Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @spruitjes: Dafne en Florian slapen ook zoveel hoor. Lijkt me ook echt normaal. 😊

Hier is ze al wakker, pfff. Gelukkig doet mn vriend deze fles. Hij moest toch op tijd op, want hij moet rond half 8 al weg voor de motorcrosswedstrijd van vandaag. Ik ga nog een uurtje slapen. 😴

2. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Goedemorgen! Gister een heel verhaal getypt, was niet doorgekomen:(

@spruitjes het is normaal hoor dat sommige kids ineens weer meer gaan slapen. Als ze maar helder/vrolijk is als ze wakker is.
    Mijn mannetje slaapt ook veel hoor. Is meestal incl. De fles max 2uur wakker.

@drieka hier op het cb zeiden ze inderdaad ook dat 180+6 en dat 5x daags de max was. Eventueel mochten we meer water toevoegen als de ontlasting hard werd.
    Hier meestal gelige ontlasting, nog steeds wel vrij dun.

@pukjepuk wat vervelend zeg nog steeds de strijd met de fles..maar dat hij tussendoor vrolijk is maakt een hoop goed!
    Grappig he dat rollen..Youri doet ook steeds op z'n zij rollen en soms zelfs van rug naar buik!

Vandaag een dagje weg met benthe met de buurtvereniging naar het kameleondorp..ben benieuwd!

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Spruitjes, ze kan ook haar slaap nodig hebben omdat ze in een groeispurt zit of nieuwe ontwikkelingen doormaakt. Als ze lekker actief is als ze wakker is dan hoef je je niet druk te maken.

@Liekje81, dan was Dafne wel erg vroeg wakker vanochtend, gelukkig heeft je vriend haar verzorgd.

@Gerdia, ja 30 schepjes melkpoeder per 24 uur is het maximum maar een beetje extra water kan geen kwaad, ik geef voor de nacht ook 20 cc extra water, is gewoon wat meer maagvulling, daar slaapt hij zoiets 9-10 uurtjes op.
    Dan zul je vast een leuke dag met Benthe hebben!

Hier werd Florian om 08:45 wakker en toen dus opgestaan. Heeft nu bijna zijn 1ste flesje leeg. Heb er weer een scheutje lijnzaadolie bijgedaan want hij heeft woensdag om 12:00 de laatste poepluier gehad dus dat is alweer eventjes geleden.

4. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    L slaapt ook ongeveer zo lang hoor spruitjes.. En vandaag spant ze de kroon, nadat we gister om 23.00 150/5 hebben gegeven slaapt ze nu nog! Oeps! Haha zo maar eens wakker maken, want ze slaapt nu al vanaf 20.00 gisteravond. 😳 zal wel even wat aan het inhalen zijn van haar slaap tekort deze vakantie..

Drieka, jij geeft dus voor de nacht juist meer? Wij juist minder, gaan langzaam afbouwen van de late fles, des te eerder kunnen we die laten vervallen.. Het lijkt er al op dat ons poppetje nu al wel zonder kan, gezien ze nu ook al weer 11 uur tussen haar voedingen heeft zitten.. Maar goed zo doet ieder wat goed is voor zijn/haar kindje!

Gerdia, geniet van je dag samen met Benthe..

Hier is de vakantie alweer voorbij, vanavond een late dienst.. Pfff spannende en onrustige tijd op t werk.. Bij ons moeten alle helpende er uit, gelukkig ben ik vig en dus wel zeker dat ik mag blijven, maar de situatie zoals die nu is wordt er niet leuker op, al die onzekerheid voor de helpende!

5. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Begrijp me miet verkeerd maar ik vraag me dan echt af wat ze in die kunstvoedingen stoppen dat babys er ruim dertien uur op kunnen teren.. Ze hebbrn eem maagje van zon 150 ml! Niks tegen een van juie hoor maar ik vind het abnormaal dat dat kan.

Hier heeft dl 12.5 uur geslapen snachts, dus dat is wel even lekker voor beiden.

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Verliefd91, ik doe inderdaad voor de nacht juist meer, ik ga die fles niet afbouwen maar op een gegeven moment steeds met een half uurtje vervroegen totdat ik uiteindelijk om 20:00 de laatste fles kan geven.

