@Gerdia, Florian is ook een ontzettend hongerlapje, daarom ben ik ook Hero hongerige baby gaan geven want gewone flesvoeding was geen succes, dan had hij na 2 uur alweer honger en nooit genoeg aan 1 liter per 24 uur. Misschien kun je dat ook proberen voor Youri? Dan zul je merken dat je minder hoeveelheid nodig hebt maar dat hij wel echt vol zit en sowieso is het belangrijk dat hij minimaal 20 minuten aan een fles drinkt anders is de zuigbehoefte niet verzadigd en lijkt het ook alsof hij steeds honger heeft. @Spruitjes, bij Liekje is de wieg te klein aan het worden, dat zal de reden zijn dat ze Dafne op haar eigen kamertje wil laten slapen Hier begint het ledikantje ook te klein te worden en denk dat hij er niet tot 6 maanden inpast Manlief heeft zoiets van, over 1 maand heeft hij vakantie, dan is het een goede kans om Florian langzaam naar zijn eigen kamertje te doen en hem daar te laten wennen de nachten. Ergens ben ik dat wel met hem eens maar ergens wil ik hem naast me houden
@spruitjes. Ik ga Youri proberen vandaag 5x 180+6 te geven. Dat is precies een liter. Dus mag niet meer hebben dan. Even kijken hoe hij het daar op doet. Moet er wel aan wennen hoor om de 4uur voeden..haha ik ga namelijk overdag om de 3uur bv. En anders ga ik gewoon over op 6x 150+5 als hij het niet red op 180+6.
Wat een herkenbaarheid!! Ze wilt hier amper nog knuffelen maar echt op haar rug ligen en spelen. Ze kan zichzelf ook prima vermaken, heerlijk. Zou gewoon lekker uitgebreide lunch kunnen maken en ze vermaakt zich wel. Haha hebben jullie dat idd ook dat je je nu pas beseft hoeveel geluid je maakt met de dagelijkse dingen? Dl slaapt super licht en word bij alles wakker. Snachts als ik de slaapkamerdeur open doe (die kraakt, pff) hoor ik haar opeens harder ademen. Ze doet haar ogen dan niet open maar je merkt wel dat ze zegmaar uit haar diepere slaap komt. En als ik in bed omdraai ook... Best vervelend. Maar we hebben ook geen extra slaapkamer. Drieka, ook al ben ik hoogopgeleid en gezond, ik ben ook thuisblijf moeder hoor, heerlijk! Ben niet zo carrièregericht, ik ben een echte huismiep.
@Mamain2015, fijn dat ik niet de enige ben die thuisblijfmoeder is, is natuurlijk niet echt mijn eigen keuze maar ben er nu op zich wel blij mee met een baby. Vindt het heerlijk dat ik hem niet weg hoef te brengen Hebben jullie geen slaapkamer voor jullie meisje? Hoe doen jullie dat dan als ze wat ouder wordt of staat er een verhuizing op de planning? Hier ruimte genoeg, we hebben 3 slaapkamers dus dat is ideaal, zeker met het oog op een eventueel 2de kindje in de toekomst. Toch vind ik het heerlijk als Florian naast me slaapt, ik vind de geluidjes die hij maakt juist rustgevend en zodra hij in slaap valt kan ik echt een paar minuutjes genietend luisteren naar zijn ademhaling voordat ik zelf ga slapen . Florian slaapt al lang in een slaapzak, dat vind ik ideaal, 1 maand geleden paste hij niet meer in de slaapzak van 50 cm en nu is hij uit die van 60 cm aan het groeien Ik denk dat het nog een week of 3 gaat en dan zal het hem niet meer passen, ik heb steeds 2 slaapzakken want als er 1tje in de was zit heb ik er tenminste nog eentje, ze drogen niet zo snel. Ik heb nog een slaapzak in maat 70 liggen en heb er net nog eentje gekocht via MP voor 3 Euro, dus vanavond eventjes op gaan halen. Heb ik er tenminste weer 2 in huis voor als hij de 60 cm niet meer past. Het gaat zo snel allemaal
Over 's nachts naar eigen kamertje, paar redenen. Ten eerste wieg wordt te klein. Ze slaapt licht en ik sta eerder op om spullen klaar te zetten en te eten, wil niet dat ze elke keer wakker wordt. Daarbij is ze om 5 uur al wakker aan het worden met veel geluidjes en gedraai. Daar word ik wakker van. Aangezien ik maar hooguit 6 uur kan slapen doordeweeks, is het fijn als ik daar niet telkens wakker van word. En over wiegendood, ze slaapt de rest van de tijd toch al op eigen kamer, dan ben ik er ook niet bij. Maar ik wacht nog even tot ze meer gewend is op kdv, wil niet teveel ineens veranderen.
