Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Liekje, bah een reanimatie-cursus s avonds tijdens een weekje vrij! :(:x:( Zou ik ook geen zin hebben. 's Avonds ben je toch echt moe ook.

Hier ook rond diezelfde tijd de nacht in vaak, alleen slaapt Benjamin s avonds meestal nog 2 tot 3 uurtjes tot de avondfles.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne slaapt ook na de fles van 18 uur van 19 tot 22.30. Maar voor deze leeftijd is 5 flessen heel normaal. Arta cb zei ook dat het nog wel even zal duren voor ze naar 4 gaat. Ze begon ook al over bijvoeding, dit zou over 2 weken mogen. Maar hoe meer ik lees aan onderzoeken en op internet enzo, hoe meer ik ervan overtuigd ben nog even te wachten. Arts cb gaf me groot gelijk, haha.

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij pas na 4 flessen als je kleine echt genoeg goed bijvoeding eet, een half bakje fruit en groente bijvoorbeeld en dan nog geven veel mensen s avonds laat nog een klein laat avondflesje.
    Met bijvoeding geven begin ik pas als Benjamin weer wat meer op de rit is. Hoogstens twee hapjes of zo om te oefenen, maar dit met 4, 5 maand of zo.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Half 11 is ook best schappelijk alleen ze slaapt daarvoor niet he. Vanaf 16.00 heeft ze dan niks geslapen.

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Wat vind je zoal dan liekje? Ik ben niet zo heel goed op onderzoek uit geloof ik. Waarom zou je dat nog niet doen? Ik weet het nog niet zo. Denk wel vanaf een maand of 5 zoiezo

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, ja die babygym van Chico is ook ontzettend leuk! Die andere van Little Tike hebben we geleend van mijn schoonbroer- en zus dus is niet van ons maar dan kan Florian een beetje variëren.
    Hij speelt er ook ongeveer 4 keren per dag 15-30 minuutjes mee, dat is genoeg.

Hier slaapt Florian juist tussen de 3de en 4de fles niet, na de 4de fles valt hij vrijwel altijd meteen in slaap in de box tot de avondfles die ik rond 22:30 geef.
    Normaal slaapt hij de ochtend ook prima maar vanochtend helaas niet, hij was erg aan het mopperen en jammeren.
    Misschien een fase.

7. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    spruitjes, wow wakker typje is ze dan! Heeft ze dan wel genoeg energie om haar late flesje te drinken? Dan ligt ze inderdaad s nachts wel goed in coma denk ik. :$ Maar ja, elke baby en elk gezin weer eigen ritme.

Slaapritme avond/nacht van Dafne en Benjamin lijken dus wel wat op elkaar. Alleen wordt Benjamin s nachts 2 tot 4 keer kort even wakker

Drieka, misschien een fase dat jij vanochtend niet wil slapen, of misschien zit er hem iets dwars (een poepje of zo).
    Ik laat benjamin direct na het uitbuiken van de fles of direct na een slaapje met de baby-gym spelen. Ik haal de baby-gym vaak genoeg ook even weg, hij laat absoluut geen vermoeidheidssignalen zien onder de baby-gym, hij is er gewoon aan verslaafd. ;) Hij heeft nu ontdekt dat als je de beertjes van de chicco goed vastpakt en dan vastknapt dat er een geluidje uitkomt. tenminste dat doet hij nu steeds en dan is het lachen. Genoeg te ontdekken met deze baby-gym.
    Florian, geniet ervan!!

Hier, Benjamin bijna 66 cm met 6,7 kg, vooral in de lengte gegroeid dus, maar gewicht ook een stijgende lijn. Ik denk dat hij gedeeltelijk ook van de lucht en liefde groeit of zo! :);):( Of gewoon ook niet zoveel nodig.
    Hij kreeg bij zijn kinderarts weer een flesje, er zit toch nog veel onrust bij hem tijdens het drinken. Dat zag zij ook, maar zij ziet dit gedrag bij soortgelijke patientjes vaker. Ze vindt Benjamin een lief lekker mannetje, maar een moeilijk onrustig mannetje wat het drinken betreft. Ze zei ook dat hij heel gevoelig is, vooral wat zijn mondje betreft (psychisch maar ook zeker fysiek gevoelig). Ze zag duidelijk ook twee opkomende tandjes, maar kon niet zeggen hoe lang het duurt voordat deze doorkomen en dat is zeker ook gevoelig met als gevoelig onrustig drinken en op de speen willen bijten in plaats van drinken.
    Waarschijnlijk krijgen wij het advies om wel echt met vier maanden met groente- en fruit beginnen, daar zit ook vocht in, en zijn gewicht kan ook keer gaan stagneren.

8. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    oh ja, volgende week woensdag weer. Straks om 18:30 logopediste een flesje meekijken en zijn drinkmotoriek bekijken.
    Wij zijn blij met onze kinderarts, ze neemt ons en Benjamin en zijn probleempjes echt serieus. Anders laat ze ons niet elke week terug komen.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, Florian pakt ook de beertjes vast en beweegt ermee zodat het geluid maakt. Dat deed hij 1 keer per ongeluk en toen snapte hij volgens mij dat hij zelf voor de liedjes kon zorgen als hij beweegt met de beertjes dus dat doet hij nu regelmatig, soms zelfs per ongeluk met zijn voetjes door er tegenaan te schoppen :D

Ik leg hem ook eronder na de fles, hij moet toch 30 minuutjes uitbuiken na de fles voordat ik hem kan verschonen dus dan ligt hij lekker te spelen eventjes ;)

Ik weet ook niet waarom hij vanochtend zo was, hij had na de 2de fles wel een gigantische poepluier, wist niet waar ik moest beginnen :$
    Maar beter dat dan dat moeilijk poepen gelukkig.

Ben benieuwd wat de logopediste er dan van zegt Pukjepuk!

10. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, wat goed en leuk dat Florian nu ook de beertjes pakt! Best heel snel al geleerd want hij heeft het nog maar net.
    Florian leert snel en die baby-gym is ook heel uitdagend wat leren en ontdekken betreft! Wat leuk met zijn voetjes er tegen aan schoppen! Dat heb ik hier nog niet gezien.

Misschien zat die poep vanochtend gewoon dwars en dat de tweede fles het laatste zetje was of zo. Soms weet je ook gewoon niet waarom opeens niet willen slapen en huilerig zijn. Bij zijn late middagslaapje begon Benjamin ook heel hard te huilen opeens, gewoon compleet ontroostbaar. Echt zielig, voor honger nog te vroeg, want een half uur later was hij weer rustig. Ontladingshuil denk ik.

Logopediste, heel fijn! Ook veel erkenning wat hij al dachten en voelden! Niet alleen zijn slaapjes moeten worden gereset (wat al aardig op weg is) ook het drinken moet gereset worden. Zo neemt hij geen adempauzes en raakt dan als soort van uitgeput en dat zorgt weer voor EXTRA onrust en slordig drinken en dan gaat het mis. Daarom gaat de late avondfles natuurlijk het vaakst mis. Nu moeten wij in stapjes zelf deze adempauzes er weer opnieuw in brengen.
    En ze zag ook zijn gewone onrust (bewegingen tijdens het drinken en gebaalde vuistjes) terwijl hij wel heerlijk relaxed op ons op schoot kan zitten. Zijn onrust komt naar boven bij het slapen (vooral nacht nu) en bij het drinken, verder genoeg afleiding overdag van ons of van speelgoed.

11. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, fijn dat jullie erkenning kregen en hopelijk lukt het om het drinken te resetten!
    Zou fijn zijn als alles eens goed gaat lopen zodat er weer genoten kan worden van een flesje.

Florian heeft het niet snel dat hij ineens zomaar gaat huilen, meestal betekend dat toch dat er iets is.
    Ik merk ook dat hij weer vroeger voor zijn flesjes komt dus die heb ik opgehoogd naar 4 keren 190 cc en voor de nacht 220 cc.

Momenteel is hij ook steeds aan het huilen/ jammeren, doet hij normaal de avonden ook nooit :(

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vooral omdat het spijsverteringsstelsel echt nog niet af is met 4 maanden. Verder heb ik veel gelezen op borstvoeding.com. Hun argumenten sta ik achter, gelden ook gewoon voor flesvoeding. Verder adviseert de WHO ook met 6 maanden. Na 6 maanden beginnen kan meer kans geven op allergieen, dus dat is niet aan te raden. Maar het is bv niet bewezen dat met 4 maanden beginnen kans op allergieen vermindert. Daarbij is al dat gepureerde voedsel nogal tegennatuurlijk. Ik heb liever dat ik al gewoon stukjes kan geven, dat is ook beter voor de mondmotoriek. Nou ja, dit soort dingen dus. :)

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Das zeker fijn dat ze je serieus neemt! Rijstebloem kun je met 4 maanden ook mee beginnen. Glutenvrij en goed verteerbaar.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @drieka: leuk dat Florian zo goed met de babygym speelt! Dafne doet sinds vorige week ook met dr voetjes mee, heel leuk.

