Hier ook nog een lekker kopje koffie op net, deed ik bij vorige zwschapen ook...niet teveel, maar een paar kopjes per dag kan gerust hoor. Ik lig in,iddels alweer op de bank, voel me zo moe en de hoofdpijn komt weer opzetten, vannacht veel wakker geweest en erg warm gehad...hebben jullie t ook zo warm?
hoi meiden , ik zou ook graag mee willen lezen en schrijven , gisteren zijn we er achter gekomen dat ik rond de 5 weken zwanger ben ... wel al aardig wat kwaaltjes maar ja dat hoort er bij . vooral last van misselijkheid , totaal geen eetlust en een rommelende buik . vrijdag afspraak bij de huisarts dit omdat ik in een rolstoel zit en medicijnen slik . groetjes
@zonnestraaltje2, welkom & gefeliciteerd! Gezellig dat je mee komt kletsen. Mag ik zo brutaal zijn om te vragen waarom je in een rolstoel zit? Ohja ik heb ook echt ontzettend veel honger! Ik blijf maar eten, heb me er maar aan overgegeven, m'n lichaam zal het vast nodig hebben. Wel gezonde dingen uiteraard . Wanneer gaan jullie het aan familie/vrienden vertellen? Wij wachten tot de 1e echo. Het is nu nog zo onwerkelijk, eerst zelf even zien dat er echt iets groeit in m'n buik. Maar ik vind het zo lastig haha, kijk echt uit naar dat moment. Heb ook enorm de neiging om al spulletjes te gaan kopen maar daar probeer ik me ook nog even bij in te houden. Ben gewoon echt super gelukkig
Dames, ik zie pas deze club. Ik heb me eerder gemeld bij de bevallijst van eind maart. Mag ik hier ook mee kletsen? Ik heb gisteren positief getest en denk dat mijn uitgerekend datum 21 maart is. Zwanger van de tweede in de eerste ronde .
Zonnestraaltje, gefeliciteerd en welkom! Maandag 3 augustus hebben we de eerste afspraak bij de verloskundige. Mocht alles goed zijn, gaan wij het denk ik na de echo aan familie/vrienden vertellen. Één collega weet het al maar ik werk daar heel nauw mee samen dus was het alleen maar praktisch om het haar te vertellen. De rest van mijn werk krijgt het na de 12 weken te horen. Weten jullie misschien of je parmezaanse kaas mag eten tijdens de zwangerschap? Ik kan op internet niet echt een duidelijk antwoord vinden, of ik zoek niet goed..
Parmezaanse kaas is volgens mij een randgeval. Als het goed is, is het rauwmelksekaas en dus mag het niet, maar omdat het harde kaas is, maakt dat weer niet uit. Ik snap dus dat je het niet duidelijk op internet hebt kunnen vinden! 😉
Wat grappig om te lezen dat de meeste hier wel last hebben van misselijkheid! Ook hier veel last er van.. Maar idd snel een cracker erin en het gevoel is weer weg. Gister even met spoed naar de tandarts geweest. Had namelijk het idee dat mijn verstandskies door kwam.. auw! Gelukkig was dat niet het geval, hij was namelijk al door zei de tandarts Helaas was het tandvlees wat erom heen zit helemaal gaan ontsteken met oorpijn als gevolg Ben blij dat het dit was en niet dat ik nog naar de kaakchirurg moest zo voor de vakantie. Gelukkig is de vakantie bijna zover! Ben er ook echt wel aan toe.. op het werk heb ik het idee dat ik ieder moment in slaap kan vallen hahaha Vrijdag vertrekken we voor 3 weken naar spanje met de auto.. Kreeg van de gynaecoloog wel het advies om regelmatig te stoppen en even een rondje te gaan lopen.. aangezien je meer kans op trombose hebt als je zwanger bent. Vind het trouwens nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger ben! Ondanks dat we een echo hebben gehad met een kloppend hartje vind ik het nog steeds erg spannend! Zijn jullie ook zo bang dat het mis gaat? Of ben ik de enige die daar zo last van heeft? Ik maak trouwens elke week een foto van me buik. Zijn er nog meer dames die dat doen?
@Annelaa, ja ik ben daar ook echt ontzettend bang voor! Heb nog geen echo gehad dus alleen positieve testen die bevestiging geven. Probeer mezelf niet teveel ongerust te maken maar het zit wel echt in m'n achterhoofd, stel dat...lijkt me echt verschrikkelijk. Oepsie, ik heb ook rijkelijk m'n risotto gister bestrooid met parmezaanse kaas
Volgens mij kan parmezaanse kaas geen kwaad hoor. Zeker niet als die gewoon uit de supermarkt komt. Supermarktkaas is vaak zo bewerkt dat er geen rauwe melk in zit. Anders altijd even op de verpakking kijken. Waar je voornamelijk mee op moet passen zijn de franse kaasjes en zo die je echt bij de kaasboer haalt. Wij gaan het aan de directe omgeving wel eerder vertellen dan de echo. Heb het weekend er voor mijn verjaardagsfeest en het valt wel erg op als ik niet drink. Bovendien vind ik het fijn dat er al een paar mensen op de hoogte zijn, voor het geval dat we toch slecht nieuws krijgen. Onze buren (tevens beste vrienden) zijn al op de hoogte, daar kan ik al helemaal niets voor verborgen houden. En mijn baas weet het ook al. Praat wat makkelijker als ik me ziek zou moeten melden, hoef ik geen smoesjes te verzinnen.
