BZD, welkom! Leuk, nog een Florian erbij! Het is ook gewoon een leuke naam. en hoe gaat het verder met jullie? Hoe bevielen de eerste weekjes? Jullie dus ook ukkie die het te gezellig vond bij mama in de buik. Ik liep bijna twee weken overtijd, en er stond al een afspraak in het ziekenhuis op een dinsdag om ingeleid te worden. Toen bedacht Benjamin zich opeens en is toen zelf op de zondag gekomen. Nou ja, wel heeft het strippen een handje geholpen. Drieka, nee, als die druppeltjes zo zuur zijn, beter niet geven. Misschien lijnzaadolie wat minder aggressief, wie weet. Ik ken het niet. Fijn dat hij toch weer een gewoon poepje had gedaan. Maar 170cc. Wat een klein hongerlapje, is hij ook. Dan kun je beter overdag 150 cc geven zodat hij bij de late avondfles meer drinkt. Hier had Benjamin om 6:45, maar dronk toen maar 120 cc. Spruitjes, niet ziek worden, nee!! De laatste dagen van je verlof moet je juist kunnen genieten. En met de zorg voor een kleintje komt ziek zijn zeker niet goed uit. Laat je man maar even vandaag alle zorg overnemen, zodat jij even goed kan uitrusten. Lastig dat ze zichzelf niet zo goed kan vermaken. spelen, ontwikkeling, Benjamin constant aan het praten en lachen. Gisterenavond ging hij moe om 19:00 na bed na zijn fles, viel tijdens het uitbuiken in slaap. Toen ik hem in bed legde, was hij al snel na 20:00 wakker en begon hij te huilen. Ik ging maar naar boven en liet hem naast mij 'slapen'. Nou ja, slapen deed hij niet, hij ging gewoon tegen mij lachen en praten en dit tot 21:00 toen hij uiteindelijk in slaap viel. Bewegingen, worden gerichter. Hij kan bijvoorbeeld zelf zijn speen in zijn mondje doen als je hem de speen geeft. De zijkanten van de speen gaan dan in het mondje, hij snapt nog niet wat er in zijn mondje moet van de speen. Liekje, wat heerlijk dat Dafne ook zo leuk kan spelen! Geweldig om te zien hoeveel lol die kleintjes kunnen beleven! Fijn dat ze bij je sm goed kan slapen, dan komt het dagverblijf ook vanzelf goed. Bij je sm is het ook gewoon rustiger en stiller. Hier, Benjamin helaas om 3:00 en om 4:30 wakker en toen om 6:45 wakker met honger. Het langste slaapje in de nacht was 4 uur achter elkaar, ik hoop toch dat hij weer wat beter gaat slapen. Het is echt de spenenhonger. Je moet dan echt even het speentje tegenhouden, anders flopt het te snel uit, wel gaat hij daarna vervolgens weer snel verder slapen. ik probeer nu voor de late avondfles al wat te slapen of een ochtenddutje mee te doen. Drinken doet helaas ook nog pijn, drinkt iets meer dan de helft en dan hard huilen (pijn), vaak lukt het met veel moeite om hem nog iets erbij te laten drinken. Slokdarmpje flink aangetast, denk ik.
@Pukjepuk, jammer dat Benjamin nog steeds zo'n pijn heeft Hoop dat dat toch snel beter gaat zodat de fles geven ook weer leuk gaat worden voor jullie beiden. Spenenhonger heeft Florian eigenlijk nooit, hij heeft alleen graag de speen als hij na de 2de fles op mijn buik gaat slapen, dan moet ik de speen soms ook vasthouden anders floept hij eruit en dan is hij ontevreden Ja die druppeltjes daar krijgt hij echt het zuur van, ze ruiken ook erg naar alcohol moet ik zeggen, kan me voorstellen dat dat niet goed valt. Het is van 0-4 jaar dus kan ze altijd bewaren, misschien hebben we ze later nog eens nodig maar voor nu geef ik het eventjes niet meer.
