Je hoeft toch ook niet per se naar iemand? Ga gewoon lekker winkelen, sauna, middagfilm, zwemmen verzin maar wat. Gewoon even eruit. Zo, weer terug van gezellige paar uurtjes met 5 baby's. Heb alleen iets stoms gedaan! Reed bij het achteruit rijden tegen de auto van mijn vriend aan! Dikke deuk in zijn deur! En hij rijdt niet in de goedkoopste auto helaas. Gelukkig verzekerd, maar hoop gedoe en omlaag in no claim en extra premie betalen. Pfff, ook echt dom zeg!! Reed al bijna 10 jaar schadevrij.
@Spruitjes, ik kan altijd wel terug vallen op mijn tante's en oom maar die werken ook gewoon en hebben hun gezin natuurlijk. Ik wil ook niet dat ze weten dat ik me zo voel want dan krijg je medelijden en daar hou ik niet van. Lijkt me super leuk om in de toekomst eens samen te komen met de Maart Mamma's! We kunnen het allemaal goed met elkaar vinden dus lijkt me erg gezellig. Gelukkig is mijn man vandaag om 15:30 al thuis gekomen, hij had weinig adressen vandaag.
Drieka, het zorgen voor een baby en het huishouden erbij vullen je dag. Een eigen tijd is er dan bijna niet meer, maar dat ga je wel missen. Er even tussen uit om iets leuks te doen heb je gewoon echt nodig! Naar dat je niet echt iemand hebt om naar toe te gaan of om iets leuks mee te doen! Naar dat gevoel van eenzaamheid! Maar even alleen wat doen, zoals Liekje zegt, dan ben je er ook even uit. En de hormonen werken ook nog niet mee, die zorgen er toch ook voor dat je sneller uit balans bent. Liekje, leuk zo'n bezoek! Alleen echt balen van die botsing! En nog wel de auto van je vriend! Maar het kan gebeuren. Verliefd, van dat eerste nacht vakantie goed verliep! Nu lekker gaan genieten en vakantie vieren! Geniet van elkaar! Ik snak zeker weer naar een goede nacht. Zo raakt mij slaap ook alleen maar ontregeld. Hier, zo goed als gisteren de flesjes gingen, zo slecht wordt er vandaag gedronken. 120 cc, 110 cc en 100 cc, meer werd het niet. Hopelijk morgen weer meer. Waarom Benjamin zo vaak wakker wordt in de nacht de laatste drie weken. Komt vooral door het onrustige slapen. Overdag ook alleen maar hazenslaapjes. En zoals Drieka zegt, hij heeft zo wel veel te verduren gekregen en nu die tandjes. Hij heeft nog zoveel onrust in zijn lijfje. De medicatie neutraliseert het maagzuur, maar er komt nog steeds geregeld voeding naar boven wat dan weer doorgeslikt wordt, en dat is natuurlijk een irritant gevoel, en daar kun je wakker van worden.
Zo net een draagzak gehaald voor 5 Euro, vanavond gaan we naar het Pinkpopterrein, althans er omheen, Robbie Williams komt om 22:15 en die willen we wel horen Hopelijk staat de wind goed anders horen we niks, aangezien we 350 treden omhoog moeten is de maxicosi echt te zwaar, dus maar een tweedehands buikdrager gekocht om Florian in mee te nemen Florian drinkt nu een fles 180+6, dan heeft hij zijn buikje eventjes vol.
Hehe, we zijn weer thuis, iets eerder vertrokken anders is er geen doorkomen aan als iedereen tegelijk vertrekt. Was erg gezellig, Florian vond het reuze interessant in de draagzak, heeft de hele tijd rond zich gekeken en op de terugweg geslapen. Is nu zijn laatste flesje aan het drinken en zo naar bed toe. Ik ben ook kapot, was toch flink lopen maar wel even goed voor mij om eruit te zijn. Ik krijg het idee dat ik anders reageer op de pil als voor de zwangerschap, ik slikte altijd gewoon door (doe ik nu ook), had nooit hormoonschommelingen of doorbraakbloedingen en strakjes voordat we weg gingen had ik ineens bruine afscheiding Ik voel me volgens mij ook zo 'vreemd' door hormoonschommelingen, eventjes afwachten, als dat zo blijft toch eens kijken voor een andere pil.
