Maart 2015 mamma's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Drieka, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ohjee dat ben ik Hoi!!! :p

Mijn zoontje is van 7 april maar het april topic leeft niet zo erg. Daarom lees ik graag van jullie kindjes Hoe de ontwikkeling is aangezien het maar een week scheelt. Maar ik vind het ook gek om mee te posten omdat mijn kind geen maartbaby is :)

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

@sanna1986, dat is niet erg hoor, er post hier nog iemand mee wiens kindje eind Februari is geboren maar ze gaf aan het hier gezelliger te vinden dus kom er gezellig bij! Die week doet het hem ook niet :D

@PukjePuk, gelukkig neemt Benjamin de maagzuurremmers wel gemakkelijk in! Wat jammer dat hij zo bang blijft en ik zou zeker eens een babyconsulent inschakelen, het kan nooit kwaad.

@Liekje81, ik vind dat bad ook enorm duur, normaal ben ik fan van tweedehands maar met zoiets niet want dat vind ik dan niet zo hygiënisch omdat het zacht plastic is, het is een eenmalige aanschaf en daar kan de kleine jaren plezier van hebben dus dan is het het wel waard denk ik zo?
    Maar eerst eens kijken of hij badderen wel weer leuk gaat vinden want ik ga geen 145 Euro uitgeven als hij er niks aan vindt.

Dat is precies de reden dat ik zelden nieuws kijk, ik kan er niet zo goed tegen al die aanslagen en zo :(

3. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aanslag, echt erg akelig! :$:(:x Heel eng en erg dat mensen zo ver kunnen gaan (aanslagen) en elkaar dit dan aandoen! Heftig! zo krijg je ook alleen nog meer haat en nijd tussen bevolkingsgroepen! De wereld wordt er echt niet leuker op!
    Zoals Drieka zegt, soms kun je beter geen nieuws volgen!

Sanna, welkom hoor! Je mag ook gewoon meeposten als je dat wilt! Een weekje maakt ook niet uit, je kleine had ook een week eerder in maart geboren kunnen zijn. ;)

Benjamin toch bij het tweede slaapje 2,25 uur geslapen, wel met twee keer huilen tussendoor. Hij sliep toen in zijn lichte slaap, en daarna weer stil. Ik hoop niet dat dit betekent dat hij altijd angstig droomt. Mijn moeder zegt dat hij wat betreft het tussendoor huilend wakker worden en onrustig slapen, hij gewoon zijn zelfvertrouwen om zelf in slaap te vallen weer moet krijgen.
    De afspraak bij de baby-consulent staat voor aanstaande woensdag!

4. sanna1986

Oh leuk!! Ik hou er van om lekker over onze kinderen te kletsen haha!

Zal wat over Timur (de rest van de tijd zal ik hem T noemen) vertellen dan.

Hij is 7 april geboren een klein mannetje van 49 cm en 2950 gram. Een tevreden kereltje die goed aanhapte en daarna meteen als een blok in slaap viel. Veel te veel afgevallen en moeten bijvoeden. Uiteindelijk ben ik helemaal overgestapt op kv. De oudste is er ook groot mee geworden.
    Hij drinkt nu 5 x 150 cc sinds vorige week hiervoor dronk hij 5 x 120 cc. Ook geen grote eter dus maar hij is ook nog steeds klein. Hij draagt maat 56 en van sommige maten zelfs nog 50. Dit in tegenstelling tot de oudste die zat nu al in maat 68 :p
    Hij slaapt goed om 21.00 krijgt hij de laatste fles en om 5.00 kont hij weer. Zie hier dat sommige kindjes veel langer slapen maar ik vind dit al mooi!

Over het baby badje. .. Mijn oudste heeft er tot een maand geleden ingezeten. Hij is 3.5 en groot voor zijn leeftijd 😂 maar panisch voor de douche en ik vind het bibabad zo gigantisch. Nu past hij echt niet meer dus ik geloof gewoon niet dat jullie baby'tjes echt niet meer passen :p

5. sanna1986

Verschrikkelijk al doe aanslagen en met een moslimman voel ik best wel de angst. Er zijn zoveel bekrompen mensen denken dat alle islamitische mensen zo zijn. En onze kinderen later? Groeien ze wel veilig op? Brr

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Welkom Sanna!

