Brabantse (aankomende) mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamamarjon, 9 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Hey lijkt me leuk om met andere uit omgeving brabant te kletsen die ook zwanger zijn.

Zal me even voorstellen
    Ben marjon 34 jaar woon samen in tilburg met mijn vriend 26 2 honden en 3 katten, heb zelf al 2 kids 2 jongens van 5 en 7 die gedeeltelijk bij mijn ex wonen.
    Voor mijn vriend word het zijn eerste kindje dus het is voor hem super spannend allemaal, maar ik moet zeggen dat ik deze zwangerschap ook heel spannend vind.

2. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hoi marjon. Gefeliciteerd!

Ik woon dichtbij breda voor ons beide het eerste kindje. Ik ben wel eerder zwanger geweest maar dat is helaas een miskraam geworden.

Hopenlijk komen er meer dames bij :)

3. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Hi amy leuk dat je ook heb aangemeld, en wat fijn dat je nu weer zwanger bent ook gefeliciteerd! duurde het lang na je miskraam dat je weer zwanger bent geworden?
    Hoop dat hier die eerste 3 maanden er snel door heen zijn geeft dan toch weer iets meer vertrouwen dat t goed blijft gaan.

4. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Mijn miskraam was in een eerdere relatie. Dat is jaren geleden. Dit was onze eerste poging en op een aantal weken van knuffelen met de wc na gaat het goed. Volgende week alweer de 20 weken echo. Weet je al wanneer je bij de verloskundige terecht kan?

5. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Fijn zeg na een eerste poging gelijk raak, hier ook! was 1 mei gestopt en 1 juni positieve test(en) heb mijn eerste vroege echo al gehad omdat ik het niet kon geloven dat ik al zo snel zwanger was, maar was nog niets te zien, mag nu over 2 weken terug komen dus kijk er erg naar uit!.
    Je hebt nu helemaal geen kwaaltjes meer? ik heb bij mijn vorige zwangerschappen eigenlijk weinig tot geen last gehad, en ook nu ook niet echt wel wat pijn in mijn onderbuik en been gehad maar dat is wel te verwaarlozen.
    Spannend zeg de 20 weken echo willen jullie het geslacht ook weten?

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Hoi, ook ik ben een brabantse mama-to-be. Eindhoven om precies te zijn, maar heb 9 jaar in een dorp tussen tilburg en breda gewoond :)

Mijn man en ik verwachten in november ons eerste kindje. Komende vrijdag hebben we 19-weken-echo en ik vind het super spannend.

Overigens hebben we ook net een huis gekocht, krijgen bijna de sleutel. Als alles volgens planning verloopt, gaan we er in september in. Wel fijn zo voor de bevalling, want nu wonen we in een oud appartement met enkel een heel steile trap... zal fijn zijn als we een fatsoenlijk huis hebben, met zelfs een tuin!

Wij hebben overigens ook 3 katten. Ben heel benieuwd hoe die gaan reageren op een baby, haha!

7. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    gefeliciteerd evelyn! ook spannend de eerste! en vlg week de echo willen jullie het geslacht ook weten?

Ik heb al twee jongens en wil stiekem graag een meisje hihi weet wel dat de gezondheid het belangrijkste is maar toch zou wel heel leuk zijn...

Lekker dat jullie in iedergeval ook je nieuwe huis in kunnen voor je bevalling.

Weten jullie ook al hoe jullie gaan en willen bevallen?
    Ik zal waarschijnlijk een ks gaan krijgen heb bij de vorige een geplande ks en een ks na 24 uur weeen gehad, en wil eigenlijk dat laatste niet weer meemaken dus dan liever een geplande ks..

8. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    We willen graag weten of we een jongetje of een meisje krijgen. Mijn man en ik zijn ook verschrikkelijk nieuwsgierig, haha. Maar spannender vind ik of de vitale organen t allemaal doen en of er geen open ruggetje, schedeltje, etc is.

Wat betreft de bevalling: nog niet echt over nagedacht. Het wordt sowieso ziekenhuis, omdat ik te zwaar ben 'en omdat mn man dat heel graag wil. Prima.

Ik zie trouwens dat Amy2015 en ik precies even lang zwanger zijn :D

9. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    hey dat is toevallig dat jullie even ver zijn!

Zijn er risicos dat je te zwaar bent evelyn? en is dat door de zwangerschap extra geworden?

Ik heb van mezelf al overgewicht dus hoop dat ik tijden mijn zwangerschap ook niet al te veel aan kom, of dat het risicos kan hebben. maar eerste gesprek moet nog komen dus dan zal ik het ook wel even ter sprake laten komen.

10. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Volgens mij valt t wel mee hoor. Ik had voor de zwangerschap een BMI van ongeveer 32, en ook al is dat veel te hoog, het vet zit 'm vooral in mn benen en billen. Heb (eh... had) een slanke taille en weinig buikvet :)
    Maar het probleem zit m er in dat als ik thuis begin met bevallen en halverwege toch naar t ziekenhuis moet, de ambulancemedewerkers met zn tweeën max 100 kilo mogen tillen, en daar zit ik tegen die tijd wel aan. Dus we beginnen gewoon in t ziekenhuis :)

11. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hey evelyn ja echt grappig . Wij hebben ook net een nieuw huisje. Eind van de maand gaan we verhuizen. Heb gelukkig vrij van t werk. Tis ongemerkt hoop werk. Wij willen het ook wel weten maar niet per se liever horen we hoe het met de baby is. daarom ook geen pret echo gemaakt. Hebben jullie of gaan jullie dit doen?

12. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Oei dan zit thuis bevallen er voor mij er zoeizo ook niet in dat ze maar met 100 kilo mogen tillen dat wist ik niet joh!

(zit er nu al bijna tegen aan oeps)

En ja ik heb wel een pretecho laten doen bij beide zwangerschappen, had deze als kadootje gekregen, ik vond het erg leuk om mee te maken, maar ja je kijkt er achteraf nooit meer naar..

13. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Gefeliciteerd! Weer in Breda? Leuk stadsdeel?
    En t is echt veel werk. Wij hebben een ex-huurhuis gekocht en er moet véél aan gedaan worden. Nieuwe vloeren, alle behang en steenstrips er af, van boven tot onder nieuw stucwerk, sauna, schouw en keuken eruit, nieuwe keuken er in, kozijnen geschuurd en geschilderd.... pfff.
    Manlief denkt dat we in augustus kunnen verhuizen. Ik vind september al optimistisch. Maargoed, we zien wel. Als we er in oktober maar in zitten ;)

@ pretecho: Nog niet gedaan. Geen idee of we t alsnog gaan doen, maar ik vind t ook nogal duur...

14. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Ja echt veel werk dan ineens toch . Dat hebben wij ook alleen gelukkig hulp van mensen die weten wat ze doe. Ons huisje is ook ex huur. Wel schattig eerste wat me vriend meenam voor in t nieuwe huis toen de zoldervloer erin lag zodat we al spullen konden verhuizen was onze babyuitzet. Ik hoop thuis te kunnen bevallen. Heb al vaker in t ziekenhuis gelegen vroeger en hoop gewoon lekker thuis te blijven .

15. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    Nou hopen voor jou Amy dat je dan thuis mag bevallen, ik zal omdat ik 2 ks heb gehad in ziekenhuis gaan bevallen maar heb er goede ervaringen mee dus vind het wel prima..

Hoe zit het trouwens met jullie vrienden/mannen betreft zwangerschap? zijn ze erg betrokken of bezorgt?

Voor mijn vriend is het dus de eerste keer dat hij vader word, en hij is super bezorgt met alles wat ik doe, let op alles wat ik eet en wat ik doe, ik deed elke week paard rijden maar heeft nu liever dat ik dat niet meer doe ivm risicos zelfs fietsen of scooter rijden heeft ie liever niet meer dat ik doe, vind aan eene kant wel vertederend dat ie zo bezorgt is maar misschien slaat ie ook wel beetje door...
    Zelfs op intiem gebied durft ie eigenlijk niets meer te doen...wel moeilijk want het is zijn gevoel en tja kan je moeilijk uitschakelen

16. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Mijn man is ook vrij bezorgd. Al begint dat naar mate de zwangerschap vordert steeds minder te worden. Denk dat-ie wel vertrouwen heeft dat ik me verantwoordelijk gedraag.
    Paardrijden vond-ie idd ook niet fijn dat ik dat deed. Nou vond ik dat zelf ook niet meer fijn, dat gehobbel, dus t lessen maar even mee gestopt.
    Maar hij zorgt lief voor me. Zware dingen sjouwt hij nu, hij maakt de kattenbakken schoon, hij brengt me zelfs soms ontbijt op bed als ik er later uit moet dan hij.
    Hij wordt vast een geweldige vader!

17. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    aaaa das super lief dan, ja dat was ik vergeten de kattenbak die hoef ik gelukkig ook niet meer te doen, en we hebben er drie dus das een hele zorg minder haha.

Leuk dat je ook paard reed evelyn, ik ga dat wel echt missen vond het heerlijk ontspannen in de bossen maar ja heb het er wel voor over natuurlijk..

18. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik ben ook een Brabantse en woon vlakbij Eindhoven.
    Ben nu 34 weken zwanger van ons tweede kindje, we hebben al een zoontje van 2,5.

De zwangerschap verloopt tot nu toe prima al begint het nu de bevalling nadert wel allemaal wat zwaarder te worden en het warme weer helpt ook niet altijd mee.
    Gelukkig hoef ik nog maar een week te werken en dan heb ik verlof...lekker!

19. mamamarjon

mamamarjon Actief lid

5 jul 2007
    253
    0
    0
    tilburg
    hey proudtobemom

Gefeliciteerd! en wat een lekker vooruitzicht dat je bijna met verlof mag gaan, en idd met het warme weer is ook wel wat afzien, ik herinner me dat nog van mijn eerste die in juli geboren is.

Ben je het al een beetje zat het zwanger zijn? of geniet je er nog wel lekker van? ik probeer deze zwangerschap extra te genieten want t zal waarschijnlijk ook echt wel de laatste zijn (denk ik )

20. Proudtobemom

Proudtobemom Actief lid

5 nov 2014
    370
    0
    0
    Ik ben het zwanger zijn nog niet zat...maar lekker genieten heeft er tot nu toe nog niet echt in gezeten. Om even kort te zeggen, mijn oma is in 3 weken tijd van 'gezond' naar terminaal gegaan en heeft nu nog maar enkele weken. Daarnaast is mijn stiefmoeder ook al enige maanden ernstig ziek. Dus dat zorgt ervoor dat mijn zwangerschap nu niet zo leuk is. Maar ik zal jullie daar verder niet mee vermoeien ;)

De zwangerschap verloopt tot nu toe goed....weinig lichamelijke klachten. Het warme weer is niet echt fijn want dat zorgt ervoor dat ik extra veel vocht vasthoudt en de vermoeidheid werkt ook niet mee. Maar als dat alles is :D
    Ben wel heel erg benieuwd naar het actieve mannetje dat af en toe echt flink kan huishouden in mijn buik haha.

Deel Deze Pagina