Maart 2018 & April 2018 baby's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Mommytobe4, 8 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Hier 2 dagen te vroeg bevallen. Moesten laatste dagen nog veel aan de tuin doen. Stoep het ik nog helemaal staan invegen met zand. Dat was het laatste wat gedaan moest worden en s'avonds begonnen de weeën :)

Van mij mag het nu ook wel weer eerder komen hoor. Ik ben niet zo geduldig haha.

Zit nu ook al te denken of ik borstvoeding ga geven ja of nee. Bij mijn zoontje ging het niet zo heel makkelijk. Toch nog 10 weken gedaan. Maar nu heb ik er nog eentje rondlopen. Ff lekker rustig vorden zit er dan niet in lijkt mij. En ook ben ik niet zo van het open en bloot zitten met visite...
    Hoe denken jullie over borstvoeding, gaan jullie het doen?

2. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Whatsapp groepje denk ik nog even over na

Ik ga borstvoeding geven. Vorige keren ook gedaan. Echt open en bloot doe ik het ook niet. Maar ik ga ook niet boven zitten steeds. Ik vind het heerlijk echt zo'n intiem moment samen. Zeker bij de tweede vond ik dat.

3. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    @Baileyy dat is fijn om te horen :)
    Maar hoe deed jij dat dan bij de visite? Gewoon doek eroverheen of eerst aanleggen en dan naar beneden?

Tis zeker mooi om te doen. Daarom wil ik het denk ik ook weer proberen...

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Ik voedde beneden voor de visite kwam. Doek ervoor,niet hele hoofdje bedekt want dat wilden ze niet.
    En lag er ook aan wie er was of ik ging voeden met of zonder visite. Bij collega's ging ik echt voor die tijd even voeden om te voorkomen dat ze honger hebben tijdens bezoek. En anders gewoon bedekt.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Of er moet iets raars gebeuren, maar anders wordt het hier ook weer borstvoeding, mijn jongste voed ik momenteel nog. De eerste weken vind ik het wel even investeren, maar daarna vind ik het juist erg praktisch. Ik heb altijd n elastisch hemdje aan onder m'n kleding, shirt omhoog en dan bovenste deel hemdje omlaag en dan is alles nog bedekt.

Silver27 vindt dit leuk.
  6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Ja precies zo makkelijk.. altijd bij je. Nooit gedoe met flesjes warm maken terwijl je kleintje huilt omdat ze/hij honger heeft. En makkelijk troosten. Ik hoop dus dat het weer gaat lukken!

Silver27, XRose en Lucindalice vinden dit leuk.
  7. Kleinwonder87

14 aug 2017
    50
    39
    18
    Vrouw
    Drenthe
    Dit wordt mijn eerste kindje. Ik wil graag proberen borstvoeding te geven maar heb echt geen idee wat ik kan verwachten.
    Ik heb niemand in mijn omgeving die ik kan vragen. Of ze zijn geen moeder, of ze geven de fles. Zowel mijn moeder als schoonmoeder weten het niet meer precies.
    Kunnen jullie aangeven wat je ongeveer kunt verwachten?

8. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    ik hoop het, maar ja helaas hebben we dat niet voor het zeggen...

9. sweety8

sweety8 Actief lid

8 dec 2011
    442
    16
    18
    Vrouw
    verzorgende ig
    drenthe
    hier ga ik ook weer borstvoeding proberen, bij de eerste wilde het niet, bij jaycen wilde het wel maar kwam niet genoeg op gang eerst en jaycen snapte er niks meer van plus geen goede begeleiding erin gehad in het ziekenhuis dus baalde best wel. nu voor de derde keer weer een poging wagen.

Silver27 vindt dit leuk.
  10. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Ik ga ook weer borstvoeding geven.
    Bij de eerste helaas maar 6 weken gegeven.
    Had na 3 dagen al een borstonsteking:cry: omdat van uit het ziekenhuis ik moest kolven omdat ze zo klein was en het bij mij niet a la minute liep. (Bij wie wel met de eerste?:rolleyes:)
    Kraamhulp moet blijkbaar dat advies op volgen. Nu zou ik niet zo snel weer gaan kolven.

Ik ben destijds snel gestopt omdat mijn dochter bleef huilen, van week 3 tot ik met 8 a 9 weken medicatie kreeg voor haar. Omdat ik begon te twijfelen of ik wel genoeg voeding had (ondanks dat ze goed aankwam) overgestapt op flesvoeding.

Achteraf gezien kwam het huilen door verborgen reflux. :|

Silver27 vindt dit leuk.
  11. Lindalovesmo

Lindalovesmo Niet meer actief

Krijg je niet een soort bijeenkomst van de verloskundige waar ze je van alles vertellen? Wij kregen bij de eerste 3 info avonden over wat je te wachten stond qua zwangerschap, bevalling en voeding.

Wat wil je precies weten?

Kleinwonder87 vindt dit leuk.
  12. XRose

XRose Actief lid

23 apr 2017
    314
    296
    63
    Vrouw
    Ik wil ook weer borstvoeding gaan geven, vond t zo fijn. En in het begin @Kleinwonder87 is het echt wel even pittig. Maar t wordt zoveel makkelijker! En Fijn geen flesjes en voeding enz mee.
    Uiteindelijk 10 mnd borstvoeding gegeven. Vond alleen t kolven erg vervelend aan borstvoeding!