@pukjepuk: wat jammer dat het nog niet heel geweldig gaat met Benjamin. Maar miss verwachten we te snel wat @verliefd: mijn vriend kookt ook tussen de middag, hoef ik het alleen maar in de magnetron te doen na mn werk en als Dafne in bed ligt. 12-wekensprong, mmm, daar zou ze nu in moeten zitten. Maar doet alles al ff wat erbij hoort en geen huilerigheid of hangerigheid. Ik ben blij! Scheelt weer ellende, haha.
Liekje, je hebt gelijk. Ik verwacht te snel en teveel, het genezen kost gewoon tijd. Hij heeft er ook eigenlijk te lang/ heel lang mee gelopen. Hij is nu met zijn derde middagdutje bezig en slaapt inmiddels al een uurtje in plaats van na 45 minuten hard huilend en ontroostbaar wakker worden. Dat is een stap vooruit. Ideaal, dat je man in de middag kookt, als je straks gaat werken en je man s avonds werkt, heb je amper tijd om te koken. Sprong, fijn toch zonder die lastige H's. Verschilt gewoon per kind, ieder kind anders. Drieka, ruikt alcohol, klinkt niet goed dan nee. Niet al zo jong aan de alcohol. Wat grappig dat hij de speen alleen na zijn tweede flesje wilt. 's Avonds sabbelt Benjamin op alles, hij vindt onze neus ook fijn om op de sabbelen. Volgende week gaat het trouwens heel warm worden, iedereen moet maar alvast wat zonnebrandcreme inslaan. Die tere baby-huidjes. Zonnepetjes en zonnebril hebben wij hier al.
@Pukjepuk, mijn neus heeft Florian ook al eens te pakken gekregen en ook de tepel van mijn man toen die zonder shirt in bed lag Hij had er een hele bloeduitstorting van want Florian heeft een flinke zuigkracht, vandaar ook de Dr Brown's fles Ik heb al speciale zonnebrandcrème voor baby's in huis en ook een petje, maar Florian heeft een smal hoofdje dus denk dat dat petje nog wat te groot is. Maar heb een parasolletje bij de kinderwagen en ga hem toch echt niet zo in de zon leggen Die druppeltjes ruiken echt naar alcohol ja, staat ook op het flesje dat er minimaal alcohol inzit, dat vind ik persoonlijk dan toch niks voor een baby maar er staat toch echt van 0-4 jaar op. Nou ja, ik bewaar het maar, misschien later nog eens nodig maar nu geef ik het hem niet meer. Ik heb vanochtend bij de winkel lijnzaadolie gekocht, merk ik nu dat hij weer heel moeilijk kan poepen dan geef ik hem daar een theelepeltje van in de fles, tenminste een natuurlijk product.
Drieka, sterk mannetje is Florian. ha ha, , gewoon een bloeduitstorting! Ik ben benieuwd of die lijnzaadolie werkt. Hopelijk wel! Warm weer, ik doe Benjamin ook niet in de volle zon, maar als ik in de draagzak met hem de hond gaat uitlaten, komt zijn bolletje wel in de zon . Een vraagje, want vinden jullie? Kun je met een baby van 3-6 maanden gaan varen. Wij hebben een boot, zie foto, en wij kunnen een zonnescherm uitzetten, zodat er schaduw is op de boot. Wij gaan dan niet de plassen op of groot water op, maar gewoon riviertjes en dan op een meertje in de buurt aanmeren. Met warm heet weer zou dit namelijk voor een baby ook verkoeling geven. Verder is het een stabiele boot voor zes personen met een sterke moter.
Persoonlijk vind ik dat je het beste kan gaan varen als de kleine ook iets van een reddingsvest aankan voor de zekerheid. Je weet maar nooit, er kan altijd iets gebeuren en je wilt toch geen risico lopen. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig.
Er zijn reddingsvesten voor baby's te koop. Eerst een vest bestellen en dan pas met hem varen. Wij hebben ook zwemvesten voor ons, maar liggen in de boot voor het geval dat. Het is meer dat ik bang ben dat het te winderig en te tochtig is.
