@pukjepuk Het gaat vast snel beter! Althans hier werkte het wel snel..Maar hij loopt er natuurlijk ook al heel lang mee..wij hebben nu 5weken de medicijnen en merk nu dat hij misschien toch wel een hogere dosis nodig gaat hebben..eerst maar eens zien over 1,5week hoeveel hij aangekomen is. @drieka wat knap dat jullie gaan proberen te stoppen!! Succes @verliefd91 wat een heerlijk nacht zeg! Hier ook een goede nacht tot kwart voor 7 vanaf kwart over 10 en dat op 1 voeding minder gister!
@verliefd: wow, die slaapt lang! Maar ik zou voorlopig die 5 flessen nog houden denk ik. @pukjepuk: hij heeft er idd erg lang mee gezeten! Maar die 150 ml was al best veel voor zijn doen toch? Denk idd dat, ook al is ie nog klein, hij die link wel legt, tussen fles is pijn. @Drieka: Florian is zeker een goede motivatie! Waarom zou je idd het risico nemen dat je ziek wordt? En dat hij zn ouders miss te vroeg moet missen. Dafne was pas om 7.20 wakker, laat voor haar doen, heerlijk een keer! We zijn nu bij mn schoonmoeder, gelukkig slaapt ze daar prima! O, en Drieka, had er nog niet op gereageerd, maar wat grappig dat jullie miss toch voor een tweede kindje willen gaan. Wij raken er juist meer en meer van overtuigd dat we het bij eentje laten. Ik durf nooit meer een bevalling aan denk ik, en vind deze begintijd erg pittig. Heb totaal niet de behoefte het allemaal nog een keer te willen. Vind het wel moeilijk dat ik nu sommige kleertjes maatje 56 uit de kast moet halen. Vooral de Prenataltruitjes worden te smal. Maar ondanks dat het echt voelt als afscheid nemen, wil ik het echt niet nog een keer.
Ik vind deze begintijd ook erg pittig en daarom hoeft het voor mij nu echt nog niet. Maar over een tijdje ben je deze tijd misschien weer vergeten en kriebelt het misschien toch weer? Wie weet krijg je dan een heel ander kind. Een makkelijker ... Of moeilijker haha
Ja, dat kan natuurlijk altijd, maar we hebben eigenlijk altijd maar 1 kindje gewild. En ik ben bijna 34, ik vind het een voordeel wat langer tussen te hebben zitten. En het duurde bijna een jaar voor ik zwanger was. Dan ben ik zowat 37, dan vind ik mezelf echt te oud. Nee, het is goed zo.
Ik ben ook al 33 jaar maar dat komt omdat manlief en ik ook pas 4 jaar samen zijn en met mijn ex wilde ik absoluut geen kinderen! Ik zal dus hoogstwaarschijnlijk ook de 35 gepasseerd zijn voordat we zwanger zijn van een 2de kindje (ben in Maart 33 geworden), mocht het niet direct lukken, maar ik vind persoonlijk 40 de grens, daarna vind ik mezelf echt te oud voor een zwangerschap. Wij hebben besloten dat als Florian 1,5 jaar is te stoppen met AC, maar alleen als ik lichamelijk niet te veel achteruit ga en mits Florian een niet al te moeilijke dreumes is. We zijn tenslotte ook 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te raken van Florian. Ik vind deze begintijd juist ontzettend mooi, maar heb wel de luxe een gemakkelijke baby aan Florian te hebben, dat scheelt ook heel erg veel, anders zou ik er misschien ook anders over denken. We hebben zelfs al een jongensnaam verzonnen voor een 2de zoontje, een meisjesnaam hadden we dus al We zullen zien hoe het loopt, eerst eens genieten van Florian, dat is het belangrijkste.
Haha drieka, geweldig! Al een naam voor een tweede hebben bedacht! Wij hopen ook dat een tweede kindje ons gegund is, maar ik ben t met liekje en spruitjes eens, deze eerste tijd is best pittig. En dan hebben wij nog t geluk dat L over het algemeen erg makkelijk is, en lange nachten maakt! 😮 hoewel ze dan weer niet ergens anders wil slapen tot nu toe! 😊 Maar goed ik moet eerst nog eens ongesteld worden voordat ik überhaupt aan een tweede kan denken! Ik hoop dat het snel gebeurd..
Ik ben 8 weken na de bevalling ongesteld geworden maar wel gewoon gestart met de pil, ondanks dat die direct veilig is wil ik de eerste maand evengoed nog met condoom intiem zijn want wil nu voorlopig nog niet zwanger raken Ik moest de eerste weken ook echt niet aan een 2de kindje denken en we hadden zoiets van dat 1 kindje ook wel goed is maar sinds een week of 2 kriebelt het toch wel heel erg. Moet alleen kijken of ik het lichamelijk nog eens kan doen natuurlijk.
