Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Fijn dat de draagdoek een succes was Liekje!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames!

Hopelijk hebben jullie ook een goede nacht gehad? Hier geslapen tot 08:00 dus dat is weer erg netjes!

Strakjes voor de 2de fles eventjes boodschappen doen over de grens, de afgelopen 2 weken heb ik dat op zaterdag gedaan maar dat doe ik nooit meer, de drukte is niet te doen, zeker niet met Florian erbij. Afgelopen zaterdag duurde het een half uur voordat ik uit de parkeergarage was! Hopeloos!

Dus nu maar op donderdag boodschappen bij Kaufland en op vrijdag bij de AH hier in NL. Hebben we voor het weekend tenminste alles in huis.
    Nu kan ik het nog alleen, als ik over 1,5 week geholpen wordt aan mijn pols dan zal ik die week niet de boodschappen kunnen/ mogen tillen en zeker de maxicosi niet :(
    Ik heb er een hekel aan om afhankelijk te zijn.

Ooohhh dames, ik ben maandagavond toch gezwicht voor sigaretten :)
    Manlief bleef zeuren dat hij het zo moeilijk had, ik had er genoeg van en zei 'dan ga ze maar halen' en toen hij ermee thuis kwam kon ik me ook niet inhouden :)
    Toch doorgerookt maar wel met spijt, niet alleen ik, mijn man had toch ook spijt.
    Dus ik was er weer helemaal klaar mee, heb gisterenavond de laatste gerookt en ben vandaag weer rookvrij begonnen, heb zo'n app op mijn mobiel geïnstalleerd zodat je kan zien hoe je gezondheid vooruit gaat en hoeveel geld je bespaart hebt.
    Mijn man heeft nog een paar sigarillo's, die maakt hij vandaag op zijn werk op en dan stopt hij ook weer!
    Heb ook gezegd dat als hij het nu weer niet vol kan houden, dan wil ik geen peuken meer hier thuis zijn, dan rookt hij maar alleen op zijn werk, ik wil er niet meer mee geconfronteerd worden de eerste maanden anders is het me te lastig.
    Maar hij is verzekerd dat het hem nu wel gaat lukken, nou ben benieuwd.
    Ik ben in elk geval 100% klaar met roken!

3. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    @drieka wat een heerlijke nacht zeg. Hier van 22.30 tot 7.30 geslapen. Heerlijk!
    Lastig dat stoppen met roken lijkt me, ondanks dat ik nooit heb gerookt..hoor ik wel van veel mensen dat stoppen wel moeilijk is.
    Succes, je kunt het!

Lijkt me wel ideaal dat je zo dicht bij Duitsland woont, want daar zijn sommige dingen echt stukken goedkoper dan hier in Nl. Wij gaan zo af en toe eens de grens over, maar het is voor ons een dik uur rijden.
    Heb je nog tips wat je daar absoluut moet halen?

Hier juist alleen maar kV luiers, omdat zowel dochter als zoon altijd uitslag kregen/krijgen van pampers. Grappig hoe kinderen daar verschillend op reageren.

@pukjepuk goed dat je voor jezelf bent opgekomen!! En hopelijk heeft je man nu ook wat meer begrip voor je.
    Hier ook alvast iets opgehoogd met de medicatie, ondanks dat we z'n gewicht niet exact weten..maar dat komt dinsdag wel en dan bel ik gelijk de huisarts of het misschien nog wat opgehoogd mag worden.

De laatste twee echte dagen van m'n verlof zijn ingegaan.. Pff zal komende week echt wel even schakelen zijn..ben benieuwd hoe het dan zal gaan! Gelijk 4 dagen aan de slag volgende week door ziekte op de afdeling (eigenlijks zou ik de eerste maanden Max. 3dagen werken)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Gerdia, stoppen met roken vond ik een stuk gemakkelijker toen ik zwanger was, maar ja, toen was mijn lichaam ook niet alleen van mezelf en vond ik echt niet dat ik kon blijven roken. Nu ik bevallen ben en mijn lichaam weer van mezelf is vind ik stoppen met roken toch lastiger maar goed, ik wil er toch vanaf.
    Het is gewoon lastiger als je niet lekker in je vel zit, ik ben nog steeds bijna 10 kg zwaarder dan voor de zwangerschap (doe echt mijn best om ze kwijt te raken maar is zo moeilijk!) en heb zo'n last van mijn polsen :(

