Goedemorgen allemaal, ik hoop dat jullie een goede nacht hebben gehad? Hier geweldig, Florian heeft om 22:30 zijn laatste flesje gedronken en om 23:45 lagen we in bed, hij werd pas om 08:00 wakker en ik dus ook, heerlijk! Hij is nu zijn eerste flesje aan het drinken. @Mamabou, dat is minder dat Saar zo weinig drinkt , hopelijk kan het CB je dan helpen. Hier merk ik dat Florian ook sneller een maat groter kan in zijn shirts maar nog niet in de broekjes. Hij heeft nog steeds broekjes in maat 56 die hem te groot zijn en zijn shirts zitten hem prima allemaal. Alleen gisteren moeten sorteren tussen de rompertjes maat 50/ 56, sommigen die wat kleiner uitvallen die passen hem niet meer dus die maar weer in een doos gestopt. Gisterenavond zat Blacky de straatkat achter bij ons op het muurtje te wachten op het eten, hij/ zij weet nu dat ik elke avond iets neerzet Toen ik het neergezet had en weer binnen was werd er ook gretig gegeten, helaas zal het wel een tijdje duren voordat er vertrouwen komt en dat hij/ zij snapt dat ik goede bedoelingen heb. Net zat hij/ zij ineens voor het woonkamerraam, was helemaal de tuin ingelopen voor het eerst! Toen ik langzaam naar het raam liep toen spurte hij/ zij direct weg maar ik denk dat ik misschien over een paar maanden wel wat meer contact met de kat ga hebben. Ik zie toch al vooruitgang in 1 week, elke avond komt hij / zij gestaag eten en nu al de tuin in durven komen is toch best netjes. Gelukkig ziet hij/ zij er nu beter uit en niet meer broodmager!
@mamabou dat is inderdaad niet heel erg veel, maar als ze tevreden is en genoeg groeit en goed plast zou ze wel gewoon minder nodig hebben. Hier vanacht ook een goede nacht, laatste voeding 22uur en toen 6uur weer wakker..voor ons doen goed! @drieka het katje is dus al veel minder schuw, wat fijn dat hij/zij elke avond het bakje voer heerlijk op smikkelt!
Hier hebben we uitgeslapen tot 8.30! En laatste fles had ik om 22.30 al gegeven. Dl werd zelfs niet wakker van de zand aandril machine voor onze deur! Terwijl het hele huis trilde! Met dat katje komt het wel goed! Dit is al een hele vooruitgang! Sneu voor saar, zoveel spugen en dan ook nog eens een volle poepbroek! Dan zou ik ook daarna in een diepe slaap gevallen zijn..
@Gerdia dan toch ook lekker lang geslapen, hier slaapt Florian niet snel tot 08:00 dus ik vind het echt super netjes, was zelf ook doodmoe dus ben blij eens doorgeslapen te kunnen hebben, Florian werd zelfs niet wakker toen de wekker van manlief afging en hij opstond en met Bulletje ging wandelen, dat doet hij elke ochtend zodat ik alleen maar Florian hoef te verzorgen als ik opsta. @Spruitjes, dat is ook een super goede nacht! Heerlijk is dat hè? Ja ik ben ook erg blij dat we vooruitgang boeken met het katje, het is natuurlijk een straatkat en ik krijg het gevoel in het wild geboren dus het is ook logisch dat het mensen niet vertrouwt, maar ik denk dat het wel goed komt met heel erg veel geduld, maar dat heb ik wel, elke avond rond 20:00 zet ik vleesvoer en brokjes neer en hij/ zij eet het in de avond en gedurende de nacht helemaal op. Overdag kan ik niks neerzetten omdat anders Bulletje het opeet en die heeft een speciaal blaasdieet dus dat is gevaarlijk. Maar hij/ zij ziet er beter uit en niet meer broodmager dus ben echt blij dat we dit gedaan hebben, geeft me een goed gevoel dat we zo'n katje kunnen helpen.
