Ah wat naar! Normaal slaapt ze echt niet zoveel hoor. Heeft ze in ieder geval beetje goed geslapen voor t geval myn moeder haar niet in slaap krijgt
Drieka, wat een gave zonnebril.. Ik wil er ook nog eentje scoren voor dl. Balen dat florian niet goed wilde slapen.. Auto is dan een wonder middel inderdaad! Pukjepuk, ik hoop zo dat Benjamin snel weer de lol van drinken in kan zien! Hier hebben we een familiedag op de planning staan. We hebben dl eerst nog even thuis in bed gedaan, over half uurtje over leggen in de Maxicosi en dan een dik uur rijden tot plaats van bestemming. Dan uitje naar de speeltuin, en dl zal in de kinderwagen moeten slapen. Daarna naar thuis van tante van me man, en dan heel hard hopen dat ze eens een keertje bij iemand anders kan slapen! Best balen zo'n hele dag meteen maar ja we willen ons eigen leven ook een beetje door laten gaan.. En ach morgen kan ze weer bijslapen bij de gastouder als t nodig is! Duimen jullie met ons mee dat dl wil slapen bij mijn man zijn tante? Maak me d'r best zorgen om, zou t jammer vinden als we noodgedwongen eerder weg moeten, mijn man verheugd zich zo op deze dag! Maar uiteraard gaat het welzijn van onze dochter voor!
Pfff met onze wakkere tante lukt het me niet echt om hier te reageren. Net bijgelezen, hoor ik ze wakker worden. Dus ik ben er weer weg van! Fijne dag iedereen! Ik zal duimen verliefd! Coole bril drieka! Hier ook niet weg met vakantie dit jaar. Grappig allemaal hetzelfde hier. En wij hebben een koophuis. Verder ben ik het vergeten. Doei!
@verliefd: succes vandaag! Zal duimen dat het goed gaat! Hier gaan we echt nog geen dagjes weg, is niet te doen. Kan er ook nog niet mee zitten, komt wel weer goed. @mamain: joh, lekker toch, even eruit? Je kunt nou eenmaal niet altijd maar bij je kind zijn. Vriend en ik waren gisteren lekker uit eten en ze heeft bij sm heerlijk geslapen. Ik vind het juist fijn om er soms uit te zijn. En daarna extra fijn weer thuis te zijn. Hopelijk kan je er toch van genieten! @drieka: wat een stoere bril! En echt een koopje zo! Dafne was ook gewoon om 6.30 wakker. Meer drinken geven helpt niet, ze is altijd rond die tijd wakker. Ik ben al lang blij dat ze doorslaapt. Heb net nog lekker uurtje in bed gelegen. Ik ga nu een rondje hardlopen. Fijne zondag!
Drieka, wow, wat een stoere jongensbril!! Echt geweldig! Legerprinten vind ik ook echt leuk stoer voor jongetjes!! Wel een hongerlapje is Florian als hij rond 23:00-23:30 en dan om 6:30 laaiende honger heeft. Hij drinkt tenslotte een best grote avondfles! Kan een groeispurtjes zijn. Je hoort ook vaak genoeg dat baby'tjes zo rond de 3 maanden opeens s nachts gaan komen voor voeding. Gewoon wat extra water erbij doen, dat kan echt geen kwaad. Verliefd, ik duim voor je dat zo daar goed gaat slapen en dat jullie optimaal van het uitje genieten! Zo'n dagje weg toch best spannend met zo'n kleine uk. Hier slaapt Benjamin ergens anders gelukkig wel, al zijn het wel kortere slaapjes (hazenslaapjes) dan thuis. Maar toch. En anders slaapt ze morgen maar goed bij. Mamain2015, lange avond en nacht gemaakt! Wel dus met avond- en nachtvoedingen dus? Maar ze lekker snel weer in slaap valt is een nachtvoeding bijvoorbeeld wel te overzien. Geniet van jullie dagje weg! Je hebt het als ouders echt verdient hoor, en samen even weg ook goed voor jullie relatie hoor! Al begrijp ik dat het moeilijk is. Mijn moeder heeft ook een aantal keren gezegd dat wij maar een keer fijn op een zaterdag