@Mamain2015, het is algemeen bekend dat BV lichter verteerbaar is en daarom baby's weer sneller honger hebben. FV is veel zwaarder, daarom zit er ook een maximum aan per 24 uur en bij BV niet.
    Er is helemaal niks mis met FV, baby's hebben er gewoon langer een voldaan gevoel van en ja sommige baby's kunnen er met gemak 12 uur op slapen, zo lang kan Florian dat nog niet maar 9 tot 10 uurtjes red hij er wel op.
    Jouw dochtertje heeft toch ook enorm lang geslapen? Nog langer dan Florian en jouw dochter krijgt BV dus dat komt toch op hetzelfde neer.

7. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Helemaal eens met Drieka! Je opmerking komt echt heel raar over, mamain2015. En daarna zeg je dat je dochter 12,5 uur geslapen heeft. Zo lang slaapt Dafne niet achter elkaar. En het is toch vaak zo dat kindjes op den duur naar 4 flessen gaan en dus het klokje rond slapen? En hoezo maagje van 150 ml? Hoe meer ze drinken, hoe groter het maagje.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier nog niet bezig met fles laten vallen, ze drinkt ze nog helemaal niet allemaal leeg, haha. Denk dat ik op den duur de 3e ga minderen, en dan 4 en 5 eerder. En dan uiteindelijk de 3e weg. De 3e valt hier nl al 3 uur na de 2e, en maar 3 uur voor de 4e. Die drinkt ze ook vaak het slechtst.

Zij zal het ook wel fijn vinden weer thuis te zijn, hihi. Slaapkopje!

Zulke dingen op je werk zullen ook niet echt bevorderlijk voor de sfeer zijn. :(

9. Mamain2015

Mamain2015 Actief lid

25 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zei er ook bij dat ik niks aan de moeders van fb verwijt ofzo. Maar vind het gewoon bijzondee dat eem baby'tje ruim 13 uur zonder voeding kan. Vinden jullie dat niet bijzonder, dan? Zelfs ik kan dat namelijk niet, haha. Ik moet tussen ontbijt en avondeten echt nog even eten, hoor.

Dl sliep van 18:45 uur tot 07:15 maar heb haar gevoed om 22:30, 03:00, 06:00

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, ik denk ook dat het maagje gewoon mee rekt naarmate ze ouder worden. Tenslotte mogen ze zoveel drinken rond deze leeftijd.
    Het is de bedoeling dat we op een gegeven moment de avondfles vervroegen zodat ze het klokje rond gaan slapen want dat doet Florian ook echt nog niet.
    Dat heeft volgens mij echt niks met FV of BV te maken.

@Verliefd91, ik hoop dat je toch fijn kan werken dit weekend ondanks alles wat er speelt.

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spruitjes, ik denk dat de ze de vorige dagen gewoon heel actief bezig is geweest qua ontwikkeling! MIsschien allemaal nieuwe dingen ervaren en geleerd/ gezien en daardoor dus veel nieuwe indrukken en daarvan erg moe. Ik merkte gisteren bij Benjamin dat hij erg moe was, aan het eind van de dag huilerig en hangerig. Erg veel onrust bij verschillende flesje, avondfles ging bij niet, viel steeds in slaap. Ik moest deze week weer werken en hij drie lange dagen op de opvang, en hij is volop aan het rollen enz.

Gerdia, super zo'n leuk dagje met je dochter! Geniet ervan! Ik hoop dat het weer een beetje goed blijft!
    Inderdaad dat Benjamin zo'n lief vrolijk mannetje is en goed kan spelen, dat maakt inderdaad veel goed. Als hij zo leuk aan het spelen is en mij een dikke stralende lach geeft, dan smelt ik en vergeet/vergeef ik zijn spooknachtjes en de strijd om de fles.

Verliefd, vervelend die onrust op je werk! Zeker geen fijne werksfeer als er mensen uit moeten! Meer werkdruk voor de mensen die blijven, maar vooral de stress en het verdriet bij die mensen te zien! Naar hoor!
    Jij bent de late fles aan het afbouwen. Hier is de late fles tegenwoordig altijd een drama, hij wordt er zelf voor wakker, maar valt bij het drinken heel snel weer in slaap. En hij drinkt deze fles heel onrustig. Soms moeilijk in te schatten of hij gewoon te moe en te onrustig is (vanwege verkeerd drinken zonder adempauzes) of dat hij gewoon genoeg heeft. 's Nachts wordt hij sowieso veel wakker, ongeacht hoeveel hij drinkt bij de late avondfles. En s nachts te moe om te drinken en als hij dan een beetje drinkt, wil hij zijn eerste fles niet meer.

Drieka, het blijft tobben met zijn poepjes! vervelend! en zielig! Hopelijk komen de poepjes vandaag.
    Inderdaad een vroegere late avondfles fijner.

