Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, dat smakken en likken met tongetje hier ook. Echt grappig om te zien! Ze gaan, denk ik, op deze leeftijd ook veel met het mondje dingen voelen en ontdekken. Benjamin doet bijvoorbeeld ook speeltjes in zijn mondje.

Verliefd, warm eten vind ik ook lekkerder in de avond. Al lukt het mij steeds beter om in de middag warm te eten.
    Heerlijk zo'n slaapkoppie in de nacht. Kun je zelf ook heerlijk goed slapen.

Veel slaapkoppies trouwens hier in de nacht.
    Ook slaapt Benjamin in de nacht lang niet zo goed door als jullie slaapkoppies. Voor reflux-baby doet hij de nacht nog best goed, veel reflux-bab's huilen s nachts vaak, omdat ze dan meer last hebben van maagzuur, omdat ze dan zoveel liggen.

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wat een luxe met jouw meisje Verliefd91! Dat zou ik ook wel willen.;)
    Fijn dat je nu toch ongesteld aan het worden bent, weet je tenminste dat alles goed functioneert.

Ik slik weer de pil, microgynon 30 maar dat heeft weer een andere naam, heeft iets te maken met wat de verzekering vergoedt. Echter merk ik dat ik er heel anders op reageer dan voorheen, ik ben veel meer geprikkeld en emotioneler, dat is helemaal niks voor mij en voel me er ook zeker niet prettig bij :(
    Als dat aanhoudt dan ga ik naar de HA en wil ik een andere pil want dit vind ik helemaal niks.
    Ik slik de pil altijd door omdat ik ongesteld worden vreselijk vindt en merkte voorheen niks van schommelingen in mijn hormonen en nu dus wel ontzettend, gisteren zat ik spontaan een potje te janken en zo ben ik normaal helemaal niet.

@Pukjepuk leuk dat Benjamin dat ook doet met zijn tong, ik moet er soms ook echt ontzettend om lachen.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian had weer een knoerthard keuteltje :(
    Nu maar een half theelepeltje lijnzaadolie in de fles, durfde niet direct een heel theelepeltje te geven aangezien ik niet weet hoe hij erop reageert.
    Hopelijk werkt het goed zodat hij zich eens goed leeg kan poepen zonder teveel darmkrampen.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Drieka het generiek van micro30 heeft exact dezelfde werkzame stoffen als het orginele. Evt andere hulpstoffen maar daar kan je niet zo emotioneel anders op reageren. Het klinkt mij meer als ontzwangeren.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat geloof ik ook zeker wel. Ik had daar de eerste weken geen last van maar nu zou ik officieel een stopweek moeten hebben, alleen ik heb doorgeslikt en toch heb ik 'symptomen' van ongesteld zijn, huilerig, prikkelbaar wat buikpijn enz. Voorheen had ik dat nooit als ik deed doorslikken dus ik heb geen idee.
    Kan er zelf niet zoveel mee want ben altijd nuchter en absoluut geen emotioneel type en nu ineens wel :(

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Kan ook zijn dat het voortaan anders is bij je als voorheen. Of tijdelijk anders. Dat je zwangerschaps hormonen zich er nog even mee bemoeien.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja daar ga ik dan maar vanuit, ik ben niet van plan om te stoppen met de pil want wil geen risico lopen om onverwachts zwanger te raken.
    Wil eerst minimaal 1,5 jaar rust en genieten van Florian, en ook echt mijn lichaam rust geven om bij te komen van de zwangerschap en bevalling.

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, ik denk dat je reactie op deze pil te maken heeft met ontzwangeren. Je lichaam reageert dan toch weer anders.
    Minimaal 1,5 jaar wachten heel slim, ontzwangeren kost echt tijd. Sowieso wordt het meestal aangeraden om in ieder geval 9 maanden te wachten. en onze ukkies vinden als ze nog zo jong zijn al onze aandacht.
    Ik vind het zelf altijd een soort van zielig voor een ukkie van 1,5 jaar als er al een broertje of zusje geboren is.
    Wat vervelend voor Florian, al die harde keuteltjes! Staat er niet op hoeveel theelepeltjes lijnzaadolie een baby van rond de 3 maanden mag?

Ontwikkeling, Benjamin slaat niet alleen tegen de beertjes van zijn baby-gym, hij probeert ze nu ook echt te pakken.
    Benjamin bedient ook inmiddels het touchscreen van mijn telefoon. :cool::D Zo snel is hij daar al mee. ;):):p:D Hij was heel verdrietig van de pijn na zijn flesje van 14:30 en ik had een liedje voor hem opgezocht met mijn telefoon (hij wordt rustig van muziek) en toen sloeg hij met zijn handjes tegen het scherm en toen werd er steeds een volgend nummer afgespeeld.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, ja denk ook dat het met ontzwangeren te maken en ik vind het zelf ook erg belangrijk om eerst mijn lichaam rust te geven en te kijken hoe Florian zich ontwikkelt.
    Leuk dat Benjamin al steeds meer kan, dat is bij Florian helemaal nog niet zo, hij kijkt alleen maar rond ;)

Lekker uit eten geweest, Florian heeft van begin tot eind geslapen in de kinderwagenbak :D. Werkelijk geen kind aan gehad!
    Dat is toch echt heel erg gemakkelijk moet ik zeggen.

