Sorry, Liekje, je hebt gelijk. Dit staat op de site van de Rijks overheid. ''Identificatieplicht in de zorg Als u medische zorg ontvangt, moet u een geldig identiteitsbewijs laten zien. Zorgverleners controleren daarmee of u degene bent die bij het Burgerservicenummer (BSN) hoort. De overheid wil zo fraude tegengaan. Denk aan onverzekerden die met een zorgpas van een ander hun behandeling in het ziekenhuis vergoed proberen te krijgen. De identificatieplicht in de zorg geldt voor iedereen, dus ook voor minderjarigen jonger dan 14 jaar.''
Jeemig wat een stom gedoe dat je een id moet hebben! Nee ik snap dat je haar niet kunt laten huilen. Dat kan je moederhart niet aanhoren. Ik hoop dat je een beetje snel terecht kunt meid!
Een ID heeft Florian ook niet maar natuurlijk wel een BSN. Toch gaat volgende week dinsdag Florian wel op controle bij de kinderarts maar misschien is het anders omdat het de nacontrole is van de geboorte. Wij moeten ook nog een ID laten maken voor Florian, dan maar zo snel mogelijk laten doen als dat zo belangrijk is bij medische handelen. Moet je eerst pasfoto's en alles laten maken, is ook niet echt gemakkelijk met een baby Ik hoop dat je snel bij de KA terecht kan met Dafne, zou toch gewoon vragen of je ook zonder ID al terecht kan, dan gaat het misschien wat sneller. Desnoods neem je het formulier van de gemeente mee waar het BSN van Dafne opstaat zodat ze bewijs hebben dat het echt Dafne is met het zorgpasje. Ik ben net terug van de eerste keer CB, was allemaal goed. Hij is 600 gram bijgekomen sinds zijn geboorte en is nu 54 cm dus dat is allemaal netjes. Zijn hoofdje was iets klein zeiden ze maar dat was niet erg, persoonlijk vind ik zijn hoofdje niet echt klein maar ja, ze kijken naar de gemiddelde lijn.
Wij hebben hidde de afgelopen twee avonden een flesje met afgekolfde melk gegeven. En toen sliep hij dus de hele nacht door . Mijn borsten konden weer lekker vullen en mijn tepels lijken daardoor ook iets tot rust te komen dus dat is fijn. Ik weet niet hoelang ik nog bv blijf geven want dat gerommel de hele tijd dat is erg vermoeiend. Hij is nu alleen savonds nog erg mopperig maar de rest van de dag en de nacht is hij gelukkig erg gezellig. Vorige week kon hij alleen maar huile huilen en huilen. Bij deze een foto, hij ligt as we speak heerlijk te slapen op mijn buik. @drieka, fijn dat je mannetje door de apk is gekomen bij het cb @ liekje, jeetje wat heftig allemaal. Heeft er al eens iemand een osteopaat voorgesteld? Een collega van me had ook een huilbaby en die was na een bezoekje aan de osteopaat helemaal relaxt.
ID/paspoort, ik vind dat ze voor die kleine ukkies wel een uitzondering kunnen maken. Na drie maanden, oke, maar de eerste twee maanden. Ze zijn dan nog zo klein. drieka, fijn dat alles goed was! Klopt, lengte, gewicht en omtrek zijn maar gemiddelde. Dus inderdaad geen zorgen maken. hier een mannetje, die vandaag moeilijk in slaap valt. Boos huilen en de slaap tegen houden, terwijl hij de afgelopen slapen zonder hulp of piepen in slaap viel.
@fluitekruid Fijn dat Hidde 2 nachten goed heeft doorgeslapen, met zijn buikje vol slaapt hij dus een stuk beter. Geloof best dat het vermoeiend is met de borstvoeding maar als het goed gaat lopen weer. @PukjePuk Jammer dat je mannetje wat moeite met in slaap vallen heeft, kan een fase zijn natuurlijk. Nee zorgen maak ik me ook niet want hij doet het goed en dat zeiden ze ook bij het CB. Ik vind het ook onzin dat een ID al zo belangrijk is bij zo'n kleintje maar we gaan het ook maar zo snel mogelijk regelen.
Pfff hier vandaag ook een dame die tegen de slaap vecht. Ik nog naar buiten met de wagen. Ja slapen tijdens het wandelen. Maar zodra je thuis bent wakker!!! Heb nog net even bij de konijnen kunnen rommelen. Nu maar even een nood flesje erin van 60 ml maar ik vraag me af of ze het genoeg is..