Een tweede kindje, eerst hier rust in de tent en weer lekker verder genieten van de lieve kleine stoere vrolijke Benjamin! Een tweede pas als Benjamin kan lopen. Wij hebben lang op Benjamin moeten wachten, ik ben bang dat het bij een tweede ook zo gaat gebeuren. En dat lange wachten en verdriet erbij wil ik niet meer. Ik denk gewoon, een tweede hoeft niet per se en als er toch een tweede komt, dan is dat erg leuk meegenomen natuurlijk. Begintijd, bepaalde momenten best pittig. Eind eerste week dat hij bijna uitdroogde, 1 geconcenteerde plasluier per 24 uur. De tweede week stond ik er gelijk alleen voor, en toen probeerde ik eerst mijn BV-productie weer op gang te krijgen. Ik was de hele dag bezig met BV geven, vervolgens flesje geven en daarna bij elke borst 20 minuten kolven. Daarnaast zijn spooknachtjes van het begin. En toen vanaf 6 weken begon het gedoe met slecht drinken enzovoorts. Maar ik geniet harstikke veel van Benjamin. Zo'n lief schattig mannetje. Al vanaf het begin genoot ik echt van hem hoor. Dus zeker genoeg mooie momenten van de begintijd. Ik hou echt enorm veel van hem, hem naar de opvang brengen gaat voor mij echt heel moeilijk worden. Liekje, 150 cc in zijn situatie best veel hoor, wel met moeite van beide kanten erin gekregen. En zoals jullie al zeggen, moeten dat arme slokdarmpje echt genezen. Want het spul werkt direct. Er kwam vanmiddag wat voeding omhoog, maar Benjamin bleef lachen. Wat soms omhoog komt, is maar een klein beetje. Zijn flesje is natuurlijk een norme plomp melk wat dan door het slokdarmpje glijdt. Dus wat uit zijn maagje omhoog komt, is niet meer zuur. En twee slaapjes van 2 uur gedaan, zonder keihard huilend tussendoor wakker te worden. Ik hoop dat hij snel zonder pijn gaat drinken.
@Pukjepuk, ik snap dat jullie nu nog niet aan een tweede moeten denken, eerst Benjamin wat beter. Wij willen ook sowieso nog wachten totdat Florian minimaal 1,5 jaar is voordat we stoppen met anticonceptie. Nu eerst genieten van ons mannetje. Wat fijn dat de medicatie aanslaat! Dat is alleen maar goed.
Fijn dat je al wat verbetering merkt bij Benjamin! Het kan nu alleen nog maar beter worden. Kan me voorstellen dat je even nog niet aan een tweede moet denken. Naar de opvang zal wel wennen zijn ja! Ik hou ook veel van Dafne, maar voor mij is het echt beter dat ik werk. En aangezien zij dus enig kind blijft, heeft een kdv veel voordelen. Alleen maar thuis zonder broer of zus is ook stil. Denk dat de ontwikkeling ook beter gaat op kdv, qua leren delen enzo. Vandaag bij sm geweest en ze heeft het prima gedaan! Is daar echt al meer gewend. Dat geeft me hoop voor het kdv.
@Liekje81, wat fijn dat Dafne het zo goed gedaan heeft bij je schoonmoeder. Hier zal Florian zelden naar iemand toe hoeven aangezien ik afgekeurd ben, op zich vind ik dat zelf wel een 'voordeel' in dit geval. Maar als hij 3 jaar oud is zal ik hem ook naar een peuterspeelzaal laten gaan zodat hij wel met leeftijdsgenootjes leert omgaan voordat hij op zijn 4de naar de basisschool toe gaat, dat vind ik wel erg belangrijk. Florian dronk de laatste dagen overdag 4 keren 180 cc gemengde flesvoeding (50% normaal en 50% Hero hongerige baby) en voor de nacht 200 cc alleen Hero hongerige baby. Helaas had hij daar niet meer genoeg aan overdag, voor de nacht wel, maar ja, nu al naar 4 flesjes per 24 uur gaan vind ik echt nog te snel, hij is pas 11 weken. Dus om 19:00 maar eens begonnen met een fles alleen Hero hongerige baby maar dan wel 160 cc ipv 180 cc want het valt natuurlijk een stuk zwaarder en hij heeft er de hele avond heerlijk op geslapen, dus dat is erg fijn. Voortaan dan alleen maar Hero hongerige baby geven, overdag 4 keren 160 cc en voor de nacht gewoon 200 cc. Kan ik van daaruit weer opbouwen als hij er niet genoeg aan heeft maar denk dat hij nu wel weer eventjes tevreden zal zijn want er zit zetmeel in deze flesvoeding dus het valt echt een stuk zwaarder. In principe mag hij wel naar 4 flessen per 24 uur (grotere flessen natuurlijk) maar ik vind dat echt nog te snel en zo kan ik het nog eventjes uitstellen dus dat is wel erg fijn
Hihi, wat is het toch een hongerlapje. Maar als je het zo op kan lossen, fijn toch? Dafne was weer op dr normale tijd wakker. Flesje gehad en zit nu in de wipper. Ze heeft helemaal lol met de wiebelende beestjes en de rammelaar. Ze ramde hem net alleen zowat dr oog in, haha. Lekker houterig nog die bewegingen.