Ja eens moeten ze toch alleen gaan slapen, dat weet ik ook wel maar toch.... Is echt weer een hoofdstuk afsluiten dan. Tja als hij niet meer in het ledikant op onze slaapkamer past dan moet hij wel naar zijn slaapkamertje toe
Kijk dat snap ik! Goede reden (rest snap ik ook wel hoor). Ja drieka ik vind dat ook, enorm periode afsluitend.. En ja dat wiegendood.. Ook best dubbel eigenlijk. Overdag lig je er ook niet naast. Net naar winkelcentrum gelopen en daarna honden uitgelaten. Heb 2 uur achter elkaar doorgewandeld! Ben er best moe van! Heb een pak kruitvat new born 2 gekocht Ben benieuwd Hihi ze is naar me aan het lachen en met me aan het kletsen nu na de fles.
@drieka ja die kleintjes groeien zo ongelofelijk snel he. Ik heb Youri nu in een combisleeper liggen s snachts, het inbakeren is niet meer nodig gelukkig. De combisleeper vind ik echt super handig, kan namelijk ook in de maxicosi. Dus mochten we een keer een verjaardag ofzo hebben dan kan hij zo vanuit een bedje in de maxicosi. Hij doet ongeveer 20minuten over de fles, is ook tevreden na die tijd. Dat was hij gister ook met de 150+5, maar kwam dan om de 3uur overdag. Vandaag maar de 180+6 uitproberen en zien waar te schip strand. Youri zal ondertussen ook wel ver boven de 6kg zijn denk ik.. Ben benieuwd komende week op het bureau. Jij moet maandag of niet drieka? @liekje gewoon doen waar jij je prettig bij voelt hoor. Hier ligt Youri overdag gewoon altijd in de kinderwagenbak te slapen en na de eerste avondfles gaat hij in bedje (of er moet nog verlate kraamvisite komen, dan mag hij gezellig beneden zijn). Vrees alleen dat Youri niet meer zolang in de kinderwagenbak gaat passen..ligt nu al bijna bovenin.. Welke kinderwagens hebben jullie? En hebben jullie ook al t idee dat t te klein begint te worden?
Hier de mutsy igo pure. Deze bakken zijn nooit mega groot las ik al. Ze past er nog in maar groeit wel naar boven ja! Grrr de poets van de buurvrouw moet niet zo hard poetsen boven! Nou is ze weer wakker!
@Spruitjes, ik vind het ook echt een afsluiting van een periode, dat maakt het extra moeilijk Nou ja, overdag slaapt Florian niet meer in zijn ledikantje want dat ging ineens niet meer goed dus hij is wel altijd bij mij in de buurt. Het zal een grote stap zijn maar eens moet die toch gemaakt worden. Leuk dat ze zo doet lachen, Florian kan ik ook wel eens aan het lachen krijgen maar niet super vaak en brabbelen doet hij nog niet, soms stoot hij een paar geluidjes uit maar dat is het dan ook wel. @Gerdia, de kinderwagenbakken zijn niet zo heel erg groot helaas, hier past Florian er wel nog goed in maar vraag me af of dat hij er tot 6 maanden in gaat passen, hij ligt al best wel hoog. Wij hebben de X-Adventure Inmotion, deze hieronder, ook die kleur. Bekijk bijlage 460058 Erg leuke en handige kinderwagen met een normaal formaat bak. @Mamain2015, dat dacht ik al want eens zal ze toch een eigen kamertje nodig hebben. Wij woonden eerst ook in een 1-slaapkamer appartement en toen we met onze kinderwens begonnen zijn we naar dit huis verhuist, nog steeds erg blij mee, lekker veel ruimte en een tuin is ook handig met kinderen.
