Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoi meiden, ik heb net alles ff bijgelezen. Was gisteren te moe om nog even een update te geven.
    De huisarts deed niet veel. Dafne had een goede dag en was daar natuurlijk stil. De ha zei het nog maar af te wachten en moet donderdag weer terug :( En daarvoor heb ik D wakker moeten maken, ze sliep eindelijk!
    Nu hebben mn vriend en ik goed gepraat en we denken dat ze vooral overprikkeld is. Door het slapen in de box, met allerlei herrie, en weinig regelmaat in wat wij doen. Waardoor ze dus slecht slaapt en nog overprikkelder raakt.
    Het cb was hier vanochtend en die was het met ons eens.
    Nu was ik het gisteren ineens zat en dacht: jij hoort gewoon in je bed. Dus ik ben daarmee begonnen. En als ze dan begon te huilen niet meteen oppakken, maar sussen, speentje erin en behalve shhh niks zeggen. Ze begon met een uurtje slapen, was ik al heel blij mee, ik kon fatsoenlijk mn avondeten eten. Toen kreeg ze de fles om 19.30 en sliep van 20.30 tot 00.30!! Daarna na de fles geslapen van 01.45 tot 6.15. Dus dat is al een zeeeeer goed begin. Ik heb op de bank geslapen van 21 tot 00.30, ff bijkomen. We hebben haar trouwens wel op haar buik liggen, dan slaapt ze sneller en beter.
    En we gaan meer regelmaat aanbrengen. Fles, luier, keuvelen, moe, dan naar bed. Het zal de eerste dagen even doorzetten worden, maar ik heb er wel vertrouwen in.
    Mocht het dan nog niet gaan, kan er een gezinswerker voor max 80 uur aan huis komen die dan dus met je meeloopt. Maar ik hoop dat dat niet nodig is.
    Aan het cb heb ik dus een stuk meer. Kinderarts laten we voor nu even zitten. We denken wel aan wat reflux, maar ook dat dat niet het grootste probleem is.
    O, en we hebben met de fles ook wat gewijzigd. We hadden een.speen van dr brown op een difraxfles. Maar soms past dat niet helemaal goed, waardoor lucht, waardoor meer krampen. We roeren nu ipv schudden. Ook voor minder lucht erin.
    Nou ja, heel verhaal :) We proberen maar positief te blijven. Nu vooral doorzetten en niet na een dag opgeven.

2. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, fijn dat gisteren zo goed ging! Ze heeft zo te lezen ook een goede nacht gemaakt!
    Hier betekent slapen in de box ook teveel prikkels, en Benjamin slaapt alleen in eigen bedje en in de wagen tijdens wandeling, slapen sinds toen verbeterd. Alleen nu gisteren en afgelopen avond en nacht extreem rustig. Nu weer overdag wat meer rust, twee keer zelf in slaap gevallen weer.
    Hopelijk is dit een goed begin voor jullie, en dat dit zo blijft! Ze kan het dus, hou daar aan vast! Er zullen natuurlijk altijd wel eens mindere dagen/ nachten voorkomen, maar als andere dagen en/of nachten gewoon goed of redelijk gaan, dan is het vol te houden.
    En als er een gezinswerken langs zou komen, dan is dat ook geen schande hoor! Is dat dan een gezinswerker van het CB?

Drieka, goede tip van het verschonen. Ik verschoon altijd voor het voeden als hij uit bed komt. Maar beter dit dus enige tijd na de voeding dit te doen. :)

Hier, de dag iets beter dan gisteren. Minder onrust.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou Liekje, aan die HA heb je dus ook helemaal niks :(
    Gelukkig heb je aan het CB meer steun, dat is erg prettig en ik denk dat regelmaat ook erg belangrijk is.

Hier doe ik ook alles elke keer hetzelfde over het algemeen en vindt dat zelf ook prettig maar Florian volgens mij ook.
    Hier slaapt hij overdag wel in de box en heeft geen last van teveel prikkels gelukkig maar misschien ook omdat het hier in huis altijd lekker rustig is.
    Dafne heeft dan wel super goed geslapen gisterenavond en vannacht!!
    Zo lang heeft Florian nog nooit geslapen maar misschien haalt ze wat slaap in, voor jullie ook fijn, kunnen jullie eventjes bijtanken, dat heb je toch echt nodig want het is met een baby altijd bikkelen maar zeker bij jullie.