Pfff, ben moe! Net terug van reanimatiecursus, wel weer leerzaam. Maar niks veranderd ten opzichte van vorig jaar, dus gewoon ff opfrissen.
    Dafne deze keer wel koorts gekregen van dr vaccinatie. Raar, de vorige keer niet. Verder is ze redelijk als normaal. Zal zo eens kijken of het gezakt is.
    Morgen lekker uitslapen, mn vriend brengt Dafne naar kdv. 👍

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, Florian had juist van de eerste vaccinatie's koorts gekregen en van deze helemaal niks.
    Als ze voor de nacht nog koorts heeft kun je haar in alleen een rompertje laten slapen in de slaapzak, heb ik toen met Florian ook gedaan.

Hier Florian vandaag zijn nieuwe pyjama maat 62 aan, wat gaat het snel!

Bekijk bijlage 461933

16. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, gek dat ze nu wel koorts heeft. Al de hele dag 38,3. Valt mee dus. Morgenochtend verwacht ik dat het wel gezakt is. Heb dr idd niet al teveel aan gedaan voor in bed.
    Wat een leuke pyama! Maat 62 is hier nu ook echt nodig!

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Florian heeft na de eerste vaccinaties met 8 weken ook zoiets 2 dagen verhoging/ koorts gehad maar niet heel ernstig.
    Na deze vaccinatie heb ik de temperatuur ook in de gaten gehouden maar had hij nergens last van.

Ja ik vond die pyjama met die ankertjes ook vreselijk schattig, van de HEMA.
    Ja hij draagt nu officieel in pyjama's en truitjes maat 62, is nog iets te groot maar dat zal niet lang duren.
    In broekjes draagt hij nog maat 56, die zijn nog groot genoeg.

18. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Vandaag weer een normale ochtend zoals ik van haar gewend ben. Wakker maken om 8 uur.. Gister weer een boze drama avond. Kei moe maar gewoon niet in slaap vallen! Na de fles van half 7 was ik om half 8 met haar op bed gaan liggen. Om het wat te stimuleren. Maar klaarwakker en boos. Maar wel moeie oogjes. Uiteindelijk om 9 uur in slaap gevallen op de bank maar flesje was om half 10. Ze werd ook wel rond die tijd weer beetje wakker. Ze weet gewoon ik moet nog een 5e fles. Nou die heeft ze slapend in 3 kwartier op. Daarna verschonen en pyamapakje aan. Ik doe dat altijd daarna zodat ze wakker in bed beland en zelf leert slapen. Dit keer was ze moeilijk in slaap te krijgen. Na een kwartier zeuren (en elke keer pink krijgen, ze houd anders echt niet op met jammeren) lag ze in coma.
    Ze had overdag wel veel geslapen. Sochtends in bed. Smiddags in wandelwagen naar winkelcentrum toe. Na 16fles in draagzak honden uitgelaten. Maar savonds is het altijd soort drama hier

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, dat is wel balen dat het elke avond drama is :(.
    Hier is dat tussen de 3de en 4de fles, daarom maak ik de tijd tussen die flessen korter, meestal 2,5-3 uur ;)
    Na de 4de fles krijgt hij de pyjama aan, op maandag en donderdag eerst wassen en dan pyjama aan, dat ritme hou ik zo goed mogelijk aan, daarna leg ik hem in de box en meestal slaapt hij dan binnen een kwartiertje en moet ik hem om 22:30 wakker maken voor de laatste fles.

Vanochtend begon hij om 07:30 te mopperen, toen ik wilde opstaan viel hij weer in slaap tot 08:30 dus ben ik ook nog eventjes blijven liggen :D
    Hij drinkt nu zijn eerste flesje, dadelijk even beneden stofzuigen en dweilen en dan over de grens boodschappen doen.

Ben trouwens zooooo blij dat ik gestopt ben met de pil! Ik voel me nu al beter in mijn vel en het afvallen gaat ineens ook beter want ondanks dat ik mijn best deed lukte het bijna niet en nu ben ik gewoon door gegaan zoals ik deed en ben ik vanaf maandag dus 1 kg lichter!
    Ik wist dat je door de pil zwaarder kon worden en dat afvallen lastiger werd maar zo'n verschil na een paar dagen stoppen :$

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.196
    23.281
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is ook erg irritant Spruitjes! Hier heeft Dafne een uurtje dat ze niet in dr hum is en vind ik al vervelend, laat staan de hele avond. Daar word je niet vrolijk van!
    Ik leg Dafne ook altijd nog wakker in bed. Behalve 's avonds na de fles van 22.30, dan slaapt ze gewoon drinkend bij me verder en ik laat dat lekker, haha.

Ik heb lekker tot 9.00 uitgeslapen, mn vriend mocht vroeg op :) Hij had mazzel, want het was 6.30. Ik had deze week 6 uur en half 6, haha. Hij is nu bij zn moeder nieuwe meubels in elkaar aan het zetten. Ik ga zo een paar uur aan het huishouden. Lekker muziekje aan en gaan!

Deel Deze Pagina