Maart 2017 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Chocochippie, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ik zoek iets voor 2/3 dagen vind t wel moeilijk omschakelen want ik ben altijd van 5/6 dagen werken geweest maar ik wil zoveel mogelijk bij s zijn plus het oppassen vind ik nog moeilijk..

2. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Ik heb altijd 4/5 dagen gewerkt en zoek nu iets voor 3 dagen. Maar vaak willen ze dat je 4 dagen werkt. Ik vind het ook steeds lastiger om de kids weg te moeten brengen naar BSO en opvang merk ik. We hebben geen ouders die kunnen bijspringen dus dat maakt het voor mijn gevoel lastig.

3. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Ja dat lijkt me zeker lastig! In welke branche zoek je iets?

4. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Ik zoek iets als pedagoog / ambulant hulpverlener jeugd. Of ib-er op en school. Zoiets, maar het is super lastig.

5. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Even klagen hoor...
    Ik heb 39,7 graden koorts, hoofdpijn, pijn in me klieren in me hals, sterveskoud en bloedverziekend heet en ben moe.
    Vannacht lag ik met sloffen aan in bed omdat ik zo lag de shaken van de kou.

Hoop zo dat ik C en N niet aansteek

6. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Ohh Lis jij ook!

Ik wil 20 a 30 uur per week werken. Verspreid over de week in halve dagen of in hele 3/4 dagen maar heb tot nu enkel fulltijd aangeboden gekregen en dat maar geaccepteerd, nu afwachten of ik word aangenomen.

Oeiiii beterschap!

7. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Jeejtje @Chocochippie , dat klinkt niet best. Heb je griep of iets dergelijks? Gaat het vandaag alweer iets beter?

8. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Beterschap Choco

Ik wil even een vreugde dansje doen! S heeft de hele nacht geslapen!

9. Chocochippie

Ik denk een griepje
    Koorts is wel lager, maar heb nog wel hoofdpijn en enorme keelpijn. De klieren in me hals zijn bij aanraking ook heel pijnlijk.

Gelukkig zijn de kinderen lekker rustig vandaag en hebben ze vanmiddag samen geslapen dus had ik even een rust momentje

10. Chocochippie

@lis91 ooh heerlijk :D
    Hopen dat dat vanaf nu vaker gaat gebeuren!

11. lis91

lis91 Actief lid

10 okt 2016
    437
    33
    28
    Vrouw
    Helaas te vroeg gejuicht :p

12. Chocochippie

@lis91 Ah das jammer he! :p
    N heeft vannacht geslapen van 0:00 tot 06:30!

13. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

Z sliep eergisteren 6 uur achter elkaar...wel op mijn buik, maar oké. Ik dacht ik probeer het gister nog eens. Maar helaas, ze bleef om de drie uur drinken. Waar ze het allemaal laat???

14. Chocochippie

@Mir2402 Z slaapt ook bij jou?

Ik snap er niks van. N ligt ingebakerd en 's nachts leg ik em naast me neer op zijn rug. Dan geef ik em mijn pink en slapen we weet verder maar nu word ik al 2 dagen wakker en ligt N ineens op zijn buik!
    Ik leg em absoluut niet op zijn buik neer omdat ie ingebakerd ligt dus hoe die dat voor elkaar krijgt?
    Hij is wel overduidelijk een buikslaper maar tegelijkertijd zo onrustig.
    Zal een slaapzak kunnen helpen ipv een inbakerdoek?

Gebruik wel Sab simplex voor de darmkrampjes en sindsdien gaat het zoveel beter echt een wereld van verschil.

15. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

@Chocochippie tjeempie ... er zijn kindjes die al snel kunnen draaien. Inbakeren word afgeraden zodra ze zelf kunnen draaien dus dat zou ik niet meer doen. Dan idd een slaapzakje proberen. Ik heb hele fijne slaapzakjes van Bemini met 55% korting kunnen scoren. Zijn mooie kleine zomerzakjes ... S.iem ligt daar nu al even in. Ben na 5 weken gestopt met inbakeren.

