super gedaan dafne!
    En Florian natuurlijk ook met lekker slapen.

Ik wil deze week ook ff langs werk. Moet wel een keer want ik ben m'n email wachtwoord vergeten en ik moet dat perse op het werk regelen bleh. Maar zoiezo wel goed om ff naar werk te gaan.

Ze zijn hier begonnen met opnieuw bestraten. Hoop herrie en zand de komende 4 weken! Maar daarna mooie nieuwe straat met nieuwe bosjes en meer parkeerplekken!
    Maar rustig slapen zal niet meevallen denk ik

8. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @drieka gezellig dat er nog visite komt vanmiddag! Hier merk ik dat een tweede veel minder interessant is op 1 of andere manier veel minder visite!

@spruitjes Tja je moet er wat voor over hebben he, maar wel vervelend dat het juist is als ze nog zo klein is.. En ze overal wakker van word:( hopelijk valt het een beetje mee.

@liekje Wat goed dat ze in haar ledikant is gaan slapen! Hier slaapt hij alleen maar in z'n wiegje, ledikantje staat nog op zolder.

Hier wel weer een goede nacht, 6uur de eerste voeding..dat is goed te doen!
    Pff over 3week moet ik weer aan de slag..aan de ene kant lekker om weer 3dagen met wat anders bezig te zijn als hele dag moederen, maar wel weer omschakelen. Dan gaat Benthe ook 1 dag per week naar de bso..dat is ook wel spannend.
    Hier net z'n eerste lachje met geluid..probeerde het op de film te zetten, maar dat lukte helaas niet.

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vanochtend is ze zonder morren meteen gaan slapen in dr ledikant 👍

Van mn werk zijn ze allemaal al lang langs geweest, maar dan heb ik wat te doen. En toen was ze nog geen 2 weken oud, dus ze vinden het leuk om dr weer een keer te zien.
    Ik heb niet veel collega's hoor. Werk bij een huisarts in een solopraktijk. En we hebben elk jaar een huisarts in opleiding. Degene die we nu hebben, is ook zwanger en in juli uitgerekend. En dan heb ik nog 1 collega, we werken 2 ochtenden samen. En nog 2 praktijkondersteuners. Lekker kleinschalig dus. Ik werk meestal alleen en vind dat heerlijk zo in mn eigen toko 😊

10. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wat heerlijk zo'n kleine praktijk!
    Hier juist een wat grotere afdeling op t werk..
    Hier moet ik nog even 2avonden doorgeven dat collega's langs kunnen komen voor de babyvisite!
    Ik woon op loopafstand van m'n werk, dus al een paar keer langs gelopen.

Ik moet nog wat uitkiezen wat ik graag wil voor Youri van m'n collega's ongeveer 50euro..wie weet wat leuks?

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ik kies er heel bewust voor om niet met L naar me werk te gaan.. Collega's zijn allemaal op kraambezoek geweest, en op t werk met zo veel bacteriën en dementerenden lijkt me nu nog geen fijne plek voor L.. Als ze kan lopen neem ik haar een keer mee, dan is t leuk voor de mensen, nu vind ik haar nog te klein voor een verpleeghuis! ☺️ K weet t ik ben best beschermd naar me meisje, maar dit voelt goed zo..
    Vannacht helaas een iets mindere nacht, om 4 uur begon L te huilen, was niet te troosten, dus flesje van 60+2 gemaakt. Daarna is ze wel weer gaan slapen gelukkig. Vanmorgen was t 8 uur. Maar goed na die fles is ze weer heerlijk gaan slapen en dat doet ze nu nog gelukkig. Mama heeft t huishouden voor vandaag alweer gedaan!
    Zo na de volgende fles even lekker met haar shoppen. We zijn begonnen haar in slaapzak te laten slapen in plaats van onder dekentjes. Dit vooral omdat als ze dan ergens anders moet slapen we haar slaapzak mee kunnen nemen en ze dus iets vertrouwd van thuis heeft. Maar elke keer dekentjes en lakentjes meezeulen leek me niet wat.. Dus wordt slaapzakken shoppen, en we zijn deze week begonnen met pyjama'tje aan voor t slapen s avonds om 7 uur, dus wordt ook pyjama's shoppen, we hebben in 56 geen pyjama's en 62 is d'r echt nog veel te groot..