een dagje samen weg moeten en dat zij wel willen oppassen, maar ik moet daar nog even niet aandenken. Mamabou, herkenbaar zo reset-moment. Hier niet per se met de avondfles, maar zo rond 20:00-21:00 verdwijnt meestal de (grootste) onrust. Pfff, wat een onrustige nacht. Benjamin maakte het afgelopen nacht wel extra bont. Na 1:30 gewoon zo wat elk uur wakker en huilerig en onrustig naar de speen happen die dan steeds weer uit zijn mondje viel. Echt vermoeiend. Als het met drinken weer goed gaat en hij daar weer zijn zuigbehoefte uit kan halen, dan ga ik echt de speen afbouwen. Ik word gek van dat ding. Benjamin kon eigenlijk zo goed zonder, vooral overdag en in de nacht. Maar nu heeft hij steeds dat stomme ding nodig om een slaapje overdag en dus de nacht te verlengen. Volgens mij zit hij ook gewoon in een sprongetje, want hij oogt s nachts minder zielig dan twee weken geleden bijvoorbeeld. Ik merk gewoon dat hij s avonds en s nachts meer aandacht nodig heeft. En qua ontwikkeling wordt hij ook steeds handiger in dingen vast pakken en vast houden. Ik hoop niet dat hij het doorslapen voor altijd heeft afgeleerd. Bij de sprong van 5 weken was hij s nachts ook zo aan het spoken. Drie of vier nachten achter elkaar spoken en toen opeens veel betere nachtjes. Mijn man liet mij lekker nog even slapen vanochtend . Alleen wilde Benjamin absoluut niet bij hem drinken. Moest ik nog 7:15 naar beneden komen en toen dronk hij wel wat. De fles van 10:45 ging wel weer best goed, hij had echte honger en dronk best goed, na de fles even wat huilerig en onrustig. Maar gelijk sprong de hond bij ons en likte zijn beentjes en Benjamin was snel weer positief afgeleid.
Vanmiddag gaan we naar een verjaardag toe van het zoontje van het nichtje van mijn man, hopelijk doet Florian het dan wel goed! Ondertussen zijn we het zwembad aan het vullen nu zodat we er strakjes nog eventjes in in kunnen want het zou best warm worden vandaag. Morgen en dinsdag iets minder en daarna weer een stuk warmer. Helaas kan mijn man het stoppen met roken niet volhouden en is nu net weer begonnen Ik vind het zo jammer dat hij qua roken echt geen ruggengraat heeft :x Ik doe het toch ook? Voor mij is het net zo lastig maar ik grijp dus niet meer naar een sigaret, ik rook nu voor de 4de dag niet meer en ga het volhouden ook! Heb ook gezegd dat ik nergens een asbak wil vinden (in de tuin, binnen rookten we sowieso nooit), dan rookt hij maar als hij gaat wandelen met Bulletje en op zijn werk maar ik wil het niet meer hier hebben. @Pukjepuk, ik hou ook echt van stoere jongenskleding en legerprintjes. Ja het is echt een hongerlapje, ben zo benieuwd wat hij morgen weegt Dat Benjamin bij je man niet wilt drinken is niet zo gek als jij normaal altijd voor hem zorgt. Hier merk ik ook dat Florian bij mij heel anders is qua drinken dan bij mijn man. @Verliefd91, dan moet je eens zoeken op Babybanz zonnebrillen, ze hebben ook erg leuke motiefjes voor meisjes!
Drieka, Goed zo! Blijf zo door gaan. Een vierde dag zonder sigaret en een man die blijft door roken, petje af hoor! Wij vrouwen zijn gewoon veel sterker!! Je hebt helemaal gelijk, verbied het hem maar om in de tuin te roken, laat hem dat maar lekker uit zicht op straat doen ja. Ik ben benieuwd naar het zwembad! Maak je foto! Ik zie een zwembad in de tuin ook wel erg zitten! Het lijkt wel of kinderen (hoe klein ook) hun vaders meer voor het spelen zien en dan daarom bij hun vader minder goed slapen of drinken.