Dafne past nog wel in het badje, maar we vinden het zo'n gedoe. Tot nu toe vindt ze onder de douche met ons helemaal prima.

Zij komt trouwens niet eens aan de 5x 150. Mag blij zijn als ze de 650 cc op een dag redt. Maar ach, ze doet het er goed op.

Lijkt me in jullie situatie best eng ja. En dan hoor je Geert Wilders weer van die belachelijke dingen roepen. Alsof elke moslim zo is, omdat er een paar van die mafketels tussen zitten. Ik ken genoeg moslims die dit soort acties veroordelen.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Leuke naam heeft je zoontje Sanna!
    Hoe heeft jouw kindje nog in dat babybadje kunnen passen, dan moest hij toch zeker met de benen over de rand heen :$
    Florian is 61 cm en het gaat echt niet meer lukken, hij past nog wel maar hij zet zich steeds met de benen tegen de rand af en dan heb ik alles kletsnat ;). Met laminaat ben ik daar niet zo blij mee, op de badkamer kon het badje ook wel maar heb ook geen zin elke keer de badkamer te moeten dweilen na een badje.

Timur drinkt dan ook niet heel erg veel, hier drinkt Florian 4 keren 180+6 en voor de nacht 200+6, hij krijgt om 22:00 de laatste fles en ik moet hem om 08:00 echt wakker maken :D.
    Florian is 11 dagen eerder gehaald dmv inleiding (nou ja ben 13 dagen eerder ingeleid maar meneer deed er nog 1,5 dag over) en woog 3585 gram, was 51 cm dus zeker niet klein.

@Pukjepuk, is lastig in te schatten of Benjamin akelig doet dromen natuurlijk, ik denk dat baby's ook wel kunnen dromen dus ook nachtmerrie's kunnen hebben.

8. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Welkom sanna.. Altijd goed toch beetje mee kletsen..
    Je kleintje drinkt inderdaad niet veel onze dochter drinkt dan wel 4keer 180/6 maar past ook nog maatje 56.. Heel langzaam groeit ze nu in 62.. Mocht ook wel..
    Pukjepuk, t begin is er dus wel voor je mannetje, het zij dan met tussendoor huilen maar 2,5 uur is voor hem al echt knap.

Slapen overdag hier niet zoals ik van haar gewend ben.. Elke keer 3 kwartier tot een uur. Tussendoor is ze wel vrolijk.. Ik t boek oei ik groei erbij gepakt en t klopt aardig met t gedrag van poppetje.. Duidelijk in de fase spring komt eraan.. Hopelijk snel want de dagen duren lang zo!

9. sanna1986

Het is vreselijk liekje mijn man voelt zich heel vaak ongewenst hier:( hoop niet dat onze kinderen zich ooit zo zullen voelen....
    650cc is weinig maar prima toch als ze er goed op doet? Ik ben niet zo van de standaarden. Kijken naar je kindje ze weten zelf heel goed hoeveel ze nodig hebben.
    Ik ben zelf leerkracht en dan gaat het altijd over het gemiddelde. Nou er zijn heel veel niet-gemiddelde kinderen en maar een paar die dat wel zijn!

Drieka hoe hij in dat badje gepast heeft? Zitten en de knietjes omhoog :p nu was ik hem... zodra de douche aan gaat gilt hij als een malle. Straks staat jeugdzorg op de stoep :)
    Je hebt een flink kereltje heerlijk was mijn oudste ook!