Hoe gaat het verder met iedereen? Lees dat het slapen van de beebjes nogal wisselend is. Hier ook hoor ... we hebben nu wel 3 dagen/nachten al een soortgelijk ritme en dat wil ik echt zo doorzetten hij heeft nu wel bewezen dat het kan. We hebben nu alleen nog de nachtvoeding, geen late voeding. Hij krijgt tussen 19.30-20.00 een fles en komt dan zelf tussen 1.30-2.00 weer en na die fles slaapt hij met geluk tot 7.00 uur. Als hij eerder wakker word rek ik het nog tot 7.00 uur dat lukt wel. Zo proberen we hem toch een beetje in dit ritme te houden. Wakker maken voor een late voeding hebben we ook geprobeerd maar dat werkt dus niet want dan is hij evengoed rond 2.00 uur weer wakker. Dus nu zitten we op 5 flesjes. 4 van 150 afgemeten en in de nacht krijgt hij 135. Ik zou zo blij zijn als we een beetje op deze tijden kunnen gaan rekenen dat het nu constant zo blijft een tijdje en dan op den duur die nachtfles ook nog vervalt (maar dat zal nog wel even duren) zodat hij van 20.00 tot 6.00 gaat slapen ofzo.

16. Mir2402

Mir2402 Niet meer actief

@Chocochippie ja het klinkt misschien gek...maar ik heb steeds meer het idee dat Z een buikslaper is. Maar ik durf haar niet zo goed op haar buik in haar eigen bed te leggen. Dus ligt ze op haar buik op mijn buik en daarna legde ik haar naast mij in bed. Ook op haar buik. In haar eigen bedje leg ik haar op haar zij, want dan sliep ze het beste, maar ze probeert ook daar nu steeds door te rollen op haar buik.
    Dat van N vind ik wel knap en snel. Sterk kindje! Ik zou er dan ook weinig vertrouwen in hebben met een inbakerzak denk ik.

Hier komt Z voor de late voeding en twee keer in de nacht (2.00 en 5.00). Ik zou er graag ergens iets vanaf willen hebben, maar ik heb geen idee hoe. Ze drinkt grotere flessen niet leeg en ze kan best 6 uur slapen maar doet het niet.

17. Chocochippie

@Elmyra, ik vind het wel vroeg maar wss kan die de draai makkelijker maken in een inbakerdoek? Overdag zie ik het em niet proberen in ieder geval.
    Ik had nog de Jip & Janneke slaapzak van de hema dus die heb ik em nu aangetrokken. Hij ligt al 1,5 uur heerlijk te slapen :) In zijn eigen bed!!
    Heerlijk zeg dat S al een beetje een ritme gaat krijgen. En al op 5 flesjes!
    Ik voed 8x per dag.

@Mir2402, das ook eng hoor. Ik vertrouw N inmiddels wel op zijn buik. Zijn nekje is al behoorlijk sterk (zeker al 30 sec zijn hoofdje omhoog houden).
    Hij ligt nu voor het eerst op zijn buik terwijl we de nacht in gaan. Ik durfde dat ook niet. Je slaapt en kan niet af en toe even kijken hoe het gaat. Maar ik weet dat die het kan dus vandaag wilde ik het toch gaan proberen voor de nacht.
    Oei nog 2x snachts! Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen veranderen. Maar hoop voor je dat ze snel bedenkt dat 6 uur slapen lekkerder is :D

18. Chocochippie

Ik juich nog niet te hard maar N heeft vannacht de hele nacht in zijn eigen bed geslapen :D
    Om 4 uur een voeding en daarna kon ik em gewoon weer terug leggen.
    Hopelijk is de buikligging en slaapzak de oplossing en blijft dit zo!

19. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Choco chippie ben je al wat opgeknapt?

20. Chocochippie

@LolaBloem ja gelukkig wel. Heb nog wel last van me keel en een hele droge hoest maar verder voel ik me weer goed :)

Deel Deze Pagina