Deze week gaat t dan echt gebeuren! Donderdag mijn eerste werkdag weer.. Na 20! weken vrij! Pff zal echt afzien worden!!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, ja vind het ook gezellig dat ze op bezoek willen komen, dan zal nog 1 keer een oom en tante komen en dan is iedereen geweest.

@Spruitjes, dat is balen dat ze zo lang in de straat moeten werken, hopelijk kan ze er doorheen slapen.

@Liekje81, goed dat Dafne zo goed slaapt in haar ledikantje.

@Verliefd91, hier slaapt Florian ook altijd in een slaapzak en krijgt om 19:00 na de fles altijd zijn pyjama aan. Vindt ik wel fijn dat ritme.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha nou na het sporten dl geparkeerd in de hal. Gordijnen ietsje dicht gedaan en ze bleef slapen! Ondanks de herrie! Ikke lekker gedoucht en gegeten en gestreken! Ze eerst om 12.00 pas zelf wakker. Misschien van het pakket folders wat naast de wagen lag... Dat is dan wel weer gek. Ook van het geluid van de klink schrikt ze een klein beetje in haar slaap, maar graafmachines die stenen in de vrachtwagen aan het gooien zijn niet ??!

Ik ga haar flessen wat meer ophogen. Ik heb het idee dat dat nodig is. 180 ml denk ik ipv 170 nu. Dat is dus wel een grotere diftax fles. En jee wt is die groot zeg!!

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, ik heb ook de Dr Bwons fles van 250 cc want had eerst die van 120 cc en dat was ook eventjes wennen qua grootte haha.

Dan drinkt jouw meisje toch ook al goed, hier nu 4 flesjes van 170 cc en voor de nacht 190 cc en daar doet hij het prima op gelukkig.

Fijn dat je meisje wel door de herrie van buiten heen slaapt.

15. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja ze is echt een vreetzakje gelukkig. Heeft ook nog nooit eten laten staan. Maar oh dat buikje he... Ik vind het zo sneu zo dik dat die dan word! Maar ze gaat richting de 5 kg en volgens de verpakking zijn het 5 voedingen van 6 scheppen tussen 5 en 6 kg. En ze loopt qua eten altijd al wat voor op dr gewicht.
    Je zou bijna niet zeggen dat ze de borst niet wilde pakken haha!

16. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Misschien moeten we hier als ik ga werken ook wel over op flesvoeding...Ik heb namelijk geen idee of ik genoeg bij elkaar kan ga kolven wanneer ik straks weer moet gaan werken. Heb nu 3 voedingen in de vriezer liggen, en kolven gaat vrij moeizaam.. We zullen zien waar t schip gaat stranden

Om de hoeveel uur krijgen jullie kids nu de fles? ( dochterlief kreeg vanaf een maand flesvoeding, Maarja dat is al 4jaar geleden)

En nog kadotips?:p

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nou, als ik Dafne geef wat op de verpakking staat, overvoer ik haar helemaal. Ze komt nog niet eens aan de 750 ml per dag. Maar ja, das nog voldoende. Ik heb meteen die van 250 ml gekocht, anders blijf je kopen.

Ik had nog niet eens bij al die bacillen stil gestaan, haha. Maar ik denk.dat er net zoveel op kdv rondwaren. Ik ben daar wel wat makkelijk in miss. Goed voor de weerstand denk ik dan maar. En mn vriend en ik zijn zelf nooit ziek, hopelijk krijgt ze onze weerstand.

