@Pukjepuk, ik vind Benjamin prima in verhouding hoor, beetje vreemde opmerking van je collega Florian heeft wel een klein hoofdje, dat zeiden ze bij het CB al direct met de eerste afspraak toen hij 4 weken oud was, zijn hoofdje had maar een omtrek van 35 cm, afgelopen maandag was de omtrek 38,9 cm dus wel mooi meegegroeid, dat was het belangrijkste zeiden ze dat het wel mooi in de lijn meegroeit. Denk dat je je niet druk moet maken, elk kindje groeit anders en daar is niks mis mee, als het echt 'vreemd' was dan hadden ze er heus bij het CB wel iets over gezegd. Benjamin is wel erg snel met zijn ontwikkeling als er nu ook al tandjes doorkomen? Ik hoop dat dat hier nog eventjes gaat duren. Dat kwijlen en bellen blazen schijnt te horen bij het 12 weken sprongetje, althans daarna beginnen ze steeds meer te kwijlen. Florian is nu 13 weken maar gecorrigeerd pas 11,5 week dus hij staat aan het begin van het 12 weken sprongetje, hopelijk gaat hij er niet veel last van krijgen want meestal is hij dan bijna 1 week uit zijn hum
Jee benjamin ziet er hetzelfde uit als mijn dochter hoor! Bovenbenen lekker spekkig en elastieken erin. Armpjes wat dunner. Wel wat plooitjes bij polsen maar niet zo diep. En ik zie een gewoon formaat hoofd. Nou heb ik nog niet Super verstand van baby's maar ik zie niks raars! Dank je voor je info. Fijn te horen! Sinds ik gister het heb geaccepteerd ben ik een stuk vrolijker en relaxter. Dat had ik eerder ook wel geaccepteerd maar toen ging ze ineens smiddags in de box slapen. Ik baalde zo dat doordat ik haar smiddags in haar bed had gelegd haar uit dr ritme had gehaald! Maar misschien was het slapen in de box toch maar een korte periode. Vanochtend heeft ze tot half 12 geslapen dus dat is helemaal Super!! Bij mij krimpt zeeman niet hoor! Bij mij word Hema en sommige Prénatal wel korter en breder. Daar kan ik dus niks mee.
@Spruitjes, hier blijven de kleertjes van de HEMA en Prenatal dan wel weer goed. Alle kleertjes blijven goed in de was alleen de truitjes van de Zeeman krimpen 1 maat bij de eerste wasbeurt en daarna ook niet meer. Snap ook niet hoe het kan Pffff Florian drinkt zo wisselend met die prematurenspeen, de ene keer netjes 25-30 minuten, de andere keer (zoals nu) al 40 minuten bezig en hij moet nog 50 cc, maar als ik de fles uit zijn mondje haal begint hij te krijsen, hij wil het perse opdrinken maar duidelijk op zijn gemak.
Bedankt meiden, ik vond het ook al een vreemde opmerking van mijn collega, maar ik werd toch een beetje onzeker. Ze werkt al heel lang met kinderen en daarvoor ook lange tijd in de kraam. Maar jullie hebben gelijk, anders hadden ze bij het CB wat gezegd. Spruitjes, het kan een volgende dag ook opeens weer anders zijn wat betreft de slaapjes. Benjamin de laatste weken ook veel dagen met hazenslaapjes. Net na een hazenslaapje van 45 minuten hard huilen (moeilijk te troosten), in mijn armen verder in slaap gevallen. Ik wist ech t even niet wat er met hem was, gewoon oververmoeid en hij gaf een klein mondje terug en zijn slokdarm mogelijk toch nog wat gevoelig. Drieka, wat apart met die speen. Misschien de ene keer gewoon wat langzaam willen genieten. Maar als het zo lang duurt, wordt je zelf wel een beetje ongeduldig. Benjamin inderdaad vlot met veel dingen, alleen op zijn buikje liggend hij is niet zo sterk. Hoofdje omhoog houden best nog moeilijk voor hem. Mamaim2015, jouw nachten lijken op veel nachten die wij hier de afgelopen twee weken hebben. Alleen dan niet rond 3:00 honger, maar mama-honger en nog een keer spenenhonger tussendoor en om 6:15 echte honger. Apart dat het opeens zo anders kan zijn, sprongetje gewoon.
@pukjepuk: ik vind hem er ook normaal uitzien hoor! Laat je niet bang maken! Zeeman kleertjes idd prima. Ben fan van Prenatal en Dirkje! Mn vriend was lekker op tijd thuis, dus boodschappen ook al gedaan. Hoef ik er zo niet meer uit, fijn! Vanavond nog de tuin sproeien, verder lekker niks. Net nog lekker in de zon gezeten, heerlijk! 😎 Dafne heeft al twee keer de fles leeggedronken, 150+5. Ze vindt alles zo interessant, dan zit ze overal heen te kijken en ondertussen niet drinken. Als ze daarmee begint, geef ik de fles lopend met haar op dr arm. Ondertussen praten tegen dr. En dan drinkt ze ze dus wel leeg. Had dat gisteren ook al gedaan. Dus zal het morgen bij kdv ook even zeggen. Dat ze niet te snel op moeten geven dus.