Ja dat had ik een paar dagen geleden, 2 keren een stuk gaan wandelen om hem in slaap te krijgen en dat lukt ook wel maar zodra ik weer thuis kwam was hij weer klaarwakker Florian is vandaag verder wel rustig, begint nu een beetje te jammeren want schrok wakker van een enge droom volgens mij want hij gilde ineens Hij moet het toch nog een uurtje redden tot 19:00 voor zijn flesje dus dan maar knuffelen
Het late middagslaapje hier ook maar 20 minuten. En nu begin avondslaapje ook al fel protest. Ik ben benieuwd, want dan al bijna twee hele slaapjes overgeslagen als hij dit slaapje niet goed pakt. Veel te veel bezig met zijn wereld ontdekken, rondkijken en spelen en lachen naar papa en mama. slapen ho maar vandaag.
Oh boffert!! Dametje hier lacht nog niet naar ons. Hier toch nog een volle fles moeten geven. En nog steeds klaarwakker. Maar ze heeft ineens wat langer interesse in dr mobiel das wel grappig. Zo meteen kijken of ze zin heeft in babymassage.
Florian doet ook al een beetje lachen naar ons maar nog niet zo heel erg veel. Hij heeft net de fles van 19:00 weer gekregen en dadelijk eventjes verschonen en de pyjama aandoen. Meestal slaapt hij daarna weer tot 23:00 in de box, dan de laatste fles en zijn ledikantje in en lekker slapen.
Oh liekje respect voor jou!!! Hier heel de avond al een moe onrustig en jengelend en hard huilend exemplaar... Word er nu al bijna gek van. Kan je jou situatie voorstellen zeg! Phoe...
Florian was gisterenavond ook wat onrustig, heb hem op mijn borst genomen en toen is hij in slaap gevallen tot de fles van 23:00. Vannacht heeft hij goed geslapen ondanks dat hij licht verkouden is en een loopneusje heeft, had verwacht een halve nacht op te zitten met hem maar juist helemaal niet. Ik ben ook erg blij dat we erachter gekomen zijn dat 30 minuten na de voeding verschonen beter is want hij huilt dus ook veel minder met naar bed gaan! Logisch ook, baby's poepen en plassen tijdens en 15 minuten na een voeding, hij had gisteren ook een flinke poepluier en als we hem (zoals we moesten van de kraamzorg) voor de voeding verschoond hadden, dan had hij 4 uur in die vieze poep gelegen tot de volgende verschoning, logisch dat hij eerder altijd het eerste uur onrustig was met slapen, nu helemaal niet meer! Na het verschonen doe ik hem zijn slaapzak aan en dan valt hij vrijwel meteen in slaap, ik vind het ideaal
Vandaag is Florian jengelig, hij had verleden week ook zo'n dagje en volgens mij vandaag ook. Zodra ik hem bij me pak is het goed maar als ik hem in de box leg dan begint hij weer te jengelen/ huilen. Normaal heb ik daar geen moeite mee maar vanmiddag moet ik voor mijn nagels gaan en neem hem dan mee dus hopelijk is hij dan wel rustig want anders is het wel erg onhandig Normaal ga ik de maandagen, dan zou mijn man thuis zijn met Florian want die werkt dinsdag t/m zaterdag maar gisteren had mijn nagelstyliste geen tijd. Nu heb ik een goede band met haar en vindt ze het juist geweldig als ik Florian meeneem maar ik vind het zelf niet zo handig en daarbij komt ook dat die 1 keer in de 3 weken dat ik mijn nagels laat doen, dat dat echt eventjes tijd voor mezelf is en dan het liefste zonder baby erbij Verder ben ik namelijk altijd al thuis met Florian dus het is ook fijn als ik die 1 keer in de 3 weken eventjes 2 uurtjes voor mezelf heb, maar ja, hopelijk is Florian vanmiddag rustig, we vertrekken na zijn fles dus meestal slaapt hij dan we maar ja, dat doet hij deze ochtend ook niet