Silver27 en Kleinwonder87 vinden dit leuk.
  13. XRose

XRose Actief lid

23 apr 2017
    314
    296
    63
    Vrouw
    Oh ja en er is inderdaad een borstvoedingsbijeenkomst! Erg nuttig :)

14. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    @Kleinwonder87 Wat goed dat je het wil gaan proberen. Zo ben ik ook ooit begonnen. Ik kende niemand in mijn omgevingen mijn moeder had mij de fles gegeven omdat ze melk tekort had. Maar mijn oudste dronk meteen goed en ik vond het zo gezellig J. Na wat strubbelingen in de kraamweek ben ik veel gaan lezen op borstvoeding.com Daar heb ik heel veel informatie vandaan gehaald.

Bij mijn tweede ging het helemaal niet zo soepel en ben ik veel eerder naar de lactatiekundige geweest van het CB en later via de kraamzorgorganisatie. Daar wat tips gekregen en het ging goed. Ik vind het zo makkelijk. Geen gedoe met flesjes warmmaken, altijd wat voor je kleine bij je hebben.

De eerste weken vond ik spannend, ik had geen idee dat ik zo lang zou doorgaan. Het was nieuw, ik vroeg me af of ze wel genoeg voeding binnenkregen. Wanneer moet je aanleggen en wanneer is je kleintje klaar. Maar dat went snel. De pijn bij het aanhappen had ik alleen de eerste dagen, even de tenen krommen en op m’n tanden bijten haha. Stuwing kreeg ik ook, dus ik heb halsoverkop een kolf geleend om borstontsteking te voorkomen.

Als tip kan ik alleen maar zeggen, lees je goed in. Dat kan voor die tijd, maar ook prima in je kraamweek. Geef niet te snel op. Borstvoeding ‘mislukt’ niet zo gauw. Ze krijgen echt niet snel te weinig binnen. En zoek begeleiding als het niet goed werkt. Soms heb je net een kleine tip nodig. De eerste dagen moet de borstvoeding op gang komen, dus aanleggen aanleggen en aanleggen. En vooral genieten van de intieme momenten J

Bij mijn zusje liep het in de kraamweek ook niet lekker, de kraamhulp gaf aan mijn onzekere zusje als tip dat ze anders maar flesvoeding bij moest gaan geven om zeker te weten dat de baby niks te kort komt. Gelukkig luisterde mijn zusje en wist ze nog van mijn strubbelingen. Ze heeft vaker aangelegd en ze geeft nu 6 maanden verder nog steeds.

Het kolven vond ik overigens vervelend. Heb op mijn werk ook nooit meer dan 1x per dag gekolfd, maar ook dat ging prima.

Hoe gaat het verder met jullie? Ik heb morgen mijn intake. Ik vind het wel spannend.

15. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Sorry wel een heel lang verhaal Was zo lekker aan t typen hahahaha

16. Melody2011

5 apr 2011
    67
    8
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

Leuk dat deze groep er is, ik zou het gezellig vinden om met jullie mee te lezen/kletsen.

Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en uitgerekend op 10 maart 2018.

Ben heel blij met de zwangerschap. Ik ben drie maanden voordat ik zwanger raakte geopereerd aan endometriose, dus ik had het helemaal nog niet zo snel verwacht. Verder voel ik me best goed. Misselijk heel af en toe, vooral als ik te lang niets eet. Ben wel al 4 kilo aangekomen. Beetje last van bandenpijn (vooral bij niezen) en mijn onderrug. Ik ben ook heel dromerig en nog vergeetachtiger dan ik al was. Best gevaarlijk, ik liet vandaag het fornuis aan en de voordeur open staan... :S :)

Ik hoop dat jullie zwangerschappen allemaal voorspoedig zullen verlopen!

Kleinwonder87, Monika en XRose vinden dit leuk.
  17. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Welkom Melody en gefeliciteerd!!
    Enne doe voorzichtig, dat kan wel gevaarlijk zijn ja zulke vergeetachtigheid;/)

Melody2011 vindt dit leuk.
  18. Monika

Monika VIP lid

12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik ga ook weer borstvoeding proberen te geven. Bij Gabriël waren mijn tepels te plat waardoor hij niet goed aan kon zuigen. Toen gekolft. Blij toe eigenlijk, want na twee weken was het zo goed als op.

Silver27 vindt dit leuk.
  19. Kleinwonder87

14 aug 2017
    50
    39
    18
    Vrouw
    Drenthe
    Bedankt voor alle tips qua borstvoeding.
    Ik heb even op de site gekeken bij de verloskundige en die hebben inderdaad eem borstvoeding informatieavond. Daar ga ik sowieso heen.

@Baileyy, de website ga ik zeker raadplegen.
    Als ik het goed begrijp moet ik vooral even doorzetten en niet te lang geleden wachten met hulp inschakelen van een lactatiekundige als het niet lekker gaat.
    Gelukkig heb ik nog even om mezelf verder in re lezen voordat de kleine er is :oops:.

@Melody2011, van harte gefeliciteerd en welkom :D

Melody2011 en Lindalovesmo vinden dit leuk.
  20. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Kunnen we elkaar mooi door de eerste weken heen slepen als iedereen het gaat doen

Deel Deze Pagina