Producten in Duitsland die veel goedkoper zijn:
    * wasmiddel en wasverzachter (scheelt al snel de helft van het geld met in NL)
    * poetsmiddelen
    * verzorgingsproducten zoals douchegel, haarshampoo, tandpasta, deodorant, haarproducten enz (scheelt ruim de helft van het geld met in NL)

Gewone dingen zoals vlees, cola en al die eetbare dingen zijn ook een stuk goedkoper maar als je eens goed wilt inslaan dan zijn de dingen die ik hierboven heb beschreven echt wel de moeite waard om bij wijze van elk half jaar een ritje te maken en voor een half jaar in te slaan, dat deed ik vroeger toen ik verder van de grens afwoonde ook.
    Nu woon ik 500 meter van de grens af en Kaufland ligt letterlijk 1 km van mijn huis vandaan :D
    Dus ga ik gewoon elke week en dingen zoals brood, babyvoeding enz, dat haal ik dan wel in Nederland omdat ze die Hero hongerige baby daar niet kennen.
    Dus op donderdag naar de Kaufland en vrijdag naar de AH en dan kunnen we weer een weekje vooruit.:)

5. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, fijn dat de draagzak een succes was. Toch handig ipv zo'n grote wagen.

Drieka, handig dichtbij Duitsland wonen. Inderdaad veel goedkoper daar, mijn man koopt vaak werkkleding in Duitsland. Maar als het daar zo druk is, is ook niet handig, vooral als je kleine honger begint te krijgen.
    Balen dat je gezwicht bent voor sigaret, maar ja het is ook gewoon heel moeilijk en je hebt dan echt de steun van je man nodig. en als hij het dan ook heel moeilijk heeft.

Gerdia, ja beter om dat alvast iets op te hogen, voordat de klachten verder toenemen.
    Had jouw kleine ook slaapproblemen die vanzelf oplosten toen de klachten van reflux minder werden?

Hier, Benjamin van 23:00 tot 2:00 geslapen en toen om 3:00 weer wakker met echte honger, 100cc gedronken en toen vervolgens tot 7:00 met drie keer spenenhonger tussendoor verder geslapen. Om half acht de fles geweigerd na 50 cc gedronken te hebben. Pas om 10:15 weer gedronken na een klein hazenslaapje.
    Zijn spenenhonger neemt ook steeds, bij het slapen overdag elke 45 minuten wakker en speentje nodig en s nachts bij het wakker worden ook. Ik denk dat hij gewoon heel veel zuigbehoefte heeft, niet alleen als troost maar ook omdat zijn zuigbehoefte niet bij de fles verzadigd wordt. Tijdens zijn hazeslaapje iets bij geslapen, maar ja 30 minuten was dat. Ik hoop dat dit allemaal gewoon een keer goed komt. :(:x:(

Het is namelijk zo'n lief vrolijk mannetje die alles eigenlijk zo goed deed.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Lekker nachtje dan, fijn!
    O, en wat jammer van het roken! Maar goed, nieuwe ronde nieuwe kansen. En groot gelijk dat je dan in huis geen sigaret meer wilt zien. Dat maakt het alleen maar moeilijker.

Mij zal je op zaterdag ook niet in de super zien. Heb een hekel aan boodschappen doen, en een hekel aan drukte. Geen goede combi op zaterdag, haha. Ik doe altijd op woensdag de weekboodschappen bij de Dirk, en als ik dingen bij Appie nodig heb, of nog wat voor het weekend, doe ik dat op donderdag of vrijdag in de pauze.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, stoppen met roken is ook erg lastig maar goed ik ga er weer voor.

Het is ook erg handig om dicht bij de grens te wonen alleen super balen dat er vandaag een feestdag is en ik voor een gesloten winkel stond :x
    Ben ik maar de boodschappen bij de AH gaan doen en dan morgen Kaufland, even omgewisseld.
    Kom ik bij de AH XXL aan hier in mijn woonplaats, is het super druk door al die Duitsers pfff.
    Die kopen dus ook hier die forte babyvoeding op, dat hebben ze in Duitsland namelijk niet, ik zag de laatste 2 pakken Hero hongerige baby staan en er liep een Duitse vrouw op af, ik was dichterbij gelukkig en heb ze snel beiden in mijn kar gelegd :D
    Ze keek me toch kwaad aan, maar ja, dat kan mij echt niet bommen, ik heb die voeding ook nodig.
    Heb al een paar keren gehad dat ik voor een vrijwel leeg rek stond, dat is gewoon ergerlijk!

Jammer dat Benjamin zo vaak wakker wordt voor de speen, zo kom je toch nooit aan je rust toe :(

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven

Succes alvast! Mij valt het erg mee, ik vind het heerlijk. Alleen dat haasten in de ochtend beetje jammer. Sta om 5.45 op en red het net om om 7 uur weg te rijden.

9. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pukje, wannee dien je verbetering te zien bij B ?
    Wij gebruiken dezelfde medicijnen maar ik wil binnenkort stoppen, om te kijken of de verbetering in haar slapen (oftewel in het platbkunnen liggen etc) wel echt komt door de medicijnenn, en niet gwn omdat ze ouder is geworden.

Ah drieka das wel zonde! Typish, alsnog al die duitsers tegenkomen hier...

Hebben jullie af en toe ook zon baaldagje "? Dat je je oude leventje opeens zo mist? Heb ik wel soms.. Dan denk ik: "wat doe ik eigenlijk heel de dag?" Vanaf nu zullen we eigenlijk nooit meer zorgenvrij zijn, zelfs als de babybbij oppas is ben je niet meer zo relaxt als vroeger. Ik, tenminste. Zal wel met hormonen te maken hebben, dan heb ik echt ff nrgens zin in. Buh.

Zondag gaan manlief en ik voor t eers weer op date zonder dl! Spannendd! Moeder en zus passen op.. Hoop dat ze haar in slaap krijgen

10. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Maken jullie babies ook zoveel geluid en bewegingen snachts? Dl doet dat wel, wel met haar ogen dicht, maar ze beweegt zo wild dat ik me afvraag: zou ze wel slapen? Of zou ze wakker zijn met dichte ogen? En mijn moederinstinct kan niet slapen totdat ik zeker weet dat zij slaapt, en dus stil is. Dus dan lig ik steeds te wachten tot zij weer stil is. Vannacht was ze zo druk dat ik haar maar in bed heb genomen, k sliep toch alleen, en toen naast mij sliep ze heel stil en rustig en heb k dus gewoon goed kunnen slapen..

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh nee marmain dat heb ik totaal niet! Nou waren we al een beetje voorbereid op dit leven omdat we honden hebben. Nou zijn honden geen kinderen maar je moet wel rekening met ze houden. Na een dag werken kunnen we niet spontaan uit eten ofzo. Ik vind het juist heerlijk dat mijn leven veranderd is. Nu het einde van m'n verlof nadert heb ik het gevoel wat je vroeger ook aan het einde van de vakantie had. Zo van bah weer terug naar het gewone leven. Nu denk ik ergens bah het gewone saaie leven begint weer. De 4 maanden vrij zijn voorbij. Maar dat is onzin natuurlijk want met de kleine meid zal het nooit meer hetzelfde zijn! Heerlijk juist niet die sleur meer!

Ik las ergens anders dat er problemen zijn met de omneo... Oeps die heb ik nodig! Snel ergens een hoop inslaan!

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @mamain: aan de ene kant snap ik wel wat je bedoelt, het is toch allemaal anders nu. Ik heb ook weleens dat ik denk: waar zijn we aan begonnen :)
    Maar als ik haar dan zo zie, lekker vrolijk, en lekker knuffel, dan denk ik weer: wat ben ik toch blij met haar.

Zij is trouwens ook een onrustige slaapster. Ga haar echt binnenkort op eigen kamertje leggen 's nachts, want ik heb er last van. Dat was nog niet erg toen ik nog vrij was. Maar nu ik weer werk kan ik niet overdag nog even een dutje doen, en ik slaap maar van 23.45 tot 5.45. En dan dus vaak van haar wakker worden. Pff, ben nu al moe, na 1 werkweek, haha.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Mamain2015, zo'n dagje heb ik zeker wel maar niet zozeer mijn echte oude leventje wat ik mis maar voornamelijk mijn oude figuur, ik haat echt hoe ik er nu uitzie, mijn hoofd, armen, kont, benen en zo is allemaal weer normaal maar ik heb een buik alsof ik 20 weken zwanger ben :x
    Heb daar echt ontzettend veel moeite mee.

@Spruitjes, dat is hier ook zo, heb al 13 jaar honden en heb altijd daarmee rekening moeten houden dus vindt een kindje op het gebied van niet alles spontaan kunnen doen niet echt een aanpassing.

Florian bij de 2de fles weer een theelepeltje lijnzaadolie gedaan, had ik gisteren ook in de 2de fles gedaan zonder succes want hij had alweer 2 dagen niet gepoept.
    Nou bij de verschoonbeurt 30 minuten na de 2de fles had hij flink gepoept, er zat een kei harde klomp in de luier, leek wel een klomp klei! Toen ik hem schoon gemaakt had ging weer poepen, was net op tijd met een doekje eronder leggen, nu was het wel mooi brei-erig dus daar ben ik blij om.
    Die lijnzaadolie werkt gelukkig best wel goed, heeft wel eventjes nodig om te werken.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Zoooo met veel pijn in mijn hart toch maar eens de truitjes in maat 56 in een doos op zolder gedaan :(:(:(
    De broekjes nog niet want er zijn nog 2 broekjes in maat 56 te groot dus die kan hij nog wel eventjes dragen.

Vanaf morgen zal hij een shirt in maat 62 dragen voor het eerst, het gaat me echt te snel.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Heb ik vorige week ook gedaan. Op sommige dingen na. Vind het ook heel snel gaan. Aan de andere kant vind ik dat ook fijn, omdat ze dan telkens weer dingen bijleert en je meer met de kleine kan doen.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Pffff ja, ik heb gewoon 1,5 verhuisdoos vol met kleertjes maat 50 en 56, nu hadden we ook wel enorm veel gekregen.
    Maar goed, hij is nu ook 12 weken dus hij heeft nog best lang maat 56 gedragen moet ik zeggen, de broekjes kan hij sowieso nog een paar weken dragen want hij heeft een lange romp maar zijn ledematen zijn vrij kort.
    Daarom passen de truitjes maat 56 niet meer goed, aan de armpjes zijn ze lang genoeg maar bij zijn buik zijn ze te kort aan het worden.
    Maar goed, nu hopen dat we in de toekomst nog een zoontje krijgen, dan kan alles weer opgedragen worden :D

17. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    En anders heb ik wel een doos vol meisjeskleding :D

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ook vandaag heeft Dafne het goed gedaan op kdv! Echt fijn!
    Ze ligt nu lekker op bed en ik nog even in het zonnetje in de tuin. Flair erbij, Joey erbij. #ffhelemaaltevreden

19. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Pfff wat een dag vandaag!
    Gewoon niet willen slapen! En kei moe zijn want de flessen krijgt ze bijna niet op. In 2 flessen zat nog 30ml in. Al slapend was ze aan het eten. En er was niks anders vandaag.

Iemand enig idee? Hoort dit ook bij een sprongetje?

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik ben gezegend met een kind wat geen last heeft van sprongetjes, dus geen idee! :)
    Ik weet wel dat Dafne ook weleens zo eigenwijs is dat ze niet wil slapen. Raakt ze alleen maar vermoeider van, en huileriger. Gelukkig valt ze uiteindelijk om 19 uur in slaap. Helaas soms gepaard met een kwartier huilen.

Deel Deze Pagina