Vandaag ga ik de voeding maar eens ophogen bij Florian want ik merk dat hij meer ontevreden is en zich veel eerder meldt voor de fles dus ga eens naar 6 keer 140 cc, hij zit ook al een tijdje op die 130 cc dus het mag wel weer.
    Gelukkig heeft hij na de fles van 11:00 2 uurtjes geslapen en ik heb dus maar eventjes mee geslapen :D

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Nou ongelooflijk maar waar, de hele weg naar, bij en terug van de nagelstyliste heeft Florian lekker geslapen. Toen we thuis kwamen en ik hem uit de maxi cosi haalde begon het huilen weer ;)

Om 19:00 krijgt hij weer een flesje en daarna zal hij wel rustig zijn, hij heeft bijna niks geslapen vandaag dus hij zal heus wel moe zijn, als hij bij mij ligt is hij gelukkig wel rustig dus dat is erg prettig.

Hopelijk gaat de dag bij jullie goed meiden?

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Poeh, het is erg moeilijk om door te zetten! Ik breng Dafne telkens naar bed, maar tot nu toe bleef het bij hooguit 20 minuten slapen. Daarna lukt het me niet om haar weer in slaap te krijgen. Net viel ze als een blok bij me in slaap, en hoewel de verleiding groot was haar te laten liggen, toch weer in bed gelegd. Ze houdt het nu 'al' een kwartier vol :) Ben benieuwd.
    Ze zal zelf ook nog moeten wennen aan haar eigen kamertje, daar heeft ze pas een paar keer geslapen en de laatste weken kwam ze er alleen maar om in het badje te gaan. Verder was ze beneden.
    Nou ja, ik moet doorzetten en vooral de rust bewaren!

Ik hoop dat Florian goed slaapt Drieka! Die baby's zetten ons leventje flink op zn kop! :p

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ze zetten ons leven zeker goed op de kop Liekje!

Florian wil echt niet slapen, heb net gewandeld en ook in de kinderwagen wil hij echt niet slapen, hij blijft jengelig vandaag pfff.
    Verleden week woensdag had hij ook zo'n dag tussendoor, zal er allemaal wel bij horen maar het is vermoeiend.
    Bij mij op schoot is hij wel enigszins rustig maar dan krijg ik echt niks gedaan.

Ja Liekje, je moet gewoon doorzetten en rustig blijven hoe lastig dat ook is maar die kleintjes voelen alles aan en worden daar dan ook weer rusteloos van, dat merk ik bij Florian ook zeker wel.
    Hoe rustiger ik ben, des te rustiger is hij maar als ze steeds blijven jengelen/ huilen en je krijgt ze niet stil dan is het lastig om rustig te blijven natuurlijk ;)

Het komt op een gegeven moment allemaal wel goed maar het vergt wel veel geduld en doorzettingsvermogen moet ik zeggen :D

Florian heeft ook nog nooit op zijn kamertje geslapen, wordt er alleen verschoond en gaat er in bad, hij slaapt het eerste half jaar naast ons bed.
    In de zomer als mijn man vakantie heeft dan gaan we hem de middagen wel op zijn kamertje leren slapen zodat hij het wel gewend is op het moment dat we dat half jaar gepasseerd zijn.
    Eens zal het toch moeten, na een half jaar schijnt de kans op wiegendood minimaal te zijn dus dan kan het ondertussen wel dat scheelt.
    Zal dan voor hem en voor mij wennen zijn :D

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.163
    23.242
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    's Nachts gaat de wieg ook naadt mn bed. Maar mn vriend slaapt vanwege zn werk van 15-23, dus dan kan ze niet op onze slaapkamer. Ben inmiddels alweer 2x teruggeweest, pff. Bij de 3e keer neem ik haar mee naar beneden, want dan heeft het gewoon geen zin.
    Ik wil gewoon echt niet meer dat ze de hele dag bij mij hangt. Wat je al zegt, dan krijg je niks gedaan. Gaat nu al 6 weken zo en ben er klaar mee, haha.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Snap ik helemaal Liekje!
    Ja als ze echt niet wilt slapen dan kun je haar beter uit bed halen, dan heeft het geen zin.