Verliefd 4 x 180/6 is ongeveer hetzelfde als 5 x 150/5 toch ;)

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna1986, ja zo kan een kindje inderdaad lang in dat badje passen ;)
    Misschien is hij zo bang voor de douche omdat hij er nooit onder is geweest toen hij klein was en vindt hij het nu beangstigend?
    Ja Florian was bij de geboorte al flink, nu na 3,5 maand is hij 10 cm gegroeid en zoiets 2 kilo zwaarder dan bij de geboorte dus het valt nog wel mee. Hij is lang en slank :D, draagt broekjes nog maat 56 en in zijn truitjes maat 62.

11. PukjePuk

PukjePuk Fanatiek lid

3 jul 2012
    1.483
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sanna, wat naar dat je man zich hier vaak ongewenst voelt! erg dat over één kam schreren van mensen! Onze beste vrienden zijn moslim en mijn zus is moslima geworden, en ze hebben dat gevoel ook.
    Je hebt gelijk elk kindje is anders. Volgens mij dronk mijn mannetje dat ook met 10 weken, 5 keer 150 cc.
    Timur mooie bijzondere naam, vind ik. Hoor je bijna niet.
    Mooi slaapritme heeft hij al, en als zijn laatste flesje een uur opschuift, dan schuift de eerste fles na echt de ochtend (rond 6:00)

Verliefd, inderdaad korte slaapjes, dat had Benjamin dus ook steeds vanaf zondag, gisteren en vandaag alleen wat beter. Alleen werd Benjamin steeds huilend wakker (nog moe, maar niet zelf verder in slaap kunnen vallen. Maar als ze gewoon vrolijk is verder, dan is het voor enkele dagen niet zo erg.
    Benjamin inderdaad goed gedaan, en net gaf Benjamin zelf aan dat hij moe was, en hij was juist die signalen kwijt geraakt.

Drieka, wat een heerlijk spartelboefje heb jij, zeg! Benjamin gaat echt chillen in bad. Als Florian op uitgerekende datum geboren was, dan zou hij echt zwaar zijn. Benjamin was bij geboorte 3360 gram.

dromen, ik weet eigenlijk niet wanneer ze over iets gaan dromen. Misschien meer het verwerken van prikkels. Misschien droomt Benjamin over allemaal akkelige flesjes ;):)

12. sanna1986

Hihi dat valt inderdaad mee Drieka E was lang en dik héél dik :p

Als baby is hij wel mee geweest en vond hij het heerlijk. Maar op een gegeven moment werd hij echt te zwaar icm glibberig. Daarna vond hij het eng. Maar hij is sowieso bang aangelegd...

13. sanna1986

Naar hè pukjepuk en helaas wordt de partij van de vrijheid alleen maar groter. Heeft aan hoe mensen er echt over denken!

Dankjewel we hebben lang naar T zijn naam gezocht. Mijn man wilde heel graag een Turkse naam. Ik vond dat prima als hij hier ook een beetje modern in het gehoor ligt.
    Die laatste fles opschuiven liever niet ik lig ook graag op tijd in bed 😂 hij gaat vanzelf wel langer slapen. Ze zijn maar zo kort zo klein. Straks weet je niet meer hoe die nachten waren. Althans ik wist het niet meer.

Ik denk dat Benjamin best kan dromen hoor. Niet zoals wij dromen maar wel om te verwerken.

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Pukjepuk, Florian liep vroeg in de zwangerschap al 2 weken voor qua groei dus we wisten dat het geen klein poppetje zou zijn, mede daardoor wilde ik ook dat hij eerder gehaald werd want anders was het echt een joekel geweest :$
    Ja hij is echt druk, ook op de arm kan hij flink spartelen, dat zeggen anderen ook vaker.

@sanna1986 oh nee hier niet, Florian is echt slank en lang haha, dat zit in mijn kant in de familie bij de mannen, die zijn allemaal erg slank en langer dan 2 meter.
    Dat samen douchen doe ik ook niet want hij spartelt me te zeer en ik ben bang dat hij me uit de handen glibbert dan.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik haaaaat de strijk! Net 2 uur staan doen. Ook vouwwerk hoor, maar toch. Planten in de tuin water gegeven en dan nu sinds 5.45 vanochtend tijd om even te relaxen. Het was een razend drukke werkweek. Heb om 18.30 2 pcm/codeine op maar nog steeds zo'n hoofdpijn.

@pukjepuk: gelukkig dan een paar redelijke dagen van Benjamin.

@sanna: ik vind dat heel erg dat je man zich zo voelt. Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken, zoals wij hier 😊

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Poeh 2 uur strijken en vouwen is ook wel erg lang Liekje. Ik spaar het nooit gigantisch op, als ik maximaal 8 shirts/ blouses heb liggen dan strijk ik het al dus ben nooit langer dan 20 minuten bezig per keer.

Hopelijk zakt je hoofdpijn snel een beetje, kan ook van de vermoeidheid zijn natuurlijk.

17. sanna1986

T heeft zijn fles al gehad ben benieuwd naar de nacht... nouja duik er ook maar in. Mijn man werkt do tm zo dus zit toch alleen...

Tjee 2 uur strijken daar zou ik ook niet blij van worden liekje. Heftig hè zo'n lange dag bezig zijn. Ik ben nu al de hele dag bezig met een peuter zonder middagtukje en kleine T.
    Ik heb 2 weken cadeau gekregen van mijn baas anders had ik maandag al moeten beginnen. Nu begin ik pas na de zomervakantie met werken. Ben benieuwd hoe dat straks weer is....

18. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.165
    23.248
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als je 34 uur werkt, ontkom je er soms niet aan om op te sparen, haha.

Wat doe jij voor werk Sanna? Leerkracht? Lekker om dan nog even vrij te hebben. Ik was blij dat ik na 16 weken verlof weer kon gaan werken. Verveelde me nogal. Maar had dan ook niet nog een kleine rondlopen, haha.

19. Drieka

Drieka Niet meer actief

@Sanna, dat is lief van je baas dat je die 2 weken cadeau hebt gekregen natuurlijk.

Ja dat is het enige 'voordeel' van afgekeurd zijn, ik heb wel de hele dag de tijd om het huishouden te doen en hoef niks op te sparen natuurlijk.
    Gelukkig kan ik ook elke middag nog een dutje doen samen met Florian, maar goed heb ook CVS dus zonder middagdutje zou het ook erg zwaar worden maar goed, we willen misschien ooit toch nog een 2de kindje, kijken of dat dat wel haalbaar voor mij is ;)

20. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Oooowh dames het is weer overdag slaap drama hier!! Om 8 uur viel ze eindelijk na hoop zeurend gehuil en gejammer en getroost van ons in slaap. Yes dachten wij! Ze had overdag ook maar 3 kwartier geslapen dus moest echt mie zijn. Werdt ze na een kwartier al weer wakker! Uiteindelijk toch maar naar beneden. Boos op schoot natuurlijk. Vervelend in de box. Te vroeg voor de fles. Uiteindelijk uit pure frustratie maar buiten gaan wandelen met honden en wagen. Denk dan slaapt ze zo. Nou niet dus!!! Een dik uur klaar wakker me aan zitten kijken. Verder helemaal tevreden. En nu zit ze slapend de fles te drinken. Ongelofelijk. Ik vraag me echt af of wij niet iets gruwelijk fout doen. We proberen haar echt voor de ergste signalen in bed te doen. Want als ze de signalen laat zien zijn we te laat in haar geval. Denken we.
    Vaak drinkt ze de fles al slapend. Om daarna mini dutje te doen op onze schoot tijdens het melk laten zakken. En daarna weer klaar wakker (ze doet het op powernapjes ofzo)
    Een normale baby slaapt- word wakker- fles- spelen- naar bed. Maar hier is ze steeds te vroeg wakker waardoor we nog niet de volgende fles al kunnen geven. Dan kom je uit op slapen - wakker- spelen- slapende fles- powernapje op schoot- wakker...

Iemand nog een gouden tip?
    En sprongetje? Ja me reet..! Ze heeft deze sprong al 16 weken dan ofzo..
    Sorry... Verder gaat het heel goed haha

Deel Deze Pagina