Ben net trouwens met haar op de weegschaal gaan staan: 5,9 kilo, vandaag 14 weken en een dag oud. Wow, gaat snel! Ondanks weinige drinken groeit ze dus prima.
@Spruitjes: acceptatie doet een hoop! Fijn in elk geval. @drieka: 40 minuten? Mij is op cb verteld dat je na 30 minuten gewoon moet stoppen. Ik vond 30 al lang, daarom naar de level 1 speen gegaan. Nu 15-20 minuten, helemaal prima.
Liekje, gelukkig maar dat ze toch goed groeit! Benjamin laat gelukkig ook een stijgende lijn zien, dus ik denk dat baby's best veel kunnen hebben. Het moet natuurlijk niet te lang duren dat ze weinig drinken. Genoeg drinken is erg belangrijk, en daar kun je als ouder best onzeker over voelen. Fijn dat ze vandaag wel goed heeft gedronken! Gewoon afleiden helpt soms ook gewoon, maar misschien op de opvang teveel afleiding. Inderdaad laat ze maar hun best doen op de opvang. Heerlijk dat je vriend vroeg thuis is! Benjamin draaide opeens van de buik op zijn ruggetje! Ik had hem op zijn buikje neergelegd en toen rolde hij opeens op zijn ruggetje. Hij schrok er zelf van en moest er van huilen.
Ja dat heeft ze hier ook al gedaan! Per ongelijk dan. Ik dacht nou moet ik wel op gaan letten waar ik haar neerleg. Vaak op het kleed bij de salontafel maar ze moet er niet van af rollen met hoofd op de tegels! Wat een gebruiksaanwijzing voor dafne haha. Die heeft gewoon geen tijd om te drinken. Te druk met wereld verkennen!
Pukjepuk, Benjamin is gewoon een plaatje! Ziet er super uit hoor! Hier ook een zeeman fan, en net als bij spruitjes geen ervaring met dat t kleiner wordt na wassen.. Liekje, wat goed dat Dafne al haar flesjes tot nu toe leeg heeft gemaakt! Gewicht zit we, goed met haar! Geen idee wat dl weegt, moeten pas 1 juli naar t cb dus ook nog even geduld hebben.. Maar ach zit nog altijd in maatje 56 dus zal niet heel super veel gegroeid zijn?! Drieka, 40 minuten is wel lang, wij stoppen altijd na 30 minuten, meestal lukt t haar wel binnen die tijd te drinken, en anders stop ik wel echt, vooral die laatste fles wil dat nog wel eens gebeuren.. Mamain, dat zijn niet echt geweldige nachten? Ik ben echt gezegend met goede nachten, en eigenlijk altijd wakker moeten maken s morgens om uit te komen met voedingen.. Denk er dus ook over echt wel met 4 maanden de 5e fles te laten vallen.. ☺️ Zal lekker zijn! Haha.. Lees hier omrollen.. Pff zou dl nog lang niet laten zien voor me gevoel.. Maar ach ze lacht tegenwoordig wel regelmatiger met geluid! Ook schattig! Ze zal vanzelf wel aan rollen toe gaan komen..
Nee ik stop niet na 30 minuten met de fles, als hij nog honger heeft dan laat ik hem lekker de fles leeg drinken. Als hij geen honger meer heeft dan duwt hij de speen uit zijn mondje. @Liekje81, ik dacht dat Florian ook niet super gegroeid zou zijn qua lengte aangezien hij nog prima in de broekjes maat 56 past en sommigen zelfs nog wat te groot zijn maar hij is toch al 60,5 cm dus 9,5 cm gegroeid vanaf zijn geboorte @Pukjepuk en Spruitjes, wat zijn jullie kleintjes snel met omrollen
Drieka, laat Florian maar lekker doordrinken als hij dat wil. Hij heeft toch vier uur later wel weer honger. As het drinken zo lang duurt, is er bij Benjamin vier uur later geen honger gevoel. Ze groeien gewoon zo geleidelijk dat je het zelf niet zo goed ziet. Verliefd, ieder kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo. En dan verschilt het ook per ontwikkelingsgebied. Die geluidjes en het lachen is ook super leuk! Gisterenmiddag en vandaag wordt Benjamin weer na elke 45 minuten (slaapcyclusje) hard huilend en zielig wakker. Hij is dan echt verdrietig en één twee drie getroost krijg je hem ook niet. De reflux (maagzuur) moet inmiddels wel onder controle zijn. Zouden het twee opkomende tandjes zijn? Zo wordt hij wel achter elkaar door van alles gekweld. Tandjes doen gewoon pijn.