@drieka: leuk Robbie Williams! En erg handig he, zo'n draagzak. Zou goed kunnen dat je nog wat anders reageert op de pil. Tenslotte gieren er nu nog andere 'hormonen post zwangerschap' door je lijf. @pukjepuk: hoe gingen de rest van de flessen? Hopelijk gaat die onrust snel uit zn lijfje en kan ie weer goed slapen. Hier druk maar gezellig dagje gehad. Met de nodige zorgen om Dafne. Die is snotverkouden en heeft gisteren nog geen 600 ml gedronken. En dan heb ik zelfs nog een flesje extra gegeven. Alleen de laatste dronk ze leeg, 165 ml. 1x zelfs maar 50 ml. Ze sliep ook slecht. Gelukkig heeft ze de avondslaap wel goed gedaan. En vannacht ook. En net heeft ze de fles ook goed leeggedronken. Gelukkig is ze verder wel gewoon vrolijk. Was een kort nachtje. Hadden vrienden op bezoek en sliep pas om 1 uur. Maar Dafne gewoon om half 7 wakker. Ach, ik ga zo nog even lekker slapen 😊
Zoooo ons mannetje heeft geslapen tot 09:10, hij was kapot van alle indrukken gisterenavond denk ik Dus hij drinkt nu pas de eerste fles. Och op zich niet erg, manlief gaat naar Pinkpop en zal wel pas rond 01:00 thuis komen dus daar wacht ik sowieso op en dan loopt Florian wat uit met zijn flesjes. Ik vind het voor mijn man erg leuk dat hij er naartoe gaat met zijn broer maar ik zit wel van 10:30-01:00 alleen Ik zit doordeweeks al minimaal 60 uur alleen dus de weekenden zijn me een beetje heilig.
Drieka. Wat dacht je ervan om vanavond eens gewoon te gaan slapen. Als ml thuiskomt kan hij mooi de laatste fles doen, uitboeren , verschonen en in bed stoppen. Lijkt me een goed plan! Sorry als ik me ermee bedoel haha. Ik dacht vanochtend ook nog aan je! Kan je niet gaan babyzwemmen in de buurt??? Ideale plek om en iets leuks te doen en andere mama's te ontmoeten! Balen van de auto liekje! Helaas maar het is niet anders.. Wat drinkt ze weinig joh! Misschien ook last van doorkomende tandjes? Wel lastig! Puk hoe ging jullie nacht? En hoe is het met de rest? Verliefd lekker gezwommen? Hier was dl best vroeg wakker! 6.30!! Ik denk door de kou. We hadden het raam open maar het was vannacht toch best wel afgekoeld. Ze viel niet terug in slaap dus om 7.00 maar de fles gegeven. Tot 10.15 heeft ze nog doorgeslapen. Nu weer aan de fles maar ze slaapt half. Zo duurt de fles wel heel lang..
Dit is trouwens een weekend van ontwikkelingen hier!! Ze speelt ineens zelf met de babygym (zie fb filmpje) echt heel bewust zelf tegen de dingen aan slaan. Ze kan zich behoorlijk goed vermaken met de Nijntje dvd. Flink spartelen met de beentjes en kletsen erbij! Ook meer lachen met geluid. En gister hield ik een bal voor haar neus. Ineens ging ze met haar hand erachter en duwde de bal naar haar mond toe. Echt leuk zeg!
Ik vind trouwens allemaal haartjes van haar in dr bed! Ze word flink kaal! En ik ben zelf ook mega in de rui zeg! Jullie en de kleintjes ook last van?