Florian wil ook echt niet slapen vandaag, ben net mijn man van zijn werk gaan halen zodat hij tenminste in de maxi cosi in slaap valt.
    Mijn man is vrijwel altijd met de fiets naar zijn werk maar dan gaat hij morgen maar met de auto en neemt dan morgenavond de fiets maar mee naar huis in de auto haha, ik wilde eventjes rust en in de auto valt hij tenminste in slaap ;)

Ik denk dat als je even een tijdje volhoudt dat dat zijn vruchten wel gaat afwerpen, ze moet nu gewoon een beetje een nieuw ritme leren.

9. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hey ok heb snel ff bijgelezen en reageer ff kort.
    Liekje ik heb veel aan jou tips en ga hier ook wat van uitvoeren. Vandaag had ik een vriendin op visite de hele dag wel en ze heeft voornamelijk op haar geslapen. Maar uurtje in de box maar ook erg onrustig. Vanavond was weer soort drama. Wat ik moet doen om haar stil te krijgen word steeds meer. Zat nu buik aan buik hupsend en wiegend al liedjes zingend met m'n vinger in dr mond op de bank. Nu net bleef ze maar jengelen. Maar eigenlijk aanstelleritis huiltje. We hebben haar in dr wieg gelegd en ze zoekt het maar even uit! En weet je, als je denkt het kan echt niet langer zo houd ze ineens op en is het stil! Ze slaapt nu als een roosje terwijl ik normaal haar nu op Me heb liggen in ons bed. En samen in slaap te vallen om vervolgens 2 uur later wakker te schrikken! Dus ik ga nu lekker slapen!

En morgen overdag probeer ik jou tactiek uit liekje. Iig smiddags als ik zie dat ze echt moe is. Laat dan wel de babyfoon boven en ga zelf naar beneden denk ik. Sissen hielp net ook niet.

Weet je wat wel is. Ik vind het helemaal niet gezellig als ze de hele dag alleen boven in dr bed ligt en ik beneden ben.

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    @liekje, heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Helpt goed bij reflux en jij hebt je handen vrij.

@drieka, ik verschoon hier alleen nog maar als de luier vol zit met plas of als hij heeft gepoept. Scheelt een hoop luiers!

@ iedereen, vandaag echt een megadrukke dag gehad. Ik ben helemaal gaar en de kleine ook. ik ben bij de lactatiekundige langsgeweest en er is een vermoeden dat de kleine koemelk en/of soja allergie heeft. Ik moet dus nu twee weken lang alle melk en soja uit mijn dieet verbannen om te kijken of er verbetering optreed. Dat wordt nog een hele opgave aangezien ik vegetarier ben. Pffff verder heb ik heel misschien spruw dus lekker smeren met daktarin en alle tepelhoedjes, speentjes en flesjes na elk gebruik in de magnetronsterilisator. Bleh. de kleine groeit gelukkig als kool ondanks de problemen met de borstvoeding. Hij weegt nu al 4600 gram! Morgen gaat mijn oudste voor de laatste keer naar het kinderdagverblijf dus vanavond nog knijpfruitjes zitten versieren. Ondertussen ben ik de kleertjes maat 62-68 aan het uitsorteren want hij schiet supersnel door maatje 56 heen.
    Gelukkig heb ik de liefste moeder van de hele wereld, ze heeft gisteren mijn berg strijkgoed wegewerkt en de badkamer schoongemaakt. En vandaag heeft ze de bovenverdieping gestoft en gezogen en de ramen aan de binnenzijde gelapt. Ik weet echt niet wat ik zonder haar zou moeten.

11. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Whaaaaahh!!! mama is wakker en de kleine slaapt nog steeds!!!!

Laatste voeding was om 21.30!!!!!

(okay ze slaapt wel onrustig maar ej,ze slaapt wel!)
    Moest dit ff van de daken scheeuwen hihi!!

12. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Wat begon als een redelijk goede nacht eindigt in een heel slecht begin van de dag.
    Mevrouw spuugt zojuist even de hele fles eruit die ze net leeg had. Pfff zo frustrerend dit...hoop echt dat de osteopaat ons kan helpen.