Hier gister wel stil kunnen krijgen toen we op bed lagen, maar daardoor samen in slaap gevallen. Om 1 uur wakker geschrokken en heb dr in bed gelegd. Nou niet dus want ze werd natuurlijk wakker van koud bed en wilde flesje. Na 3 uur al... Dus toen kwam ze om 5 uur weer en nu zit ik weer te voeden. Heb al kunnen rekken door haar te wassen. Heel m'n schema naar de ...piep. Ik heb een beetje moeite met schema's loslaten en m'n hele dag indeling aanpassen aan haar. Dan denk ik kan smiddags wel strijken maar dan besluit ze niet te slapen en zit ik weer op de bank. Dat is nou eenmaal zo natuurlijk maar die strijk gaat zo knagen in m'n hoofd. Maar goed. Ik ben gewoon altijd een bezig bijtje geweest en dat moet ik ff loslaten. Komt goed
pfff, hier een drama nacht. De onrust en het steeds wakker worden en huilen bij de slaapjes overdag, zette zich voort in de nacht. 22:00 na zijn voeding gaan slapen tot 0:00 huilen en vervolgens met speentje tot 1:00 even slapen en huilen even slapen huilen tot 1:20 toen maar flesje toen heel onrustig geslapen tot 5:30 tussendoor ook een huilmomenten en speentje en weer slapen. 5:30 weer laten drinken want weer honger en tot 7:30 ook weer heel onrustig geslapen. Geen krampjes. Hopelijk een sprongetje, want dat betekent dat het overgaat. Van 0:00 tot 6:00 twee keer komen voor drinken prima, is niet anders, maar zoveel wakker tussendoor en zo onrustig, zo zwaar. Moe is hij wel, dat wel. Hij valt snel ook weer in slaap elke keer in de nacht,maar het is een aan- eenschakeling van hazenslaapjes met onrust en huilen tussendoor. Dit nu elke week, drie slechte nachten wisselen elkaar af met weer drie redelijke nachten. Ik hoop zo dat hij na zes weken rustiger gaat worden in de nacht. Overdag is het zo'n schatje, maar s nachts dus een klein nachtspookje. spruitje, jij zo te lezen ook een echte gebroken nacht.
Oh maar dat ken ik Spruitjes!! Ik heb al jaren last van dwangneurose's, overgehouden aan mijn depressiviteit dus ik kan ook moeilijk schema's loslaten en nu moet je wel want de baby bepaalt de dagindeling Vervelend dat je zo'n zware nacht hebt gehad PukjePuk, het schijnt dat die kleintjes tot 6 weken steeds meer gaan huilen en daarna moet het afnemen dus dat hoop ik dan maar want Florian is ook meer onrustig dan voorheen. Hij ligt nu eindelijk in de box te slapen maar ja, over een uurtje is het weer etenstijd dus dan is de rust weer gedaan Zo net online bij Kruidvat een eetstoel voor de kleine man besteld, die hadden we nog niet gekocht omdat hij die toch niet direct nodig heeft, we wilde er eentje in de zomer gaan kopen maar nu was er een van Bambini in de aanbieding bij het Kruidvat, van 59,95 Euro voor 29,95 Euro en ook nog een taupe kleur die we zochten! Dat scheelt dan toch weer 30 Euro en ze hadden ook een babyzwembadje in de aanbieding voor 3,99 Euro dus die direct mee besteld, is wel fijn als het in de zomer erg heet wordt. Heb direct ook die Sesamstraat cream meebesteld om te proberen of dat zijn huid wat minder droog maakt. Want die huidolie doet ook helemaal niks. Dat wordt morgenmiddag al geleverd dus is wel fijn. Hebben we dat ook weer in huis.