Haha goed plan Spruitjes, ware het niet dat manlief de huissleutel thuis heeft gelaten en ik hem dus binnen moet laten Op zo'n groot terrein met zoveel mensen kun je het beste zo min mogelijk meenemen, hij heeft echt alleen zonnebrandcrème, geld, zijn ID en zorgpasje meegenomen, verder alles thuis gelaten, kan hij het ook niet kwijt raken of gestolen worden. Hier in de buurt is geen babyzwemmen, dat is alweer snel zo'n 20 km verderop, had ik al eens uitgezocht. Ik had gezien dat je meisje zo leuk aan het spelen was met de babygym. Hier hadden we al een maand of 2 een speelmat liggen maar die vond Florian gewoon echt niet leuk maar we hadden boven ook nog een babygym die op batterijen werkt dus met lichtjes en geluidjes. Toevallig gisteren eens in elkaar gezet en die vindt Florian dus wel super leuk Gisteren hebben we hem eronder gelegd en hebben wij rustig kunnen eten, hij deed er zelf tegen slaan ineens, ook in de box pakt hij soms zelf de giraffe van de mobiel vast Dat zouden ze pas kunnen na het 12 weken sprongetje, hij is nu 13,5 week maar officieel pas 12 weken aangezien hij 11 dagen te vroeg geboren is. Toch merk ik dat hij sinds een kleine week veel meer kan dus ik denk dat hij het 12 weken sprongetje echt al doorgemaakt heeft. Als ik hem vast op schoot heb dan doet hij ook continu met zijn hoofd van links naar rechts bewegen en mij vast pakken met zijn handjes, dat deed hij eerder allemaal niet. Wel super leuk allemaal die ontwikkelingen. Och ja, dat kaal worden is hier helaas ook (bij Florian dan niet bij mij ). Ik verlies zelf eigenlijk nooit haren maar goed, ik scheer ze ook elke 2 weken op 0,5 mm Schijnt normaal te zijn, sommige baby's worden kaal en krijgen dan de echte haartjes terug dus niet meer van dat babydons. Toen ik me gisteren zo slecht voelde had ik echt de neiging weer te gaan roken, heb zo met mezelf zitten vechten maar heb volgehouden! Roken voelt op dat moment wel lekker maar daarna krijg ik toch weer spijt en moet ik WEER opnieuw beginnen, dat wilde ik gewoon niet. Nu is die behoefte aan roken ook weer gezakt gelukkig.
Goed dat je toch hebt volgehouden Drieka! Wat je zegt, anders weer zoveel spijt! Dafne kon ook al allerlei dingen voor het 12wekensprongetje. En kan nu al dingen die bij 4 maanden horen. Het is natuurlijk maar een gemiddelde. Ene kind is sneller met dingen dan het andere kind. @spruitjes: geen tandjes te zien. Zal echt de verkoudheid zijn. Maar moet woensdag naar CB, ga het er dan toch eens over hebben.
@Liekje81, het is inderdaad een gemiddelde, ik vind het wel super leuk dat Florian nu steeds meer dingen kan. Vooral als hij lacht dan smelt ik gewoon Vervelend dat Dafne verkouden is maar dat kan wel eens natuurlijk. Het is ook gek weer, zo is het warm en dan ineens weer koud. Je hoort toch vaker dat zodra kindjes naar het KDV gaan ze vaker ziek/ verkouden zijn dus misschien heeft ze het daar wel opgelopen.
drieka, klopt, denk ik wel, wat Liekje zegt. De pil in combinatie met de hormonen van het ontzwangeren. En het zoveel alleen zijn. Je bent de hele week al alleen, nu ook vandaag. En misschien ben je ook aan het piekeren/ tobben over morgen en het herstel vd ingreep! Echt balen dat je niemand in de buurt hebt, als is het maar om gezellig een bakje koffie te doen. Ik vind het bijvoorbeeld altijd erg fijn om één keer in de week even bij mijn moeder langs te gaan voor een bakje koffie. Gewoon de aanspraak. Ontwikkeling, leuk dat jullie ukkies nu ook zo actief aan het spelen zijn met onder anderen de baby-gym. Grappig om te zien dat de ontwikkeling in vaardigheden hetzelfde verloopt bij veel kinderen. Benjamin begon eerst met geinteresserd kijken, toen begon hij tegen de beertje van de baby-gym te slaan (steeds meer bewuster en gerichter) en tenslotte pakt hij sinds een week de beertjes echt vast. En nu laat Florian