Goed zo drieka! Zeg maar tegen je man dat ik hem een watje vind! Haha zal hem een worst wezen waarschijnlijk.. Vrijdag begin ik met werken en werk dan 6 weken de maandag en vrijdag. Mijn man heeft deze dagen vrij genomen. Ben ik wel blij mee. Ze hebben al best een goede band samen en hij doet alles wel mee maar toch zal het goed voor hem zijn om een aantal keer een hele dag met haar alleen te zijn. Ben benieuwd hoe hij dat ervaart. Zul je zien dat ze dan elke middag zoet slaapt haha
@drieka: you go girl! Jammer van je man! Mijn vriend is in 2009 een dag na de begrafenis van zijn vader gestopt en nooit meer 1 opgestoken. Erg blij mee, vind het een slechte gewoonte, die de samenleving veel geld kost, en nu een slecht voorbeeld voor je kind. Hier drinkt Dafne soms juist beter bij mn vriend dan bij mij, haha. Hij zorgt ook wel veel mee, en sowieso de hele maandag. Ze is bij hem hetzelfde als bij mij. Dat vind ik wel fijn. Net lekker met haar onder de douche geweest, ging super. Dat badje vond ik zo veel werk kosten. Ik eerst gedoucht, toen Dafne erbij. Mn vriend heeft haar afgedroogd en aangekleed en nu hij douchen. Ideaal zo. Dat badje gaat dus binnenkort op MP. Vanmiddag nog visite en verder een rustige zondag. Het is heerlijk weer, maar hier niet zo warm dat het badje neergezet kan worden.
Liekje, samen douchen inderdaad makkelijk en snel. Badje zoveel gedoe, alleen vindt Benjamin het samen douchen nog niks. Hij vindt het douchen nog eng. moet gewoon wennen. Fijn dat Dafne dezelfde Dafne is bij je vriend. Geeft een gerust gevoel als je even weggaat gaat. Spruitjes, wat fijn dat je man jouw werk dagen de komende zes weken opvangt! En daarna? De volgende fles werd met honger aangekondigd! Benjamin begon 15 minuten eerder te jammeren van de honger. Zo blij mee! Fles werd goed gedronken, bijna op! Wel even onrustig en echt even huilen na de fles. Hopelijk geeft een vol buikje een positieve stimulans om het drinken weer fijn te vinden. Maar het huilen na het flesje laat wel echt zien dat het slokdarmpje aan het genezen is, maar nog wel gevoelig is. Hopelijk is goed slapen (het liefst vooral in de nacht ) de volgende stap van verbetering.
Pukje daarna hebben we 3 weken zomervakantie. Daarna ga ik 3 dagen in de week werken ma-wo-vr. Dan is dat nog 3 weken op wo en vr bij papa. Per september word papa vervangen door kdv. Op maandag gaat ze naar oma. Wat goed dat benjamin zijn fles helemaal op heeft! Hopelijk ziet hij dat als positieve ervaring! Dl heeft vanmiddag weer zoals vanouds geslapen in de box! Zo blij mee! Ze word dan na een tijdje half wakker. Flink spartelend ook. En als er dan niks storends gebeurd valt ze weer in slaap. Als ze dan wakker word in een voor haar vreemde kamer (haar eigen kamer en in haar ledikant) dan schrikt ze natuurlijk nog wakkerder omdat ze niet in een bekende fijne omgeving ligt. En dan is het natuurlijk over met de slaappret. Klinkt dat logisch? Of heb ik iets raars bedacht? Maar hoe krijg ik haar daar nou ooit aan het slapen? Ik zit nu te denken om het misschien pas te gaan proberen als ze een poos snachts daar heeft geslapen. Hopelijk slaapt ze tegen die tijd wat vaster overdag en is dat kamertje wat meer bekend? Pff weet het ook niet. Waar is de gebruiksaanwijzing?