Overigens lees ik op internet het volgende over kazen: Eet geen zachte kazen die gemaakt zijn van rauwe melk ( 'au lait cru' ). Rauwe melk, bijv. van de boer, moet je voor gebruik koken. In rauwe melk kan de listeriabacterie groeien en die bacterie kan gevolgen hebben voor uw kind. Gepasteuriseerde melk of kazen kunt u zonder risico gebruiken. Welke kazen mogen: De harde kazen: Cheddar, Cantal, Gruyere, Emmenthaler, Hollandse boerenkaas, Parmezaanse kaas, Peccorino, Manchego.( in harde kazen is de zuurgraad niet geschikt om de listeria-bacterie te laten gedijen ) De zachte gepasteuriseerde kazen: gepasteuriseerde camembert, roombrie of brie 50%, Mont Charentais, Boursault en explorateur, Chaumes, Kernhem, gepasteuriseerde Munster, Taleggio en Artavaggio. Bij de blauwschimmel Roquefort die van ongepasteuriseerde schapenmelk is gemaakt is deze volledig listeria vrij verklaard. Alle gepasteuriseerde blauwschimmelkazen als: Mont Briac, Bleu dAuvergne, Fourme dAmbert, Cabrales en Blue Stilton, Gorgonzola, Larzac, Magor, Bleu de Gex. Let op sommige zijn soms van ongepasteuriseerde melk gemaakt, dus goed nakijken!! Alle gevulde bries van gepasteuriseerde koemelk zijn toegestaan. Alle diverse kazen: Mozzarella, Feta, Mon Chou en andere chees-spreads, ricotta en mascarpone, fromage frais als wel crème fraiche. De geitenkaas: Merlijn, Buche de Chevre, geitenkaasjes in olie met kruiden ( in geitenkaas is nog nooit listeria aangetroffen en men wijt dat aan een bepaalde stof die van nature in geitenmelk zit )
Hoi Hoi... hier ga ik vanaf week 6 beginnen met foto's maken. ik wil het leuk vertellen aan de oma's en opa's maar weet even niet hoe. iets met mijn dochter misschien.. verder gaan wij het pas na de 12 weken aan "andere" vertellen. eerste afspraak bij de vk is op 30 juli en echo op 16 aug zo spannend!!!
Hi dames, mag ik meekletsen? Ik heb vandaag geheel overwacht positief getest. We hebben 2 weken geleden besloten om het op z'n beloop te laten en die avond is ons tweede kindje blijkbaar meteen verwerkt. Ik heb al een dochtertje van bijna 2 en volgens berekeningen ben ik rond 26 maart uitgerekend. Dit weekend mijn NOD maar was zo moe en opgeblazen dat ik toch maar even testte. Meteen een knaltest dus dat was duidelijk. Spannend! We waren er nog niet echt op voorbereid maar zijn enorm blij! Even laten bezinken en volgende week maar eens inschrijven bij de vk. De komende dagen zijn dus nog even spannend of het blijft plakken!
Welkom Melanie en gefeliciteerd!!! zo ging het bij ons ook... bij de eerste heeft het een jaar geduurd. ze is nu ook bijna 2 en dachten dat het wel weer tijd was voor een broertje of zusje.. meteen eerste ronde ook raak. We zijn echt superblij en ben zo benieuwd hoe grote zus op de baby zal reageren...
Welkom zonnestraaltje, Melanie en LSQ, gefeliciteerd en gezellig dat jullie mee komen kletsen 😊 Wij hebben het alleen aan onze families verteld maar dat heeft een reden. Wij hebben in februari een miskraam gehad met 12 weken zwangerschap. We hebben toen zoveel steun gehad aan onze families. Dus we hebben het ook niet leuk gebracht maar gewoon verteld. Stel dat het weer mis gaat dan zijn ze er ook voor ons. Verder komt niemand het te weten. Op mijn beste vriendin na maar dat is anders haha. Voor haar kan ik het niet verborgen houden haha. Vaak word er als ik savonds bij haar ben een wijntje aangeboden en als ik dat steeds zou afslaan, valt het op. Dus ben tegen baar gewoon eerlijk geweest. Ben trouwens niet echt een zuiperd hoor haha. Meer voor de gezelligheid eens in de zoveel tijd dus voor de rest zou het niet eens opvallen. Op het werk wil ik het stil houden totdat ik wat weet over mijn contract en dat is in september. Dus ik denk dat ik tot maximaal 15 weken mijn mond moet gaan houden. Pfff maar gelukkig zitten er 3 weken vakantie tussen. En kom dan eind augustus terug en dan zal het hopelijk nog max 3 weken duren voordat ik het weet. Spannend.
Gezellig, ik klets ook graag mee. Paar dagen geleden positief getest. Geheel onverwachts na een miskraam vorige ronde. Is er al een lijstje? Anders wil ik die wel maken
KlGekko, ik zie dat jou dochtertje Lizzy heet. Ik vind dat zo'n mooie naam. Als Levi een meisje was, zou hij ook Lizzy geheten hebben hihi. Vos, volgens mij zei jij dat je afentoe vergeet dat je zwanger bent. Ik heb dag hier ook. Soms denk ik oja, ik ben zwanger. Voel me dan weer helemaal blij worden. Bijna niemand weet het bij ons en sommige collega's zeggen ook van oh meid toch wat straal je. Ik glimlach dan terug en denk bij mezelf, je zou eens moeten weten hihi 😉 Het slapen gaat hier trouwens ook weer bagger. Val wel gemakkelijk in slaap maar wordt elke nacht rond 4.00u wakker, moet dan plassen en val daarna dus weer moeilijk in slaap. Gelukkig is mijn kleine lieverd een uitslaper dus ik kan ook wat langer blijven liggen hihi. ☺️
Boommm, gezellig dat je mee komt kletsen. De lijst is er al. Zeg maar wanneer je bent uitgerekend, je leeftijd en hoeveelste kindje dit voor je is en ik zet je op de lijst erbij ☺️