Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @mamain2015: het zegt me zo gauw even niks, sorry! :)

@pukjepuk: hopelijk gaan de dagen snel zodat het snel woensdag is!

Hier een superleuke dag gehad. Miste Dafne wel natuurlijk, maar echt niet overheersend, integendeel. Kon het makkelijk loslaten en weet dat mn vriend net zo goed voor haar kan zorgen. Was gewoon lekker om eruit te zijn.
    En we hadden dus een mannelijk naaktmodel om te tekenen, echt hilarisch! Maar het wende snel, en zo slecht deed ik het niet eens, haha.

Net thuis en was wel lange dag. Eerst naar Rotterdam voor dat tekenen en gegeten in Scheveningen. De rest ging ook nog op stap, maar ik had vantevoren al gezegd dat ik dan naar huis zou gaan. Ben ook echt moe nu. Niks meer gewend, haha.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Fijn dat je een leuke dag hebt gehad Liekje, ik zag op FB dat je een tekening had gemaakt :D
    Geloof best dat het eventjes lekker is een dag niet mama te zijn maar gewoon met vriendinnen iets leuks te doen!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zoooo weer een nacht voorbij, vannacht hebben we beneden gebivakkeerd op ons bed van Telsell ;)
    Doen we elk jaar met het Eurosongfestival, Florian zijn ledikantje hadden we naar beneden gehaald, scheelt dat dat zo'n kleintje is wat naast ons bed staat.

We zijn om 09:15 opgestaan maar goed gingen ook pas om 01:30 slapen, Florian sliep de hele avond in de box dus heeft zijn avondfles pas om 01:00 gekregen :p Anders had hij nooit tot 09:15 geslapen.
    Florian is nu zijn eerste flesje aan het drinken dus vandaag wordt het elke 3,5 uur een flesje zodat hij om 23:30 de laatste krijgt vanavond.

4. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier Eurovision ook gekeken zijn met mijn ouders, familie-traditie hier.
    Benjamin had voor het eerst weer in de avond rustig van 20:00 tot 22:45 geslapen. Hij werd toen zelf met met honger wakker voor de late avondfles en begon lekker enthousiast maar naar 50 cc heel hard huilen, mijn vader en moeder hebben omstebeurt met hem rondgelopen om hem rustig te krijgen en weer wat aan te bieden. Uiteindelijk in een uur tijd tot 110 cc te komen. Om 6:15 120 cc gedronken en toen 4 uur later maar 80 cc met heel veel gehuil. Huilend valt hij in je armen in slaap.

Vanochtend na de pinksterdienst van de kerk geweest, toevallig zitten er twee kinderartsen van het consultatiebureau in de kerk bij ons. :cool: Beiden zeggen dat hij echt zuurremmers nodig heeft. en een van hen is nog bevriend met de kinderarts van Benjamin die afgelopen opname op vakantie was. Zij wil woensdag eventueel de kinderarts bellen om voor zuurremmers te pleiten. Zij kent ons en mijn ouders.

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, super dat je zo'n geweldige dag hebt gehad!!! Heerlijk!!
    En die tekening goed gelukt ook hoor! ;):p:D:cool:.

ja, we worden nu echt van die moeders die s avonds gewoon echt moe zijn. ;):)

Benjamin slaapt vandaag overdag erg goed, veel meer dan normaal. In de ochtend na de ochtend fles 2,5 uur en nu gaat hij de 2,5 uur ook weer halen. Is dit goed? Bespaart hij zo zijn energie, wat belangrijk is, nu hij toch veel minder drinkt. Of moet ik mij extra zorgen maken?

Vanacht heeft hij, toen hij om 2:00 huilend wakker werd, tot 6:15 in mijn armen geslapen. Heel veel mama- en spenenhonger en heel veel met zijn hoofdje rollen/ bewegen. Echt een teken dat hij zich niet fijn voelt, speentje is bij hem altijd puur ter kalmering, troost en tot rust komen.

Wat is jullie advies, zou ik die ene kinderarts uit de kerk de kinderarts van Benjamin van tevoren laten bellen? Of zou dit averechts werken?
    Zelf heb ik namelijk het idee dat we niet teveel tijd meer mogen verliezen.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Nee joh hoe sneller hoe beter! Kan jou het schelen wat ze ervan denken! Je bent toch gewoon een moeder die voor haar kind vecht ?!