Dl heeft vanmiddag weer zoals vanouds geslapen in de box! Zo blij mee! Ze word dan na een tijdje half wakker. Flink spartelend ook. En als er dan niks storends gebeurd valt ze weer in slaap. Als ze dan wakker word in een voor haar vreemde kamer (haar eigen kamer en in haar ledikant) dan schrikt ze natuurlijk nog wakkerder omdat ze niet in een bekende fijne omgeving ligt. En dan is het natuurlijk over met de slaappret. Klinkt dat logisch? Of heb ik iets raars bedacht? Maar hoe krijg ik haar daar nou ooit aan het slapen? Ik zit nu te denken om het misschien pas te gaan proberen als ze een poos snachts daar heeft geslapen. Hopelijk slaapt ze tegen die tijd wat vaster overdag en is dat kamertje wat meer bekend? Pff weet het ook niet. Waar is de gebruiksaanwijzing?[/QUOTE] Klinkt heel logisch hoor. Na een slaapcyclus van 45 minuten worden ze altijd even bijna wakker en moeten dan (tenminste dat hopen wij) weer verder in slaap vallen/ blijven. Vreemdere omgeving is dat echt wennen en zullen ze vaak in het beging echt helemaal wakker worden. Ik denk gewoon een kwestie van wennen.
Haha, ja dames, vrouwen zijn ook veel sterker dat blijkt nu wel weer! Ik ga het zeker volhouden, heb vanmiddag met mijn schoonbroer zitten kletsen op de verjaardag, mijn schoonzus is jaren geleden ook gestopt met roken ivm zwangerschap van hun nu alweer 3-jarig zoontje. Daarna is ze niet meer begonnen, althans dat dacht ik. Ik zei tegen mijn schoonbroer dat ik weer gestopt was omdat ik me zo schuldig tegenover Florian voel, dat vond hij erg knap en zei ook dat zijn vrouw (mijn schoonzus dus) weer volledig rookte, ik viel bijna van mijn stoel want toen ik vertelde na de zwangerschap dat ik weer begonnen was met roken toen keurde ze dat behoorlijk af terwijl ze dus zelf al weer als een ketter aan het roken was Niet te geloven, ik vind dat als je zelf weer behoorlijk rookt, je al helemaal niet kan oordelen! Maar goed, ze rookt maar lekker, ik in elk geval niet meer want ik wil het niet meer, vanmiddag op de verjaardag is het ook prima gegaan ondanks dat er wel mensen aan het roken waren, mijn man had ze niet meegenomen want hij rookt niet in het bijzijn van Florian, dat deed ik zelf ook niet, ik wil dat gewoon niet hebben. @Pukjepuk wat goed dat Benjamin echt honger had en zijn flesje goed heeft leeg gedronken! @Spruitjes, heb mijn man gezegd dat je hem een watje vindt . Hij vindt zichzelf ook een watje wat roken betreft. @Liekje81, dat vind ik zeker knap van je vriend na zo'n moeilijk iets maar soms is juist zoiets een ogen opener. De vader van mijn man is ook jong overleden toen mijn man 17 jaar was, had een aneurysma wat niemand wist en dat was geknapt dus is in zijn slaap dood gebloed Nou het zwembad staat, is echt een kleintje met wat we normaal opzetten maar voor dit jaar is het prima, gaat ook maar 750 liter water in. Dit is hem: Bekijk bijlage 460475 En deze hebben we nog op zolder liggen, misschien iets voor volgend jaar als Florian groter is en meer kan rond dobberen. Bekijk bijlage 460476 Dit is een zwembad van 366 doorsnee dus echt behoorlijk groot, gaat ook 3500 liter water in.
Heerlijk zo'n bad Drieka. De onze is net zo groot. Maar ze voorspellen niet geweldig weer, dus hij blijft in de schuur. Heftig, zo'n aneurysma. Mijn opa is eraan overleden, maar die was bijna 80. Das dan toch iets minder erg. Mijn sv heeft zelfmoord gepleegd. Na een hoop pogingen was het eindelijk gelukt. In de psychiatrische instelling waar hij verbleef. Wat stom trouwens van je schoonzus. Lekker hypocriet zeg! @verliefd: denk idd dat Pukjepuk gelijk heeft over dat slapen. Zal vast vanzelf wennen! Ik duik zo mn bedje in, ben doodop! De wekker voor de laatste fles en dan kan mn vriend naar bed als ik die geef. Als ik nu niet naar bed ga trek ik mn werkdag niet morgen ben ik bang. Heb ook al de hele dag hoofdpijn.