Gisteren om 20.00 uur naar bed gegaan met m.eike en om 23.00 uur kwam ze zelf voor de fles. Beide keren is ze snel weer in slaap gevallen maar na de fles van zojuist...5.30 uur is het bal.
    Ik ben er maar even bij weg gelopen...papa red zich er maar even mee.
    Met als gevolg dat papa nu pissig is op mij geloof ik...maar het was even genoeg voor mij.
    Ik ben ook maar een mens en ik cijfer mijzelf al compleet weg. Loop heel de dag met een chaotisch hoofd rond omdat het zo'n puinbende is hier in huis. Maar krijg simpel weg niks gedaan als ik heel de dag met m.eike rondloop. Zodra ik haar neer leg is het schreeuwen geblazen...:(

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@ Spruitjes, ik laat Florian ook wel eens jengelen / huilen hoor, je hoort toch wel aan het huiltje of er echt iets is of dat het aanstelleritus is, als dat het het laatste is dan laat ik hem ook wel eens liggen want hij zit volgens mij nu midden in zijn 1ste sprongetje en dan vraagt hij ook daadwerkelijk continu aandacht, gisteren de hele dag en avond! De nacht is gelukkig wel goed gegaan maar nu is het weer prijs, hij blijft bezig :(
    Wat goed dat je meisje zo lang geslapen heeft! Dat zou Florian nooit redden :D

@fluitekruid, ik merk dat de luiers dus ook na de voeding helemaal verzadigd zijn en dat waren ze voor de voeding vaak niet, dus verschoon hem alleen nog maar na de voedingen dus dat zijn 6 luiers per 24 uur, vind ik nog wel meevallen voor een baby van een dikke maand.

@meissie83 wat vervelend dat Meike haar hele fles uitgespuugd heeft :(
    Logisch dat papa het soms ook eventjes mag opknappen, je kan niet alles doen en hebt ook nog 3 andere kinderen om rekening mee te houden!
    Aangezien ik gisteren de hele dag met een huilende/ jengelende Florian heb gezeten heb ik hem in de avond ook even aan papa gegeven, zodat ik tenminste eventjes lekker kon douchen, je moet ook aan jezelf denken!

14. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meissie, inderdaad papa's mogen de zorg ook wel eens overnemen.
    Vooral als je overdag al de hele dag bezig bent geweest met de kleine meid.
    Mijn nachten zijn dan minder goed,maar overdag is Benjamin als hij wakker is wel lekker vrolijk. Alleen de nachten mogen beter.

Wennen overdag slapen in wiegje/ eigen bedje, kost even tijd en inspanning. Veel heen weer lopen om te troosten en speentje enzovoorts. Ik spreek uit ervaring, maar nu wel het resultaat dat hij zelf in slaap kan vallen. Niet altijd hoor,maar meestal wel.

Spruitje, wat een extreem goede nacht. Heerlijk!

Drieka, vermoeiend zo de hele dag met hem bezig te zijn en dat hij constant aandacht wil. hier zorgen de sprongetje vooral eind middag, avond en nacht voor veel onrust. Slecht slapen en veel wakker worden.

Nacht, verdiend nog geen schoonheidsprijsje, maar ik ben er wel blij mee. 23:30 laatste avondvoeding (zelf wakker geworden ook) maar niet genoeg gedronken en dus wilde hij om 1:30 weer en daarna weer om 5:45. Tussen de nachtvoedingen door één keer wakker,maar met speentje verder slapen. Ik hoop dat dit trend is die zich voordoet en dat de slaapjes s nachts nog langer worden. Maar het is in ieder geval niet meer elk uur.

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, gisteren was inderdaad een erg vermoeiende dag maar goed, dat schijnt normaal te zijn zo rond de sprongetjes dus dat nemen we dan maar voor lief ;)
    Vandaag is hij weer zichzelf, hij heeft om 07:30 de fles gehad en is toen een uurtjes wakker geweest maar zat gewoon rond om zich heen te kijken en sinds 08:30 slaapt hij al in de box tot nu toe.

De nachten zijn eigenlijk erg constant, hij krijg tussen 22:30-23:00 zijn laatste fles, dan ben ik sowieso altijd nog op, 30 minuten later verschoon ik hem en gaan we naar bed, en dan tussen 03:00-04:00 meldt hij zich voor zijn nachtflesje en dan slaapt hij door tot 06:30-07:30.
    Daar ben ik best tevreden mee, dan krijgen we beiden toch best een redelijke nachtrust.

