Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja drieka ik ben ook zo benieuwd! Heb er gewoon zin in haha. Ik kan haar dan na een voeding sneller in de box kan doen, zitttend met het voedingskussen.
    Gebruiken jullie dat kussen veel? Ik vind het verder een onding! Heb er nooit mee kunnen slapen en met voeden vind ik het ook niks. Nou hebben we wel een grote en best hard gevuld. Misschien dat ik er daarom ruzie mee heb.

Poppetje was er gewoon in getrapt on half 12 na de voeding!! Ze heeft lekker geslapen tot 4 uur! Alleen daarna was ze klaar wakker... De grapjas. Na een uur hebben we haar toch gewoon klaar wakker in de wieg gelegd en het licht uit gedaan. Ze stribbelde wel een poos tegen maar met onze vinger door de spijlen in haar mond is ze toch zelf in slaap gevallen en werd ze im 8 uur pas wakker!!
    Eigenlijk best goed!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb nooit een voedingskussen gehad, vond het al ondingen toen ik ze zag :D

Nou dan heeft ze toch ook best wel goed geslapen, lekker toch?
    Ik ben ook blij dat Florian over het algemeen ook best wel goed slaapt want rust is toch wel belangrijk.

Is ook leuk als je een mobiel in de box hebt, Florian heeft die van hem nu toch echt meerdere keren per dag aanstaan en vindt het wel interessant, dan huilt hij ook niet zo snel als ik hem in de box leg dus dat is heel erg prettig.

Nu zo de ochtendwandeling eens gaan doen met zijn vieren (met de hond als 4de gezinslid :D).
    Het is nu wel lekker buiten.

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er bij mijn eerste kindje al achtergekomen dat badolie echt helemaal niet helpt tegen een droge huid. Ook huidolie helpt niks. Nu moet ik er bij zeggen dat mijn oudste zo'n beetje allergisch is voor alle soorten shampoo en douchegel behalve de sesamstraat serie van de kruidvat.
    De kleine smeer ik nu dus in met de cream van sesamstraat en dit werkt perfect! Wellicht is het voor jullie de moeite waard om uit te proberen.

Verder loop ik behoorlijk te klooien met de borstvoeding. Sinds donderdag loopt het ineens helemaal terug. Ik snap er niks van. Ik ben nu steeds aan het kolven pfff wat kost dat een hoop tijd ondanks dat ik een goede dubbelzijdige kolf heb.

Ik snap nu waarom hidde zo verdrietig en ontroostbaar was donderdag en vrijdag. We hebben hem gisteren melk uit de vriezer erbij gegeven en hij is veel rustiger. Ik ben nu echt blij dat ik de overproductie in het begin niet heb tereugedrongen maar gewoon steeds heb afgekolft. Ik heb een vriezerla vol met melk!

Ik zal even kijken of het lukt om een foto te plaatsen van onze mannetjes.

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat vervelend dat je borstvoeding ineens terug loopt fluitekruid! Ik wist niet dat dat kon zomaar uit het niks. Gelukkig heb je momenteel genoeg op voorraad dan.
    Hopelijk komt het wel snel weer op gang allemaal.

Oh dan moet ik die crème eens kopen van Sesamstraat want Florian heeft echt een droge huid, gisterenavond is hij in bad geweest met badolie en vanochtend had hij weer allemaal schilfers :(
    Kan aan het oliën blijven.

Dadelijk om 11:00 komt alweer bezoek, pfff, de 5de zondag op rij, ben er nu een beetje moe aan ;)
    Weer mijn schoonbroer met gezin maar ze hadden het cadeau voor Florian binnen dus ben benieuwd. Kan al bijna raden dat het zo'n kinderstoel is die bestickerd is met met het ontwerp van het geboortekaartje, dat is onderhand traditie in de schoonfamilie en ik vind er helemaal niet zoveel aan :)
    Maar goed, het gaat om het idee dus zal wel doen alsof ik het geweldig vindt :D

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha die drieka!!! Oooobhh wat moooiii!! Hihi
    Hier doet m'n vriendin dat ook. Ze kan echt wel mooi schilderen. Eerst beschilderde ze vogelhuisjes en later stoeltjes aangezien dat minder werk is. Nou vroeg ze wat ik wil. Maar ik heb liever het vogelhuisje. Stoeltje beschadigd alleen maar.