Liekje, inderdaad ga maar lekker vroeg naar bed. Na de late avondfles pas naar bed gaan, dat breekt je echt op ja. Wat heftig dat verhaal van je sv, dat ze in de instelling niet beter opletten dan. Drieka, Liekje heeft gelijk lekker hypocriet van je schoonzus. Als je zelf rookt dan weet je toch ook hoe moeilijk het is om te stoppen. Knap dat je volhield tussen andere mensen die rookten! Mijn man rookt ook, aantal keren geprobeerd te stoppen, maar het lukt hem niet. Vanaf het begin van mijn zwangerschap wel gestopt met bij het open raam roken, rookte vanaf toen buiten of in de schuur. Wow, wat super die zwembaden, vooral die laatste. Die wil ik ook, maar mijn man zegt dat die heel duur is. Ik heb tegen hem gezegd dat Benjamin dat zo'n zwembad wel heel leuk zou vinden. Helaas hier erg geschrokken. Een oom van mij, die zwaar lichamelijk en geestelijk gehandicapt is, heeft een ernstige longontsteking opgelopen en ligt nu in kritieke toestand in het ziekenhuis. Die als complicatie van zijn chronische reflux (verborgen zure reflux). Zo zielig, hij snapt er ook niks van, probeert het infuus en de sonde steeds uittrekken. Zijn maagklepje is trouwens nooit goed gekomen. Ik moet gelijk ook Benjamin denken. Dat dit gewoon een complicatie is. De begin avondfles ging wel weer lastig, Benjamin verslikte zich en werd boos, boos op fles. Hij had nog maar 20 cc gedronken, ongemak/ pijn bij het drinken door wat dan ook, linkt hij gelijk aan de fles. Een half uur later gelukkig toch nog 120 cc erbij gedronken.
@Pukjepuk, dat grote zwembad met alle benodigdheden om het goed te houden (pomp, chloor, afdekzeil, phmeters) kostte circa 150 Euro dus niet goedkoop maar je kan het elk jaar weer opzetten, we moeten het alleen plakken, zitten een paar kleine gaatjes in Dat kleine badje kostte 22,50 Euro dus bijna niks en voor dit jaar is dat echt wel prima. Wat ontzettend vervelend van je oom, hopelijk knapt hij toch weer op. Niet direct het ergste denken en bang zijn dat het ook zo loopt bij Benjamin, vroeger deden ze er helemaal niks mee en werd een kindje met reflux gewoon een spuugbaby genoemd, nu wordt er van alles aan gedaan gelukkig. Stoppen met roken is ook echt lastig maar ik snap niet waarom geen motivatie groot genoeg is dan, zo jammer De komende 2 dagen wordt het niet echt warm maar woensdag en donderdag wel weer dus dan kan ik het misschien wel gebruiken.
