Pfff, elke dag komt Florian een half uur eerder dan later, nu was het 06:30, ben brak! Had gehoopt dat hij langzaam de nachten eens iets langer zou doortrekken maar ja, maak ik gisteren eens een grotere fles, besluit meneer dat hij na 180 cc niks meer wil, dat is nog minder als normaal Dus niet heel vreemd dat hij nu dan honger heeft. Nou ja, dan vanmiddag maar weer eventjes samen plat, aan 7 uurtjes slaap heb ik echt niet genoeg met mijn CVS.
Das minder drieka! Hier heb ik dametje om half 9 maar wakker gemaakt. Is nu aan de fles. Gisteravond om half 11 al de fles gegeven ipv 11 uur. Ik weet ook niet wat ik meemaakt. Ineens is het een slaapkopje geworden. Vanmiddag naar weeguurtje. Ik ga erheen lopen denk ik. Het word lekker weer. Vanochtend kwam ze al lachend uit bed! Heerlijk!
Das wel lekker Spruitjes! Hier maakt het niet uit hoeveel ze drinkt de laatste fles, altijd rond 6.30 wakker. Ik kan nu nog slapen als zij om 8.00 weer in bed ligt. Als ik over een week weer moet werken, lig ik in bed om 23.30 en gaat de wekker om 5.45. Pff, dat zal zwaar worden. Het duurt nog maanden voor er een fles afgaat. Nou ja, dan slaap ik 's avonds vast wat op de bank denk ik. Dafne slaapt al 4 dagen zonder huilen in. Zo fijn!
Spruitjes wat heerlijk.. Liekje, hier net zo, de wekker gaat om 5.40 en inderdaad de laatste fles zorgt er voor dat ik er kwart voor 12 pas in lig.. Eerst wil dat wel even maar duurt dat iets langer dan wordt het vanzelf rete zwaar.. Maar goed ik ga toch wel met 4 maanden proberen of ze die fles van 23.00 weg kan laten hoor.. Ookal zou ze dan om 6 uur wakker zijn dan kun je weer eens op tijd naar bed! Hier vanmorgen om 8 uur wakker gemaakt, omdat we dan beter uit komen met de flessen wat betreft haar ziekenhuis bezoek van vanmiddag..
Hier lig ik ook steeds gemiddeld rond 23:30 in bed en dan tot 06:30 is voor mij echt te kort met mijn CVS. Toch vreemd want dinsdag sliep hij tot 08:00, woensdag tot 07:30, gisteren tot 07:00 en vandaag tot 06:30, hij komt steeds een half uurtje eerder deze week, daarom had ik gisteren eens een grotere fles gemaakt maar hij had met 180 cc genoeg gisterenavond, jammer, anders had hij misschien wel wat langer doorgeslapen. Nou ja, na de 2de fles rond 12:00 ga ik meestal nog een paar uurtjes plat anders trek ik het echt niet tot 23:30 De fles van 23:00 moet ik dus ook niet te zeer vervroegen, gisteren om 22:15 gegeven omdat ik doodmoe was maar ja, dan is hij gewoon vroeger wakker in de ochtend dus daar schiet ik niks mee op. Och ja, het enige voordeel is dat ik het huishouden nu al klaar heb, heb vandaag beneden alle ramen aan de buitenkant gewassen, was bijna 11 weken geleden dus echt al heel erg lang. Zeker aan de achterkant zijn ze dan vies, we hebben achter ons openliggend veld dus dan heb je veel zand wat tegen de ramen aan gaat zitten en als de zon er dan op schijnt dan kan ik dat niet aanzien Nu kunnen ze er weer eventjes tegen gelukkig. Dat is wel het voordeel dat Florian in de ochtend meestal wel rustig in de box ligt, krijg ik het huishouden wel gedaan. @Verliefd91, hoe laat moeten jullie in het ziekenhuis zijn vandaag? Ik zal voor jullie duimen dat het iets onschuldigs is!