Drieka en Liekje...thanx voor het respect. Maar ik heb evenveel respect voor jullie. 1, 2, 3 4, of 10 kids...het is altijd hard werken!! M.eike is een spugertje maar we "geven" haar er niks voor. Morgen hebben we een afspraak bij een osteopaat en ik hoop dat het daarna wat beter gaat. Anders kunnen we altijd nog johannesbroodpitmeel gaan gebruiken. Maar ben dan zo bang dat de ontlasting niet meer wil komen. Drieka wat een leuke mobiel zeg...en idd erg handig van die afstandbediening... poehee Lieke wat heftig dat je meisje zo veel moet huilen. Luister naar je moedergevoel...vaak heeft die wel gelijk. Dus ga naar de huisarts en laat je niet zomaar afschepen. Heel begrijpelijk dat je het zelf niet meer zo goed trekt hoor. Luister goed naar jezelf, wees ook niet te hard voor jezelf. Vraag zo nodig hulp aan mensen om je heen en probeer toch te genieten van jullie kleine meid. Je bent voor jullie meiske de beste moeder die ze maar kan wensen, jij zorgt er nu toch voor dat ze onderzocht gaat worden. Wees niet te hard voor jezelf...je doet het super!! Pukje, onze andere 3 kinderen zijn 7, 5 en 4. Allemaal basisschoolkinderen dus. Overdag heb ik het redelijk rustig. Sochtends is het spitsuur...hahaha. wakker worden, ontbijten, wassen en aankleden en dan hup naar school. Tussendoor wil M.eike ook nog een fles en wat aandacht. Daarbij vergeet ik zelf vaak te ontbijten...ben allang blij dat ik zelf aangekleed en wel op het schoolplein sta. Wat een mooi manneke is jullie Benjamin zeg!!! Wij willen M.eike ook graag in haar ledikantje laten slapen. Ze slaapt nu nog bij ons op de kamer in haar wiegje maar ik slaap erg onrustig omdat ik alles hoor. Fluitekruid...hoe is het nu met je bv. Al weer wat beter of nog steeds een terugloop? Hier ook een vreselijke nacht achter de rug. Constant huilen en woelen, met als gevolg dat we vanmorgen gebroken ons bed uitkwamen. Kinderen hebben vandaag op school bezoek van de schoolfotograaf dus die moesten er "gelikt" uitzien vandaag. Is geloof ik niet helemaal gelukt M.eike slaapt nu lekker en als ik nou niet zo eigenwijs was zou ik ook even moeten gaan liggen. Maar ik kan dat niet hoor...heb veel te veel dingen die ik wil doen. M.eike krijgt flessen van 120cc + 4 schepjes voeding. Ze doet het hier gemiddeld 3,5 uur op. Hoeveel drinken jullie kindjes? En Drieka ik wist dat helemaal niet van de luierverschoontip...dat je dat beter na het voeden kunt doen. Ik ga het eens in de gaten houden ofdat het hier ook zo werkt.
Meissie, jouw dametje dus ook een moeilijke nacht gemaakt. Jouw dametje drinkt dezelfde hoeveelheid als Benjamin. Soms wil hij ietsjes meer, maar niet altijd en hij doet er ook 3,5 uur op. Ledikantje staat bij ons op de kamer, ik slaap ook onrustig om dat ik alles hoor als hij zo onrustig slaap, maar ik zie er tegen op om steeds s nachts op en neer naar zijn kamertje te gaan. Ik kan ook geen middagdutjes doen, lukt mij sowieso nooit, zelfs in mijn kraamweek maar één keer gelukt. En vooral met zo'n onrustig slapertje erbij, dan lukt het helemaal niet. Ik ga gewoon vroeg naar bed. Drieka, ik hoop dat je gelijk hebt dat ze na zes weken minder huilen en rustiger worden. Benjamin is nu vijf weken en drie dagen. Toen hij twee weken was, was hij veel rustiger, en toen sliep hij zo bijvoorbeeld van 22:00 tot 4:00/5:00.
@meissie83 Vervelend dat je ook een onrustige nacht hebt gehad en zeker als je nog 3 kinderen klaar moet maken voor de schoolfoto Ja in het ziekenhuis zei een verpleegkundige tegen mij dat baby's tijdens de voeding en 15 minuutjes later doen poepen en plassen en ik merk inderdaad duidelijk verschil als ik voor of na de voeding doe verschonen! De kraamzorg zei dat ik voor de voeding moest verschonen dus dat heb ik de eerste 3 weken ook gedaan maar dan was het telkens huilen als hij naar bed ging, dat duurde vaak bijna 1 uur voordat hij in slaap viel, ook lekte hij de nachten wel eens door. Nu doe ik dus 30-45 minuutjes na de voeding verschonen, ik heb een meer tevreden baby die niet meer huilt als ik hem in bed leg, hij slaapt vrijwel meteen en hij lekt ook niet meer door. Ja het is wat meer werk want je moet er echt aan denken om hem na 30-45 minuutjes even te gaan verschonen maar het werkt gewoon echt veel fijner. Dan ligt hij ook niet uren in zijn eigen poep en plas, zijn billetjes zijn ook zelden rood. Florian drinkt 6 keren per dag 130 cc om de 4 uurtjes. Soms komt hij na 3,5 uur maar ook soms na 4,5 uur dus dat trekt zich dan goed recht.