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat slapen lijkt me niet iets om je zorgen over te maken! Dafne slaapt een stuk meer overdag. Zo lang hij goed wakker te krijgen is, en je goed contact met hem kan maken lijkt het me goed dat ie eens fatsoenlijk slaapt.

Ik zou zeker laten bellen met je kinderarts! Schijt hebben aan wat die daarvan denkt! Zolang jullie maar krijgen wat jullie willen, en je doet het voor je kind!

Wat een heerlijk weer, ik ga een rondje hollen! Nog 1 keer 4 x 2 minuten hardlopen, met 2 minuten wandelen tussendoor. Dan volgende week naar 4 x 3 minuten hardlopen. Wil blessures voorkomen en me gewoon aan het beginnersschema houden.

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt! Inderdaad je moet voor je kindje blijven vechten. Ik heb vertrouwen in mijn eigen moederinstinct.
    Als ik na mijn verloskundige had geluisterd en niet naar mijn gevoel, zou ik Benjamin misschien begin tweede week kwijt geraakt zijn.
    Zijn zesde en zevende dag had hij namelijk per 24 uur maar één luier met oranje urinaten. Hij leek tevreden en sliep veel, vooral de zevende dag en de zesde dag huilde hij nog vaak (in mijn ogen honger en steeds niet genoeg hebben). Volgens de verloskundige had hij krampen en dus geen honger en oogde nog alert en de volgende dag was hij 'tevreden'. De achtste dag zou ze langs komen met een kolf om te kijken wat mijn productie was. De zevende dag huilde hij niet meer.
    Ik had mijn man toen s avonds naar Amsterdam(zondag) om snel nutrilon te kopen, en na het eerste flesje kwam er direct een plasje en vervolgens na elk flesje een plasje. Lipjes en mondje werden weer vochtig en nat.
    De volgende dag toen ik ging kolven, kwam er na 10 minuten iets uit. :$ Nou, het had niet langer moeten duren, denk ik.

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oei das schrikken geweest zeg!

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat fijn dat die kinderarts jullie zo wil helpen Pukjepuk! Zeker laten bellen! Het wordt tijd dat jullie eens serieus worden genomen.

Wij zijn vanmiddag naar een tuincentrum in Genk geweest, tjeetje die was echt enorm.
    We hebben verleden jaar de achtertuin aangelegd en wel wat plantjes gepoot maar het was nog wat kaal, dus nu nog flink wat planten gekocht.
    Manlief is ze nu aan het poten en dan is de achtertuin vol qua planten.
    Ik had voor Florian een flesje meegenomen maar hij wilde bijna niks drinken, viel steeds in slaap ;)
    Och ja, dan maar wat minder vandaag, hij is nu zijn 3de flesje aan het drinken.

Florian heeft sinds 2 dagen echt last van krampjes dus geef ik hem
    Infacol, dat werkt wel goed alleen heeft hij kei harde ontlasting.
    Zijn echt van die ronde keutels die zo hard zijn dat ik ze niet stuk kan knijpen (geprobeerd met een doekje natuurlijk :D) dus denk dat ik maar weer 10 cc extra water bij de flessen moet gaan doen.
    Hij heeft dat ook gehad toen hij 4 weken oud was en dat was binnen 2 weken over, ben toen weer gestopt met dat extra water maar nu heeft hij het volgens mij weer nodig.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian heeft vannacht goed geslapen, ik had de wekker staan op 07:15 en daar werden we beiden wakker van. Hij drinkt nu zijn eerste flesje.
    Hij drinkt ze goed leeg met 10 cc extra water, voor de nacht krijgt hij 200 cc de laatste tijd en daarin zitten 6 schepjes voeding maar heb er gisterenavond maar 5 schepjes ingedaan zodat het wat meer verdund is en hij hopelijk beter kan poepen.

Strakjes gaan we naar Roermond shoppen, dat is echt mijn stadje! Heb er zo lang gewoond, woon er nu al 3 jaar niet meer maar mis het echt nog dagelijks. Ben voor manlief naar het zuiden vertrokken maar ooit hoop ik dat we toch terug naar Roermond gaan, maar in de tussentijd gaan we er zoiets 4 tot 5 keren per jaar shoppen. Als ik iets moet hebben dan weet ik ook zeker dat ik het daar vindt.