Liekje, Drieka, ik ga jullie tip 'in huilen uitbarsten' opvolgen. Spruitjes, en ik ga zeker met mijn man op mijn strepen staan. Mijn man heeft gisteren een huilaanval na het drinken gefilmd. Tip van mijn vader. Mijn ouders zijn echt schatten, hoe ze met ons meeleven en meedenken. Jullie ook trouwens hoor! Drieka, wat apart dat hij opeens eerder komt. Goede slapers zullen ook wel eens hun mindere/ kortere nachten hebben. Misschien in de nacht toen jij sliep enkele keren wakker geweest zonder te huilen en dat hij daardoor sneller honger had. Of zuigbehoefte of zo. Lijkt mij trouwens best pittig, CVS hebben, en een jonge baby die nog niet die nachten maakt waar je genoeg aanhebt qua slaap. De late avondfles is ook best laat, ga je daarvoor al naar bed? Goed bezig geweest qua huishouden! Verliefd, ik denk aan jullie straks in het ziekenhuis! Hopelijk niks ergs!! Het gewone werkleven zal best weer wennen zijn, geloof ik ja. Ik moet 1 juni weer. Zie ik tegen op. Een hele late avondfles behoorlijk zwaar ja, vooral als je er vroeg uit moet. Beste tijd gewoon 22:00 of zo of helemaal niet meer. Spruitjes, fijn zo'n klein slaapkopje, en die uren slaapt ze gewoon achter elkaar zonder wakker te worden of zo. Wow!!! Gewicht, ik ben nu trouwens 31 jaar. Tot 27 jaar ongeveer was ik gewoon echt heel slank, maat xs, enzovoort. Ik werd eerder te dun gevonden. Na 27 jaar ben ik langzaam iets zwaarder en dikker geworden. Ik ben nog steeds slank hoor, maar duidelijk wel iets meer rondingen en een klein buikje. Nu maat S of M, broeken/ rokjes maat 38 ipv toen 34/36. Kilo's komen er sneller bij en gaan er moeilijker van af. :x Hier, ik dacht gisteren heerlijk Benjamin 6 uur achter elkaar geslapen. Maar vanacht niet hoor. 23:15 gaan slapen, en toen 1:49 en om 3:00 uur wakker, spenenhonger. Om 5:30 echte honger en toen weer om 6:30 tot 8:30 geslapen. Vanaf 3:00 tot 5:30 in mijn armen geslapen met zijn gezichtje tegen mijn wang, zo viel ook de speen er niet uit. spenenhonger nodig bij onrust of ergens last van hebben. Is hij rustig en heeft hij nergens last en wordt hij wakker s nachts dan is het gewoon druk bewegen en dan gewoon weer verder slapen. 's Avond begin avond slaapt hij bijvoorbeeld van 19:00 tot 19:45, daarna wakker en heel onrustig en huilerig. Alleen in mijn armen valt hij dan na een uur pas weer in slaap tot 22:00, ik kan hem dan het eerste half uur ook niet wegleggen, anders direct weer wakker en huilen. Dit misschien ook hangerigheid en huilerigheid van een vermoedelijk sprongetje. Hij is zondag 11 weken en bijna twee weken te laat geboren, dus uitgerekend 12 weken ongeveer. Voeding, omdat hij vanaf maandag langzaam weer minder is gaan drinken, is zijn hongergevoel langzaam verdwenen. Meldt zich niet meer met laaiende honger. De tweede ochtendfles pas vijf uur later kunnen geven en toen maar 120 cc gedronken ipv 180 cc, met veel moeite overigens. Hopelijk als zijn slokdarmpje weer tot rust komt, komt zijn eetlust ook weer terug.
Dat denk ik wel pukje. Als het beter gaat met zijn keeltje en weer genoeg eet dan zal hij ook wel in een beter ritme komen. Langer en dieper slapen ook. Sneu voor jullie mannetje! Prinses hier weegt 5090 !!! En is 57cm lang. Ik ben benieuwd vanaf wanneer ze iets minder hard gaan groeien. Volgens mij zijn ze met 1 jaar gemiddeld 10 kg. Dan zijn we nu met krappe 3 maanden al op de helft!
@Spruitjes: dan gaat ze ongeveer gelijk met Dafne! Gaat idd snel. Laatst had ik een meisje van bijna 1 die ik optilde, en dat is dan ineens zwaar! @Pukjepuk: slim om filmpjes te maken. Vanaf nu elke keer doen, zoveel mogelijk filmpjes. Dan kan de ka er niet omheen. @Drieka: zo heb je wel nog wat aan je dag, haha. Als Dafne na de eerste fles nog 45 minuten wakker is, ga ik ook ff aan de slag meestal. Zij slaapt niet heel vast overdag, dus kan weinig doen boven als zij in bed ligt. Stofzuigen wordt ze ook wakker van. Soms erg onhandig! Vooral op zaterdag, dat was altijd onze huishouddag. Muziek hard aan en met zn tweeen een paar uur aan de klusjes.
@Pukjepuk, nee in de avond ga ik niet naar bed voor de laatste fles, dan ben ik te brak om die laatste fles te geven. Ik slaap altijd samen met Florian na de 2de fles, vandaag ook samen geslapen van 12:15-15:30 dus een 3 uurtjes, voel me dus weer wat beter. Ik leg hem dan altijd lekker op mijn buik die uurtjes, dan gaat hij zich eerst 10 minuten omhoog duwen, nekje trainen en flink lachen/ geluidjes maken, zo schattig! Daarna is hij moe en valt op mijn borst in slaap. Heel slim van je man om te filmen dan Benjamin zo enorm huilt tijdens en na de fles, misschien worden jullie woensdag dan wel serieus genomen! @Spruitjes, dan is ze toch goed gegroeid moet ik zeggen, ik heb geen idee wat Florian weegt, die is met 8 weken niet gewogen bij het CB omdat we toen alleen voor de prikjes gingen dus hij wordt 8 Juni weer gewogen en dan is het 7 weken geleden dus ben erg nieuwsgierig @Liekje81, Florian valt juist in slaap als ik ga stofzuigen dus dat is erg handig haha, ik weet dat hij in de ochtend na de eerste fles eventjes wakker is en dan na 30 minuten wel in slaap valt in de box en meestal moet ik hem dan wakker maken voor de 2de fles dus kan ik fijn in het huishouden aan de slag.