Wat raar fluitekruid! Heb ik ook nog nooit van gehoord!

Hier valt het best mee met visite trouwens. Mensen denken dat we het druk hebben met visite ofzo.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou bezoek is weer weg en ja hoor, zo'n stoeltje :(
    Nou ja, het gaat om het idee maar goed, zoiets heb je wel jaren in huis ;)

Zal het wel boven neerzetten de komende tijd dan zie ik het niet steeds :D
    Als mijn schoonbroer met gezin komt zet ik het wel weer beneden neer :)

Gelukkig nu de rest van de dag rust.

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha smiegt!!

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

:D:D Soms moet je op die manier wel doen alsof je er ontzettend blij mee bent.
    Het is nu eenmaal zo dat ik dat ding de eerste jaren in huis heb en tja, zeker leuk een eigen stoeltje voor Florian maar als iedereen dat in de familie en vriendengroep krijgt dan is het niet echt origineel en afgezaagd :)
    Maar zoals gezegd, ze bedoelen het goed en het gaat om het idee.

De zondag is alweer bijna voorbij, wat gaat de tijd toch snel.
    Florian ligt lekker te slapen in de box dus daar heb ik geen omkijken naar nu.
    Heb strakjes eventjes op de bank geslapen en manlief heeft Florian de fles gegeven maar voor het verschonen heeft hij me toch wakker gemaakt ;)

Daar alles goed met de babietjes?

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh!! Verschoont hij niet???? Hier ml wel hoor! Maar ik heb ook wel geluk met een erg betrokken en meehelpend exemplaar! Als is hij soms wel onhandig zoals mannen dat kunnen zijn met huishouden dingen enzo.

De mobiel hangt! En de kleine heeft er wel even naar gekeken maar niet lang want ze was er beetje overstuur. En help ze ligt nu kei lief op Me te slapen... Wat voor nacht gaat het worden..

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wauw!! Om 23 uur een fles, en om 4.30 werd ze wakker!! Das 5,5 uur !!!

Ik maak me wel een beetje zorgen om dr poep. Gister helemaal geen poepluier. Wel afgelopen 3 luiers een inie minie keitel alsof er meer niet uit kwam. En na de fles een brul moment alsof het vast zit in haar buik...

Weet iemand hoe lang ze geen poepluier hoeft te hebben bij flesvoeding?

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou dan heeft ze wel lekker lang geslapen!
    Bij flesvoeding kunnen ze 1 keer per dag een poepluier hebben maar ook 3 keren per week, hoeft dus niet dagelijks.

Florian heeft van 23:00-03:30 geslapen en toen de fles gekregen, daarna werd hij om 06:30 wakker en heb ik hem bij me gepakt en om 07:30 werden we samen wakker en ons menneke is dus verkouden :(
    Hij heeft echt een loopneusje en je hoort hem ademen door de neus, dat pruttelt.
    Gelukkig moeten we vanmiddag naar het CB, kan ik vragen wat ik het beste kan doen want hij moet wel door zijn neusje kunnen blijven ademen en voor het geval het erger gaat worden wil ik wel weten wat ik het beste kan doen.

Ik ben zelf verleden week erg verkouden geweest maar dat is bijna over en had gehoopt hem niet aan te steken maar helaas is dat dus toch gebeurd, voel me kei schuldig want heb zo goed uitgekeken en op de hygiëne gelet!
    Maar ja, schijnt dat die kleintjes het eerste jaar 6 tot 10 keren verkouden worden omdat ze een lage weerstand hebben.

12. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spruitjes, wat een super nacht. Hier wordt dat nog niet gehaald, bijna vijf tussen late avond voeding tot nacht voeding en altijd tussendoor even wakker voor een speen- en aaimoment.