Van het CB mag je 1 theelepeltje olijfolie / zonnebloemolie of lijnzaadolie per fles geven.
    Ik heb maar een half theelepeltje gegeven en hij is momenteel flink windjes aan het laten dus hopelijk heeft hij snel een volle luier.
    Ik ga dat ook niet te vaak geven, alleen als de poep weer kei hard is.

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Super dat het zo goed ging met Florian!

Wat is benjamin toch snel met zijn ontwikkeling zeg! Of dl is langzaam haha.

Hebben jullie de laatste aflevering van carlo en irene gezien? Ik kreeg er op het laatst gewoon tranen van in m'n ogen (ssssttt tenen m'n man haha) . Zullen het de hormonen nog zijn of ben ik gewoon een beetje idioot?

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, nou denk dat Benjamin snel is want Florian doet ook niet meer dan geïnteresseerd kijken en verder ook niks ;)

Ja heb die laatste aflevering ook gezien, vindt het echt jammer dat het nu gestopt is want wij keken het altijd erg graag op de zondagmiddag.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne doet ook al die dingen al. Rammelaars pakken, echt alles in dr mond doen, echt al hard lachen. Ze kan zichzelf echt een tijdje vermaken, erg fijn. Benjamin en Dafne zijn daar idd wat vlot mee. Ze kwijlt erg veel trouwens, ze snapt nog niet dat ze dat door kan slikken, haha.

Vandaag was een verschrikkelijke dag! Eerst was ze om 9.15 al wakker, ipv 11.30. :( Om 11.45 moesten we weg richting mn beste vriendin in Brabant. Was er bij de A2 iets afgesloten, moesten dwars door Eindhoven richting Waalre. Deden er 20 minuten langer over, 1 uur en 50 minuten. En na een uur veel huilen, even stil, bij stoplicht staan, weer huilen. En er waren veel stoplichten. Bij mn vriendinnetje was ze dus al doodop. Fles niet helemaal leeg, even bij mij in slaap gevallen, maar toen ik dr in de maxicosi legde meteen weer wakker.
    Daarna door naar mn vader, dat was half uurtje rijden, toen sliep ze wel. Maar bij mn pa ontroostbaar krijsen. Kregen haar allebei niet stil. Zijn na 45 minuten naar huis gegaan. Komen we in een file van 16!! km. Pfff, zij weer huilen, ik naar de achterbank geklommen, maar kreeg dr niet stil. Zijn toen bij een benzinepomp eraf gegaan, omdat het inmiddels ook tijd was voor dr fles. Dat ging daar gelukkig prima. Toen weer in de auto en ben maar meteen achterin gaan zitten. Pink in dr mond, voordat ze ging huilen. Heeft toen nog even geslapen, gelukkig had ze het laatste stuk genoeg aan mn pink, want ze werd wel wakker. Tegen 20 uur pas thuis. Hebben dus van 11.45-19.50 in de auto gezeten voor 2 uurtjes bij mn vriendin en 45 minuten bij mn pa. Pff, had me de laatste dag voor ik weer moet werken anders voorgesteld.
    Ze gedijt gewoon echt het best thuis, of bij sm, met haar vaste ritme. Zal vast allemaal wel beter worden, maar voor nu is het niet altijd handig. Had echt medelijden met mn meisje. :(

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, wat een pech dan allemaal :(

Dat is echt het tegenovergestelde van Florian, die is meestal heel erg rustig (slaapt bijna altijd) als we ergens naartoe gaan.
    Thuis zijn ritme is natuurlijk ook het fijnste maar hij raakt niet meer zo ontregeld als we ergens naartoe gaan als in de eerste weken.
    Nu moet ik wel zeggen dat ik nog zoveel mogelijk zijn ritme vast probeer te houden, ook als we ergens zijn of naartoe moeten gewoon omdat dat voor ons allemaal fijner is.

Hier begint Florian ook steeds meer te kwijlen en bellen te blazen ;)

Zo de eerste dag zonder roken zit er bijna op, is best wel goed gegaan, we hebben wel wat dips gehad maar goed, dat hoort er in het begin gewoon bij en de eerste 2 weken ben je gewoon ontzettend moe, dat is echt de ontwenning.