Wie weet pukje. Dat zou wel sneu zijn! Verliefd hier ook al 1 schaterlach te pakken; was echt zo leuk! Was bij het in de zij kietelen. Dat omrollen was echt niet bewust hoor. Ze had dr elle boog niet goed waardoor ze om ging. Vanaf nu ga ik met oefenen haar op de rug wegleggen, zelf naar buik rollen. En als op buik oefenen klaar is weer eerst op rug rollen voordat ik haar oppak. Wie weet snapt ze dan de kloe
@Pukjepuk, ook al drinkt Florian 1 uur over de fles, hij krijgt dan evengoed de fles erna na 3 uurtjes (4 uur na aanvang van de vorige fles) en drinkt die ook weer volledig leeg. Tussen de 3de en 4de fles zit vaak zelfs maar 2,5 uur omdat hij altijd heel erg snel honger heeft weer na de 3de fles, waarom weet ik ook niet want tussen de 4de en 5de fles zitten wel weer 4 uurtjes Het kan wel zo zijn dat Benjamin nu last van zijn tandjes krijgt, je zou eens een koude bijtring kunnen proberen? Als dat verzachting geeft dan zijn het misschien wel tandjes. Tandjes doen ook echt pijn, ik heb altijd last van de verstandskiezen in mijn onderkaak, die zijn half door en elk half jaar dan komen ze weer een paar mm door en dan heb ik er echt een week of 2 lelijk last van Hier begint Florian ook wat meer geluidjes te produceren maar een schaterlach heb ik nog niet gehoord. Hij zit nu wel midden in het 12 weken sprongetje, officieel is hij pas 11,5 week gecorrigeerd maar het 5 weken sprongetje daar was hij toen ook 1 week te vroeg mee, elk kindje ontwikkelt zich toch anders. Maar hij beweegt sinds gisteren veel meer met zijn hoofdje, hij blaast echt kwijlbellen en maakt veel meer geluidjes. Ook trappelt hij veel meer met zijn beentjes en is een stuk onrustiger.
Leuk al die ontwikkelngen met de kleintjes! En zo'n sprong is niet precies op de zoveel weken, kan ook iets eerder. @pukjepuk: tandjes, echt bizar, haha! Wie weet heeft ie daar idd last van? Zoals Drieka zegt miss een koude bijtring? Ik zit ook al te denken om naar 4 flessen toe te werken. Heb net de 3e fles maar 120+4 gedaan. Ook omdat er overdag maar zo weinig tijd tussen 2 flessen zit. Helaas fles nummer 4 maar 105 ml, had verwacht dat ze dan wel meer trek zou hebben. Maar ze was ook moe en hoefde toch echt niet meer. Moeilijk. Miss dan de 4e fles minder, zodat die vervalt en de 5e eerder wordt? Ik weet het ook niet.
We gaan allemaal tegelijk klooien met dr flessen denk ik. Hier werd de 4e fles ook slapend gedronken in 3 kwartier...
Ja vanavond ook weer 3 kwartier gedaan over de fles gedaan maar hij ligt nu lekker te slapen en de laatste fles geef ik rond 23:30, hopelijk drinkt hij die wat sneller anders liggen we pas om 01:00 in bed Dat zou ik toch minder vinden tenzij hij morgen weer uitslaapt tot 09:00
Wat een geklooi inderdaad met de flesjes, maar wel enorm fijn dat de kindjes tevreden zijn! Hier gaan we naar 4flessen als Youri een fruithapje en groentehapje goed eet..zo hebben we t ook bij benthe gedaan (maar ff opgezocht) De laatste fles ga ik misschien wel al wat eerder minder maken..
@Gerdia, zo waren wij het hier ook van plan. Met 4 maanden gaan we proberen groente en fruit te introduceren en als dat goed gaat dan gaan we ook van 5 naar 4 flesjes. Ik verwacht dat Florian die groente- en fruithapjes wel lekker zal vinden, want met de fles is het ook echt een hongerlapje
Sow de 5e fles was vandaag ook al slapend!! Het scheelt dat ze niet echt slaapt in de avond. Soms hazeslaapjes op schoot. Dus na de laatste fles valt ze in een soort coma. Maar die coma begint toch eerder te komen lijkt het wel. Ik moet morgen echt eens schuiven naar 8-12-15-18-21. Die laatste 3 zijn uurtje eerder dan normaal. Kijken of het dan beter gaat. Zit echt weinig tijd tussen elke keer. Maar ik vind 8 uur vroeg genoeg eigenlijk.. Ik zat nog te denken over m'n slaap verhaal. Ons dametje wil overdag niet in haar eigen bed slapen, ze heeft zelf daar niet echt ritme en regelmaat in. Maar daarentegen kan ik ze wel overal mee naartoe nemen zonder dat ze daarvan overstuur en overprikkelt raakt. Niet dat ze op een ander slaapt haha. Maar ik kan wel de deur uit met haar. Das ook wel weer fijn. Vind het wel leuk dat we samen met elkaar alles aan het ontdekken zijn! Zoals nu met de aankomende hapjes. Ik dacht ook per 4 maanden de hapjes en dan een fles te laten vervallen maar het duurt nog best lang eerder het 7 juli is! Tot die tijd maar half slapend de fles erin mikken denk ik..