Zonnebrandcreme, oeps, niet eens bij stilgestaan. Gelukkig heb ik jullie Ik heb nog niet met Dafne in de tuin gezeten. @pukjepuk: met een reddingsvestje en goede kleding tegen wat wind en frisheid moet op een bootje toch kunnen? Idd lekker dat er al gekookt is 's avonds. Zo doen we het al jaren. Heb echt geen zin om tegen zessen nog te moeten komen. En nu met de kleine helemaal handig natuurlijk. Ik kook altijd in het weekend.
@Liekje81, wij hebben ook nog niet in de tuin gezeten met Florian. Is het ook nog niet echt weer voor geweest maar laatst was bij de Action zonnebrandcrème voor baby's in de aanbieding dus maar direct mee genomen zodat we het in huis hebben. @Pukjepuk met een reddingsvest en goed gekleed moet het denk ik wel kunnen op de boot.
Ondanks dat Florian gisterenavond de fles heeft leeg gedronken toch alweer om 07:15 wakker Beetje jammer want ben kapot en wilde wel uitslapen. Zooooo, gisterenavond voordat we naar bed gingen alles weg gegooid wat met roken te maken heeft! Worden we in huis tenminste nergens mee geconfronteerd. Vandaag starten we een rookvrij leven, hoe lastig het ook wordt. Manlief is vaker gestart met stoppen met roken, ook tijdens de zwangerschap maar hield het nooit vol, hij zegt dat het nu anders is, nu Florian er is dus hopelijk houdt hij het nu wel vol! Anders wordt het voor mij ook lastig. Vanavond lekker naar de Italiaan, nog voor onze trouwdag.
Ik vind 7.15 erg netjes hoor! Dat redt Dafne bijna nooit. Vandaag ook weer 6.20. Heeeeeeeeel veel succes met stoppen met roken!! En eet ze vanavond! Gezellig. Wij gaan volgende week uit eten met mn werk, zin in. Mn sm past dan op. Sowieso kan ik niet uit eten met Dafne, die moet dan gewoon lekker in dr bed liggen, haha. Fijn dat jullie Florian wel mee kunnen nemen!
@Liekje81, we zijn een beetje verwend aangezien Florian afgelopen week enkele dagen tot 08:15 geslapen heeft Plus vannacht heeft hij de avondfles pas om 00:00 gekregen omdat we wat verlaat waren met de flessen dus dan is de nacht toch vrij kort. Oh gezellig dat je volgende week uit eten gaat. Ja is echt wel een geluk dat Florian gewoon mee kan, meestal slaapt hij gewoon in de kinderwagenbak dus hopelijk vanavond ook.
Succes met stoppen drieja. T gaat vast lukken!! Vinden jullie t niet moeilijk om zonder je kleintje wegte gaan ? Ik ga over een week voor het eerst met middagje weg, pff voel me wel schuldig. Maar dit hebben we echt ff nodig. Ergens in een andere stad een hapje eten, ergens koffie drinken en uitgebreid boodsch doen.. Verheug me er zooo erg op!!!!! Ben nog nooit minder dan 1.5 uur zonder dl geweest. Ik maak me wel zorgen want ze slaapt al niet super makkelijk. Wat nou als ze niet slaapt, oververmoeid raakt en daardoor in een negatieve spiraal komt? Als je bv geeft is je kindje sowieso afhankelijket van je want je kan wel kolven, maar bv is zo veel meer dan melk... Troost, warmte, rust.... Wat nou als ze heel de middag wakker blijft?????? Hoe kunnen jullie dit loslaten? Dl is vaak rond 6 wkr, dan voed ik haar en dan neem ik haar bij min in bed want vanaf dan slaapt ze minder goed en steeds na half uur wakker, dan geef ik de speen en zo kan ik nog vaak 2 uur erbij sprokkelen (tot 8 slaapt ze dus vaak)
@mamain2015: ik voel me daar niet schuldig om. Je hebt het soms nodig om er even uit te zijn, op te laden. En je zal zien dat ze het beter doet dan je denkt. Misschien juist bij iemand anders, die minder in de stress raakt bij huilen.