Drieka, sinds drie nachten hier soortgelijke nachten als die van jou. Alleen tussendoor wordt benjamin ook altijd nog een keer wakker voor een speentje en een aai.
    haha, grappig verhaal van het stoeltje! ;):) Inderdaad maar even neerzetten als ze op bezoek komen en daarna weer op zolder zetten of zo.:p

Spruitjes, drieka, zien je al ontwikkelingen in het doorslapen in de nacht? dat jullie ukkies langer doorslapen.

Fluitekruid, wat vervelend van de teruglopende borstvoeding! :( Hier was dat al begin eind eerste week/ begin tweede week. Benjamin plastte bijna niet en was tijdens het drinken heel slaperig en om het uur wilde hij drinken s avonds en s nachts. Ik moest beginnen met bijvoeding en toen is de borstvoeding eind tweede week/ derde week helemaal gestopt. Ik vond het erg balen en ik was er verdrietig om, maar ja nu drinkt hij nutrilon en hij groeit goed dus dat gaf rust.

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh wat zielig dat jij verkouden is!!!

Pukje ik denk dat deze nacht gewoon toeval is. Normaal zit er stipt 4 uur tussen. Maar wie weet...

Dames ik heb gewoon gesport net! Is dat wat hihi heb meegedaan met kidswalk. Sporten in de bossen met de kinderwagen mee.

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nou de mobiel is geslaagd! Nog niet voor super lange periodes maar al wachtend op de fles was hij best leuk!
    En we hadden mosterd in de broek jeeej

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

#95 Drieka, 13 apr 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2015
    Hier slaapt Florian gemiddeld 4 uurtjes na de fles, hij krijgt de laatste fles om 23:00 en meldt zich altijd tussen 03:00-04:00, daarna slaapt hij weer 3 tot 4 uurtjes dus dat is eigenlijk gewoon standaard.
    Hij heeft 1 keer langer geslapen tot 04:45 maar dat was denk ik ook gewoon toeval, merk verder geen verschil.

Denk dat ik al erg tevreden mag zijn dat hij zich maar 1 keer meldt in de nacht :D

Ja ik vind het ook vervelend dat ons menneke verkouden is, vanochtend had hij echt een loopneus maar nu heeft hij nergens meer last van :(
    Hij drinkt ook gewoon zijn flesjes leeg en reageert normaal, we hebben net boodschappen gedaan en heb voor de zekerheid wel neusdruppeltjes voor baby's meegenomen maar die heeft hij nu zeker niet nodig.

Die mobiel is wel heel erg leuk Spruitjes! Zal ze zeker wel steeds interessanter gaan vinden ;)
    Goed zo dat ze weer gepoept heeft, ik maakte me in het begin ook wel eens druk als hij 24 uur niet gepoept had maar dat schijnt niet gek te zijn, als ze maar minimaal 3 keren in de week poepen met flesvoeding dan is het goed.