Maximale hoeveelheid vocht/ melkpoeder, wat betreft vocht heb ik eens een formule gezien van max. 180 cc per kg in 24 uur. Ik weet niet wat ik van een maximum vindt. Qua poeder begrijp ik het nog wel, maar qua water weet ik het niet. Ieder kind verschillend, misschien sommigen gewoon veel dorstiger dan de anderen. En bij groeispurtjes hebben ze toch meestal opeens meer nodig.
    Benjamin haalt eigenlijk nooit zijn richtlijnen (van CB of kinderarts) en Florian wel, maar toch groeien ze beiden en drinken ze beiden om de 4 uur.

Liekje, hier ook zo'n vroegvogeltje! 5:45 moest de dag beginnen. Mijn man is met hem naar beneden gegaan en zijn flesje om 6:10 gegeven.

Mamaim2015, 12,5 uur slapen in de nacht op een voeding toch super goed en lang! Dat wordt door niemand hier gehaald!
    BV lichter verteerbaar, maar soms drinken BV-baby's veel meer overdag dan FV-baby's. Benjamin krijgt Neocate en dit is erg licht verteerbaar, nog lichter verteerbaar dan borstvoeding, het is namelijk al voorverteerd, maar hij komt niet sneller en vaker voor voeding.
    Omdat zijn voeding licht verteerbaar is, worden ook de vitamines en mineralen sneller opgenomen in zijn lichaampje.

Hier, gisteren wij hij al erg onrustig, late avondfles ook veel onrust uiteindelijk maar 100 cc gedronken. Na 2 uur slapen weer wakker en tot 5:30 heel onrustig geslapen en vaak even wakker en huilerig. Gelukkig nam mijn man de ochtendfles op zich en ik heb tot 9:00 kunnen slapen, niet aan één stuk, want Benjamin sliep bij zijn ochtendslaapje onrustig.
    Zonder adempauzes drinken is gewoon super vermoeiend, baby's doen dit normaal automatisch, stoppen heel even en drinken dan verder. Benjamin niet, nu proberen wij de adempauze erin te brengen. Gaat wel moeizaam. Na 10/15 minuten lukt het hem niet meer.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ze had ook niet 13 uur zonder voeding gedaan, want ze zei nog dat ze een fles om 23 uur had gegeven. Maar net als Dafne drinkt ze die slapend.

En ieder kind is anders, dus ja, als een baby er niet om vraagt, kunnen ze best een tijd zonder. Ik eet ook zo vaak om 18 uur en dan pas weer 7.50 weer mn ontbijt.

Zo, Dafne gewassen, lekker schone kleren aan. Ze gaat zo even naar mn schoonmoeder, zodat ik bij de motorcross kan kijken. Daar neem ik haar echt niet mee naar toe met die herrie, stof en uitlaatgassen.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, ja het blijft een beetje aantobben met poepen hier maar goed, de lijnzaadolie werkt normaal super goed dus ik verwacht dat hij tegen de avond of morgen een flinke poepluier heeft.
    Ja, dat klopt, het is minimaal 120 en maximaal 180 cc per kilo bij die babytjes, Florian mag dan ook maximaal 1080 cc drinken per 24 uur maar ja, je mag maar maximaal 30 schepjes voeding per 24 uur dus dat gaat al niet, hij drinkt nu 1020 cc per 24 uur met 30 schepjes.
    Hij heeft 3 weken 960 cc gedronken per 24 uur en daar het erg goed op gedaan, nu hoop ik dat hij het hier ook 3 weken op volhoudt want daarna kunnen we ook beginnen met bijvoeding en zou ik eventueel rijstebloem kunnen geven.

Ik hoop echt dat het met Benjamin ook snel beter gaat maar drinken zonder adempauze dat gaat ook bijna niet, logisch dat hij dan gefrustreerd en oververmoeid raakt :(

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @pukhepuk: nog erg onrustig dus! Kun je hem dat weer aanleren, die adempauzes?

15. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, ik denk dat bijvoeding en/ of bij een fles wat rijstebloem Florian goed zou doen! Vaak is rond deze leeftijd meer nodig hebben, een teken dat ze meer nodig hebben en dat bijvoeding dan de oplossing is.
    Twee neefjes en nichtjes van mij kwamen tot 4 maanden twee keer in de nacht voor voeding, en ze zaten echt al op het maximum. Toen zijn ze direct met bijvoeding begonnen en gingen ze naar één nachtvoeding.
    En mijn middelste neefje tot 1,5 jaar wilde hij s nachts een papfles! :$:x:( Dus dat laat zien dat sommige baby's gewoon veel meer nodig hebben! Meer dan het voorgeschreven maximum!

Ik heb geprobeerd een flesje water zonder adempauze proberen leeg te drinken en dat is inderdaad erg vermoeiend.
    Het aanleren is moeilijk, en wij dit langzaam opbouwen, niet bij elke fles en niet te vaak tot hij dit bij elke fles kan/ doet.

Het s nachts spoken, combinatie van alles, Gecorrigeerd nu 4 maanden en een week, dus midden in een sprong! Ik merk dat hij ook wat meer bij mij wil zijn. leg ik hem in de box, gaat hij huilen en pak ik hem op, is hij blij. Maar het doorslapen heeft hij wel al in zich.

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk ja ik denk dat Florian met 4 maanden ook echt wel toe is aan bijvoeding, hij heeft gewoon grote honger altijd en toch is hij perfect op gewicht, het is geen dikke baby of zo. Dat zeiden ze bij het CB ook dat hij er prima uitzag en goed in vorm was, hij heeft gewoon meer nodig.

Hij wordt 4 maanden in de vakantie van mijn man en dat is erg fijn, kunnen we samen gaan beginnen met de hapjes en alles :D
    Ik merk echt dat Florian zich nu heel erg snel aan het ontwikkelen is, hij speelt pas 1 week met de babygym en deze heeft hij zelfs pas sinds dinsdagavond dus nog geen week en toch pakt hij de beertjes al vast, trekt ze naar zich toe en laat ze los zodat het geluidje komt :D
    Hij vindt het helemaal geweldig :)

Iets drinken zonder adempauze is ook bijna niet te doen, dan ga je je verslikken en je wordt super moe.

17. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Drieka, Florian gaat inderdaad nu heel heel erg snel! Echt knap hoor, dat allemaal in 1 week! Een hele grote sprong! :D;):)
    Zo, zie je dus maar, dat uitdagend leuk speelgoed gewoon heel belangrijk is!
    Florian heeft gedaan duidelijk meer nodig, een andere baby van hetzelfde formaat met dezelfde hoeveelheid voeding zou misschien wel heel dik zijn!
    Leuk ook om bijvoeding uit te proberen in de vakantie!

Wat betreft benjamin, zijn kinderarts vindt het hem een lief heerlijk mannetje maar vooral wat drinken (maar ook slapen) een ingewikkeld, moeilijk en gevoelig mannetje! Maar ook eentje met veel veerkracht, genoeg baby's in zijn situatie krijgen uiteindelijk een sonde of moeten alles met een lepetje krijgen (veel gedoe en geknoei).
    Als Benjamin op een moment niet meer gaat aankomen, moet hij aan een sonde.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, ik denk dat Florian het 12 weken sprongetje heeft doorgemaakt want hij kan ineens veel meer en begint ook langzaam soms een beetje te brabbelen, ook dat breed lachen is zo leuk, dan smelt ik gewoon.
    Ik denk dat Florian het gen heeft van de mannen in mijn familie, allemaal groter dan 2 meter en heel slank! Die kunnen eten wat ze willen en komen niet bij :D

Nooit gedacht dat ik zoveel liefde voor iemand kon voelen als dat ik voel voor Florian, en dan te bedenken dat ik 3 jaar geleden echt niet moest denken aan kinderen, ik vond mezelf gewoon niet het type om moeder te zijn en nu.....het gaat me allemaal zo gemakkelijk af dat iedereen om me heen zegt dat ik een geboren moeder ben ;)

Ik hoop echt dat Benjamin wel blijft aankomen en geen sonde moet krijgen hoor :(
    Hij heeft in zijn korte leventje al genoeg meegemaakt!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.164
    23.244
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Leuk dat Florian nu ook lekker speelt! Ik kan er echt van genieten als ik Dafne zie spelen en hard moet lachen van plezier. 😍

@pukjepuk: laten we hopen dat een sonde niet nodig is! Dat lijkt me ook niks. Hoewel het aan de andere kant misschien een manier kan zijn om het negatieve van het drinken even los te laten, en zn energie te stoppen in beter slapen. Maar je wil het liefst natuurlijk niet van die toeters en bellen bij je kind 😓

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Liekje81, dat is ook vreselijk leuk, kan er echt van genieten als ik zie dat hij bewust dingen probeert te pakken. Ook heerlijk dat ik hem kan laten lachen al is het nog zonder geluid.

Deel Deze Pagina