Blacky de zwerfkat komt nu elke avond trouw eten, is dan ook echt uitgehongerd, eet gedurende de nacht 200 gram vleesvoer en nog eens 50 gram brokjes dus dat is best veel.
    Overdag kan ik niks neerzetten anders eet onze hond het op en die mag alleen zijn speciale dieet maar overdag zie ik het katje ook nauwelijks, het is zo schuw!

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Jeetje, wat drinkt Florian veel! Dafne komt per dag aan de 750 cc ongeveer.
    Heerlijk, lekker shoppen! Heb je in Roermond ook niet zo'n outletcentre? Hoewel ik bij een outlet dingen nog duur vind, haha.

Ik mocht lekker blijven liggen vanochtend, ben net pas wakker. Heb wel het gevoel of ik de hele dag nog zou kunnen slapen. 😄
    Wij gaan straks even naar Intratuin, dan neem ik de draagdoek mee. Gisteren heb ik m gewoon in huis gebruikt tijdens was afhalen en ophangen, en het reorganiseren van Dafnes kledingkast. Ze was heerlijk in slaap gevallen. Alleen zo gauw ze wakker werd wilde ze eruit. Ik denk ook niet dat ik er zelf een ga kopen. Nu ben ik nog vrij en ga veel op pad, maar dat is over een week een stuk minder. Als Dafne als ze wakker is, uit dat ding wil, heeft het niet zoveel nut. En daar vind ik die dingen echt te duur voor.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja in Roermond is het Outlet Centre maar daar vind ik niet veel aan en zit bomvol met Duitsers, is geen doen, ik hou meer van het gewone centrum.

Florian drinkt overdag 4 flesjes met 170 cc (+ 10 cc extra water nu) en voor de nacht een flesje van 200 cc dus het gaat nog wel. Dus 880 cc (+ 40 cc water) per 24 uur.
    Het is echt een hongerlapje :D

Zo'n draagdoek is ook best wel prijzig, gelukkig heeft Florian geen moeite met de maxicosi en kinderwagen, hij slaapt toch vrijwel altijd erin.

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, veel plezier met shoppen!!! Ik hoop voor jullie dat het mooi weer blijft! Er betreft hier namelijk erg, grijze lucht hier buiten.
    Florian zeker een klein hongerlapje! Als hij dat gewoon nodig heeft, prima toch! Volgens mij 1000 cc pas het maximum.
    Wat een heerlijke nachten maakt hij! Maar wat zielig de krampjes, en als iets extra water helpt, gewoon doen toch! harde ontlasting ook niet fijn!
    Lief, dat jullie dat zwerfkatje nog steeds zo verzorgen! Zielig dat het beestje zo schuw is!

Liekje, intratuin, altijd erg leuk! Gewoon leuk om rond te lopen en ideetjes op te doen!
    Even uitslapen, altijd heerlijk. Ook al slaapt je kleine goed, meestal ga je toch pas na de late avondfles slapen.

Meiden, ik laat haar zeker bellen. dan hoort ze het verhaal ook van een derde persoon (ze had tenslotte als eerste mijn moeder gesproken).

Mamaim2015, die onrust heeft Benjamin inderdaad altijd wel gehad. Maar door in te bakeren en echt op tijd naar bed brengen vaak een gedeelte van de onrust tijdens het slapen te voorkomen. Maar hij heeft genoeg spooknachtjes gehad hoor. Nu wisselen goede nachten (4,5 tot 6 uur doorslapen) en slechte nachten (2 tot 4 keer wakker in de nacht).
    Ik laat Benjamin nu ook naast mij slapen in bed (bed groot genoeg, hij slaapt tussen mij en zijn eigen bedje die direct tegen ons bed staat. Ik kan dan blijven liggen om zijn speentje te geven en terug te geven als het snel weer uit valt. Misschien niet zo goed, maar ja zo slapen wij beide beter en rustiger.
    Vanacht was hij twee keer wakker, hij heeft de laatste drie nachten achter elkaar echte spenenhonger. En steeds met zijn hoofdje rollen.
    Maar die spenenhonger kan ook bij een sprongetje horen.