Ha! Mag ik meekletsen? Ik zou een februari mama worden, was daar ook heilig van overtuigd. Mijn zoontje echter zat wel prima en bleef zitten tot 42 weken. We zijn Florian gaan halen op 4 maart.
Welkom BZD! We hebben toevallig nog een Florian Alles goed gegaan met de bevalling? En gaat het goed met de kleine?
Welkom BZD, mijn zoontje heet ook Florian, dat is wel erg toevallig Hij is 12 Maart geboren. Normaal hoor je die naam bijna nooit. Vandaag weer vroeg uit bed, Florian werd om 06:45 wakker, hij had gisterenavond zijn fles ook niet leeg gedronken, wilde maar 170 cc drinken dus denk dat overdag 160 cc van alleen Hongerige baby nog teveel is dus dan maar 150 cc aanbieden, wil wel dat hij voor de nacht die 200 cc drinkt want dan slaapt hij tenminste lekker lang Toch vreemd dat hij overdag aan 150 cc per fles genoeg heeft en voor de nacht drinkt hij normaal met gemak 200 cc weg. @Liekje81, de bewegingen zijn ook nog erg houterig. Na de 12 weken sprong gaan ze vloeiender bewegen, lijkt me erg leuk om te zien. Florian speelt echter helemaal nog niet, als ik hem probeer uit te dagen met een speeltje dan kijkt hij wel geïnteresseerd maar dat is dan ook alles Kan hem alleen laten lachen met gekke stemmetjes en als ik hem kietel en soms stoot hij een geluidje uit.
Ja drieka hier hetzelfde. Gelukkig kan ik haar vaak wel laten lachen maar zelf spelen ho maar. Ze lijken wel een beetje op elkaar he. De hongerige baby voeding zal ook voor stevigere poep zorgen dus wees voorbereid. Welkom bzd! Gezellig! Gisteravond boelde ik me ineens ziek worden! Koortsrillingen koud en overal deed mijn huid zeer. Om 2200 naar bed gegaan (ml zou fles etc doen) maar ik kon niet meteen in slaap komen. Maar wel goed geslapen uiteindelijk. Hopelijk blijft griep ofzo weg. Zit ik niet op te wachten op het eind van m'n verlof! Zoiezo is dat echt niet fijn als je de hele dag kleine moet entertainen terwijl je zelf zo belabbert voelt of kleine aansteekt. Maar zal in de toekomst ooit wel voorkomen natuurlijk. Ik ga er maar eens 1 wakker maken voor de fles!
@Spruitjes, ja ik verwacht ook dat hij daar wat vastere poep van gaat krijgen dus koop ik lijnzaadolie, mocht het te erg worden dan kan ik hem daar een theelepeltje van in de fles doen, is minder agressief dan olijfolie. Die Cinababy druppeltjes daar ben ik niet kapot van, ik merk dat hij daarna wat meer spuugt en het echt zuur ruikt, dat heeft hij anders nooit dus ben er maar mee gestopt want dat is ook niks en het spugen is dus ook meteen weer over. Gisterenavond had hij een poepluier, was gewoon brei-ige poep dus dat is verder prima. Hopelijk krijg je niet de griep, dat zou wel erg vervelend zijn!
Welkom bzd.. Hier van morgen om 9 uur ons poppetje maar wakker gemaakt! 😊 de slaapkop! Is ze d'r goed en wel 3 kwartier uit, is t weer galen en terug in bed.. 😳 ook niet gezellig! Ik ga zo maar eens de boodschappen doen, had gister geen zin.. En dan straks een avonddienst.. Voor het eerst sinds een half jaar ofzo.. Pfff zal wennen worden voor mijn man, vanaf nu weer twee tot drie keer per week alleen eten, en voor mij twee tot drie keer per week geen warm eten.. 😳
@Verliefd91, waarom kook je dan niet gewoon tussen de middag warm? Dan heb jij een warme maaltijd en kan je man het gewoon opwarmen s'avonds? Zo deed ik dat vroeger ook als ik avonddiensten had. Ik heb gisteren boodschappen bij de AH gedaan en ga dadelijk boodschappen over de grens doen, wij gaan altijd naar 2 winkels zodat we alles bij elkaar hebben maar bepaalde dingen zijn in Duitsland gewoon een stuk goedkoper. Twee winkels achter elkaar is me te zwaar met Florian erbij dus dan maar 1 winkel op vrijdag en 1 winkel op zaterdag Lekker toch dat je meisje weer goed kan slapen? Florian is in de ochtend ook altijd aan het slapen, zodra hij zijn fles op heeft, verschoond en aangekleed is dan gaat hij weer slapen in de box Vindt dat wel erg prettig want dan kan ik poetsen, heb nu net de hele bovenverdieping gepoetst, kan het er weer een weekje tegenaan.