Drieka, wat fijn zeg dat t beter gaat met t katje, voor je t weet heb je dat dier in huis! 😉 Wat fijn allemaal goede nachten gehad! Hier ook, ik werd om 9.05 wakker gemaakt door L. Haha.. Was blijkbaar weer in slaap gevallen nadat ml naar zijn werk was vertrokken.. Gister overdag heeft L maar weinig geslapen en veel gehuild, dus zal wel even aan het inhalen geweest zijn ofzo... Voor vandaag lekker niks op de planning. Gewoon lekker thuis, en eerlijk gezegd doet L het op die dagen het best. Haar ergens mee naar toe nemen heeft vaak als resultaat en vermoeid kind dat niet meer slapen gaat voor s avonds 8 uur.. Dus vandaag lekker dagje thuis en kijken of ze dan wel weer goed wil slapen.. Hebben jullie enig idee of dat nu al te trainen is dat ze ook ergens anders wil slapen? Want tot nu toe lukt dat nog niet zo best! 😔
@Verliefd91, nou IN huis hoef ik het katje niet, als ik het maar kan aanhalen, het geslacht kan zien en het eventueel kan laten castreren/ steriliseren via een stichting zodat er niet meer zwerfkatten komen, dan ben ik al tevreden Ik weet niet of je een baby kan trainen maar je kunt het denk ik wel oefenen, ligt eraan waar je haar wilt laten slapen? Hier slaapt Florian overal en nergens Overdag meestal in de box, in de nacht in zijn ledikantje naast ons bed, onderweg in de maxicosi in de auto en als we ergens zijn in de kinderwagenbak. Maar dat hebben we vanaf het begin ook gedaan, dag 1 in de box met de radio aan en ik deed ook gewoon stofzuigen en alles, deed zeker niet stilletjes, de 5de dag na zijn geboorte ging ik al met de kinderwagen wandelen, 1 week na zijn geboorte gingen we al met de auto weg dus ging hij in de maxicosi. Hij is het dus allemaal gewend met het voordeel dat hij overal kan slapen. Hij heeft ook een tijdje in de middag in zijn eigen ledikantje op zijn kamertje geslapen maar van het een op het andere moment besloot hij tussen de 3de en 4de fles zijn huilmomentje te hebben en lukte het niet meer, och ja, zal wel een fase zijn.
Dat hebben wij in het begin ook gewoon Drieka, in de box en stofzuigen en alles. Resultaat is bekend, een overprikkeld kind dat niet meer sliep. Dus het gaat niet voor elke baby op. Het is weleens onhandig, want moet alles doen telkens als ze wakker is. Wat leuk dat dat katje al dichterbij komt! Geduld is een schone zaak, haha. @Verliefd: Bij mijn schoonmoeder slaapt ze net zo goed als hier. Morgen wennen op kdv, dus ben benieuwd hoe ze daar slaapt. Geen idee of het aan te leren valt. Maar bij sm en kdv laat ik hun wel dezelfde regelmaat doen, en dezelfde tijden aanhouden als thuis. Dafne gedijt ook het beste gewoon thuis trouwens. 22 augustus familiedag, naar de Efteling. Maar zoals het nu gaat, ga ik niet. Daar doe ik haar, en dus ook ons geen plezier mee. Gelukkig duurt het nog 3 maanden voor het zover is. @pukjepuk: yes, het is woensdag!! Succes bij de kinderarts. Wat hebben jullie kleintjes lang geslapen! Dafne gewoon als altijd rond half 7 wakker. Maar ze slaapt daarna van 8-11.30 erg goed. Kan ik ff dutten of relaxen. Nu nog wel. Maandag weer werken!
@Liekje81, het werkt inderdaad niet voor elke baby, gelukkig hier wel want we willen toch graag eens een dagje weg en het zou lastig zijn als Florian dan totaal niet zou kunnen slapen. Morgen zijn we 1 jaar getrouwd maar aangezien manlief gewoon moet werken doen we morgen niks, we gaan wel zondagavond naar de Italiaan en Florian gaat dan dus ook gewoon mee. In de kinderwagenbak slaapt hij meestal toch gewoon. Ben benieuwd hoe het morgen met Dafne gaat bij het KDV, is fijn dat ze jullie schema kunnen aanhouden, is ook het fijnste voor Dafne. Florian slaapt na de eerste fles ook nog altijd verder in de box tot de 2de fles Hij slaapt eigenlijk vrijwel altijd behalve tussen de 3de en 4de fles dan is hij uit zijn hum maar goed, zal wel een fase zijn en ook wel weer overgaan. Waarom denk je dat 22 Augustus misschien niet gaat met Dafne? Dat dan de regelmaat eruit is klopt natuurlijk wel maar dat moet toch af en toe wel eens kunnen? Anders kunnen jullie zelf ook niks leuks meer doen? Wij hebben 12 September een dagje uit, dan is er een vrijwilligersdag van het vrijwilligerswerk wat ik doe in Burgers Zoo, Florian is dan precies 6 maanden maar hij gaat gewoon mee. Hij zal er zelf nog niet zoveel van meekrijgen maar wij vinden het wel erg leuk dat hij gewoon mee kan. Ik zou hem ook naar mijn schoonmoeder kunnen brengen maar neem hem liever mee. Nu ergens in de zomer is een BBQ van het werk van manlief (datum staat nog niet vast), die avond breng ik hem dan wel naar mijn schoonmoeder, dat zal ook de eerste keer zijn dat ik hem een paar uurtjes weg breng.