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed nieuws. Benjamin krijgt woensdag hoogstwaarschijnlijk zuurremmers! De vrouw uit het dorp die kinderarts is, is vandaag hier langs geweest. Mooi toevallig precies op het moment dat Benjamin een flesje moest krijgen. Benjamin begon enthousiast, werd onrustig en vervolgens huilen. Na het troosten probeert hij nog drinken, maar dat werd weer huilen en tenslotte gaf hij het op.
    Dit bevestigde mijn verhaal en het verhaal van mijn moeder bij haar.
    Ze heeft net de kinderarts van Benjamin gesproken, en de volgende stap is zuurremmers. Een pak van mijn hart! En ze zei moedergevoel moet je altijd serieus nemen!
    Het huidje van zijn gezichtje (wangetjes en kinnetje) is zelfs geirriteerd door het kwijl vermengd met maagzuur. En zelfs zijn ene oogje is gaan irriteren. Want hij doet steeds zijn handjes in zijn mondje en veegt ook in zijn oogjes.

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, wat fijn Pukjepuk! Nog een paar dagen doorbijten. Wat een ellende dat het zo lang heeft moeten duren!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Fijn dat overmorgen eindelijk maagzuurremmers voorgeschreven gaan worden Pukjepuk!!

Shoppen was erg leuk en gelukkig is het droog en redelijk zonnig geweest.
    Ik heb van alles voor ons mannetje gekocht.

Ik heb 2 leuke pyjama's in maat 62 en 68 gekocht, een leuk spijkerbroekje in maat 62, 3 paar sokjes, 4 t-shirtjes in maat 62 en 68 (ik vind de Zeeman erg fijn maar die truitjes zijn onderhand 1 maat gekrompen na het wassen dus dan maar maatje 68 alvast ;)), dan nog 2 singletjes en 1 singletje + broekje.
    Met alle kleertjes die we 2de hands gekregen hebben, heeft hij nu zijn zomergarderobe compleet dus dat is wel heel erg fijn!

Het extra water en de Infacol heeft goed geholpen want net had hij een flinke poepluier met brij-ige poep dus niet meer hard.
    Nu een tijdje dat extra water geven zodat hij er geen last meer van krijgt.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wat maf dat Florian zulke harde poep heeft zeg! Dl heeft vandaag 3x gepoept! Waarvan dat wij het 2x niet door hebben gehad. Heel maf. Normaal is het heel ernstig duidelijk als ze poept.

Super voor benjamin! Nog even doorbikkelen tot woensdag nog. Is ook idioot maar ja het is niet anders.

Hoe heeft dafne het gedaan in de intratuin?

En hoe is het met de andere kleintjes?

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, de Duitse flesvoeding is dikker en daardoor is de ontlasting ook wat harder maar sinds het gemengd is met Hero hongerige baby heeft hij geen last meer gehad van harde poep.

Echter heeft hij nu sinds 1 weekje echt darmkrampjes en denk dat daardoor de poep ook wat meer indikt, nu met de Infacol en extra 10 cc water per fles is het direct weer beter en weker aan het worden.

Hier ruik ik meestal ook wel als hij gepoept heeft, normaal is het hooguit 1 keer per dag en meestal 1 keer per 2 dagen dus niet een paar keren per dag.

20. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Pukjepuk eindelijk, maagzuurremmers wordt hoog tijd voor jullie en Benjamin!
    Drieka, wat fijn dat ie weer breiige poep heeft gehad!

Nou meiden mijn eerste werkweekend zit er weer op, en t is me 100 procent meegevallen! Natuurlijk ben ik s avonds iets meer moe als hiervoor maar tis ook wel lekker om weer iets te kunnen vertellen s avond aan me man.. En L en me man hebben zich samen ook heel goed vermaakt! L reageert zo leuk op mijn man! Echt trots km hen samen te zien!
    Helaas is L nogsteeds niet lekker. Ziet super wit, heeft waterige oogjes en drinkt veel minder als dat ze deed. Liet nooit drinken staan en nu we, regelmatig. Manlief en ikzelf ook super verkouden, dus t is een gezinsziekte geworden voor ons! ;)
    Nu weer 4 daagjes vrij weer heerlijk genieten van me meisje!

Deel Deze Pagina