Ik heb de 'Oei, ik groei' app op mijn telefoon geïnstalleerd en die is wel erg informatief, zo krijg je een goed inzicht in wat die sprongetjes inhouden, wanneer ze ongeveer plaatsvinden en hoe hij zich dan moet voelen.

16. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    #136 spruitjes, 15 apr 2015
    Laatst bewerkt: 15 apr 2015
    Jee fluitekruit wat een opgave voor jou met je dieet! En dan nog zeker 2 weken volhouden om te kijken of het werkt. Dat word echt nadenken! Ik heb vaak alleen maar tijd voor makkelijke snelle hap maar ff snel iets pakken gaat bij jou ook niet echt.
    Wel Super lieve mams! Wat heeft ze een hoop gedaan op een dag!

Ik verschoon hier trouwens bewust niet na de voeding. Na de voeding doezelt ze wat in slaap en als ik haar dan ga verschonen maak ik haar wakker. Ook moet ik haar nog wel een poos rechtop houden na de voeding anders komt het er weer uit. Tenzij het een grote poep broek is natuurlijk!

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ooh meissie herkenbaar! Gister parkeerde ik dl ook bij papa. Jaaa papa tijd zei ik. Visite was erbij en moest lachen. Ik was er even klaar mee. Tegelijk vind ik het zo erg dat ik die gedachtes weleens heb! Er klaar mee zijn. Maar je kan gewoon echt niks met kleintje op je arm en m'n hele dagindeling pas ik aan. Maar mama heeft ook even geen mama zijn tijd nodig en ff rustig kunnen douchen. Maar meestal ben ik na een half uurtje wel van m'n gekke bui af en loop ik te sorry-en tegen m'n man.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oh die app drieka ga ik ook zoeken! Lijkt me wel interessant !

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian valt na zijn flesje ook meestal in slaap en maak hem dan inderdaad wakker door te verschonen maar hij valt daarna meestal toch weer in slaap :D
    Beter dan dat hij doorlekt en ik hem alsnog moet verschonen en dan volledig, dat is veel meer werk.

In de avond als ik eventjes lekker wil douchen dan geef ik Florian ook aan papa, ik ben er tenslotte de hele dag mee bezig en dan mag hij wel eventjes ;)
    Heb toch ook eventjes tijd voor mezelf nodig. Gelukkig heeft Florian vandaag weer een normale dag en slaapt wel veel, dus dadelijk na het verschonen ga ik lekker een rondje wandelen, vanmiddag is de zon te sterk denk ik en sowieso komt tussen 14:00-18:00 de pakketdienst met de eetstoel en de rest wat ik gisteren besteld heb dus dan moet ik thuis zijn.

Als we thuis komen dan gaan we lekker eventjes met zijn tweetjes slapen want ben moe en heb echt eventjes rust nodig.
    Ik heb gewoon elke middag eventjes slaap nodig maar dat had ik voorheen ook met mijn CVS anders loop ik echt op mijn tandvlees :)

Ja die App is heel erg leuk en handig Spruitjes, kost wel 1,50 Euro maar dat zijn de kosten niet en er staan echt ontzettend veel handige tips is en handige informatie.

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Das wel handig dat hij na verschonen verder slaapt. Gelukkig lekt dametje hier niet door. Of nog niet haha.

Dames ik weet niet wat ik meemaak!! Ik had dl vast na het voeden en ze viel in slaap in m'n armen. Maar veel onrustig en ff wakker worden tussen door. Ik dacht ik leg jou gewoon in je wiegje! En ze ligt daar nou gewoon heerlijk rustig te slapen zeg!! De honden zijn onrustig, die snappen niet waar ze is (ook al heb ik het ze inmiddels laten zien) en ik moet mezelf tegen houden niet elke keer ga kijken. Maar wat maf zeg! Ook moet ik nog vertrouwd krijgen in de babyfoon hoor!

Ik heb nu tijd en m'n handen vrij! Ik weet gewoon niet wat ik nu zal gaan doen! (bij wijze van dan he..)

Deel Deze Pagina