Dl heeft de box een periode niet leuk gevonden en sinds een dikke week slaapt ze smiddags in de box. Van het mobieltje valt ze in slaap. Ik ben al lang blij dat ze tegenwoordig smiddags slaapt dus ik laat het zo voorlopig. Ik was een tijd geleden overdag bij een vriendin en ze ging dus echt niet slapen in de wandelwagenbak. Zou wel handig zijn ja. Geen idee hoe je dat aan kan leren. Oh gezellig! Op het moment word ik gruwelijk onder gepoept! Altijd handig na een grote fles melk. Zo grappig hoe ze enorm aan het kreunen is als een volwassen man.
Zo, weer verder met m'n verhaal na het verschonen. Gelukkig slaapt dl wel in mc of wandelwagenbak maar... Dan moet het wel rijden! Zo af en toe slaapt ze door als ik haar parkeer maar vaak ook niet. Naar een restaurant durf ik nog niet aan. Vanochtend is er iets in m'n nek geschoten en sindsdien heb ik me toch een stijve nek!! Naar beneden kijken en dus voeden en verschonen is nogal pijnlijk. Net op een dag dat ml pas om 21.30 thuis is natuurlijk...
Hier slaapt Youri gelukkig wel bij anderen, maarja hoe we dit 'getraind' hebben.. Gewoon vanaf dat hij klein was overal mee heen genomen (we hebben regelmatig verjaardagen overdag) en hij slaapt altijd overdag in de kinderwagenbak of buiten in het lutje potje.. Het gewoon wel blijven proberen..
@Spruitjes, dat is erg vervelend dat je last van je nek hebt, probeer met douchen de hete straal erop te zetten, je laten masseren door je man kan ook helpen. En anders zou je Midalgan crème kunnen proberen, als je die goed hard smeert dan geeft die warmte af op de spieren. Ik gebruik die ook vaker en vindt hem erg fijn. Hier had Forian na de 2de fles weer een kei harde keutel, ik zag hem ook gigantisch persen na de fles in de box. Het is zo wisselend! Hij krijgt nog steeds 10 cc extra water per fles en in de avond 1 schepje minder voeding zodat de voeding wat dunner is.
Drieka man is pas laat thuis vandaag helaas... Maar heel de ochtend een hete kersenpittenzak erop gedaan en loop nu met een sjaal (terwijl de zon schijnt) maar het is al iets beter gelukkig.
Goed warm houden is inderdaad het beste, er zal je wel een spier verkeerd geschoten zijn, dat is erg pijnlijk, heb het ook met regelmaat. Gaat vanzelf over maar kan wel eventjes duren.
Nou, meiden, een dag met een goed resultaat! Benjamin krijgt maagzuurremmers, helaas waren die er niet apotheek, morgenmiddag komen ze binnen. Nog even bikkelen voor Benjamin. Het werd echt tijd, want hij wordt met de dag zieliger. Elke dag meer en meer pijn (huilen, in een krimpen) en slecht slapen. Hij heeft dus ook reflux, de gecompliceerde vorm, die gewoon behandeld moet worden. Zijn arts vond dat hij bij de laatste ziekenhuisopname dit had moeten krijgen! Ik heb toen ook mijn klacht ingediend over die verpleegkundigen. Ik mocht gelijk ook een evaluatie formulier invullen. Spruitjes, wat naar van je nek! Hopelijk snel over! Rustig aan doen maar, maar ja dat is alles met een klein ukkie in huis! Drieka, wat zielig voor Florian die harde keuteltjes. Pijnlijk lijkt mij! Misschien is hij er gewoon gevoelig voor. Uitstapjes/ ergens anders slapen, Benjamin slaapt in zijn bedje het beste. In zijn wagen niet langer dan 45 minuten. Als wij ergens op bezoek zijn, nog niet vaak gebeurd, slaapt hij bijvoorbeeld 45 minuten in de wagen of op schoot. Hij slaapt te licht en te onrustig. Rust en regelmaat voor hem erg belangrijk, achteraf logisch vanwege die reflux die er natuurlijk al was maar wat langzaam erger werd. Want verder is hij een makkelijk mannetje. Want na zijn ziekenhuisbezoekjes is hij bijvoorbeeld s nachts niet onrustiger of zo. Nachten, wat een goede nachten hier allemaal! Benjamin werd om 3;00 wakker (zielig, en huilen) en heeft toen verder tot 6:30 in mijn armen geslapen. Maar hij heeft bewezen dat hij door kan slapen (5-6 uur achter elkaar). Omdat de reflux dus steeds erger werd, nam de onrust en daarbij de hoeveelheid spooknachtjes dus ook toe. Als de medicijnen beginnen te werken, zal vast rustiger worden en beter slapen zowel s nachts als overdag. Voor een reflux baby deed en doet hij het eigenlijk heel goed, deze baby's huilen vaak genoeg dag en nacht heel veel.