Zo hier zit er weer een werkdag op! Heerlijk meisje licht nu weer lekker in d'r eigen bedje, hopelijk gaat ze goed slapen! Gister was ze echt super moe! Behoorlijk gehuild om alle prikkels te verwerken.. Alle meiden die hun kindjes bij jullie op de kamer hebben: respect! Wij hebben het vanaf dag 1 niet gedaan, en o wat heerlijk. De slaapkamer is gewoon lekker van papa en mama! Maar goed zo te lezen ben ik een van de weinige hier die er zo over denkt? Kinderwagen hebben wij een mutsy transaction, en opzich wel tevreden mee, maar ook hier heb ik de vraag of dl er met 6 maanden nog in kan liggen?! Maar de vraag is ook maar of ze dan nog willen liggen.. Me nichtje en neefje vonden het beide met die leeftijd al leuker om in t zitgedeelte te "zitten" ik hoop dl zo lang mogelijk in de bak te kunnen houden liggen is tenslotte het beste voor de kleintjes! Ben zo blij met onze gastouder, t is een hele jonge meid, maar als ze even iets niet weet, of wil weten hoe wij t doen, dan appt ze me even, en stuurt ook de hele tijd leuke foto's door! Dl slaapt daar echt super goed! Wat een geruststelling! Heerlijk! Dit bied hoop dat poppetje ook snel leert ergens anders te slapen, ze weet nu immers dat papa en mama altijd weer terug komen?! En bij de gastouder slaapt ze ook meteen goed, dus waarom ergens anders niet?! Haha.. Aapje! Ben zo gelukkig met haar!
Dat klinkt heerlijk verliefd verliefd (haha)!! Super dat ze het goed doet! Dan werk je een stuk fijner! Heeft ze nog meer oppas kindjes? Het kinderzitje van onze mutsy kan helemaal plat. Dat is wel een groot voordeel van deze wagen. Vanmiddag had ze maar kort in bed geslapen. Lang genoeg om te kunnen dweilen. Maar daarintegen ligt ze nu na het uitlaten van de honden nog te slapen in de wagen. Kon mams lekker ff eten. Nog een half jaar en dan is ml klaar met zijn opleiding en hoef ik het savonds niet meer alleen te doen. Per augustus moet ik ook op de woensdag werken. Pfff dat word stress net kdv ophalen honden uitlaten en eten. Konijnen groente dl eten en mezelf eten. Maar goed. Duurt nog even... Ze heeft nu kruitvat aan dr kont. Je voelt wel dat het goedkoper is dan de Pampers vind ik. Maar als dr billen mooi blijven maakt het natuurlijk niets uit. Wat wel is drieka, een periode afsluiten is erg pijnlijk maar van de andere kant komen er zoveel leukere dingen voor terug! Daar probeer ik dan maar aan te denken
@Verliefd91, wat fijn dat het zo goed gaat bij de gastouder! Dat is toch erg geruststellend. Voor de bevalling heb ik ook altijd gezegd dat Florian direct op zijn eigen kamer moest gaan slapen maar na de geboorte piepte ik wel anders @Spruitjes, het buggy-gedeelte van onze kinderwagen kan gelukkig ook helemaal plat, maar hopelijk kan hij voorlopig nog gewoon in de bak, vindt dat toch wel prettiger. Ik vind KV luiers erg fijn, merk weinig verschil en zijn billetjes blijven mooi tot op heden, nog geen roodheid ontdekt.
Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties! Doet mij heel erg goed! Blij met jullie! Ik heb mijn man ook even goed de waarheid gezegd gisterenavond, en van hem geeist om de avondfles en de flesjes van vandaag bij te wonen en mee te helpen/ geven. En toen schrok hij wel. En ik heb gezegd dat hij maar eens in het weekend de vroege ochtendfles en daarna met Benjamin beneden spelen zodat ik wat kan bijslapen. Ziekenhuis, slokdarm moet genezen niet zoveel aan te doen. Wij mogen de medicatie wat ophogen, ook omdat ze duidelijk ziet dat het slechtere slapen in de nacht door de onrust en ongemak van het zuur komt. Zijn arts vond zijn drinkgedrag (huilen, pijn, en vervolgens vaak niet meer verder willen drinken) wel zorgelijk. Hij heeft ook zo'n lange geschiedenis van pijnlijk drinken dat drinken ook gewoon niet leuk meer is en dat hij daarom vaak niet meer wil proberen. Volgende week dinsdag weer langs komen, dus ze neemt het probleem wel serieus. Benjamin wel al een wat betere nacht gemaakt, eerst twee uur in de avond geslapen en na de fles om 23:00 in slaap gevallen en doorgeslapen tot 3:00, toen onrustig en ongemak, speentje gegeven en snel gestroost en toen geslapen tot 5:15 en op dat moment echte honger en vervolgens samen tot 8:00. Wennen opvang, slapen dramatisch, drinken qua hoeveelheid redelijk maar de manier waarop (huilen en moeizaam) hetzelfde als thuis. Ze vinden hem wat slapen betreft heel onrustig en ze vinden dat hij raar ademt bij het slapen (volgens arts verband met reflux-klachten, verslikken en slijm in de luchtwegen als reactie op melk). Dat slapen is gewoon echt wennen, net als Dafne van Liekje. Logisch dat hij zo'n vreemd bedje (net een kooi) met andere geluiden een beetje in paniek raakt. Helaas Benjamin door al zijn ongemakjes een kleine spenenverslaving opgebouwd, voor het verder slapen en soms voor het inslapen deze vaker nodig. Speentje zuigen voor hem echt kalmerend en troostend. Verliefd, super fijn zo'n gastouder en wat fijn dat ze het daar zo goed doet! ga je met gerust hart werken! Slapen, bedje en eigen kamer, eerst gewoon nog lekker bij ons. Gewoon omdat hij vanwege de gebroken nachten. En onze ademhaling en gesnurk is rustgevend voor Benjamin. Als hij verdrietig onrustig wakker wordt in de nacht vindt hij het bijvoorbeeld rustgevend om mijn ademhaling op zijn wangetje te voelen. Gelukkig val ik nu zelf ook sneller opnieuw in slaap. Uiteindelijk zal hij toch een keer naar zijn eigen kamertje moeten, beetje moeilijk zal het vast zijn. Maar soms is het voor beiden (ouders en het kindje) fijner en rustiger om het eigen kamertje te slapen. Niet alle ouders maar ook niet alle kindjes zijn hetzelfde. Werken, zoals Spruitjes zegt in de ochtend en avond zal het vast stressen worden. Het op tijd brengen en halen en s avonds eten enzovoorts. Spruitjes, zwaar om er elke avond alleen voor te moeten staan. De avonden zijn juist het drukst (flesje geven, baby die niet wil slapen en onrustig is, koken en zelf eten). Kinderwagen, mooie wagen Drieka. Ik denk dat onze ukkies er maximaal nog 3 maanden in kunnen en dan echt niet meer. te groot en te gevaarlijk. Hier een nunna ivvi, mooie wagen en sterke wielen. Benjamin kan er in slapen, maar dat zijn dan vaak alleen maar hazenslaapjes. Gerdia, en weet je al of je de medicatie mag ophogen? Benjamin mag nu 2 keer 5ml per dag. Vlindertuin berichten, lees ik niet liever niet. Zo verdrietig en heftig, toen ik zwanger was kon ik de berichten daar niet lezen zonder tranen en nu ook niet. Het ergste wat je als ouders gewoon kan overkomen. De drie eerste maanden voelde ik mij ook onzeker, de maand ervoor had ik namelijk een vroege miskraam gehad. Even iets grappigs, ik vond het voor Benjamin tijd om naar bed te gaan net. Lang genoeg wakker. Hij laat tijdens het spelen onder de baby-gym vaak te laat vermoeidheidssignalen zien en is dan vervolgens te oververmoeid. Ik pakte hem uit de box en hij begon te huilen. Ik legde hem weer even terug in de box omdat mijn ouders voor de deur stonden en toen was Benjamin weer helemaal druk aan het spelen. Hij wilde gewoon blijven en spelen en zag de bui hangen dat hij naar bed moest. Dat is nou het gevolg van ritme en regelmaat, uit de box halen betekent naar bedje toe.