@Mamain2015, thnx! Ik ben nog nooit zonder Florian echt een dagje/ middagje weg geweest, wel 1 keertje eventjes snel voor mijn nagels toen mijn man thuis was bij Florian. Maar echt eventjes er tussenuit heb ik nog niet gedaan en zal voorlopig ook nog wel niet gebeuren. We nemen hem overal mee naartoe, vanavond ook gewoon mee als we uit eten gaan. Ik neem een fles mee zodat ik hem kan voeden mocht hij honger krijgen en verder ga ik ervan uit dat hij lekker gaat slapen in de kinderwagenbak want dat doet hij meestal dus dat is alleen maar fijn.
Mamaim2015, zoals Liekje al zegt, je moet je echt niet schuldig voelen. Het is goed om er even uit te zijn en jezelf op te laden! Dan kun je er vervolgens weer met frisse moed tegen aan!! Maar ik begrijp dat je het moeilijk vind, ik vind loslaten ook erg moeilijk. Drieka, heel veel succes met stoppen met roken!! Zet hem op! en beloon jezelf bij elke overwinning (bijvoorbeeld een week niet gerookt)! En eet smakelijk vanavond! Fijn dat Florian gewoon goed slaapt en eet onderweg/ uitstapjes! Hier zijn de slaapjes toch altijd dan korter, meer hazeslaapjes. Ochtendfles, hier vanochtend 6:45, daarna heeft hij nog tot 8:00 geslapen. Hij viel tijdens de fles weer in slaap. Gisteren was dat ook zo, maar meestal begint de dag om 7:00. Benjamin van 20:30 tot 22:30 geslapen, om 22:45 de fles en om 23:50 weer gaan slapen tot 4:20, en daarna onrustig, wat huilerig, spenenhonger en in mijn armen tot 6:30 geslapen. Maar 4,5 uur achter elkaar in de nacht is weer een nieuwe overwinning. Die enorme spenenhonger, is echt vanwege zijn onrust. 's Nachts ligt hij natuurlijk vooral, en dan beginnen de reflux-klachten (maagzuur) meer op te spelen ja.
Thnx Pukjepuk, het zal bij mij wel goed komen, ik heb tenslotte recent 9 maanden niet gerookt ivm de zwangerschap dus ik weet dat ik het kan, mijn man is een ander verhaal maar goed, ik blijf hoop houden dat hij het nu echt eens kan volhouden. Ja ik ben ook blij dat Florian op zich zo gemakkelijk is. Florian heeft sinds een paar dagen iets nieuws, net alsof hij zijn tong ontdekt heeft, maakt veel smakgeluiden (niet van de honger), steekt veel de tong uit en likt de hele tijd, ook als ik hem vast heb dan likt hij mijn wang Hebben die van jullie dat ook? Ik moet er soms best wel om lachen want het ziet koddig uit.
Drieka, heerlijk, smakelijk eten alvast! En succes natuurlijk met stoppen! Ga voor jullie duimen dat het jullie beide lukt! Mamamain, ik snap je wel, heb t zelf ook wel moeilijk met loslaten, maar nu ik weer aan het werk ben zal ik wel moeten! Hier weer een super nacht gehad! Durf t bijna niet hardop te zeggen, maar gister tien over half 8 in bed gegaan, om 22.45 een slapende voeding, en vanmorgen om kwart over 9 was ze nog niet wakker.. En zelfs maar moeilijk wakker te maken! Haha.. Flesje d'r in en t was al weer gapen, dus nu weer d'r in! Heerlijke slaapkop! Zeker zo na een late dienst wel lekker! Wat eten betreft, jullie vroegen waarom ik niet s middags kook? Ik kan s middags echt geen warm eten door me strot krijgen.. Haha.. Dus ik zorg altijd dat er voor mijn man iets van macaroni/nasi/bami is, zodat hij dat lekker uit de magnetron kan eten en zelf eet ik dan gewoon een dagje geen warm eten.. Op t werk eten is ook niks want met kleinschalig dementie woongroep kennen we helaas geen tijd voor pauze's. Een appeltje lukt dan nog net om naar binnen te werken! Dus die laatste kilo zal er nu ook wel snel weer afgaan.. T lijkt er trouwens op dat ik eindelijk weer ongesteld ben geworden! Nog wel heel licht, maar er is bloed, dus dat geeft moed! 😇