Al gesport? Dat is wel lekker, hier heb je zoiets allemaal niet en daarbij komt ook dat ik niet kan sporten met mijn slechte rug en gewrichten dus dat is wel jammer. Zal een tijdje duren voordat ik mijn figuur terug heb maar het zal me wel gaan lukken uiteindelijk.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Al gesport? Heerlijk! Ik wil weer gaan hardlopen, maar volgens fysio wordt dat de eerste 12 weken afgeraden. Helaas nog even wachten dus. Jij hebt dezelfde mobirl, alleen is de onze in het rood :D
    Wij zijn gisteren nog naar hap geweest, de laatste dagen huilt Dafne minstens 10 uur per dag, slaapt niet overdag. De nachten gaan dan goed, dan is ze zo uitgeput dat ze 6 uur achter elkaar slaapt. Wel bij mij op de borst, wil niet in de wieg. De arts kon niks vinden, dacht ook niet dat het verborgen reflux was. En zelfs als dat het wel is, doen ze er niet erg veel aan.
    Vanmiddag naar mn eigen huisarts, want moeten doorgestuurd worden naar de kinderarts. Toch om dingen niet te missen daar goed na laten kijken. En als daar niks uitkomt gaan we het huilbaby traject in, want ze voldoet ruim aan de norm voor een huilbaby. Ook contact opnemen met cb. Ik trek het erg slecht, ben zo moe! En begin mn geduld te verliezen, heb zelfs al eens een erg harde stem opgezet. De arts vroeg ernaar gisteren en ben er wel eerlijk over geweest. Ze vond het wel reden om zo snel mogelijk actie te gaan ondernemen. Ik ben de laatste dagen wel weer rustig, anders had Dafne opgenomen moeten worden om mij rust te geven en erger dan hard praten te voorkomen. Nou, dat zie ik dus ook niet zitten, mn baby huilend ergens anders.
    Toch kan ik me slecht voorstellen dat er niks is met D. Ze is ontroostbaar soms en krijst soms zo hard, echt heel zielig en ben er heel verdrietig van. Voel me ook schuldig, dat ze schijnbaar niet happy is nu bij mij :(

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat vervelend allemaal Liekje :(
    Heel goed om doorgestuurd te worden naar de Kinderarts, je kan beter uitsluiten dat het toch niks lichamelijks is.
    Ik dacht dat er ook wel iets gedaan kon worden aan verborgen reflux trouwens?

Tien uur per dag huilen is wel extreem veel en snap dat je er radeloos van wordt en je geduld soms verliest.
    Dat zou iedereen hebben en je moet je niet schuldig voelen, ze huilt heus niet zoveel omdat ze niet happy bij jou is ook al valt het soms misschien wel zo maar ga je dat zelf niet aanpraten!
    Huilbaby's zijn er helaas en daar kun je echt niks aan doen.
    Het is goed dat je gewoon eerlijk tegen de arts bent geweest en logisch dat je doodmoe bent!
    Ik snap dat je niet wilt dat ze opgenomen wordt maar misschien kun je kijken of ze zo ergens eens kan logeren een dagje en nachtje zodat je zelf eventjes kan bijtanken?

Ben benieuwd wat je eigen huisarts gaat zeggen vanmiddag, succes meid!!

Dikke digitale knuffel

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooowh meiske toch!!!! Wat erg! Echt ik meen het serieus. Ik had niet helemaal door hoe jullie situatie was maar jeetje.
    Ik hoop dat de ka snel iets vind of dat er gewoon een wonder gebeurd ofzo. En dat stem incidentje kan ik me helemaal voorstellen. Wat zil jij op zijn zeg! Ik wouw dat ik iets voor je Kon doen.
    Hoe gaat je man ermee om?

Knuf !!!!!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dank je meiden! Mijn vriend heeft veel minder geduld dan ik. Die laat haar gerust een uur huilen, omdat ze toch niet stil is bij een van ons. Maar ik heb liever dat ze dan in elk geval getroost wordt. Gisteren was ze ook weer zo overstuur, was soms bang dat ze erin stikte! Was echt eng! Ik hoop dat we snel bij kinderarts terecht kunnen. Maar volgens mij heb je zelfs voor je baby een id nodig in het zh en die hebben we nog niet. Duurt ook een week voor die klaar is. Dan duurt het allemaal wel erg lang.

20. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje81, wat heftig meid!! :$:( Wat pittig en zwaar voor je! Voel je niet schuldig! Ik zou dit ook niet getrokken hebben. Heel goed van je dat je hulp hebt gezocht en dat je naar de dokter bent gegaan!! Dat bewijst dat je een heel goede moeder bent! Ook al vinden ze niks lichamelijks, ze kunnen je bij het huilbaby-traject ook helpen! Ik heb er een keer een artikel over gelezen, met goede resultaten.
    Moet je baby een id of paspoort hebben?? :$ Ik dacht alleen voor buitenlandse bezoekjes. :(Ze heeft toch ook een verzekeringspasje, lijkt mij voldoende in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina