Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Idd Drieka, had ook gehoopt voor Pukjepuk en Benjamin dat de medicatie al beter aan had geslagen!

Hoor net van mn schoonmoeder dat Dafne weer overdwars ligt, haha. Had gelukkig al een slaapzakje mee gegeven.

@ pukjepuk: wel fijn dat ie het naar zn zin had met die andere kindjes. Dafne vond zondag het 3-jarige zoontje van mijn vriendin ook zo interessant. Telkens volgen waar ie is. En hij had een hele cirkel van speelgoedjes om haar heen gelegd, zo schattig!

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, ik had net wat berichtjes hier gemist, maar ik zag net de foto van van Florion en Benjamin en Florian hebben vandaag hetzelfde t-shirt aan! :D :cool: :).
    Te warm inderdaad gevaarlijker dan te koud, dus zonder deken in de maxi-cosi kan prima. Maxi-cosi bekleding zelf geeft ook warmte.

Liekje, fijn zo'n rustig dagje! Vooral op zo;n warme dag!
    Wat leuk dat Dafne ook kindjes zo leuk vindt! Een dagverblijf is dan extra leuk voor ze! Grappige foto van dat ze overdwars is gaan liggen!
    Gewoon onder het slapen gedaan. ;)
    Over rare geluidjes s nachts tijdens het slapen, dat doet benjamin ook. Ik denk dan vaak dat hij wakker wordt, maar hij slaapt dan nog gewoon. Al merk ik wel dat ik minder snel wakker word nu, want door drukke bewegingen word ik niet meer wakker.

Verliefd, wat grappig dat hij boos werd omdat je hem wakker maakte om 8:00. Klein slaapkoppie! Hier is benjamin soms wat bozig (moeilijk kijken) als ik hem wakker maak voor de avondfles.

Meiden, het duurt inderdaad hier wel erg lang tot Benjamin helemaal weer de oude is. En inderdaad dat flessen weigeren is een nieuw tweede probleem. En zijn spenenverslaving om aan zijn zuigbehoefte te voldoen. Bij een redelijk goed flesje, heeft hij veel minder spenenhonger.
    Het is zo'n leuk grappig vrolijk lief sociaal mannetje, en dat maakt het nog extra wrang vind ik. Toen hij om 4:00 wakker werd, sliep hij trouwens snel weer verder met zijn speentje dus minder onrust. Dus de medicatie gaat wel meer en meer zijn werk doen.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dit heeft Benjamin dus vandaag aan. Broekje had hij alleen aan bij het uitlaten van hondje Puk.

4. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wat een schatje die Benjamin. Ik zit ook heerlijk buiten, m'n laatste dagje verlof.
    Benthe heerlijk aan het kliederen met water en Youri slaapt heerlijk in z'n buitenhuisje! Eindelijk kan ik daar nu meer gebruik van gaan maken. Hij slaapt er altijd zo relax in.

Pukjepuk lastig is dat het flessenweigeren..want zo krijgt hij natuurlijk ook niet alles binnen en heeft hij logischer wijs veel meer speenbehoefte omdat z'n zuigbehoefte niet word bevredigd.
    Groeit hij nog wel goed?

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, wat grappig dat ze hetzelfde shirt aanhebben vandaag :D
    Is ook een leuk shirtje wat ontworpen is door Pampers.

Gelukkig dat de medicatie toch wel beter zijn werk gaat doen. Het zou eens tijd worden.

@Gerdia, dan geniet maar van je laatste vrije dag, het is mij buiten te warm, blijf liever binnen.

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Pfff ff ego hoor. Vanaf maandag begonnen met in eigen ledikantje te leggen smiddags. Het smiddags slapen ging immers zo goed. Alleen slapen in de box is niet zo ideaal. Ik wilde nu dat ik dat nooit gedaan heb maandag! 2 middagen sliep ze daar. Woensdag al erg kort en nu is het al weer 2 dagen overdag slaap drama! Terwijl ik haar gewoon in de box heb gelaten. Ze viel in slaap, dacht halleluja, maar na een half uur was ze weer wakker. En boos. Ik kan haar gewoon niet neerleggen want dat zit ze te snikken alsof ik haar in de steek laat. Ook hoor je eraan dat ze eigenlijk wel moe is! Nu heb ik haar in de draagzak... Met 30graden buiten!!
    Binnen is het goed te doen qua warmte maar ik wil zelf niet de hele tijd binnen zitten.
    Bah ik heb ff het baal!! Heb ook werkelijk geen *%%%& gedaan vandaag..

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, zeker warm ja. Net een half uur met Benjamin op de arm rond gelopen, want hij had net een weigerflesje. Al zingend en al wandelend toch nog in totaal 130 cc gedronken. Maar dan merk je dat het best wel warm is.

Gerdia, heerlijk voor grote zus dat kliederen met water. op mijn werk klieder ik dan altijd gezellig mee. Lekker verkoelend.
    Cool :cool:, zo;n buitenhuisje! Gezond ook hoor, dat buiten slapen. Ik heb er een keer een artikel gelezen over een dagverblijf die ook allemaal buitenhuisjes hadden. In Scandinavie is heel gewoon dat de kinderen zo buiten slapen, zelfs in de winter. ;):)
    Benjamin slaapt te licht overdag om buiten te slapen, zou dan wakker worden van de buurkindjes.
    Geniet trouwens van je laatste verlofdag!! Hoeveel dagen werkte je ook al weer?

Zoals boven geschreven, net echt zo;n weigerflesje. slokdarmpje is natuurlijk nog gevoelig en als hij dan net wat heeft gedronken en even stopt, voelt hij dat natuurlijk. En dan verder weigeren is iets dus wat sinds vorige week veel meer voor kwam.
    Hij mag vijf keer 180 cc maar komt daar dus echt niet aan. Het maximale wat hij drinkt, is 160 cc en dat komt vaak maar maximaal twee keer voor. Een week geleden was hij gewogen en toen liet hij wel een stijgende lijn zien, maar met dat weigeren kan het zijn dat hij een stuk minder snel nu gaat groeien.

Mijn neefje was ook een flessenweigeraar toen hij van de borst naar de fles moest. Toen is mijn zus gelijk met 4 maanden met fruit- en groentehapje en papjes begonnen. Ik ga dat ook maar doen, denk ik, als zijn darmpjes daar tegen kunnen. Ik laat Benjamin maar alvast met het lepeltje kennismaken, hij krijgt zijn druppels vitamine D tenslotte al met een lepeltje.

Wanneer gaan jullie aan de fruit- en groentehapjes beginnen?

Een ander vraagje. Benjamin dronk met de aft ook steeds 10 cc kamille-thee. Hij vindt dit echt lekker. Zal de kamille -thee ook enige verlichtende werking hebben voor zijn slokdarm?
    Toen mijn knip ging irriteren moest ik tenslotte ook met kamille-thee spoelen en dat hielp.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, ik ken het probleem, dat is zo ook al weken met Florian tussen de 3de en 4de fles.
    Hij heeft weken goed in zijn ledikantje geslapen en sinds het 8 weken sprongetje wil hij het gewoon echt niet meer, is gewoon krijsen geblazen dus ben ermee gestopt.
    Als hij wat rustiger wordt dan zal ik het wel weer proberen maar nu eventjes niet.

Het is vreselijk dat ze dan zo ontroostbaar zijn hè? Hier ook hopeloos dan, moet hem continu bij me pakken en na de 4de fles dan gaat hij zo de hele avond slapen :(
    Zodra ik maar richting de box ga dan betrekt dat snoetje alweer en komen de waterlanders, loop ik weg van de box dan begint hij te lachen de deugniet ;)

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: wat irritant ja! Gek dat ze eerst wel in eigen bedje sliep en nu niet meer :(

@gerdia: geniet van je laatste verlofdag!

@pukjepuk: ik denk dat ik met een maand of 5/6 pas ga beginnen. Wil a la Rapley doen eigenlijk. De WHO adviseert met 6 maanden pas te beginnen met groente- en fruit.
    Geen idee of die kamillethee zou helpen trouwens. Maar baat het niet dan schaadt het niet toch?
    Dat flessen weigeren is wel een probleem, goed dat je er dan al lopend nog 130 cc in hebt gekregen!

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    spruitjes, hier veel moeite met inslaap vallen of maar heel kort slapen dan huilen is hier aan het einde van de middag/ begin avond.
    Lang niet altijd krijg ik Benjamin s avonds in slaap in zijn bedje, vaak genoeg krijg ik hem alleen in mijn armen in slaap s avonds.

En net als Florian, huilt hij dan en als ik dan even bij hem geweest ben, is het lachen dan wordt het weer huilen. Dan weet ik gelijk dat hij gewoon niet wil slapen en dat hij geen last ergens van heeft. :)
    Drieka, zeker wat een deugnietjes kunnen het soms zijn. :D
    Ze worden steeds slimmer en ze gaan steeds meer begrijpen, die kleine
    draakjes van ons. :cool:

Liekje, ik vond vanaf 5 of 6 maanden ook fijner idee wat betreft de darmpjes. Maar de kinderarts kwam ook zelf met het idee om wat eerder met bijvoeding te beginnen, uit angst in geval van blijvende flessenweigering.
    Rapley is toch stukken fruit (in plaats van gepureerd) aanbieden? Dat ze van een banaan afhappen of zo?
    benjamin heeft nog geen echte interesse voor voedsel, hij pakte wel een keer een stuk cake van mijn schoteltje af, maar niet om in zijn mondje te stoppen maar gewoon om mee te spelen.

11. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Gerdia wat een heerlijk weertje heb je zo op je laatste verlofdag! Hopelijk heb je er van kunnen genieten?

Hapjes, ik denk met 5 à 6 maanden te gaan beginnen.. Lijkt me beter voor de darmpjes, maar goed gaat dl eerder aangeven er behoefte aan te hebben dan eerder..

Hier vandaag ook niet geweldig met slapen hoor.. Dl heeft vanmorgen wel heel goed geslapen, maar nadat ik boodschappen met d'r heb gedaan is t nog niet goed gelukt de slaap te vatten. Ze huilt niet ofzo, dus ligt wel gewoon in bedje maar slaapt niet.. Zo nu en dan hoor je een geluidje, waarschijnlijk heeft ze d'r duimpje dan even niet in t mondje! 😉

Ik heb echt wel heerlijk genoten van t weertje vandaag hoor, maar ik kan gelukkig ook goed tegen warmte. Vanavond ga ik met me vriendin uit eten.Lekker tapas eten.Is nog cadeautje voor me verjaardag, maar toen was ik zwanger en mocht ik te weinig van de lekkere hapjes! Dus vanavond heerlijk kletsen en eten met me vriendin..

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Geniet ervan Verliefd, heerlijk, tapas!

Hier gaat het met slapen eigenlijk altijd wel goed (afkloppen). Soms om 19 uur huilt ze wel ff, maar ik weet dan dat ze even de dag moet verwerken. Is ongeveer nog 2x per week. Vind het natuurlijk nooit leuk, maar ik moet haar dan echt laten liggen. Net in bed gelegd met slaapzakje, toch een fijner idee.

Rapley is idd niet alles pureren. Moet me er nog iets beter over inlezen, maar het leek me wel wat.

Helaas onweert en regent het nu, dus dan maar op de bank ploffen, ipv nog even buiten. Helaas nadeel van 8-17 werken 😁

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, geniet van het etentje!

Hier beginnen we gewoon met 4 maanden met de hapjes, voorzichtig aan maar denk dat hij er dan wel aan toe is want hij heeft altijd honger lijkt het wel ;)

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Verliefd, heerlijk Tapas! Geniet ervan!! Veel plezier!!
    Hier gaat slapen overdag ook wisselend hoor en soms kan ik slaapje verlengen door een speentje te geven. Benjamin valt tegenwoordig wat moeilijker zelf in slaap, maar net vanavond is hij zelf in slaap gevallen. Niet gehuild ook

Liekje, herkenbaar s avonds huilen om de dag te verwerken.
    Merk je veel aan Dafne als ze naar de opvang is geweest zo'n hele dag? Is ze dan extra huilerig s avonds of gewoon alleen maar moe?
    Benjamin was na het wennen wel extra moe, maar verder gewoon vrolijk.

Drieka, dat wordt vast genieten voor Florian! :);) Ik ben echt benieuwd hoe lang hij is en hoe zwaar hij weegt! ;) Dit omdat hij zo goed drinkt en lekker hongerig is.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Nee, alleen maar moe tot nu toe. Gelukkig, want was echt bang dat ze veel zou huilen die dagen om 19 uur.
    Net heeft ze wel 20 minuten liggen huilen/jengelen, met tussenpozen. Bij mn sm ging het erg goed, dus niet verwacht. Maar ze lag voor het eerst in slaapzakje, miss daarom? Ben net gaan kijken, maar ondanks slaapzakje ligt ze gewoon overdwars, haha. :D Maar heb dekentje weg gehaald, dus kan geen kwaad.

Dafne drinkt trouwens echt niet veel. Gemiddeld tussen 700 en 750 ml, verdeeld over 5 voedingen. Zal haar morgen weer eens wegen.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

#1336 Drieka, 5 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2015
    @Pukjepuk, ik ben ook erg benieuwd hoe lang hij is en wat hij weegt, maandag om 14:00 komen we het te weten bij het CB.
    Hij zal wel flink gegroeid zijn ;)

Zooo ik heb de 2de rookvrije dag er alweer opzitten onderhand.
    Manlief heeft de 1ste rookvrije dag erop zitten, hij was alleen alweer aan het 'klagen' dat het zo zwaar was, hij blijft maar aan die sigaret denken, ik zeg, tja zo wordt het ook wel erg lastig, je moet juist je gedachten ombuigen. Ik doe dat wel en dan is het vol te houden.
    Hij heeft ook zo'n nep sigaret zonder nicotine of andere schadelijke stoffen dus die gebruikt hij nu af en toe voor het idee.
    Ik hoop zo dat hij het vol gaat houden maar ben zo bang van niet :(
    Hij heeft al zo vaak een poging gedaan maar is nooit kunnen stoppen.
    Misschien is het voor mij ook gemakkelijker omdat ik 9 maanden niet gerookt heb tijdens de zwangerschap en ik sta gewoon enorm sterk in mijn schoenen en als ik iets wil (of in dit geval niet wil) dan lukt me dat ook!
    Ik weet 100% zeker dat ik niet meer wil roken en zal dan ook geen sigaret meer aanraken en me niet in de verleiding laten brengen.

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Thats the spirit drieka! Jij komt er wel!

Ja pukje kon ik haar maar tevreden houden met de speen. Mijn vinger is vaak de oplossing maar die kan ik niet altijd bieden. Kan moeilijk gedurende haar hele middagslaap naast haar staan.

Wat rot zeg, die weigerende flessen bij benjamin! Echt om moedeloos van te worden! Leef met je mee!

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Goed bezig Drieka! Hopelijk houdt je man het toch ook vol!

Dafne om 6.00 al wakker :$ Pff, ben nog hartstikke moe. Als ze zo naar bed gaat, duik ik er ook nog even in.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Goedemorgen dames.

Hier was Florian om 06:30 wakker en ontevreden, vroeg voor zijn doen.
    Dus maar opgestaan, ik ga toch strakjes nog even plat met hem.

Gisteren hebben we na het werk van manlief bij Heuts nog een zwembad gekocht, een kleintje van 265 X 175 voor deze zomer.
    We hebben ook echt een grote op zolder van 366 doorsnee met pomp en de hele rattenplan maar geen zin dat dit jaar op te zetten, we willen volgend jaar eerst de tuin eens veranderen want verleden jaar hadden we dat groot zwembad op het split staan (met planken eronder natuurlijk) en dat was niet echt een succes.
    Dit kleinere zwembad is gewoon zo'n opblaasding en kan op het terras staan, voor dit jaar vinden we dat fijner ook omdat we Florian mee in het zwembad willen nemen en in dat grote zwembad moet chloor en zo om het water goed te houden, ik vind het niks als hij in chloorwater komt zo jong (is heel ander chloor dan bij een zwemparadijs in de baden zit).

Heb ik gisteren bij bol.com een Swimtrainer gekocht voor Florian, is vanaf 12 weken tot 4 jaar (6 tot 18 kg). Zie hieronder.

Bekijk bijlage 460312

Vond het best prijzig maar is wel erg veilig en kan hij van de zomer lekker spartelen :D.
    Heb er nu al zin in.

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.182
    23.261
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat lijkt mij ook leuk ja! Wij hebben ook een flink bad, maar niet zo groot als die van jullie met chloor enzo. Maar je past er makkelijk met 4 man in. Als het wat langer achter elkaar warm is, dan zetten we m ook lekker op.

Deel Deze Pagina