Maart 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chocochippie, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hey Elmryra
    Bedankt voor het delen van jou ervaring.
    Geef je afgekolft melk of kv?
    Ik vind jouw schema overigens ideaal! Alleen kan onze lieve prinses nog niet zoveel achter elkaar drinken en zoveel ert.....

Ik trek me woorden terug!
    90cc is toch te weinig. Is het verstandig om alles 120cc te doen? Of is het dan teveel? Ze heeft last van krampjes (ja nu schreeuwt ze het wel uit) en wil het niet erger maken.

2. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Lola ik zou gewoon 120 aanbieden.
    Als je merkt dat ze bijv constant een bepaalde hoeveelheid laat staan kan je het alsnog verminderen.

Ik word echt doodmoe van die rot krampjes. Hij brult het echt uit.
    Nu moet ik toch naar de ha om een verwijzing te krijgen naar de röntgen voor zijn heupen dus dan ga ik gelijk even laten kijken of het niet iets anders is waar die last van heeft.
    Film regelmatig zijn huilbuien zodat ik die kan laten zien.

Vandaag voor het eerst gekolft 70cc :D
    Nu oefenen met de fles. Hij weigert em nu net als de speen.

3. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ik geef kv hoor! Je kan langzaamaan opbouwen als je t idee hebt dat ze honger heeft. Dus eerst die flessen van nu 90cc ophogen naar 100cc ipv meteen elke fles 30 erbij dan gaat het iets geleidelijker. Dan doe je morgen 100 overmorgen 110 en dan de dag erna alles 120. Zo doe ik het iig. Wat betreft krampjes is hier de probiotica van Vitals (0-4jaar) wel een succes. Hij heeft nog wel krampjes maar het is zoveel beter sinds we dit gebruiken. Na een week merkte ik echt verschil!

4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Welke fles heb je? Ik heb geen bv gegeven hoor nu, de meiden hebben wel gehad in smalle dr Brown. Maar hoor goede ervaring met MAM fles met overgang bv/fv.

5. Chocochippie

Heb de Avent.
    Maar hij pakt em niet eens vast.

Heb ook nog de Difrax liggen dus die gaan we van de week proberen.
    MaM fles moet ik ffe google'n. Hoorde wel dat die speen vaak ook geaccepteerd word bij bv kindjes.
    N wilt alleen onze pink maar dat is vaak erg lastig :p

6. LolaBloem

Ritme is sinds gister als volgt gegaan;
    16:00 90cc (120 was te veel, ze liet precies 30ml staan)
    20:00 120cc
    23:15. 120 cc (ze deed er 1,5 over om op te drinken dus vandaag nog wat uitrekken)
    04:00 120cc
    08:00. 90cc
    12:15. 90cc

Ik doe het een beetje op verzoek en ze komt gemiddeld om de 4 uur.

Dat was even de snelle korte update!

7. LolaBloem

Zoek je een geschikte fles voor je kindje omdat je ook de borst wil blijven geven?

8. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Even een ander soort vraag.. voorheen verfde ik altijd mijn haar, tijdens de zwangerschap niet gedaan en had ik een vrij natuurlijke uitgroei, alsof t zo hoorde zeg maar.. maar nu heb ik sinds de bevalling "nieuwe" uitgroei hebben jullie dat ook dat je haar veranderd?

9. LolaBloem

Ik merk niks aan mijn haren, verf eigenlijk ook niet. Gek joh, heb je ineens een andere kleur?

10. Chocochippie

@LolaBloem ja ik zoek een fles zodat N afgekolfde melk kan gaan drinken.
    Ik moet straks weer werken en wil wel bv blijven geven

@lis91 oei geen verstand van. Even aan een kapster vragen hoe dat zit?

11. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Dag dames! Nu eindelijk sinds de nieuwe pagina fatsoenlijk de gelegenheid om even in te loggen en wat bij te lezen en te reageren. Hier gaat het wel goed. Ben zelf een beetje begonnen weer met sporten (hardlopen, heeel rustig en langzaam en klein stukje) maar wel een momentje voor mezelf, heerlijk! Heb hem nu twee keer bij mn man achtergelaten en een keer bij mn moeder, ook een stapje voor mij om los te laten en me niet schuldig te voelen als T huilt bij een van hen ;)

Verder doet T het goed. Drinkt goed, groeit goed. Dinsdag naar het CB en ik verwacht dat hij flink is aangekomen en ook in lengte gegroeid is.

Ben nog wel een beetje in strijd met het voedingsschema. In principe gaat het heel goed met om de 4 uur voeden. Ben alleen onwijs bang hem teveel te geven. Zeker als ik jullie schema's lees...
    Dit is een gemiddelde/voorbeeld dag hier:
    01:30u ongeveer 140ml,
    06:00u ongeveer 140ml
    10:00u ongeveer 145ml
    14:00u ongeveer 130ml
    18:00u ongeveer 150ml
    21:30u ongeveer 145ml
    Sinds dit weekend maak ik grotere flesjes klaar voor als hij toch iets meer honger heeft (eerst 120 water/4 schepjes, nu dus 150water/5schepjes en daarnaast nog 2 kleine schepjes JBPM). Want dat lijkt hij soms te hebben. Overigens zat hij vorige week al tegen de 5kg aan, en verwacht dat hij er nu (ruim) over zit.
    Denken jullie dat ik te veel geef?

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Als je ervan uitgaat dat hij nu 5,2 kilo zou wegen dan zit je echt prima met je hoeveelheid hoor. Maximaal word aangeraden 180ml/kg per dag. Hij krijgt 850 per dag in totaal, als je dat deelt door zijn gewicht zit je op 163ml/kg. Niks mis mee .

13. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Mijn kapster (is een vriendin haha) die zei dat ze t herkende maar vanmorgen toen ik uit de douche kwam leek t wel grijs :eek:

Maar dat is t gelukkig niet haha, toch maar weer even laten verven denk ik..

Hebben jullie nog tips voor na de eerste vaccinaties?

14. Chocochippie

N heeft gisteren uit de Difrax fles gedronken. 30cc
    Mijn vriend was zo trots als een pauw hahaha

15. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

@Chocochippie wij hebben dit keer direct voor de difrax fles gekozen. Mijn oudste had super veel last van kramp en kreeg veel lucht binnen met de avent fles. Dit keer werd ons meteen de difrax fles en de dr. Brown aangeraden. Dit werkt bij Z erg goed. In week 2 en 3 had ze wel krampjes, maar nu eigenlijk nauwelijks nog.

Voor de dames die een schema zoeken: We passen haar voedingen erop aan. We hebben het voedingsschema losgelaten. We voeden Z eigenlijk als ze zelf voor de fles komt. In het begin deden we dat niet, maar wilde we een schema van 3,5 uur ertussen aanhouden. Maar ze kwam soms veel eerder. We waren alleen nog aan het rekenen en ik wilde geen tijd rekken voor een fles. Ook spuugde ze heel veel en hadden we het idee dat de 'cb' hoeveelheden en die van de verpakking te hoog waren voor haar. Ik heb zelfs even flessen van 150 geprobeerd omdat dat volgens haar gewicht zou 'moeten'. Nu bied ik wanneer zij zelf komt een fles van 120 cc aan. Ze komt meestal 6 keer per dag. Soms is de fles leeg en soms niet helemaal. Soms komt ze voor een 7e keer, maar dan laat ze twee keer ergens een halve fles staan. Ze blijft keurig binnen de marge en drinkt op haar eigen tempo. Mijn advies: luister vooral naar je baby. En schuif daar een beetje waar dat voor jezelf even uitkomt. (Mijn oudste deed dat uiteindelijk ook. Die dronk structureel een fles 'teveel' en is nu een heel gezond mannetje hoor)

16. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Dank Elmyra!
    @mir, Ik merk dat ik graag een 'schema' wil in die zin dat ik wat houvast fijn vindt. Zo slaapt T nu al sinds dvorige voeding, en ik ben bang dat als ik hem laat slapen hij zijn diepe slaap overdag gaat doen en het s avonds en s nachts helemaal een drama wordt. Dus ik ga hem wel zo wakker maken zodat hij niet mee rdan vier uur heeft geslapen. Maar mocht hij wat eerder zelf zijn gekomen dan krijgt hij wel gewoon hoor, het is niet dat ik hem wil laten huilen om maar aan de vier uur te komen ofzo. Ben vandaag onwijs onzeker. Heb slecht gelsaoen omdat T halverwege de voeding van 1:30 begon te poepen en dan niet verder wil drinken dus ik moet wachten tot hij klaar is. Om vervolgens met wat moeite er nog in te krijgen (hij valt de laatste dagen bij elke voeding in slaap - moet steeds hem wakker krijgen door hem boertjes te proberen te laten doen). Vervolgens begon hij om 4uur wakker te worden maarom 5:30u was hij echt wakker (maar ervoor ben ik dan wel wakker van de huiltjes..). Halverwege deze voeding spuugde hij een flinke hoeveelheid uit, dus kon op zoek naar een ander slaapzakje.. En hij heeft nauwelijks echt geslapen (steeds beetje geluidjes maken en huiltjes) tot de fles erna en ik dus ook weer niet. En ik was al zo moe van gisteren (voor het eerste met de kleine naar schoonfamilie, naast dat zij onwijs druk zijn was het ook slopend gewoon met al die honden erbij waarvan een er steeds naar T toewilde en aan hem zitten en ik dat totaal niet fijn vond). Ben echt niet te genieten vandaag. Kan alleen maar huilen steeds van de moeheid.
    /sorry voor mijn geklaag het is even niet mijn dag/

17. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

@Keija dat je je kleintje na vier uur wakker maakt is toch niet erg. Volgens mij is het ook wel de bedoeling dat ze er ongeveer deze tijd tussen laten toch? Misschien dat T nog een beetje een omgekeerd ritme heeft? En overdag juist lang rustig slaapt in plaats van in de nacht? Wel heel erg vervelend dat je daardoor in de nacht wordt wakker gehouden. Ik kan me voorstellen dat je naast onzeker ook flink emotioneel wordt van het slaapgebrek.
    Z maakt ook wel steeds geluidjes en moppert als ze bijv moet poepen 's nachts. Ik heb onlangs de babyfoon even uitgezet hoor. Ik hoorde ieder geluidje, terwijl ik haar echt wel hoor als ze echt gaat huilen. Z drinkt nu haar flessen in de nacht maar half leeg en moppert anders iedereen wakker :)

Ik ben op dit moment mezelf telkens in bochten aan het wringen om sollicitatiegesprekken te plannen. Mijn vriend kan gelukkig vaak thuis werken of de buurvrouw kan oppassen, maar ik voel me zo schuldig omdat Z pas 5 weken is...

18. LolaBloem

Waarom zoek je op dit moment een baan als ik vragen mag?
    (Ben zelf ook opzoek, daar niet van! Misschien kunnen we erover prive berichten?)

19. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik ben ook opzoek naar een baan, al moet ik zeggen dat ik met mezelf heb afgesproken na mijn verlof echt goed op zoek te gaan ook mede door de koliekaanvallen en nu het herstel van de operatie.

20. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Dan zijn er toch wat mensen op zoek naar werk. @LolaBloem ik heb je een bericht gestuurd. Voor hoeveel uur zoeken jullie iets? Ik vind het moeilijk, want ik loop vooral tegen het aantal uur en de reistijd aan.

Deel Deze Pagina