Fijn dat de kinderarts jullie nu eindelijk serieus neemt Pukjepuk. Hopelijk helpt de medicatie nu beter nu hij opgehoogd is geworden. Die spenenverslaving lijkt me niet het ergste, als hij er rustig van wordt dan is het toch goed. Goed dat je je man eens de waarheid hebt gezegd, jullie hebben samen gekozen voor een kindje en dan moeten jullie het ook samen doen! Ik denk dat er niet snel een baby is die langer dan 6 maanden in de kinderwagenbak past Het gaat toch zo snel allemaal. Die Benjamin is wel slim, gewoon huilen als hij nog niet naar bed toe wilt, liever spelen, is ook veel leuker
Pukjepuk, wat goed dat je t met je man hebt besproken! Jij hoeft er niet alleen voor te staan! Het is toch ook zijn zoon! Goed dat ze in het ziekenhuis wel zijn problemen serieus nemen. Dat is fijn! Haha dat ritme is dan wel super duidelijk voor jullie Benjamin, zo zie je maar weer ze hebben t echt snel door! Haha.. Wat stressen uit het werk betreft zal hier wel mee vallen, ik ben na een dagdienst om 16.00 thuis en ml pas om 18.00 dus nog twee uurtjes de tijd voor ik alles klaar moet hebben. Alleen het naar bed brengen en douchen/badje zal wat meer stressen worden.. 18.00 eten en bedtijd om19.00 😳
Ik wilde net een berichtje sturen hoe het met je is Pukjepuk, toevallig! Fijn dat je het met je man hebt besproken. Dit is gewoon iets wat je niet alleen kan. En ik kan me goed voorstellen dat je hem lekker bij je hebt 's nachts, zou ik ook gedaan hebben in jullie situatie. Dat haasten is bekend, gisteren meteen ondervonden. Heb nu alles al klaar in de luiertas, behalve fles, en ruim zo de vaatwasser uit, ipv morgenochtend. Gisteren was Dafne de eerste die gebracht werd, en als laatste gehaald. Zat het ook nog eens tegen op de weg. Was er pas een kwartier voor sluitingstijd. Pff, en donderdag ook altijd druk op de weg, dus weer stressen. Maar ach, hoort erbij denk ik dan maar. En alles is tijdelijk. Als ze over een paar maanden naar 4 flessen op een dag gaat, hoef ik haar niet meer wakker te maken om 22.30 en kan ik ook lekker op tijd naar bed.
Vandaag trouwens voor het eerst mijn nieuwe tweedehandse Bondolino draagzak geprobeerd. Heerlijk ding! Ging de weekboodschappen.doen met sz en Dafne. Enige nadeel is dat je niet al te handig je boodschappentassen in kunt pakken soms. Gelukkig was ik niet alleen.