Fijn dat eindelijk de maagzuurremmers eindelijk voorgeschreven worden, wel balen dat ze ze bij de apotheek niet hadden, wat een pech toch steeds! Hopelijk kan hij er morgenmiddag dan eindelijk mee beginnen!
Zow moest dat nou zo lang duren dat ze weten dat het reflux is... Hij had al lang aan de medicijnen kunnen zitten dus! Zielig zeg! Jammer dat ze het niet hadden in de apotheek maar voor stads/dorps apotheken komt het niet vaak voor dat ze het nodig hebben en je zit ook met de houdbaarheid helaas. Wij hebben het wel maar we zitten in een ziekenhuis incl kinderafdeling. We moeten dit wel in huis hebben natuurlijk. Nou maar hopen dat het aanslaat en dan zal je snel een vrolijker en beter slapend mannetje hebben!
Pff, wat een prutsers dan toch Pukjepuk! Goed dat je een evaluatieformulier invult. En balen dat het dan niet op voorraad is! Nog een dag wachten. @drieka: ik wacht even af hoe Dafne zich ontwikkelt, de Efteling duurt nog 3 maanden. Ik zei alleen dat zoals het nu gaat, ik niet zou gaan. Ze slaapt altijd maar kort in de wandelwagen. En houdt er ook niet zo van om in te liggen. Dan zou ze dus amper slapen op zo'n dag, de hele dag die herrie om zich heen. Dan is ze hartstikke overprikkeld en over dr toeren. Waarom zou ik haar dat aandoen, omdat ik zo nodig een dagje weg wil? Dat heb ik er niet voor over. Het gaat niet bij ieder kind zo dat je hem/haar overal mee naar toe kan nemen. Nog 4 dagen meiden, en ik mag weer werken! Man man, wat ben ik het thuiszitten zat!!
Geloof me drieka wij hebben ook vanaf het begin gezegd ze gaat gewoon met ons mee en moet overal maar slapen, maar na een paar keer een flop is gewoon gebleken dat het voor ons meisje niet werkt. Ze slaapt zo af en toe wel in de kinderwagen, maar soms ook niet. Maxicosi in de auto wel, en bij gastouder heeft ze ook goed geslapen, t komt vast vanzelf wel. Wat liekje al zegt, waarom zouden we haar het aandoen om zelf ons pleziertje te hebben, L kan er niet tegen wordt vast beter, en dan komen mijn pleziertjes wel weer. Pukjepuk, wat heerlijk, morgen de medicijnen starten en dan hopen dat die snel aanslaan en hij zich een stuk beter gaat voelen! Vandaag is hier een drama dag hier.. Vanmorgen twee uurtjes geslapen maar wel heel onrustig, en daarna is t gewoon niet meer gelukt. Alles geprobeerd maar niks was goed, lopen niet op schoot niet, niks niet! zelfs buiten in de kinderwagen ging ze niet slapen.. Net gedoucht met haar, een flesje gegeven en d'r weer in gelegd. Over het algemeen slaapt ze na deze fles altijd wel. Ik hoop zo dat ze nu ook gewoon goed gaat slapen, nadat ze dus al zo'n beetje 7 uur wakker is..
Liekje, haha heerlijk! Ik geef toe ik vind t ook wel lekker weer aan t werk te zijn, even wat anders als alleen maar een baby! Gewoon weer gesprekken met volwassenen die niet alleen maar over baby's gaan! En als je dan thuis komt bij je meisje kan je er ook weer extra van genieten!