hetzelfde zien. Echt grappig om die ontwikkeling te zien! En Spruitjes jouw ukkie is volop tegen de dingetjes aan het slaan, gerust pakt ze volgende week de dingetjes van de baby-gym. Liekje, jouw Dafne is net als Benjamin haar tijd een beetje vooruit. Misschien is het wel om dat ze gevoelig zijn. Dafne natuurlijk ook een gevoelig meisje (ritme en regelmaat en anders teveel prikkels > oververmoeid). Maar misschien door die gevoeligheid ook dat ze sneller iets leren, zien en oppakken. Maar ja, zegt ook niet alles. SOms zijn kinderen eerst heel snel en vervolgens weer niet zo snel. Liekje, wat betreft de flesjes, Benjamin gisteren de hele dag slecht gedronken, behalve de late avondfles die ging goed. Vanochtend om 7:00 maar 80 cc gedronken en de tweede fles vd dag wel weer heel goed. Het zal vast haar verkoudheid zijn en bij Benjamin zijn tandjes, want ik vind hem wat pieperig, hij gaat zelfs huilen tijdens het spelen in de box, en dat is niks voor hem. Nacht, hetzelfde verhaal. Na een goede avondfles was hij behoorlijk wakker, met de fles drinken in totaal een uur wakker, daarna 3 uur geslapen, toen jammeren en een troosten en een uur later weer hetzelfde en toen nog een uur later weer en vervolgens tot 7;00 in mijn armen geslapen. Daar ontspande hij helemaal en sliep toen van 5:00 tot 7:00. Het doorslapen heeft hij in zich, vier weken geleden was het doorslapen eigenlijk meer standaard en deze week tenslotte ook één keer doorgeslapen. Het is gewoon een opgebouwde oververmoeiheid, de slaapjes overdag werden hazenslaapjes, drie korte slaapjes meestal van maar 45 minuten en dat veel te weinig. En in de loop der wegen zorgde dat voor een grotere oververmoeidheid met nog slechter en korter slapen het gevolg en tenslotte zorgt deze oververmoeidheid door niet goed te kunnen slapen en onrustig slapen in de nacht. Dafne sliep eerst overdag natuurlijk ook niet goed, en door de regelmaat en het leren slapen aan te pakken, kwam dat goed. Ik denk hetzelfde bij Benjamin, alleen is hij wat ouder, en duurt het wat meer tijd. Ik had iemand op het forum een bericht gestuurd over het aanpakken hiervan en zij moesten eerst echt de oververmoeidheid aanpakken en toen konden ze het slapen opnieuw aanleren. Bij goed overdag slapen, ging het s nachts ook beter.
Al een enige verbetering, bij het eerste dutje op de heeft Benjamin zonder te huilen doorgeslapen en heeft uiteindelijk bijna twee uur geslapen. Nu bij het tweede dutje, hij slaapt nu precies 45 minuten, ik ben benieuwd of hij van het ene slaapcyclusje overgaat naar het volgende cyclusje.
@Pukjepuk, fijn dat Benjamin al beter slaapt, ik merk hier niks van slaapcyclussen, Florian heeft nu ook weer zoiets 3 uurtjes in de box geslapen. Hij drinkt nu zijn 2de flesje met een theelepeltje lijnzaadolie erin want hij heeft weer 2 dagen niet gepoept. Het is ook leuk om te zien hoe die ukkies zich ontwikkelen, Benjamin loopt zoiets 2 weken voor maar hij is ook 2 weken ouder en 2 weken te laat geboren, dat scheelt ook wel natuurlijk. Florian heeft eerst weken alleen maar gekeken naar de mobiel, van slaan tot dingen pakken zaten maar 2 dagen, dat ging heel erg snel. Hij pakt dingen nu ook bewust. Hopelijk gaat Benjamin snel beter drinken!
@pukjepuk: hier merk ik ook die slaapcyclussen. Tegenwoordig slaapt ze meestal geruisloos weer door. Alleen het slaapje tussen fles 3 en 4 is meestal maar 45 minuutjes. Slim dat je advies vraagt, hopelijk lukt het dat ie weer goed gaat slapen. En wie weet hoeveel ze op kdv nog voor elkaar krijgen. Ff frisse moed voor hem misschien. Spannend voor je morgen! @drieka: zeker leuk he, dat ie wat meer kan? Ik kijk er elke keer naar uit, kan me niet snel genoeg zijn, haha. Ik ben niet zo'n baby-mens, vind het nu juist leuker, en dat wordt alleen nog maar meer. Lange dag alleen zo voor je. Kom je het een beetje door?