Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamabou

Mamabou Lid

6 jul 2014
    75
    0
    0
    Ik mag ook niet klagen wat huishouden betreft. Mijn man maakt eigenlijk altijd schoon en ik doe dan de boodschappen. Overigens zit ik hier weer op hete kolen. Hij is nog niet thuis, saar krijgt nu de fles en om half 9 begint mijn sportles... Zucht.. Oh daar komt ie net aan! Doei!

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar we weten hoe dat komt, toch? Waarschijnlijk had je ook wel liever gewerkt? Of vind je het wel fijn thuis?

Dafne heeft het de rest van de dag ook goed gedaan. Ben wel blij dat ik morgen vrij ben. Lekker beetje rustig aan. Hardlopen en boodschappen, meer hoef ik niet te doen. O, en James aanzetten, onze robotstofzuiger :p Zo handig dat ding!
    Ik had via FB een draagzak gekocht en die is vandaag binnen gekomen. Ga hem gelijk proberen met boodschappen doen.

:$:$ Zit Say yes to the dress te kijken en er is een vrouw die 200.000 dollar uit heeft gegeven aan in totaal 9 jurken! Wel allemaal met de hand gemaakt enzo, dus maar 1 op de wereld van elke jurk. Maar OMG, wie geeft er nou zoveel geld uit aan een paar jurken?

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ja ik was liever 100% gezond geweest en kunnen werken maar helaas is het anders gelopen in mijn leven, daar is niks aan te doen.

Ben benieuwd of je die draagdoek bevalt dan morgen!

Heb dat programma ook wel eens gekeken en de bedragen zijn soms echt gigantisch :$ Wat moet je nu met 9 jurken voor 1 dag :(

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Tuurlijk liever gezond idd, dan had je zelf nog een keuze kunnen maken qua werken. Nu wordt ie voor je gemaakt.

Die 9 jurken waren niet voor de bruid alleen trouwens. Ook voor moeder, bruidsmeisjes. Ja, echt bizar he, zoveel geld.

Brr, wat een zeikweer. Ik heb het zelfs koud en even de verwarming aan gezet.

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Hier is een strak blauwe lucht en momenteel is het 20 graden buiten dus niks koud hier. Vanaf morgen wordt het heel erg fijn en vrijdag zelfs 31 graden :$

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier zeikt het al de hele dag van de regen. In het zuiden vaak beter weer :) Pff, 31 graden hoeft voor mij ook niet, mij te warm.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja dat is mij ook echt veel te warm, gelukkig maar 1 dag, zaterdag wordt het 27 graden dus dat is wel iets beter.

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Dl kan dan voor het eerst een jurkje aan!! Hihi

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne heeft al jurkjes aangehad hoor! Met lange mouwen, of met een romper met lange mouwen en een maillot of legging. Vind dat altijd zo leuk! :)

10. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh ja maar kleinste die ik heb is maat 62. Dus nu past het ook toevallig.

Pfff dames in het vlindertuin gedeelte moet je niet teveel lijken hoor!!...

11. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat heb ik expres nog nooit gedaan 😓 Pff, verschrikkelijk lijkt me dat!

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb bewust wel af en toe gelezen in de Vlindertuin, des te meer besef je hoe gelukkig je mag zijn met een gezond kindje.
    Heb vaak wat af gehuild bij die verhalen.

Hier was Florian helaas al om 07:15 wakker, hij wilde echt niet meer slapen dus om 07:45 maar opgestaan. Is nu zijn fles aan het drinken.
    Florian begint steeds meer geluidjes te maken, erg leuk om te horen, ook wordt hij steeds actiever in het bewegen met de armpjes en beentjes.
    Vooral op de commode is hij erg actief dus het is bijna een kunst om een luier aan te krijgen :D

13. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Pfff ja die luier... Ze vind zichzelf helemaal strekken erg leuk! Maar dan krijg ik die luier niet om. Dametje was hier ook half uurtje vroeger wakker. Volgens mij gewoon door papa. Ze slaapt altijd erg onrustig als hij uit bed gaat en op de kamer omkleed. Wat maakt dat eigenlijk veel herrie! Vanavond maar een klein hartig woordje doen of hij zich ajb om de badkamer om wil kleden. Ik val tegenwoordig moeilijker terug in slaap en om nou alvanaf 6 uur al wakker te zijn...

14. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Heerlijk drieka dat Florian ook wat meer gaat bewegen! Zo gezellig he al die geluidjes.
    Gister waren er wat collega's op kraamvisite, heel grappig Youri zat nog even in z'n wipstoeltje erbij en ging echt meekletsen..zo gezellig.

In december is het kindje van een vriendin stil geboren..wat een verschrikkelijk iets was en is dat zeg..ik werd wel even met beide benen op de grond gezet en dat terwijl ik 7maand zwanger was.
    Nog steeds heb ik het daarmee moeilijk, vooral voor die vriendin dat ik wel 2 gezonde kindjes heb.

Gisteren na veel aangekloot met de flesjes heeft hij 6x 150+5 gehad. Dus totaal 990.
    Ga vandaag proberen flesjes van 180+6 te geven.
    Zo lastig dat ik niet gewoon helemaal op zijn vraag de fles mag geven..of nouja dat drinkt hij veels te veel.
    Dochterlief dronk die al met 2maand..

15. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wel lastig dat hij niet langer wil slapen..
    Hier ga ik maar mee met het ritme dat hij nu wel de nacht doorslaapt en dat hij dan om half 8 uit bedje gaat en de fles krijgt!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, hier kleed manlief zich ook om 05:30 op de slaapkamer aan maar gelukkig slaapt Florian er gewoon doorheen.
    Manlief doet wel geen lamp aan, die doet hij op de overloop aan zodat het op de slaapkamer vrij donker blijft, dat scheelt wel heel erg veel.

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.199
    23.283
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat aankleden maakt idd herrie! Was me nooit zo opgevallen, tot nu, haha. Nog een maandje, dan gaat ze ook 's nachts in eigen kamer. Wieg wordt te klein, en ik zal dan in elk geval beter slapen zonder al haar geluidjes.

Ik vind 7.15 uitslapen hoor! ;) Vanochtend was ze gewoon weer voor half 7 wakker. Ik hoor vaak zat over kinders die nog niet doorslapen 's nachts. Wij hebben niet te klagen denk ik. :)

O, dat lijkt me echt vreselijk, stil geboren. Was echt een van mijn angsten. Als je bij een huisarts werkt, weet je sowieso al teveel over wat mis kan gaan.
    Wat een verschillende emoties moeten dat voor je geweest zijn! Angst dat het jou gebeurt, blij dat jouw kindje in de buik wel leeft, verdriet voor je vriendin. Heftig!

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, dat is ook verschrikkelijk voor je vriendin :(

Dan drinkt Youri wel ontzettend veel :$
    Ik dacht dat Florian al veel dronk maar die drinkt per dag 920 cc per 24 uur dus minder dan Youri, hij krijgt wel 5 flesjes.
    Als hij er op een gegeven moment niet meer genoeg aanheeft dan kan ik het nog een beetje ophogen en dan zal hij op een gegeven moment naar 4 flesjes per 24 uur gaan als hij aan flessen van 200 cc nog niet genoeg heeft want meer dan 1 liter mag je per 24 uur absoluut niet geven ivm de niertjes. En als hij 4 flessen per 24 uur krijgt dan zou ik wel grotere flessen dan 200 cc kunnen maken maar hopelijk duurt dat nog eventjes.

@Liekje81, ja ben wel erg blij dat Florian de nachten gewoon doorslaapt, zijn ledikantje op onze slaapkamer begint ook langzaamaan te klein te worden, is een ledikantje van 80X50 dus echt veel kleiner dan zijn gewoon ledikant op zijn slaapkamer, dat is 120x70.
    Ik heb alleen de angst om hem voor 6 maanden apart te laten slapen ivm de kans op wiegendood.
    Manlief wil graag dat we over 1 maand hem langzaam naar zijn kamertje gaan doen maar dan is hij pas 4 maanden oud, ik durf niet zo goed :)

19. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @drieka logisch het is ten 1e ook veel knusser om je kindje bij je op de kamer te laten slapen. Benthe heeft echt de 6maand vol gemaakt op onze kamer. Maar hoor genoeg mensen die na een paar week hun kindje op de eigen kamer te laten slapen.
    Maar ik ga het ook zeker niet doen voor 6maand hoor!

Tja dat hij zoveel drinkt komt natuurlijk ook omdat hij zo groot is! Heb geen idee wat hij weegt, maar 4week terug was hij natuurlijk al 5,8kilo, dus zal nu wel rond de 6,5-7 kilo zitten denk ik!
    Dus dan zal hij ook wel wat meer nodig hebben!
    Nee idd, ik wil ook niet boven die liter uit komen!
    S avonds de laatste fles drinkt hij zowiezo niet de fles niet leeg, de rest van de dag waren gister de 150+5 zo op en vanmorgen om kwart voor 8 was de 180+6 ook op, hij was wel veel meer tevreden na die fles. Dus we gaan dat maar een dagje proberen, en hopelijk houdt hij het daar wel 4 uur mee uit!

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ja heftig voor jou ook gerdia!
    Ik heb daar toenstraks toch verder gelezen.. Waarom doe ik dat dan ook??... Over knoop in navelstreng. Ongelofelijk! Ff flink potje zitten janken en m'n meissie geknuffeld!

Gerdia geef je youri dan 6x 180+6 vandaag? Is dat dan niet teveel? Weet het niet hoor. Klinkt zo veel. Omdat ik 5voedingen geef bedoel ik.

Hoezo over een maand snachts in eigen Bed liekje? Heb je voor jezelf een datum gesteld? Ik vind het zo moeilijk. Haar armen doet ze vaak al door de spijlen maar ze slaapt zo goed en zo rustig bij ons. Heb eigenlijk geen reden om haar in haar eigen kamer te doen maar ooit zal het wel moeten. Maar wanneer is de dag he? Vind het ook zo enorm periode afsluitend! Ze word zo groot! Begint nu ook dat ze soms niet op schoot wil. Dan wil ze zelf zitten of liggen. Au...

Deel Deze Pagina