Fijn dat Benjamin vanmiddag heeft laten zien dat hij het wel kan! Dat geeft dan toch hoop dat de medicijnen enigszins aanslaan! Hier was dl vanavond erg huilerig. Maar idd rond 21.30 was daar mama's vinger waardoor ze zichzelf in slaap sabbelde en sindsdien slaapt ze heerlijk! Bedoelde ook noet echt de laatste fles oid want hier is het ook altijdrond n uur of 21.00/22.00 dat dan de knop omgaat... Heb je er eigenlijk wel eens aan gedacht om naar een Osteopaat te gaan met Benjamin? Heb er zelf geen ervaring mee maar hoor er wel goede verhalen over. Ook met slik/drink problemen en refluxbabys kunnen ze je helpen! Ons buurjongetje is er n paar maanden geleden geweest en dat hadden ze eigenlijk 3 jaar eerder moeten doen... Goed dat je het volhoudt drieka! Zonde van je man! Ik zou m ook niet meer in mijn buurt of zicht laten roken! Vandaag had ons zoontje een enorme ik pest mama ochtend! Man man man ik kwam nergens aan toe. Saar sliep fantastisch, maar senn... Ik kon m wel achter t behang plakken. Was gewoon bovenop z'n keukentje in zijn kamer geklommen om zijn plaskalender van z'n prikbord te halen, zat aan de blender in de keuken te etteren, schreeuwde alles bij elkaar omdat ie niet wilde douchen, wilde de kleren die ik klaargelegd had niet aan en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Na z'n middagslaapje was ook hij gereset. Op die momenten ben ik blij dat ik weer mag gaan werken. Vanmiddag gezellig bij m'n zwager en schoonzusje geweest en saar heeft daar heerlijk 1,5 uur in t campingbedje geslapen. Vanaf woensdag gaat ze elke week daarheen dus ben benieuwd hoe dat dan gaat. Vandaag m'n rooster voor deze week gekregen. Donderdag, vrijdag en zaterdag moe tik werken. Vrijdag en zaterdag ook gelijk op een evenement waar ik samen met m'n collega van kantoor pizza's ga bakken en verkopen. Zijn gelijk weer overuren dan. Want dat duurt tot middernacht vrijdag en dan begin ik sochtends al. De kids zijn dan bij mijn schoonmoeder en m'n man is vrijdagavond ook werken dus m'n schoonmoeder brengt ze savonds thuis en legt ze op bed en blijft dan tot m'n man er weer is. ff een geregel zeg! Maar omdat ik deze week dus de maandag en woensdag vrij ben en mij dat dagen zou kosten (van m'n overuren die al stonden) kost het me nu niks dus dat is mooi meegenomen. Saar had vandaag eindelijk weer een poepluier. Of zelfs 2 achter elkaar. Sjongejonge wat n stank haha. Maar wat kun je blij zijn met poep! Ik zal morgen die lijnzaadolie eens halen. Moet ook nog vitamine D halen.
@Mamabou, wat fijn dat Saar een goede poepluier had! Ik kan ook zo blij zijn met een goede poepluier en het kan flink stinken maar is ook logisch als het wat langer in de darmen heeft gezeten natuurlijk. Die lijnzaadolie is wat milder voor de darmen, van olijfolie kunnen ze toch flink krampen krijgen en van lijnzaadolie niet snel maar de werking is net zo goed Hier weer niet gepoept sinds gisteren dus morgen in de fles van 15:00 maar weer een theelepeltje doen, doe het bewust in de middagfles want om 14:00 moeten we bij het CB zijn en wil niet het risico lopen dat hij daar flink poept Fijn dat Saar het verder goed doet en jammer dat Senn een drakendag had Dan krijg je wel direct een goede vuurdoop op je werk als je al direct overuren mag gaan draaien.
Goedemorgen, Saar heeft heerlijk geslapen tot iets voor half 8 en ligt nu lekker in de box te spelen. Senn slaapt nog steeds, hij zal zo wel wakker worden! Heerlijk even tijd voor mijzelf nu. Zoneteen even lekker naar de speeltuin met Senn denk ik. Vanmiddag moet ik even een uurtje naar t werk voorbode eindpresentatie van m'n collega. Macaroni heb ik nog in de vriezer voor vanavond. Wat hebben jullie op de planning staan vandaag?
Goedemorgen! Hier geslapen tot half 8, beetje kort aangezien we pas tegen 1 uur in bed lagen Om 12:00 even de zonnebril voor Florian ophalen en om 14:00 naar het CB, krijgt hij weer een prikje, hopelijk reageert hij niet weer met verhoging en hangerig zijn zoals met 8 weken Ben benieuwd naar zijn gewicht en lengte, dat is nu 7 weken niet gedaan. Lekker naar de speeltuin Mamabou, gelukkig nu 2 dagen iets minder warm, vanaf woensdag wordt het weer heet