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Daaron heb ik kadokaarten gevraagd 😊 Hebben op dit moment alles, dus koop ik liever een keer iets over een tijdje. Anders vraag ik maar wat om het vragen, dat vind ik zonde.

Dafnes flesschema:
    6.45 150+5
    11.30 135+4,5
    14.30 135+4,5
    17.30 150+5
    22.30 150+5
    Maar ze drinkt lang niet elke fles leeg.

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Tips voor kado's heb ik eigenlijk niet?! Een leuk speelkleed ofzo? Dat is hier tenminste nog wel een wens..
    Schema van L kan nog wel eens met een uurtje wisselen, want ze komt niet elke dag op dezelfde tijd, maar zo ongeveer:
    8.30 150/5
    12.30 150/5
    16.00 150/5
    19.30 150/5
    23.00 150/5

Dit schema houd meestal wel in dat ik haar voor meerdere flessen wakker moet maken, maar als zij uitslaapt heb ik geen zin om s avonds heel laat te eindigen met een fles.. Dus daar sturen we een beetje op aan dat de laatste wel uiterlijk 23.00 gegeven wordt..

Net terug van t shoppen.. Leuke slaapzakjes en pyjama's gescoort! 😍 L gaat alleen niet goed slapen dan, dommelt ze buiten weg, loop je een warme winkel in is ze weer wakker. Nu thuis op bed gedaan en ze slaapt weer als een roosje! 😍

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    liekje, wat knap dat ze in het ledikantje heeft geslapen!
    Weerstand opbouwen genoeg de gelegenheid om die op te bouwen op het KDV. Weet ik eigen ervaring, na een half jaar werken in het KDV, had ik een enorm goede weerstand opgebouwd.

Spruitje, wat op de verpakking staat van de nutrilon lijkt mij zelf veel te veel in één keer. Volgens mij kun je beter 150 cc X aantal kg en dat weer delen door hoeveelheid voedingen (5 of 6).
    Hier haalt Benjamin 6 voedingen in 24 uur niet meer, hij gaat nu echt na de 5 voedingen. En een late voeding na 23:30 heeft hier absoluut geen zin, dan is hij veel te moe en drinkt hij bijna niks en wordt dan evenzo goed om 4 uur wakker. Het beste 22:00. Dus dat betekent rond 6:00 of 6:30 beginnen.

Verliefd, leuk he, shoppen voor je baby! Meestal slapen veel ukkies het beste in hun eigen bedje, winkels al die geluiden en lichten gewoon veel te interessant. Tenminste dat is hier ook zo.

Gerdia, hier probeer ik nu op advies van het ziekenhuis om de 4 uur, maar dat redt hij op 30 -15 minuten na niet, in dat geval moet echt zijn voeding verhoogd worden. 5 flessen per 24 uur werkt hier het beste. In de nacht weinig trek.

Drieka, vier flesjes? Wanneer dan de eerste en de laatste?
    Hier vijf flesjes. Zesde flesje geen of bijna nooit meer behoefte aan.
    Ook al drinkt hij niet al zijn flesjes op, met 5 flesjes zou hij 180 cc per keer mogen, maar hij drinkt 160 cc per keer.

Hier, ik ben sinds gisterenavond met Benjamin weer thuis. Het drinken ging vrijdag en zaterdag bij de meeste flesjes gewoon goed. Ze vinden dat hij niet echt zoveel last heeft van reflux, al betwijfel ik dat zelf, maar merk ik in de loop van de week wel. Ze denken dat na de aft de Daktarin het mondje en keeltje overgevoelig heeft gemaakt.

Nachten, de laatste drie nachten in het ziekenhuis enorme spooknachten. Maximaal 3 uur doorslapen en dan vervolgens elk uur tot anderhalf wakker en dan per keer drie keer speentje geven. Vanachtend tussen gelukkig een keer weer 4,5 uur achter elkaar geslapen. Ik snak zo een keer na een lange nacht van 5 of 6 uur slaap achter elkaar.

Deel Deze Pagina