Zo typisch, Florian is de hele dag, avond en nacht een voorbeeldige baby BEHALVE tussen de 3de en 4de fles, dan is hij niet te genieten en is alleen tevreden als ik met hem loop en doe wiegen. Eerst dacht ik dat hij dan meer honger had dus heb ik 2 dagen geleden een grotere fles geprobeerd maar die dronk hij niet leeg dus honger is het niet. Vandaag was het wel heel erg dus hij krijgt nu zijn 4de fles die hij wel gretig drinkt. Hoe is het gegaan bij de KA Verliefd91?
Das hier precies hetzelfde Drieka! Toevallig. Ach, meestal ga ik dan wat doen, lekker op pad. Vandaag zijn we bv bij mijn oud-collega geweest. Was erg gezellig, Dafne heeft 2x half uurtje in de auto kunnen slapen. En dan heeft ze wat nieuws te zien, haha. Maar ook daar veel rondlopen. Maar ik vind het niet zo erg, als dat alles is. Vergeleken bij dat de hele dag huilen, heb ik niks meer te klagen. 😊
@Liekje81, is toch typisch dat meerdere baby's dat hebben. Nou hier valt dat rond etenstijd dus kan dan niet eventjes op pad gaan dus moet koken en een baby sussen, multitasken Zal wel een fase zijn want dat had hij eerder niet, hopelijk is dat dan snel voorbij want het is redelijk onhandig. Nu heeft hij zijn pyjama weer aan en ligt in de box te slapen.
Hier ook na de 3e fles altijd slecht slapen.. En normaal na de 4e fles heerlijk slapen ,aar dat lukt haar nu ook niet?! 😔 Bij de kinderarts was alles goed, ze heeft wel een ruitje maar dit is de variant waar ze overheen groeit! Gelukkig maar! Weer helemaal opgelucht!
@Verliefd: dat is goed nieuws, fijn! 👍👍👍 @spruitjes en drieka: ik eet daarom pas rond half 8.
@Verliefd91, wat een goed nieuws! Florian slaapt normaal na de 4de fles ook heerlijk maar is nu a 1,5 uur ontroostbaar
Ooh verliefd wat Super!! Hele geruststelling! Succes met werken dit weekend. Liekje om half 8 is ze weer aan het eten. De moeilijke periode duurt hier wat lang. Maar nu ligt ze toevallig al sinds 21.15 in bed. We hadden kraamvisite maar ze was niet te genieten. Uiteindelijk in m'n arm in slaap gevallen maar erg snel wakker schrikken. Ik dacht jij gaat gewoon naar bed! En haar dus in bed gelegd en er zelf nog even naast gaan liggen om de nacht na te bootsen. Als ik dit niet gedaan had had ze zichzelf helemaal overstuur gehuild(ze had tussen door ook nog m'n pinkje nodig). Maar nu ligt ze in coma te slapen. Zometeen maar ff wakker maken voor de laatste fles.
Hier heeft Florian om 22:15 de laatste fles gekregen want hij was echt niet te genieten, heeft 200 cc alleen Hero hongerige baby gedronken, zo meteen verschonen en het bed in. Ben zelf ook doodmoe. Florian was al vanaf 16:00 vrijwel ontroostbaar en toen na de fles om 18:30 eindelijk rustig, om 19:30 begon hij weer pffff. Ik zeg tegen manlief, doe jij het maar eventjes, ik ga boodschappen doen! Moest echt eventjes uit huis en was een uurtje later weer thuis, toen sliep hij eindelijk bij mijn man maar zodra hij het boxkleed raakte was het weer huilen, pfff, heb hem bij me gepakt en om 22:15 maar de fles gegeven. Nu ligt hij rustig in de box en ga ik hem verschonen. Welterusten allemaal!
Onrustige avondjes dus! Ik heb mazzel dan, Dafne heeft het maar 2 uurtjes. En laatste dagen gaat het iets beter, omdat ze zichzelf iets beter kan vermaken. En heb haar een keer voor de tv gezet, haha. Drieka: goed dat je even weg bent gegaan! Dat heb je soms gewoon even nodig. Ik heb vandaag een vrijgezellendag. Heb net Dafne weer op bed gelegd en zie haar pas vanavond om 22.30 weer. Poeh, das voor het eerst in 11,5 week dat ik zo lang weg ben.