Morgenvroeg kan ik eindelijk naar de orthopeed toe voor mijn polsen en morgenmiddag moeten manlief en ik beiden bij de tandarts zijn voor de jaarlijkse controle, ook zoveel zin in (nooootttt) pfff. Gelukkig heb ik tot op heden nog nooit een gaatje in mijn gebit gehad.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig al dan Drieka! Hou vol! Gelukkig kunnen jullie elkaar steunen. En.succes bij orthopeed en tandarts. Hier ook.geen fan van tandarts, haha.

Hetzelfde ritme doen we ook wel, dezelfde tijden de flessen, en ook eerst luier, dan fles. Maar de autorit is eigenlijk al te lang. Mijn familie is 1,5 uur rijden en dat houdt zij nog niet vol. Vorige keer ging het wel beter, toen gewoon meteen naar mn pa. Heeft daar toen ook 45 minuten in campingbedje geslapen. Tussen fles 3 en 4, wanneer ze altijd slecht slaapt. Dus dat viel niet tegen. Het was gewoon echt te lang in de auto denk ik. We zullen het over 2 weken weer zien.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, thnx!

Ja hier is Florian tussen de 3de en 4de fles ook altijd uit zijn hum thuis maar als we ergens naartoe gaan is er niks aan de hand! Na de 3de fles zijn we naar de Italiaan gegaan en hij heeft dus echt de hele tijd in de kinderwagenbak geslapen en vlak voor de 4de fles waren we thuis en nu ligt hij in de box te slapen, heerlijk toch :)

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das zeker heerlijk! 😁👍

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh jeetje liekje dat was zeker een zware dag! Het zat ook wel heel erg tegen qua verkeer!
    Succes met werken morgen! Is ze dan morgen voor het eerst bij kdv?

Eerste dag van jullie voortaan rookvrije leven zit erop drieka!

Hier werkt dl heel erg mee vandaag! Okay ze was smiddags om kwart voor 3 al wakker ipv half 4 maar ik was boodschappen doen en ml zat beneden te xboxen. Toen ze wakker werd en beetje ging miepen keek hij in de box. Toen zag ze hem natuurlijk en werd daar wakkerder van. Ik zorg dat ik dat tijdstip boven ben. 1 foto album is al af haha.
    Maar na de 4 uur fles heeft ze nog veel op schoot geslapen! Nu ook. Meestal is ze heel de avond soort van onmogelijk. Krijg je haar echt niet in de box laat staan in haar bed. Hopelijk is dit een sprong dingetje want ik vind dat baby's savonds horen te slapen eigenlijk.
    Ik denk dat ik vanaf morgen ga proberen haar in haar eigen ledikantje te krijgen smiddags. Ik kan niet boven blijven wonen als zij smiddags in de box slaapt natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik denk dat ik begin met in slaap laten vallen in de box en dan overleggen (dan weet ik zeker dat ze moe is nl) en dan op de kamer een boekje lezen ofzo. Als ze dan wakker schrikt dat ze dan wel merkt dat ik in de buurt ben. Niet dat ze zich alleen voelt. Nou ja, we zien wel hoe het gaat.
    Nou ik ga haar maar eens wakker maken voor de laatste fles!

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hebben jullie kleintjes trouwens sokjes aan in bed?

19. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Liekje, balen zo' onmogelijke dag dan! Helemaal zuur omdat je laatste verlofdag was! Heel veel plezier en toch ook een beetje succes morgen weer met werken!

Dirka you go girl! Zet t door dat stoppen met roken, en morgen succes bij de tandarts en orthopeed!

Spruitjes hopelijk snapt ze t snel dat slapen in t ledikantje! En wat stokjes betreft, ja dl heeft inderdaad stokjes aan in bed, vraag me af wanneer ik daar mee kan stoppen?

Hier weekendje werken er weer opzitten. Morgen lekker dagje vrij en dan dinsdag voor t eerst dl dag naar de gastouder. Vandaag had dl zo goed uitgeslapen dat de rest van de dag een beetje rommelig was. Dan moet er zo kort op elkaar een fles worden gegeven om uit te komen op 5 flessen.. :cool: dus ml en ik hebben nu afgesproken dat we op dagen dat ik vrij ben wel gewoon de dagen uiterlijk 8 uur laten beginnen.. Want dit sturen overdag is ook niks, slaapt ze goed en wel dan moet je haar weer wakker maken! Dat is echt sneu..
    Nu zo de laatste fles geven en dan heerlijk me bedje opzoeken, zo na een late dienst is dat zeer welkom hoor me bedje! :cool:

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja ik had ook al ondervonden dat de 8 uur fles maar niet zo uitgesteld moet worden.gewoon 8-12-16-19-22 eigenlijk. Savonds maar 3 uur omdat ze dat zelf aangeeft nodig te hebben. 22 uur wil nog weleens uitlopen zoals nu. Maar ik ben moe en wil zelf naar bed maar zot nu met de fles. Weer niet handig gedaan dus. Les voor mezelf...

Deel Deze Pagina